Sinaasappeltje; geen sorry zeggen hoor voor je egoberichtje! We hoeven toch niet elke keer op iedereen te reageren ? Maar wel rustiger aan doen denk ik meis! Duim voor je dat alles blijft goed gaan! xx
Hee mama's in spé! Op 23.04.2011 heb ik voor het eerst getest en die was poepie ROZE! donderdag 28.04.2011 zijn we bij de HA geweest [ik dacht dat dat moest, NIET DUS! had de assistente ook wel telefonisch kunnen melden,maar ok..] die avond hebben we het aan mijn pa en ma en aan schoonma en haar vriend verteld. Vrijdag 29.04.2011 heb ik het aan mijn collega van P&O verteld, omdat mijn directe collega ook zwanger is [19wk] gaan we maandag a.s. een planning maken voor als zij met verlof is.. Ik dacht laat ik 'ns sociaal zijn en het maar vast melden dat ik ook zwanger ben, dan kunnen ze ook daar vast rekening mee houden Ze vond het super tof voor ons overigens! afgelopen maandag 02.05.2011 heb ik het aan mn broertje verteld, die was bij me blijven eten omdat VL tot laat moest werken. en mijn directe collega van 19wk zwanger weer het sinds afgelopen dinsdag. Ik kon mn mond echt niet meer langer dichthouden haha! & mn zusje weet het sinds afgelopen woensdag. Alle vrienden en mijn collega's vertellen we het pas na 12-13 weken, dan hebben we gewoon wat meer zekerheid. & JULLIE????!!!
@sinaasappeltje Dat is zeker even schrikken! Gelukkig hoeft het niet altijd wat te betekenen, ik ben gedurende mijn vorige zwangerschap geregeld bloed, stolsels en bruine afscheiding/bloed verloren. Zelfs mijn zwangerschap is begonnen met enorm veel bloedverlies. En nee logischerwijs is dit doorgaans niet normaal, maar gelukkig kan het niet altijd kwaad. Wel moest ik al vanaf ca 20 weken bijna volkomen rust houden. Wellicht dat jij het de komende tijd ook wat rustiger aan moet doen? Ga zeker voor je duimen dat het niets ernstigs is. Hier zijn de krampen en pijn bij mijn rechtereistertok in combo met hoofdpijn nog niet echt afgenomen na een nacht slapen. Herken het precies van mijn vorige zwangerschap, echter kreeg ik er toen ook koorts bij. Mocht het aan blijven houden toch maar regelen dat ik eerder terecht kan.
Wat leuk om te zien dat meerderen het al zo vroeg hebben verteld. Wij geven de opa's en oma's morgen een mok met daarop: Opa - Oma is een kanjer! (bij de prenatal nu voor 1,99) Met daarin een brief met de volgende tekst: DOELSTELLING Vacature vervullen OPLEIDING · Grootouder diploma ERVARING · Spelen, liedjes zingen en wandelen VAKKENNIS Poepluiers verschonen · Geachte heer, Geachte mevrouw · Naar ik vernomen heb zijn jullie nog op zoek naar een persoon voor de invulling van volgende vacature: "kleinkind". Bij deze ben ik dan ook zo vrij om naar deze betrekking te solliciteren. · Mijn interesses gaan vooral uit naar: Spelen met mijn rammelaar, wandelingen, samen liedjes zingen, ik blijf ook eens graag logeren, maar dan moet je wel mijn broodjes smeren. Ik zoek een lieve oma en opa met een onderscheiding op hun grootouderdiploma. Ik zal snel iets van me laten horen zodra ik ben geboren! · Hoogachtend, Uw kleinkind in spe En dit in een mooi sjabloon van Word verwerkt. Met in het heel klein een foto van de testen in een bal die behoort tot het sjabloon. Voor de oom's en tantes hebben we een faxbericht gemaakt (ook in een sjabloon van Word) met het volgende: Voor NAAM ACHTERNAAM Faxnummer 000 00 00 000 Van Neefje of Nichtje Faxnummer 000 00 00 000 Datum 8 mei 2011 Betreft: Aankondiging Aantal pagina's: 1 Opmerkingen: Mijn papa deed heel hard zijn best, en mijn mama doet nu de rest. Zo kan ik heel hard groeien en haar figuur verknoeien. Dat doe ik nu al 5,5 weken, dat is uit de test gebleken. Rond 4 januari kom ik op de wereldbol en poep ik alle pampers vol.
@sinaasappeltje heb je een beetje kunnen slapen? En hoe gaat het nu met je? Inderdaad maar proberen positief te blijven en er van uit te gaan dat je kleintje sterk is en zich goed vast houdt aan jou. Meis ik denk aan je. @Makamba, Wat leuk joh die sollicitatie brief, en fax ben benieuwd hoe ze reageren! Slapen jullie ook zo anders? Ik heb de hele nacht door rara heldere dromen en ben ontzettend vroeg wakker. En dat terwijl ik echt een slaper ben, ik kon altijd en overal slapen en vroeg opstaan was altijd een probleem... en nu? nu zit ik vaak om 6 uur al beneden!
Goeiemorgen! Haha makamba; wat hilarisch! Heel origineel ! (zou het zelf nooit doen maargoed ) Ben benieuwd naar hun reacties ! Ik slaap niet echt anders als anders.. af en toe wat rare dromen.. maar 's morgens slaap ik het liefste door en normaal kon ik makkelijk opstaan! Verder ben ik ook nog niet misselijk in de ochtend, jullie wel? Wel met een verstopte neus, haha maar dat komt omdat ik last heb van hooikoorts.... Wij gaan het morgen dus tegen onze ouders vertellen, onze broers en zussen vanzelf ook, maar die wisten allemaal waar we mee bezig waren.. Dus die zullen ook zeker verrast zijn! Alle andere familie, vrienden en collega's vertellen we het rond de 11/12 weken.. Liefs!
Goedemorgen allemaal! Sinaasappeltje hoe is het nu met je meid? Hopelijk geen roze verlies meer gehad! Hier weten mijn moeder, zus en schoonbroer en een goede vriendin het al. Ze wisten ook wel dat we bezig waren, aangezien de gynaecoloog en de internist hadden geadviseerd dat als er nog een kinderwens was het nu de juiste tijd zou zijn om het te proberen..... (heb een schildklierprobleempje en nu werkte hij even goed zonder medicijnen etc en ik had ruim een half jaar niet meer gemenstrueerd hiervoor.....) Dus het was wel een wondertje dat het zo snel was gelukt! Over anderhalve week is de eerste echo en denk dat als dan alles goed is we het ook aan anderen gaan vertellen. Ik slaap ook anders, minder vast en mij lukt het dus ook niet mee om lekker uit te slapen! Balen zeg hahaha. Fijne dag allemaal met dit heerlijke weer!
Goedemorgen allemaal! Wat een leuke en lieve berichtjes allemaal; dankjewel allemaal. Dat doet me erg goed. Gelukkig gaat het nu weer goed! Moest vannacht 3x plassen en 3x niets geen roze afscheiding meer gelukkig. Denk (en hoop!) dus dat het van het sporten komt en doe het de komende weken maar eens wat rustiger aan. Het was geen helder rood bloed; anders was ik denk ik nog harder geschrokken en was ik er vanuit gegaan dat het echt mis zou gaan. Ik hoop maar dat het hier bij blijft en dat ik verder een zorgeloze zwangerschap tegemoet ga. Wat een leuke manieren allemaal om het te vertellen zeg! Bij mijn vorige zwangerschap wilden we het bijna gaan vertellen (9 weken) en toen bleek dat het mis was. Toen hebben we het nog wel verteld; maar met verdriettranen ipv vreugdetranen. Ik heb alles al in huis om het te vertellen . Een slab met 'Mijn opa/oma is toevallig de allerliefste!' en een fotolijstje voor een echo. Dat ingepakt en daaraan een kaartje; je kunt mij nog niet horen, je kunt mij nog niet zien. Begin januari word ik geboren, mag tot die tijd deze foto in dit lijstje misschien? Denk dat ze dit ook wel heel leuk vinden. We gaan het dus met 8 of 9 weken tegen de mensen vertellen die dichtbij staan en zo werken we een heel lijstje af. Een aantal mensen vertellen we het pas tegen 12 weken omdat die vorige keer (toen het mis ging) het tegen anderen hadden verteld terwijl wij HEEL nadrukkelijk hadden verteld dat we dit niet wilden. Als we het wel wilden zouden we het zelf wel doen. A goed; ben er nu niet meer boos over maar hou er wel rekening mee met het vertellen van dit goede nieuws! De test heb ik in een opwelling gedaan en die bleek toen positief te zijn (28-4). Mijn man was dus niet thuis en kwam pas ron 22:30uur thuis van het werk. Had doen een pakje ingepakt met een rompertje en test erbij. (zie foto) Die was natuurlijk helemaal blij verrast! Leuk hoor om er zo mee bezig te zijn en ik hoop ZO dat het allemaal verder goed verloopt, zowel bij jullie als bij mij! Overigens slaap ik ook heel anders. Veel dromen (doe ik altijd wel maar nu nog meer) en inderdaad ook vroeg wakker. Soms overvalt de moeheid me gewoon; dan zou ik voor mijn idee dagen kunnen slapen en andere keren stuiter ik van de energie... Hebben jullie dat ook? Nou meiden; ik ga voor een rozeafscheidingloos weekend en ga rustig aan doen vandaag. Lekker wat winkeltjes bezoeken voor moederdagcadeaus voor de moedertjes en verder lekker niets . Jullie nog plannen? *knuffel!*
Hee meiden! Wat leuk zeg dat jullie ook al zoveel hebben gekocht joh! Wij hadden voor opa en de 2 oma's in spé een rijstkorrel ingepakt in een heel klein doosje. Bij het openmaken vroegen ze: wat is dit? haha! snapte er niets van. Schoonmoeders dacht dat we gingen trouwen en mijn ouders wisten het echt niet. Toen we zeiden: 'zo groot is jullie kleinkind nu' begon mijn moeder te huilen, mijn vader had een smile van oor tot oor op zijn gezicht staan en schoonmoeders was blij verrast. Was echt heel erg leuk om het ze te vertellen!! Jullie allemaal succes met vertellen en natuurlijk sterkte met je mond houden tegen de rest die nog even moet wachten
goedemorgen!! sinaasappeltje wat zul je geschrokken zijn! en wat fijn dat je tot nu toe niks geen roze meer hebt gezien! doe maar rustig aan hoor, hopenlijk komt het door het sporten! wat leuk om te zien dat de een het al aan meerdere mensen heeft verteld en de andere nog niet en iedereen heeft een ander idee! leuk om ideeën op te doen! wij hebben het nu aan mijn zus verteld, mijn mams en een vriendin, morgen gaan we het schoonmams vertellen, door middel van een rompertje met i love oma van de prenatal merk wel dat ik erg veel moeite heb om het niet te vertellen, wil het het liefst van de daken af schreeuwen natuurlijk, maar wil aan de andere kant ook graag wachten tot de eerste echo! volgende week willen we het de vaders ook gaan vertellen en de rest moet wachten tot de echo. moet wel zeggen dat alleen mijn zus het verwacht had, omdat zij precies weet wanneer wij gestopt zijn met voorbehoedsmiddelen en wanneer ik ongie was en moest worden. mijn mams daarintegen was compleet overdonderd, ze wist dat we begonnen waren om het te proberen, maar niet dat het zó snel zou gaan, ronde 1 raak! ben heel benieuwd naar hoe iedereen gaat reageren, zo leuk om te zien! fijne zaterdag allemaal, en morgen onze eerste moederdag!
Hoi meiden! Sinaasappeltje, wat fijn dat het rose weer gestopt is, kan me erg goed voorstellen dat de schrik er goed in zat. Over het vertellen, dat hebben wij al gedaan tegen mijn moeder/stiefvader, s-ouders, mijn broer en zus en op mijn werk, want ik heb fysiek erg zwaar werk. Hoe is het met jullie kwaaltjes? De kwaaltjes die ik vandaag heb zijn: Gespannen (.)(.) Last van de banden Af en toe duizelig Vanmorgen voor het eerst een vlaag ochtendmisselijkheid gespot. Verder 's avonds vooral opgezetten darmen en some een moe gevoel onder in mijn buik. O ja en haaruitval, niet normaaaall! Fijne zaterdag allemaal!
hee meiden! @sinaasappeltje, wat fijn dat het hierbij is gebleven! Misschien was het even een teken dat je iets gas terug moet nemen en het rustig aan moet doen. Erg leuk ja om te lezen wie het aan wie heeft verteld en hoe! Mijn kwaaltjes van vandaag: Pijnlijke boops, iets geirriteerd af en toe wat bandenpijn maar vooral heeeeeel erg moe!!! Ik ben om 12 uur weer naar bed gegaan ik kon wel huilen van de moeheid en ik werd net om half pas wakker!! Voel mij nu wel iets beter, maar even een rustig dagje van mij. Vriendlief heeft een bedrijfsuitje en straks komt mijn vriendin hier voor mij koken, wat een luxe!! Meiden geniet van het mooie weer!!!
de kwaaltjes vallen hier heel erg mee - kramjes onder in de buik (nu al veel minder dan vorige week) - gevoelige en opgezette (.)(.) - opgzette buik, vooral 's avonds na het eten - hoofdpijn - af en toe misselijk, vooral tijdens het autorijden met dit warme weer als het hierbij blijft, teken ik ervoor haha
nou ik heb alweer veel gemist zie ik @sinaasappeltje Ben blij dat het roze alweer weg is en natuurlijk ga ik duimen dat dat zo blijft! Ga nu even niet op iedereen reageren haha want dan zit ik hele brieven te typen hier Maar vanaf nu doe ik wel weer zo actief mogelijk mee! Wij hebben het gister verteld aan schoonpapa, schoonmama en mn vriend zn zussen. en een paar vrienden van mij weten het incl. mn stiefbroers. Gelukkig was iedereen heeel enthousiast! Morgen nog even vertellen aan mn mams en der vriend...pff vind het zooo spannend! Wouden eerst wachten totdat ze terug waren van vakantie aangezien ze dinsdag weggaan... ik dacht nou dan hebben ze nog een leuke zorgeloze vakantie haha maar het enthousiasme van iedereen die t al weet slaat op mij over en kan mn mond echt niet meer houden Dus eigenlijk weten al best veel mensen het hier... Maarja heb dan ook echt veel moeite om t voor me te houden haha
@ Sam20, het is ook hartstikke moeilijk om het voor je te houden, vanaf het moment dat je zwanger bent, ben je daar de hele dag mee bezig hahaha.
hahah ja echt he Gelukkig zijn er soms wel momenten dat ik er even helemaaal niet aan denk gelukkig haha anders zou ik gek worden... Maar dames,,, ben niet heel erg bezorgd maar word toch wel een beetje nerveus... Heb soms best erge krampen eecht van die krampen dat je automatisch je hand even op je buik wil leggen omdat je denk auw! Hebben jullie hier ook wel eens last van?
Sinaasappeltje wat fijn dat het roze weer weg is! Houden zo!!! Krampen heb ik nu nog maar af en toe maar vorige week had ik dat een stuk meer Sam, niet druk om maken! Hier vooral de grote en gevoelige borsten. Af en toe een beetje weeïg maar gelukkig nog niet echt misselijk en please laat dat wegblijven ook! Heb nog nachtmerries als ik aan mijn vorige zwangerschap denk! Morgen moederdag, ben beniuewd wat mijn meisje op school heeft geknutseld. Ze had ook een klein cadeautje gekocht van haar zakcentjes, lief hè!
Ik heb ook weleens krampen hoor Sam! Hoort er allemaal bij! Ik hou me bewust wel wat rustiger als ik het voel, maar het is aan het rekken en strekken daarbinnen he!
ik heb ook soms krampen, en vooral vorige week best heftig, sommigen deden gewoon echt zeer! volgens mij inderdaad niks om je druk om te maken, als je bedenkt wat er allemaal gebeurt in je buik, is dat natuurlijk ook best een beetje logisch