De kletsmama's van januari 2012

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Dreamz3, 6 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delilah86

Delilah86 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.159
    0
    0
    blijven er niet veel over zo he? heel erg jammer:(

Mandy inderdaad jammer dat MvM geen nieuwe voorraad bussen heeft gebracht! hier ook iemand die meedoet aan MvM, al 4 weekjes nu!

2. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    Nee het zijn er niet meer zoveel maar ik moet zeggen dat ik het zo ook wel prima vind. Je kunt iedereen en alles goed bijhouden en zo is het toch wel gezellig :) Jammer dat Makamba niet meer actief is. Ze spiekt toch nog wel regelmatig zonder te reageren en daar kan ik me best wel aan storen maargoed dat gooien we maar op mijn hormonen :D

Vanavond lekker op de bank voor GTST en de finale van X-factor! :)

xx

3. mandy24

mandy24 Bekend lid

28 sep 2008
    524
    0
    0
    gehandicapten zorg
    Hey,

ik denk zelf dat ik uitgerekend bent 15 januari. Als ik zelf tel kom ik daarop uit. Maar als ik dezelfde gegeven invul voor de banner dan kom ik uit op 14 januari. Maar zet me maar op 15 januari. Als ik 27 juni de echo heb gehad dan weten we het :).

Ik heb gister avond ook op de bank gehangen. We hebben bones op dvd gekeken.

Haha mijn dochter heeft wat nieuws!! Ze slaapt nu sinds twee weken in een meegroeibedje. De eerste week stond ze elke keer rond 6 uur naast ons bed. En deze week wacht ze netjes tot ik haar roep via de babyfoon nu al de hele week pas tussen 8 en half 9 echt heerlijk.

Gaan jullie nog wat doen het weekend?
    Ik moet deze week veel werken van vandaag t/m woensdag. Donderdag een dagje vrij en dan vijrdag weer werken en dan eindelijk weekend ( heb nu 3 weekenden achter elkaar gewerkt).

Heb gisteren in een tijdschrift gelezen dat als iemand tussen de 36 en 32 uur werkt stress ervaart en dat dit net zo slecht is als een zwangere vrouw die 6 tot 7 sigaretten rookt op een dag. Hebben jullie hier wel eens van gehoord?

Liefs

4. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    @Delilah: wat een mooi buikje heb je al! Mijn buik is nog niet zo zichtbaar.. Zal ook 'ns wat foto's maken, dat is wel leuk voor later :D

Fijn weekend allemaal en voor diegene die moeten werken: werkze!

5. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    Zwangeren uitgerekend januari 2012

1 januari 2012
    Norii

Delilah86
    3 januari 2012
    Riene
    6 januari 2012
    xLovely
    13 januari 2012
    Sam20
    15 januari 2012
    Mandy24

@ Mandy nee heb daar niet van gehoord! Ik werk momenteel 32 uur maar stress? Nee totaal niet.

& hier; morgen lekker naar Baby dump :) Zo'n zin in :D

6. Delilah86

Delilah86 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.159
    0
    0
    ik werk ook 32 uur en ervaar ook totaal geen stress hoor ;), vind sommige dingen sowieso een beetje overtrokken af en toe!

XLovely lekker zeg naar de babydump, daar wil ik binnenkort ook nog een keer naar toe! ben al wel bij babypark geweest, maar wil babydump ook graag een keer bekijken!

7. Riene

Riene Niet meer actief

Hallo allemaal,

Voel me niet erg happy sinds woensdag. Heb gisteren een paar zwnagerschapsbroeken gekocht en het is heel dubbel allemaal, kan ik ze de volle zwangerschap gaan dragen of is het nog maar voor een paar weekjes.... :(

Ik werk ook 32 uur, maar kan niet zeggen dat dat zo stressvol is. Rookt iemand van jullie overigens? Ik niet in ieder geval en gelukkig heb ik ook nog nooit gerookt, dus heb ik niet het probleem gehad met stoppen voor de zwangerschap.

Ik was vrijdag overigens nog in Babydump, die ligt 100 meter van mijn school af. Had zo graag ook al vanalles willen kopen, maar durf het nu niet. Heb wel een paar sokjes gekocht, heb ik toch het idee iets te kopen.

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Weet dat het makkelijker gezegd als fedaan is... Maar beeetje positief over je lichaam blijven :)

En ehhhh ik rook...

9. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    @ Riene even een hele directe vraag :) maar breek je de zwangerschap af als het kindje "ongezond" blijkt te zijn?

@ Sam rook je nu ook dan tijdens je zwangerschap :(

Ik rook zelf niet, vanaf mijn 17e niet meer (toen was ik een weekendroker :p)

10. Riene

Riene Niet meer actief

I know Sam! probeer het ook echt, maar is wel fijn af en toe een zetje in de goede richting weer te krijgen van jullie!

Maar als ik het goed begrijp rook je nu ook nog? Wel geminderd?? (beetje nieuwsgierig)

11. Riene

Riene Niet meer actief

Lovely als het kindje een chromosomale afwijking heeft zal ik de zwangerschap inderdaad afbreken denk ik. Bij alleen een lichamelijke afwijking niet of het moet al zo'n ernstige hartafwijking of zo zijn dat er niks aan te doen zou zijn.

12. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    Oke Riene.. was er gewoon even nieuwsgierig naar. Maar wat moet je inderdaad een dubbel gevoel hebben met alles... :(
    Wanneer moet je nu naar Maastricht?

x

13. Riene

Riene Niet meer actief

Woensdag over een week. Dus nog anderhalve week minstens in onzekerheid. Leef maar op de hoop dat dan die nekplooi hopelijk verminderd is!

Wat zouden jullie eigenlijk doen wanneer zou blijken dat jullie kindje een chromosoomafwijking zou hebben? (Nou ben ik daar ook nieuwsgierig naar lovely. ;))

14. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    nou ik ben blij dat we je een beetje kunnen helpen!:D

Ehh over zwangerschap afbreken....
    Ligt er natuurlijk aan wat voor een afwijking het kindje heeft..
    Maar bijvoorbeeld een kindje met down.. jaa ik denk het wel..
    Het klinkt misschien heeeeel egoistisch.. maar ik denk niet dat ik dat zelf aan zou kunnen om voor zoon kindje te zorgen...

En over t roken.. jaa ik rook nog steeds... wel soieso minder hoor.. de ene dag iets meer en de andere dag iets minder...
    Vind het zooooooooo moeilijk!:(

en hoop niet dt jullie me niet gaan opvreten haha

15. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    Nee ik vreet je niet op Sam maar ik snap gewoon niet dat mensen die roken het niet voor hun kindje overhebben om 9 maanden hun sigaretten effe aan de kant te leggen. Maarre.. je moet het natuurlijk zelf weten maar het is zooo ongezond... :(

Riene tja bij een chromosale afwijking bij ons kindje overwegen we inderdaad een afbreking van de zwangerschap. Hoe moeilijk dat ook is. We doen sowiezo een combinatietest, willen gewoon het zekere voor het onzekere. We zouden er niet mee kunnen leven als ons kindje iets zou mankeren zeg maar, zeg ik heel eerlijk. Maar hopelijk is alles goed, en bij jullie ook! Ik duim in ieder geval voor je :)

x

16. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    @Sam20: ik rook ook :( Sinds 1,5 jaar zit ik op 7-10 sigaretten per dag. Ben wel overgestapt op de lichtste sigaretten die er te krijgen zijn: Philip Morris One (zit maar 0.1 mg nicotine in, bij andere sigaretten zit er gemiddeld 0.6mg nicotine in per sigaret)
    Voorheen rookte ik bijna 2 pakjes per dag (!) dat doe ik gelukkig niet meer. Maar tsja, stoppen.. Dat gaat m in ieder geval niet worden! Helaas is het de keus: roken of een vergrote kans op stress.
    (eind 2009 - begin 2010 heb ik een burn-out gehad, vandaar) Maar nu gaat het goed! :D Dus ik rook lekker mn sigaretje! :D

17. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    @Riene: ik snap heel goed dat het je een dubbel gevoel geeft, lijkt me zo moeilijk!! Sterkte met de laatste dagen in onzekerheid! Ik duim voor een mooie en goede echo!! Dan kun jij lekker in je nieuwe baggy-pants blijven lopen, uiteraard met een dikke toeter! :D

Ik zou bij een ernstige afwijking (Lees: syndroom van down of wat voor beperking ook) de zwangerschap afbreken. VL en ik hebben het hier al heel ver voor we aan kinderen begonnen over gehad en dit besluit genomen. We hebben over 1,5 week de 12wk echo +combinatietest en zijn erg zenuwachtig! Ben zo benieuwd of alles goed is! Als het kindje straks een hartafwijking of anderszinds met medicijnen op te lossen afwijking heeft, maakt het ons niets uit! Klinkt heel hard, maar VL is ook groot geworden met zijn afwijking aan zn nieren, welke ontdekt is op 7 jarige leeftijd. Hij slikt per dag 4 medicijnen en kan alles blijven doen. Zonde toch als je dit een kindje afneemt??

18. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Jaa idd het moet wel een afwijking zijn waar mee te leven valt(vind ik)

En wat bertreft t roken... Tsjaa ik weet dat het slecht is...
    En probeer het niet goed te praten hoor helemaal niet.. Maar het is wel een verslaving en de 1 stop er zo mee en de ander heeft er heel veel meoite mee zoals ik, en t helpt ook niet mee dat mn ouders roken en bijna al mn vrienden incl. Vriendlief:)
    Maar vind het wel heeel knap van alle mensen die wel gelijk kunnen stoppen..

Het is nog wel de bedoeling dt ik stop hoor binnen paar maandes wil ik gestopt zijn..... Maar moet ook wel heeeel eerlijk toegeven dat ik echt van elk sigaretje geniet.....

19. Delilah86

Delilah86 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.159
    0
    0
    hey dames!

hier heb ik altijd gerookt maar ben ik sinds januari dit jaar gestopt, dus ruim voor ik zwanger werd ;)

wat betreft afwijkingen en weghalen kindje: wij doen geen combinatie test omdat wij het kindje toch niet zouden laten weghalen, ook niet als het down heeft ofzo, het enige waar ik over zou nadenken om het kindje weg te laten halen is, als het geen kans heeft op leven en direct na de geboorte zal overlijden.
    ik denk dat het een heel gevoelig punt is want iedereen heeft hier een andere mening over natuurlijk ;) ik respecteer ieders mening, maar mijn mening is dat ik geen kindjes weg laat halen, ook al zou het gehandicapt zijn, ik hou nu al van mijn kind, met of zonder handicap.

alleen dan de kwestie als het niet levensvatbaar is, zou ik er wel serieus over nadenken, een zwangerschap uitlopen met de wetenschap dat je kindje direct zal overlijden lijkt me ook héél erg moeilijk,
    maar goed, ik hoop natuurlijk dat niemand van ons voor die keuze zal komen te staan, en dat er volgend jaar allemaal gezonde kindjes geboren zullen worden;)

20. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0

Hier sluit ik me helemaal bij aan ! :)

Deel Deze Pagina