De kletsmama's van januari 2012

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Dreamz3, 6 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Riene

Riene Niet meer actief

Delilah en dat is nu juist het wrange aan het hele verhaal ik wilde ook helemaal geen combinatietest! Maar die nekplooi werd me gewoon medegedeeld omdat ze die verplichting hadden uit medische noodzaak zeiden ze. En als je dan hoort dat de kans grofweg 1:3 is.... Tja. Maar goed de grootste reden voor mij om de zwangerschap af te breken bij een chromosomale afwijking is toch mijn oudste dochter. Ik wil niet dat zij de rest van haar leven een medeverantwoordelijkheid heeft voor haar broertje of zusje. Ook heb ik een expartner die een broer met down heeft en daar zag ik dus dat zij hun hele leven toch met een verantwoordelijkheidsgevoel naar hun broer toe liepen. En dan nog die broer zelf die dus down had, elke avond ging hij naar bed en zei ik hoop dat de dokter vannacht mijn hoofd beter maakt en elke ochtend kwam hij weer ongelukkig beneden met de mededeling dat het weer niet gelukt was. Hij had zelf door anders te zijn en dat deed mij en mensen nog dichter om hem heen zo pijn.... Maar goed dat zijn voor mij dus de voornaamste redenen waarom ik een zwangerschap zou afbreken. Mocht ik totaal onverwacht een down kindje hebben gekregen zonder dat ik er iets van zou weten tijdens de zwangerschap of wat voor andere handicap dan ook dan zouden we het kindje natuurlijk met alle liefde opvoeden, maar goed.... Iedereen zijn eigen keus inderdaad.
    Goed overigens dat je sinds januari al gestopt bent met roken!!!! Applausje meid.

Norii en Sam tja meiden wat het roken betreft jullie zijn zelf volledig op de hoogte van negatieve effecten etc en jullie hebben zelf de verantwoordelijkheid over jezelf en jullie kindjes, andere mensen niet. Zelf weten wat jullie willen doen dus, maar snappen doe ik het niet.... Maar dat is misschien makkelijk gezegd voor iemand die nog nooit gerookt heeft hè! Hopelijk kunnen jullie in de loop der weken toch nog stoppen zoals Sam ergens schreef dacht ik, zou ik helemaal super vinden!

2. Delilah86

Delilah86 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.159
    0
    0
    Riene ik had inderdaad begrepen dat je in jou geval inderdaad geen keus had, vind het ook enorm rot voor je dat er dus een kans afwezig is dat het niet goed is, ga voor je duimen dat jullie kleintje gewoon gezond is!
    kan me ook wel voorstellen hoor dat sommige mensen de keuze om het weg te laten halen maken hoor, iedereen is daar natuurlijk vrij in, en ik vind ook dat ieder dat voor zich moet weten natuurlijk ;)

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    hee dames hoe is het nu met jullie?

Hihi bedacht me ineens dat VL en ik gister nog een meningsverschil hadden(schoot me net te binnen aan de hand het topic rusttijden..)

Ik heb dus eigenlijk pertinent geen zin in mensen die de volgende dag na de bevalling een week lang ofzo elke dag je deur plat lopen om naar de beeb te komen kijken enzo..

Ik had meer iets in gedachten gewoon Rusttijden o,i,d op t kaartje te zetten..
    Maar aan VL zijn hoofd zag ik een beetje dat hij het doodnormaal vind dat iedereen heel de dag op bezoek komt...en het soort van apart vind dat ik dat niet wil..

Ben ik nu echt heel raar?:p

4. Riene

Riene Niet meer actief

Sam bij mijn oudste hebben we de eerste week geen bezoek gehad, behalve 1 keer per dag mijn mama, schoonmoeder of zus en die hielpen meteen nog een handje mee een uurtje of zo, eten koken of iets dergelijks. Vanaf de tweede week hebben we pas een beetje kraamvisite toegelaten.
    Mensen belden wel op maar we gaven gewoon telefonisch aan eerst zelf de tijd voor ons gezinnetje te willen nemen en iedereen begreep dat. Op ons kaartje stonden geen rust of bezoektijden, maar ik zie genoeg kaartjes waar dat wel op staat, vreemd is dat niet.

Hebben jullie al nagedacht over borst of flesvoeding?

Voel me sinds gisteren weer een stuk misselijker.... Delilah hoe is het met jouw misselijkheid?

5. mandy24

mandy24 Bekend lid

28 sep 2008
    524
    0
    0
    gehandicapten zorg
    @ riene, ik ga voor 100% flesvoeding geven. Bij Yara heb ik 2 dagen borstvoeding gegeven. Maar dit was absoluut geen succes, voor mij niet en voor Yara niet :( dus hier gaan we het nu niet eens proberen ga meteen de fles doen.

@ Sam wij lassen ook pauzes in hoor :). Bij Yara hebben we tussen 12.00 en 15.00 geen bezoek gedaan en na 20.00 niet meer. Gewoon heerlijk. Vooral omdat ik wel mensen in mijn omgeving heb die van lang blijven zitten houden haha. Met uitzondering natuurlijk voor mijn moeder en mijn schoonouders. Mijn schoonmoeder en moeder hebben nu aangeboden om beide een week (als de kraamhulp weg is) bij ons in huis te helpen. Neem dit aanbod denk ik wel aan. Lijkt me wel lekker vooral omdat Yara ook rondhuppeld en die zal denk ik niet op dezelfde tijdens slapen als pixel ( zo wordt hier ons tweede wonder genoemd). En ik vind het wel lekker als hun elke avond voor het eten zorgen haha.

Hoe voelen jullie je verder? Hier alles goed, ben alleen echt doodmoe. Heb nu 5 dagen gewerkt (morgen eindelijk 1 dagje vrij). Maar normaal kan ik 5 dagen met gemak aan, dan heb ik nergens last van. Maar nu ben ik echt op. Merk ook echt dat onze clienten echt zwaar worden qua verzorging als ik mezelf vergelijk met Yara haar zwangerschap en nu. Maar goed zal wel weer over gaan haha.

Hebben jullie nog aparte eet gewoontes nu? Vergeleken met nu? Ik wel. Was voorheen echt verslaafd aan koffie. Dronk wel 8 bakken op een dag. Nu draait mijn maag al om bij de geur. En qua eten ben ik echt verzot op kwark kan er geen genoeg van krijgen.

Liefs!

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    gelukkig ben ik dan niet raar haha:p
    hmm.. ja moet eerlijk toegeven.. heel de dag mams om me heen en/of schoonouders heb ik ook niet zoon trek in..
    ik word daar wiebelig van als ik niks lekker rustig kan doen en er CONSTANT mensen om me heen zijn:)

En wbt voeding..
    zoals ik er NU over denk wil ik wel flesvoeding gaan doen...
    Ook gewoon omdat ik een schijterd ben.. en ik bang ben dat t heel pijn doet... sorry hoor. maar als VL er te hard aan zit ofzo vind ik dat ook niet fijn haha:p
    Gewoon het idee, dat een baby aan mn tiet zit te zuigen.. tsjaa ik weet t nie zo goed hoor....
    En tsjaa.. mn borsten zijn al niet zo groot.. blijft er dan wel wat van over?
    En ik vind het denk ik ook wel fijn als vriendlief een keer een flesje kan geven en denk dat hij dat ook wel heeeel leuk vind:)

7. mandy24

mandy24 Bekend lid

28 sep 2008
    524
    0
    0
    gehandicapten zorg
    haha nee ik hoef ook echt niet heel de dag hun om me heen te hebben!!! Zou gillend gek worden!!! Maar als ze zorgen dat het eten klaar staat, de was gedaan is en het huis aan kant dan mogen ze best van 17.00 tot 19.00 komen haha.

Maar kan je wel vertellen dat als je kindje goed aangelegd wordt en je productie is gewoon normaal dan doet borstvoeding geven echt geen pijn hoor!!!!

8. Delilah86

Delilah86 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.159
    0
    0
    wat voeding betreft heb ik altijd heel hard geroepen geen borstvoeding te willen geven, nu ik zwanger ben denk ik daar een beetje anders over ;) ik ga het gewoon proberen en als het lekker loopt is het goed, maar als het knooien word dan kap ik ermee :p

wat visite betreft, denk dat in de eerste dagen alleen naaste familie en echt goede vrienden mogen komen, later mag de rest ook komen, maar daar heb ik in het begin denk ik niet zo'n behoefte aan :)

9. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw

Okee dat wil ik wel geloven dan haha:p

Maar wat gebeurt met je borsten.. zit daar nog verschil in van wel of niet BV geven?
    Want het is misschien een beetje egoistisch.. maar on 2 theezakjes over te houden op mn 21e sta ik nou ook niet om te springen..:)

10. Riene

Riene Niet meer actief

Nou Sam ik heb mijn oudste zelfs 14 maanden gevoed. Heeft geen 1x pijngedaan. En ik heb van mijzelf ook een bescheiden b cupje maar heb geen verschil in cup of stevigheid gehad na het voeden. Ik vond het wel enorm intensief te doen... Daarom twijfel ik nu een beetje maar denk toch weer bv te gaan geven.

11. Riene

Riene Niet meer actief

Mandy ik heb ook al 5 weken geen koffie aageraakt haha!

12. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    Hoi hoi!

Hier is het zooo verschillend qua eten! De ene dag kan ik alles eten, de andere dag kan ik geen eten zien! Dan hoef ik maar wat te ruiken en dan vlucht ik alweer haha! Wij drinken hier allebei koffie, maar nu beperkt tot max 2 kopjes per dag. Het smaakt niet echt anders als normaal. Heb vandaag nasi gehad met een augurk erbij, maar kan nu niet zeggen dat ik nu verkikkerd ben op augurken :p Kwark e.d ben ik inderdaad ook gek op, en op ijs mmm. Verder is mijn eetpatroon niet zo verschillend als voorheen ;)

Ik weet nog niet wat ik ga doen wat betreft BV of FV. Ben daar nog zo wispelturig in! De ene keer lees ik wat meer over de bv en denk ik dat het gezonder is enzo, de andere keer denk ik weer van hmm, wat als ik inderdaad zo'n theezakjes krijg zoals Sam dat zo mooi zei :D (ik had 75D en ben nu naar een E gegaan :)) En inderdaad, manlief wil ook dolgraag een fles kunnen geven. Het is nog wikken en wegen maar komt vast goed. Misschien de eerste weken bv proberen en daarna fv.

Ik ben er verder heel goed aan, mag niet klagen :) Mensen zeggen dan tegen me dat ik er extra van moet genieten omdat ik nergens last van heb (gehad) Dus dat doe ik dan ook zeker :D
    Wat ik wel heb en dat is ook irritant: Haaruitval!! Niet normaal meer wat ik er na elke was en kambeurt uittrek.
    Pfff hormonen he ;) Manlief vind dat ik niet anders ben als voor de zwangerschap. Ik bedoel qua humeur en stemmingswisselingen. Hoe is dat bij jullie ??

xx

13. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    idd lekker van genieten!:D
    Doe ik ook hoor!:D

Ik ben soms wel een klein beetje misselijk.. maar dat is meer savonds.. ik denk dat het een beetje komt omdat ik dan moe ben ofzo...
    En is ook niet elke avond hoor gelukkig..:)
    Heb er dan trouwens ook zoon raar buik gevoel bij.. soort van misselijk maar dan alleen in je buik.... ken iemand van jullie dit?:p

Hmm.. stemmingswisselingen... jaa hier volop aanwezig!:)

Vriendlief is er ook niet altijd even blij mee en zei zelfs dat ie t soms wel moeilijk vind om mee om te gaan...
    Maar hij gaat net zolang proberen tot ie de 'juiste' methode heeft gevonden om met me om te gaan whahahahaa:p

Dat methode zei ie natuurlijk niet echt zo he:p

14. mandy24

mandy24 Bekend lid

28 sep 2008
    524
    0
    0
    gehandicapten zorg
    hmmm stemmingswiselingen.... ja die heb ik ook. Niet dat ik echt ineens om kan slaan van vrolijk naar chagie. Maar merk wel dat ik er dagen tussen heb zitten waarop ik weinig kan hebben.

Gister avond had ik ook een apart gevoel in mijn buik. Leek net of ik de beeb voelde. Maar dit lijkt me sterk aangezien ik pas ruim 9 weken ben. Of miss dat het snel gaat bij een tweede. Kon er ook niet echt op letten. Was maar heel even en toen ik bedacht dat ik ff moest vergelijken met toen ik zwanger was van Yara was het gevoel alweer weg. Dus zullen me darmen wel geweest zijn ofzo.

Oh nog 11 dagen en dan mogen wij hier voor de eerste keer ons wonder bekijken :). Kan echt niet meer wachten. Snap ook niet waarom ik zolang moet wachten. Waarom doen ze niet ff een echo met 6 wk en met 12 wk???!!!! Zal een hoop vragen wegnemen en onzekerheid denk ik.

liefs

15. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    BV of FV: ik hoop BV te kunnen geven en dit af te bouwen net voor ik weer moet gaan werken. Zie het niet zitten om het op mn werk af te kolven en vind het wel prettig om dan op FV over te kunnen stappen. (Ook wel zo makkelijk dat VL er dan 's nachts een keer uitkan voor de voeding :D

Rusttijden: jazeker! ben niet ander gewend! hier is dat heel normaal haha! bij vrienden en kennissen van ons stond het bij allen op de geboortekaartjes: rusten tussen 12:00 en 15:00 en na 20:15 geloof ik. Dat wil ik beslist ook! Qua visite zal mijn moeder vaak over de vloer komen om mee te helpen in het huishouden, schoonmoeders zit met onregelmatige diensten, dus die verwacht ik niet zovaak (lijkt me geweldig! :p)

Eten/drinken: ik drink gemiddeld 4 koppen cappucino op mn werk. Als ik thuis ben of een vrije dag heb drink ik geen koffie. Merk wel dat ik té weinig drink. Waar ik verzot op ben sinds mn zwangerschap is jus-d' orange. Best vreemd eigenlijk, gezien het nogal zuur is :p
    Verder eigenlijk geen aparte dingen wat ik niet meer lust of kan ruiken. VL vind ook dat ik mezelf nog steeds ben. Zowel qua humeur als qua eetgewoontes. Het zal nog wel komen al die hormonen, haha!

@All: hoe is het met jullie?? Nog plannen voor het weekend??

16. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    eehh jaa njaa ik vreet me echt een ongeluk aan van alles hahaha:)

Maar ik ga op vakantie... dat is mn plan voor morgen haha maar dat was al bekend:p
    Hoop dat het een beetje leuk word... ben wel een beetje nerveus eerlijk gezegd..;)

17. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    Fijne vakantie!!

18. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Dankje!!:D

Pff morgenochtend om 6.30 weg... Zoooo vroeg!! hahha

19. Riene

Riene Niet meer actief

Fijne vakantie Sam!

Wij gaan een weekendje weg met zus en haar gezin. Ze wordt 40 vandaar. Wel gezellig weer een paar daagjes met zn allen weg.

Mijn mood swings vallen wel mee in vergelijking met mijn vorige zwangerschap. Merk alleen dat ik de laatste dagen minder kan hebben sinds ik in onzekerheid zit....

20. Delilah86

Delilah86 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.159
    0
    0
    Sam fijne vakantie!

hier lust ik vanaf week 7 al geen koffie meer, voor de rest heb ik enorm zin in zoetigheid, en heb afgelopen weken al 2x pizza gegeten, terwijl ik daar normaal nooit zin in heb:$ haha

hier wel erg misselijk geweest en nog steeds eigenlijk, al merk ik wel dat het wat minder word. ook enorm moe!
    en boobies ja die zijn hier ook aan het groeien haha (helemaal niet erg ;) ) had altijd 75B, nu een 80C en zal denk ik uiteindelijk nog wel een D worden denk ik. ik ben er alleen maar blij mee. vond het vroeger best vervelend dat ik zo weinig had (had toen A) dus een beetje meer is helemaal niet erg ;) als het maar niet doorslaat :p

hier aankomende dinsdag weer een echo, ben zo benieuwd hoe ons ukkie er nu uitziet, en hoeveel hij gegroeid is:) nog maar een paar daagjes :D

Deel Deze Pagina