De kletsmama's van januari 2012

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Dreamz3, 6 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

9 dec 2010
    3.297
    96
    48
    Sinaasappeltje, ik heb al 3 miskramen te verduren gehad helaas.
    Ben onder behandeling in het UZ Gent geweest om de reden van de miskramen te achterhalen, helaas is er niks gevonden, behalve dat mijn luteale fase maar 11 dagen is.
    Dus ik gebruik nu voor het eerst utrogestan om mijn baarmoeder rustig te houden en we hopen heel hard dat dit deze zwangerschap goed houdt!

2. Valerie84

Valerie84 Actief lid

9 mrt 2011
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ sinaasappeltje, ik hoop ook voor jou dat je het hartje al kan horen, dan ben je misschien iets meer gerust gesteld, krijg jij nu ook vaker een controle?

Geniet van de kleine nu in je buik en heb vertrouwen dat het goed gaat! :)

Liefs

3. Riene

Riene Niet meer actief

Sinaasappeltje spannend dat je over 2 dagen al naar de vk mag! Hopelijk is er dan idd al een hartje te horen.

Dreamz 3 miskramen al..... das ook niet niks! Nog anderhalf weekje wachten en dan mogen wij ook allebei gaan kijken naar onze beebjes!

Die emo buien herken ik ook wel ja, stom hè om helemaal niks emotioneel kunnen worden, lang leven de hormonen hahaha!

Morgen weer werken na 2 weken vrij te hebben gehad. Heb ik wel in alle rust kunnen wennen aan het zwanger zijn hè! Heb getest precies op de eerste dag van mijn vakantie.... Wat gaat de tijd alweer snel zeg.

4. Sinaasappeltje

Sinaasappeltje Actief lid

17 nov 2010
    282
    0
    16
    Zeeland
    Dreamz; wat verdrietig zeg 3 miskramen! Elke keer die teleurstelling, kan me voorstellen hoe het voelt. Hoe hou je het vol? Ik hoop heel erg dat deze uk blijft plakken bij je en dat het goed blijft gaan.
    Valerie; ik krijg inderdaad vaker controle. De vk zei elke week (!!). Ben ik wel blij mee. Dacht 'niet aanstellen, niet aan denken en gewoon hopen dat het goed gaat'. En dat probeer ik steeds maar toch schiet ik regelmatig vol en vloeien de tranen weer. Combi van hormonen en angst dat het mis gaat denk ik.
    Wat fijn Riene dat je in alle rust hebt kunnen wennen. Werkse weer morgen hoor!

5. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

9 dec 2010
    3.297
    96
    48
    @ sinaasappeltje,
    Sja, hoe hou ik het vol? Geen idee, ik denk dat de wens het wint van de angst.
    Nu moet ik wel zeggen dat ik heb besloten dat dit mijn allerlaatste zwangerschap is hoor, dus hopelijk worden we nu eindelijk blij gemaakt met een kleintje.
    En ik vond het het wel waard om de medicatie te proberen, tot nu toe doet het zijn werk goed!
    Gelukkig krijg ik van week 7 tm 12 iedere week een 3D echo in het Erasmus MC in Rotterdam.
    Ik doe daar mee met de predict studie, dus dat is wel fijn.
    Mijn VK afspraak maak ik pas als de 7 weken echo goed was en dan ga ik pas met 11 weken denk ik.

6. Sinaasappeltje

17 nov 2010
    282
    0
    16
    Zeeland
    @ Dreams; knap hoor dat je het zo vol kan houden. Het is niet niets. Wel fijn dat je vanaf week 7 welke week een echo krijgt. Dat is nog 1,5 week wachten. Hoop echt dat alles goed is en dat je een gezond kindje krijgt. Wat is dat project in Erasmus precies?

7. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

9 dec 2010
    3.297
    96
    48
    Moet je even gooogelen! ;)

8. Sinaasappeltje

17 nov 2010
    282
    0
    16
    Zeeland
    Dat ziet er gaaf uit. Dat wil ik ook wel:D. Zal ff met m'n wederhelft overleggen maar op zich; elke week een 3D echo:D:D.

Overigens heb ik ook last met niezen/hoesten. Even van die gemene steken door je (onder)buik. Ook soms als ik niets doe. Bandenpijn denk ik zo...

9. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

9 dec 2010
    3.297
    96
    48
    Ja ik wil mijn ukkie wel iedere week zien in 3D! Zal volgende week hopelijk een mooi plaatje mag laten zien hier!

10. Riene

Riene Niet meer actief

Tjee dreamz elke week een 3d echo! Ben benieuwd heb nog nooit 3d beelden gezien van zo'n vroege zwangerschap! Fijn dat je dan ook elke week een goede geruststelling krijgt!

11. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

9 dec 2010
    3.297
    96
    48
    Riene, ik zet ze in mijn album hoor als het allemaal goed gaat! We lopen hier met zn allen natuurlijk redelijk gelijk, dus hebben jullie ook een idee!

12. Valerie84

Valerie84 Actief lid

9 mrt 2011
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Dreamz, wat goed dat je daar aan mee doet! Zo heb je ook iets meer rust als je je kleintje hebt gezien! :)
    En heel leuk voor ons, kunnen wij ook kijken hoe onze kleine eruit ziet ;)

13. Valerie84

Valerie84 Actief lid

9 mrt 2011
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve meiden,

Ik moet heel even van mij afschrijven, ik heb geen idee wat er met mij aan de hand is het zullen de hormonen wel zijn, maar ik voel mij vandaag zo somber... Helemaal niet blij en alles lijkt tegen te zitten. Ik ben normaal altijd erg positief vanuit mijzelf dus ik ken dit niet zo goed... Ik ben ook opeens heel bang voor een miskraam...

Herken jullie dit?

Ik hoop maar dat dit snel over gaat!!

Sorry voor mijn zeurberichtje..

14. Delilah86

Delilah86 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.159
    0
    0
    Dreamz tjee 3 miskramen is inderdaad niet niks zeg! duim voor jullie dat dit een blakbeeb is! en elke week een 3D echo, dat is inderdaad wel heel speciaal, ben benieuwd!

Valerie, wat vervelend dat je zo down bent! ik heb wel last van stemmingswisselingen, kan heel snel chagrijnig zijn zonder aanwijsbare reden, maar ben ook net zo snel weer vrolijk! heel apart!
    wie weet heeft het bij jou ook met kwaaltjes te maken? en bang zijn voor een MK ik denk dat iedereen dat wel een beetje is!
    ik heb een heel goed gevoel over mijn zwangerschap, maar af en toe ben ik ook bang voor een MK ik denk dat dat heel normaal is hoor!
    *knuffel*

gisteren hebben we het aan schoonmams verteld! ze was zo enthousiast! ze was echt superblij voor ons! heel erg leuk om te zien! dit word haar eerste kleinkind dus helemaal speciaal dus :D
    deze week gaan we het onze vaders vertellen, ben heel benieuwd hoe ze gaan reageren ;) als ze net zo reageren als onze moeders dan komt het helemaal goed haha :D

vandaag over 2 weken de eerste echo! als die goed is dan kunnen we het ook aan broers/zussen en vrienden gaan vertellen!

15. Sinaasappeltje

17 nov 2010
    282
    0
    16
    Zeeland
    Valerie; wat balen dat je zo down bent. Ik herken het wel hoor; het ene moment voel je jezelf zekerder dan een ander moment. Ik ben op sommige momenten ook down en zie ik alles verkeerd gaan. Dan huil ik tranen met tuiten en een kwartier later is het weer over:D. Blijft toch raar die hormonen!
    Probeer wat afleiding te zoeken; lekker wat lezen/wandelen/hobbien/of iets dergelijks.

Delilah; wat leuk dat iedereen zo enthousiast reageert. Dan wordt je zelf nog enthousiaster denk ik zo;). Leuk hoor!

Hier; gaat alles wel goed geloof ik. Ik voelde me vanmorgen op en top zwanger. Gek he; dat heb ik soms. Andere momenten helemaal niet. Dan ben ik juist bang dat ik niet meer zwanger ben omdat ik dan minder symptomen voel.
    Vanmorgen werd ik wakker met een enorm honger gevoel. Niet echt misselijk maar wel beroerd van de honger. Moet ook tot nu toe om de 2uur wat eten anders kwam het weer terug. Verder was ik vanmiddag erg moe. Dat overvalt me dan in een keer. Net als een deken over je heen. Ik heb het geluk zelf mijn werktijden te plannen dus ik heb vanmiddag wat snipperuurtjes genomen. Even bijtanken. Lekker met een boek en even ogen dicht.
    Welk werk doen jullie trouwens?

Groetjes en fijne dag allemaal!

16. Riene

Riene Niet meer actief

Dreamz erg leuk als je de echofoto's in je album plaatst! Ben nu al benieuwd!

Valerie gaat het weer een beetje met je.... maffe hormonen ook allemaal. Je kunt je er echt enorm onzeker door voelen zo nu en dan! Dikke knuf!

Delilah fijn dat iedereen zo enthousiast reageert! SUPER!

Heb het vandaag aan de directrice op school verteld. (Sinaasappeltje heb jij ook meteen je antwoord, ik zit dus in het onderwijs....) Ze was namelijk bezig met de planning voor volgend schooljaar en ik vind het erg vervelend als ze dalijk alles opnieuw zou moeten doen. Ze was ook zo enthousiast! Bleef maar roepen wat ontzettend leuk zeg! En ze vroeg of ik mijn verschrikkelijke slippers van mijn vorige zwangerschap had bewaard. Hield toen namelijk zoveel vocht vast dat ik geen andere schoenen meer aankon hahaha. (Dit bedoelde ze natuurlijk als grapje)

Overigens zat ik net in de auto en MOEST ook echt eten, werd helemaal misselijk van de honger.... Dus dat herken ik ook van jouw berichtje Sinaasappeltje.

17. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    #77 xLovely, 9 mei 2011
    Laatst bewerkt: 9 mei 2011
    Dreamz; jaa leuk als je het plaatst :)

Riene; waar is jouw handtekening :p

Ik ben zo benieuwd naar morgen! Afspraak en echo bij mijn fert.arts. Hopelijk stuurt ze me daarna door naar een gynaecoloog. (daar krijg je dan vaker echo's :p) En anders maar een afspraak maken bij de verloskundige! Ik hoor het morgen allemaal wel. Misschien krijg ik ook wel een foto mee van ons 'garnaaltje' :D

Gisteravond hebben we het grote nieuws tegen mijn ouders verteld. Mijn moeder viel me huilend in de armen, zo lief :)

Ik heb nog steeds niet veel kwaaltjes, wel sneller moe. Ook geen honger of misselijkheid gevoel. Geen hoofdpijn en stemmingswisselingen herken ik ook niet, maar wat niet is kan nog komen ;) Het besef dat je zwanger bent valt daardoor wel vaker weg maar hopelijk krijgen we morgen goed nieuws en kan ik het echt gaan geloven :D

Liefs!

18. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

9 dec 2010
    3.297
    96
    48
    Hi girls!
    Ik was vandaag om half 3 klaar met werken.
    Ik werk op een bungalowpark, waar ik bungalows schoonmaak, maar ik heb best wel pijn in mijn buik aan het einde vd dag.
    Ik werk er nog maar net, maar ben bang dat ik ermee moet stoppen, uk gaat voor.

19. Makamba

Makamba Actief lid

26 apr 2010
    233
    0
    0
    Gelderland
    Zo wat hebben jullie in korte tijd alweer veel gekletst zeg!

Wij hebben het gisteren aan de (schoon) familie verteld. Iedereen was natuurlijk hartstikke blij!

Hier telkens slecht in orde, veel misselijk en kan amper wat eten. Kom hooguit aan 900 kcal op een dag, dus niet erg veel.
    Ook totaal geen honger.

Gelukkig slaapt mijn zoontje overdag nog ca 2 a 3 uur dus slaap ik heerlijk mee. Doorgaans ligt hij er 's avonds ook om 18 uur in dus ook dan kan ik mijn rust pakken.

@Valerie & Delilah86 rot is dat gevoel he? dat down gevoel bekruipt mij hier ook wel eens en inderdaad het gevoel of alles wel goed gaat daar binnen. Kan niet wachten tot de echo!

@Riene haha wat een grappige opmerking. Hoe oud is je kindje ?

@Dreamz3 Wat rot dat je je zo slecht voelt na een dag werken! Een zwangerschap vraagt ook best veel van een lichaam, met name de eerste 12 weken en de laatste weken.
    En hoe rot ook, je ukkie gaat inderdaad voor. Hopelijk is het van korte aard dat je je zo voelt na een dag werken.

20. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    @ Dreamz

Ooow wat leuk zo vaak een echo!:D
    Ik ga natuurlijk wel in je foto album spieken!:D
    En ik herken het ook van na het werken, ik werk in de thuiszorg, huishoudelijke hulp dus ook lekker schoonmaken.. doe het zoon 5 uurtjes per dag maar als ik dn 2 uurtjes klaar ben ofzo... dan komen de krampen!:$

@ All

Dames,
    Ik heb het gister nog aan mn moeder+vriend en mn oma verteld!:)
    Mn moeder+vriend vonden het heelmaal leuk en mams moest zelfs huilen hihi:D
    En vandaag van mn mams mn allereerst babypakje gehad hihi:D zooo schattig!:D
    Owjaaaa en heb 30 mei mn eerste echo!:D

Deel Deze Pagina