De kletsmama's van januari 2012

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Dreamz3, 6 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misslizzy

misslizzy Bekend lid

12 sep 2008
    510
    0
    0
    amersfoort
    mijn buik met 31 weken

2. mandy24

mandy24 Bekend lid

28 sep 2008
    524
    0
    0
    gehandicapten zorg
    @ misslizzy mooie buik!!!!!

@ hier, gisteren contole gehad. Pixel zijn gehoord werkt als de beste haha want hij heeft goed geluisterd naar ons en is netjes gedraaid :). Dus hier geen bips meer naar beneden :).
    Wel moet ik nu elke 6 dagen terug om mijn bloeddruk te laten meten. Deze was gisteren iets hoger vergeleken met de vorige keren. Was wel goed voor nu, maar nu elke week een check zodat ie niet hoger wordt.

Zijn jullie het werk al zat? Nou ikke wel. Vooral de reeksen van 5 dagen achter elkaar. afgelopen week ook 5 dagen waarvan twee keer laat-vroeg achter elkaar (laat begin je 14.15 tot 22.15, en vroeg begin je 6.45 tot 14.45). Dan ben je echt niet uitgeslapen haha. Maar heb in tegenstelling tot de vorige keer, nu het werken volgehouden tot het eind. En dat met 32 tot 36 uur per week. Maar ben echt blij dat ik nog maar 2 dagen hoef, dinsdag lekker met verlof.

Hoe is het verder met jullie?

3. misslizzy

misslizzy Bekend lid

12 sep 2008
    510
    0
    0
    amersfoort
    @ mandy wat goed dat je kleintje is gedraaid.. wel beetje balen van je bloeddruk.
    En kan me voorstellen dat je uitkijkt naar je verlof.. je maakt pittige dagen hoor! Fijn dat je verlof in zicht is. wie weet heeft dat wel een gunstig effect op je bloeddruk!

Hier heerlijk weekend ik was erg moe weet niet hoe dat komt en geef er dus maar gewoon aan toe. Gister met naar de lampionnenoptocht van sinterklaas geweest met onze dochter. Zo schattig stond ze daar met haar pietenmust dag Sint dag Piet!:p
    Vandaag is mijn lief voetballen en doen we dus lekker een joggingpakken dag.. zo alleen ff frisse neus halen buiten.
    Fijne dag allemaal

4. Riene

Riene Niet meer actief

Hallo allemaal!

Hier weer eens een berichtje van mij. Sorry als ik niet op iedereen reageer! We hebben een heftig weekje achter de rug. Mijn oma heeft vanaf maandag op sterven gelegen en is vrijdag uiteindelijk overleden. Ik heb er volledige vrede mee hoor, ze heeft een supermooie leeftijd gehaald, maar het is altijd raar een bepaalde periode in je leven definitief te moeten afsluiten vind ik.

Verder vrijdag op controle geweest. De groeiecho gehad. Kleine man werd rond de 2600 gram geschat, dat was ietsje boven gemiddeld, erg netjes dus.
    De ligging was nog steeds goed, sterker nog hij is al volledig ingedaald! En dat voor een tweede kindje! Ik begin zo benieuwd te worden wanneer hij zich gaat melden!

Mandy fijn te horen dat je kleintje zich toch nog gedraaid heeft! :D

En Lizzy prachtige buik zeg!

Wij gaan vanavond lekker uit eten ivm de verjaardag van mijn vader. Al leeft hij niet meer, we gaan elk jaar toch nog samen eten om toch bij de dag stil te staan.

Hoeveel zijn jullie inmiddels bijgekomen? Ik nu 16 kilo met 35 weken.

Liefs!

5. mandy24

mandy24 Bekend lid

28 sep 2008
    524
    0
    0
    gehandicapten zorg
    @ riene, gecondoleerd!
    Fijn dat de groeiecho goed was, enne netjes hoor 2600 gram!

Net even voor je op de weegschaal gestaan. Tot nu toe 14 kilo aangekomen.

Hoe is het met de rest?

6. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    Zo weer een beetje wat meer leven in de brouwerij :p

Riene gecondoleerd meis!

Hier alles goed, nog 1 weekje werken!! :) En dan eerst maar eens genieten van de feestdagen, hopelijk meld onze kleine meid zich pas na oud en nieuw! ;)

Ik ben tot nu toe 12 kg aangekomen.

Lizzy mooie buik hoor!
    Hier helaas de eerste striemen mogen ontdekken :( onderin de buik... helaas! Ik smeer me de pletter.. maar het komt als het komt! Ik lijk ook elke week dikker te worden, wennen hoor :p

Zijn jullie al helemaal definitief uit de naamkeuze? Wij al een hele tijd, haar naam staat met piepschuimletters op de muur op de babykamer :D

xx

7. misslizzy

misslizzy Bekend lid

12 sep 2008
    510
    0
    0
    amersfoort
    @ Riene geconcoleerd.
    Was het etentje gezellig en fijn?

@ Lovely oei striemen das niet tof ik smeer ook elke dag.. had even een keer die cacaobotercreme bah bah dat vond ik zo stinken gebruik nu zwitsal mama en had eerst olie van weleda maar die is op en ga nu echt geen nieuwe meer kopen.

De naam is hier ook helemaal 100% besloten hebben het geboorte kaartje laten ontwerpen met de naam erop en dat stond echt zo goed hihi.

Hebben jullie ook steeds meer een onrustig gevoel?? Ik heb zo'n beetje alles wel aankant en tja beval toch in het ziekenhuis dus blijf niet aan het schoonmaken. (vandaag wel met mijn moeder de kast schoongemaakt en woonkamervloer geschrobt:$)
    Ik denk dat dit kindje wel langer blijft zitten dan 34 weken maar weet me daar eerlijk gezegd geen rust in te vinden.. komt het na de kerst of ervoor.. waahhh maak mezelf beetje gek. Ook omdat iedereen vraagt en wat doen jullie met de kerst? Reactie hoezo? en dan irritatie...ehh bevallen of me volproppen met lekker eten grrr.
    Sorry hormonen. haha en sorry voor ego bericht!

@ Sam hoesti met je harde buiken enzo?

x

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    @ Riene gecondoleerd!

@ Lovely pff vervelend he die striemen.. smeer ook trouw elke dag.. en soms 2x maarja... het is maar net of je er aanleg voor heb of niet.. dt smeren helpt eigenlijk helemaal niet haha:p

@ miss lizzy hahah wou net gaan vragen aan iedereen wat ze gaan doen met kerst:p
    De harde buiken gaan de ene dag beter dan de andere dag....
    Maarja we doen t er maar mee en vanaf 34 weken is het geen heleeeee grote ramp meer als ie word geboren..
    Al denk k dat we dat zeker wel halen!:)

Dus bij deze? wat doen jullie allemaal met kerst?

Wij gaan 1e kerstdag naar me ma en der vriend.. de vader van mn vriend komt ook daarheen.. en opa's en oma's... en dan gourmetten ofzo:p

Schoonzus kwam met het ''geniale'' idee om 2e kerstdag bij ons in ons huisje te vieren.. mm jaa heeel gezellig.. maar heb er zoooooo geen zin in eigenlijk... al die rommel en gedoe en zorgen voor mensen... terwijl k dan wel 37 weken zwanger ben... :)
    Maarja.. vriendief was t er wel mee eens.. (die ozu wel voor ze zorgen enzo) dus tsjaa... zoooveel keus heb k niet meer:p

Voor alle anderen die ik ben vergeten.. sorry!

9. Riene

Riene Niet meer actief

Dank jullie wel meiden! Vanmiddag de crematie en dan weer de gedachten op de kleine gaan richten!

Het etentje was erg lekker en toch nog gezellig Lizzy! Maar met 2 kleine meiden erbij blijft het gelukkig ook altijd wel luchtig, is anders dan wanneer je alleen met volwassenen bij elkaar zit.

Wij zijn er ook uit met de naam! Sinds een weekje nu ongeveer. Heb ook piepschuim letters besteld! Hahaha. Wij gaan ze alleen voor het raam hangen als geboorteversiering en daarna waarschijnlijk nog op de babykamer.

Ik heb gelukkig nog geen striempje kunnen ontdekken op mijn buik. Heb ze bij de eerste ook niet gekregen dus hoop nu weer niet en ik smeer er amper wat op. Is denk ik toch meer aanleg ervoor hebben ja of nee....

Kerstmis: Das een goede. Ik ben met kerst zo'n 39 weken zwanger. Tegen die tijd was mijn oudste ook al geboren, namelijk met 38 weken. We hebben dus nog niet echt wat gepland, kijk het maar een beetje aan hoe het gaat lopen denk ik.

Gaat iemand nog sinterklaas vieren? Wij hebben maandag gewoon pakjesavond. Dochterlief gelooft nog in de sint, is neem ik aan wel het laatste jaar.... Kunnen we vanaf volgend jaar weer helemaal opnieuw beginnen hahahaha!

Fijne dag allemaal!

10. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ooow wat leuk dat jullie allemaal piepschuim letters hebben!:D
    Wij zijn wel uit over de naam.. al een tijdje...maar hier geen letters:p

en wees gezegend met je geen striemen! hoop voor je dat het ook zo blijft!:D

hmm jaa das wel lastig met kerst ja...
    Hier dan nog 'maar' 37 weken... dus denk dat ie er dan nog wel inzit...(hoop stiekem van niet maar goed haha)

Ehh wij doen niks met sinterklaas voor zover ik weet....geen gelovige kindjes meer.. behalve het nichtje van mn vriend maarja goed...

Even een vraagje trouwens!
    Ik heb donderdag de intake met de kraamzorg...
    Hebben jullie nog tips wat ik kan vragen?
    Ik weet alleen dat ik wil vragen wat ze allemaal doen in het huishouden.....

Maar verder dan dat kom ik eigenlijk niet...:)

11. mandy24

mandy24 Bekend lid

28 sep 2008
    524
    0
    0
    gehandicapten zorg
    Hey meiden,

wij zijn hier ook uit de naam. Al heel lang staat pixel zijn naam vast. Wel grappig trouwens er zijn een hoop mensen die steeds vragen noemen jullie hem echt pixel straks. haha wie zou zijn kind zoiets aandoen.

Hier net de extra check gehad vanwege mijn bloeddruk. Was niet best, mag me vanmiddag melden in het ziekenhuis. Dus denk dat we hetzelfde trajecrt ingaan als toen met Yara. Moest ook over een stickie plassen voor eiwitten, maar daar kwam gelukkig niks uit. Maar hou jullie op de hoogte.

Hier gaan we zaterdag sinterklaas vieren, onze kleine meid gaat erorm verwend worden door opa en oma haha.

@ Sam ik zou gewoon aangeven wat je wel en niet wilt. Daar vanuit komen vanzelf wel vragen.

Hier donderdag de intake, maar dan telefonisch. Heb een hele stapel papier binnen gekregen wat ik moest lezen en wat ze morgen met me door gaan nemen.

En ff ego....... ik heb verlof!!!!!!

12. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    Maar meteen even het positieve nieuws brengen;
    onze trouwdag was TOP!
    Bekijk bijlage 202753
    Bekijk bijlage 202755

@Sam: hier is de consultant van de zuidzorg maandag geweest om een en ander voor de kraamzorg door te nemen. Hele aardige vrouw die me heeft verteld wat de kraamhulp wel en niet doet en hoeveel uren je kraamzorg krijgt.
    Ze vertelde dat de eerste 3 dagen voornamelijk zijn om je partner wegwijs te maken in de verzorging van een kleintje. Hij is immers diegene die het op dat moment van je over moet nemen, omdat jij nog ligt bij te komen van de bevalling. Ze vraagt verder of er nog bijzonderheden zijn waar de kraamhulp rekening mee moet houden (in ons geval is dat de hond; er moet iemand in huis komen die NIET bang is voor een überenthousiaste hond :D Dat was het volgens mijn wel zo'n beetje. Laat je maar gewoon verrassen, de vragen komen vanzelf!

@Riene: gecondoleert meis! Jeetje wat naar :( Sterkte!

@All: hier inmiddels 69kg op de weegschaal :( wat veel!!! Dat zijn er nu 19 bij! En we zijn nog niet klaar!! HELP!
    Nog geen striemen gelukkig, deze kunnen helaas ook vlak na de bevalling nog komen, laten we hopen van niet :D

De naam: daar waren ML en ik het al heel snel over eens! Meisjesnaam hadden we een paar jaar geleden al bedacht, maar wat is een jongensnaam dan toch moeilijk! Gelukkig hebben we deze vrij vroeg in de zwangerschap bedacht en we zijn er niet meer vanaf geweken :p

Letters: ik heb 4 fotoframes gekocht onder het mom 'hier ga ik 4 diertjes in schilderen met een tekst' [ een eendje met alle eendjes zwemmen in het water etc.]
    MAAR ... in deze lijstjes komen diertjes met ieder een letter van de naam! Een beertje wat de B vast houdt en zo verder.

@Hier: veel last van voorweeën. Hebben jullie hier al last van (gehad)? Gelukkig valt het allemaal wel mee en is het goed te handelen, ben namelijk hele erge menstruatiepijn gewend en dit komt lichtjes in de buurt. Een warme douche doet dus wonderen!
    & sinds afgelopen nacht heb ik dat beschermmatje in bed gelegd, jeetje wat kraakt dat zeg! En dan nog maar niet te praten of de warmte, zit steeds te denken dat ik in bed heb geplast, maar dan heb ik gewoon heel erg getranspireerd vanwege dat matje. Niet heel comfortabel dus :p

13. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    Wat zijn jullie een leuk stelletje Norii! Fijn dat jullie trouwdag geslaagd was :D Nog van harte gefeliciteerd!!
    enne.. mooie flinke buik hoor :p 19 kilo meis... pffff :$ ;)
    Hier geen last van voorweeen, maar wel zo nu en dan van die menstruatie achtige krampjes... maar is nu vrij normaal toch?

Beschermmatje.. dat werd hier ook geadviseerd tijdens de intake met de kraamzorg... denk dat ik het nadat ik 36 weken ben maar eens klaar ga leggen ;)

Sam, wat Norii al zegt zo ging dat bij ons ook. Het gesprek loopt als het ware vanzelf en vragen komen dan wel bij je op! Wij hebben recht op 49 uur kraamhulp, dus dat is wel fijn. Manlief krijgt als ik bevallen ben, zo'n anderhalve week tot 2 weken vrij dus dat is nog fijner :D

Mandy; hoe ging het vanmiddag? En lekker verlof! Genieten maar :) Veel plezier zaterdag.
    Ik moet nog 2 daagjes werken!! En dan direct een lekker weekend voor de boeg. Oriflame party met vriendinnen, zaterdag nog wat sintinkopen doen, zondag en maandag sinterklaas met familie. Heerlijke vooruitzichten :D

xx

14. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    Zoo nog eens het lijstje opgezocht...

Zwangeren uitgerekend december 2011 / januari 2012

28 december 2011
    Norii --> JONGEN!! -- ZH -- 1e kindje -- BV
    1 januari 2012
    Riene --> JONGEN -- ZH -- 2de kindje -- BV
    6 januari 2012
    xLovely --> MEISJE!! -- ZH -- 1e kindje -- BV
    14 januari 2012
    Sam20 --> JONGEN!! -- ZH -- 1e kindje -- FV
    Mandy24 --> JONGEN!! -- ZH -- 2de kindje -- FV
    16 januari 2012
    Zonnetje1979 --> MEISJE!! -- ? -- 3de kindje
    18 januari 2012
    MissLizzy --> MEISJE!!

xx

15. mandy24

mandy24 Bekend lid

28 sep 2008
    524
    0
    0
    gehandicapten zorg
    @ lovely, mijn bloeddruk is niet veranderd. Het ziekenhuis heeft me weer overgenomen, dus ben weer medisch. Heeft ook een voordeel, gisteren een extra echo gehad. Dinsdag weer controle en dan krijgen we weer een echo en gaan ze gelijk metingen doen. Ben benieuwd hoe groot en zwaar ons mannetje nu is. Hadden we eindelijk besloten om toch thuis te bevallen, moeten we nu in het ziekenhuis. Maar.... Als ik het nodig is kan ik nu wel voor een ruggenprik kiezen haha.

Leuk om dat lijstje weer te zien, was helemaal vergeten wat iedereen ook alweer wilde.

Hier vanmiddag verder met de kamer, het nijntje ff afschilderen. Want vanavond kunnen we alle bestelde spullen halen. Kan ik eindelijk de kamer aan gaan kleden en het bedje opmaken :)

Iedereen verder al klaar met het kamertje?

16. Riene

Riene Niet meer actief

Norii wat een leuke foto's!!! Jullie stralen ook helemaal SUPER! Nog gefeliciteerd meid.

Sam hier is het met de intake ook vanzelf gegaan. Eigenlijk had ik vrij weinig vragen meer over, die mevrouw vertelde zo uitgebreid, ze heeft hier wel een uur gezeten.

Overigens ben ik de laatste 3 dagen wel 2 kilo aangekomen. :( Mijn enkels zien er echt niet meer uit nu, kan er amper nog een enkel in herkennen.... Dochterlief vindt het wel humor, die zit er alleen maar in te prikken bah bah, fijn zo'n meelevend gezin hahaha. Maar ja, ik herken het wel met mijn eerste zwangerschap, hield ik ook erg veel vocht vast de laatste maand. Ben nu gewoon een derde van mijn lichaamsgewicht bijgekomen, dan klinkt het wel heftig vind ik.

Oh ja Norii die menstruatieachtige "weeën" ken ik ook, volgens de gyn kwam dat door de indaling van de baby! Nu hij goed is ingedaald heb ik ze ook niet meer.

Bah ja die vervelende matjes in bed. Heb hem er sinds deze week ook inliggen. Tegen het gekraak gebruik ik maar oordoppen hahaha, maar vind het vooral vervelend dat die dingen zo kreuken onder mijn hoeslaken, 's ochtends ligt het best opgefrommeld. (geen Nederlands woord hè opgefrommeld :D) En ik vind het het 's nachts inderdaad ook erg warm en zweterig. Maar wat doen we eraan....

Mandy vervelend zeg dat je bloeddruk toch weer te hoog is! Hopelijk blijft het dan hierbij en gaat het niet nog meer stijgen....

Ik had gisteren overigens een vlek op mijn shirt van melk..... Vriendlief vroeg ook nog zo fijn wat heb je daar voor een vlek? Vond het vrij genant eigenlijk. :S Vandaag dus maar zoogcompressen in gedaan..... Hahaha

Fijne dag! X

17. Kiet

Kiet Bekend lid

26 feb 2009
    557
    0
    0
    Hoi meiden!

Jullie kletsen natuurlijk al vanaf het begin van jullie zwangerschap maar mag ik nog mee kletsen deze laatste weken??

18. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    @ kiet ik vind het prima hoor...:)

@ ALL ff snel.. haha

Ik kreeg vandaag de tip met dat gekke matje... op je matras leggen.. vastplakken met ducktape of iets dergelijks zodat ie blijft liggen... daaroverheen een handdoek leggen en dan pas je hoeslaken... geen idee of t ook echt werkt want ik heb m er nog niet in.. haha maar vast t proberen waard:p

19. mandy24

mandy24 Bekend lid

28 sep 2008
    524
    0
    0
    gehandicapten zorg
    @ Sam, zo heb ij het de vorige keer ook gedaan. Alleen het stukje ducktape niet haha. Hier trouwens nog geen matje in bed. Van de week doen we de klossen eronder en dan zal ik is opzoek gaan naar het matje in die mega doos haha.
    P
    @ kiet, ik vind het ook prima. Wel leuks als je dan je gegevens invult in ons lijstje, staat hierboven.

Zo.wij gaan zo ongezond doen en bij de mac eten. Yara roept al een uur lang patatjes met een cadeautje haha. Ze begint een bijdehante tante te worden. Moet nog ff wat grappigs kwijt. Ze legt heel de week al haar knuffels in bed en komt dan vertellen dat de knuffel zo geboren wordt. Haha echt geweldig.

20. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hahah nou probeer de tape eens uit zou k zeggen:p

Ik heb dat matje ook nog niet in mn bed hoor.. doe k over 2 weken wel ofzo...:)

Oooooww ben jaloers!! mac!! heeeeerlijk en al zoooooo lang niet geweest:(
    zeker al 2 maanden niet meer ofzo... haha en jaaa das voor mij lang:p

Hahah wel geniaaal met die knuffels:cool:

Deel Deze Pagina