De kletsmama's van januari 2012

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Dreamz3, 6 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    haha het matje wat ik heb is zo groot dat ik m om heb kunnen slaan onder mijn matras! Gelukkig went het kraken snel en ben ik moe genoeg om er eigenlijk weinig tot geen last meer van te hebben 's nachts. [op de warmte na dan]

Heerlijk naar de MAC! Oh als ik daar nu aan denk krijg ik meteen trek! :D

Hondje is sinds een paar dagen heerlijk rustig en raakt er steeds meer aan gewend dat ik hele dagen thuis ben. In het begin was ze de hele dag achter mn kont aan aan het lopen, behoorlijk irritant! heb van de hondencoach (waar we puppietraining hebbe gehad) de tip gekregen om haar overdag zoveel mogelijk te negeren en alleen maar aan de halen of tegen haar te praten als het mij uitkomt. Dit om haar vast te laten wennen dat de aandacht straks niet alleen maar voor haar is, maar voornamelijk bij de baby. Werkt echt perfect, want ze is zo lekker rustig! [Lees; bijna de hele dag slapen en pas aandacht vragen als het tijd is om een rondje te gaan lopen]
    VL gaat over 1,5 week dichter bij huis werken voor het geval de vliezen breken of de weeën beginnen. Hij is accountmanager en zit voor zijn werk veel op de baan. Hij moet regelmatig ver van huis, waardoor hij dan niet binnen een uur thuis kan zijn.
    Geeft me wel een prettig gevoel dat hij dadelijk wel binnen een half uur max. thuis kan zijn als het echt nodig is. Lijkt me verschrikkelijk om hem niet om me heen te hebben als het echte werk gaat beginnen.
    Nog maar 4 weken!!!! Ben zo nieuwsgierig naar ons kleine schatje :D

2. misslizzy

misslizzy Bekend lid

12 sep 2008
    510
    0
    0
    amersfoort
    @ NORI gefeliciteerd en wat een prachtig plaatje vormen jullie zo samen! Heb je lekker kunnen genieten? Fijn dat je lief lekker wat dichter bij huis gaat werken.. kan me voorstellen dat het een geruster idee geeft. Grappig dat je de hond zo moet laten wennen aan de nieuwe situatie nooit over na gedacht.. wij hebben konijnen.. maar die hoeven vast niet te wennen hahah:p krijgen nu buiten al weinig aandacht:) oeps!

@Mandy vervelend van je bloeddruk.. geeft wel weer onrust zo in de laatste weken van je zwangerschap. naar voor je! fijn dat je verlof hebt jeee..

@Riene :$ wat vervelend die natte plek.. maar stiekem moest ik er ook een beetje om lache.. we blijven toch vreemdezwangerewezens haha Heb hier niet echt last van lekkage maar zie wel dat mijn tepels witteplekje hebben.. herken dit van de borstvoeding van de eerste dus ben ook alert op lekplek!!

@ en andere haha moets wel lache om jullie matjes verhalen. lk had bij de eerste nog niets in bed liggen en had een beetje een nat bed.. gelukkig viel het mee en was het na verschonen ne even luchten weer een fris bedje.. denk dat ik nu ook maar ff dat matje ga pakken. Of mijn meisje heeft een molton van Ikea waarin zo'n antieplas laagje zit. Ze heeft toch nog een luier om dus misschien dat ik die er op leg!

Nieuwe dame.. welkom hoor!
    Lees bij jullie over voorweeen. heb hier af en toe steken in mijn ehh vagina?? tja is niet mijn buik het zit echt van binnen. herkent iemand dat?
    Dan nog even ego.. wij hadden gister lekker gegourmet bij schoonouders ivm Sintcadeautje.. kleine meid bleef daar slapen dus wij naar de bios om 21.45 uur nou om 23.00 kon ik niet meer zitten van de harde pijnlijke buik en zijn we naar huis gegaan.. zo jammer. Was helemaal op en heb echt staan bijkomen onder de douche.
    Vandaag gaat het wel we hebben net hier weer Sint gevierd met mijn ouders en broer met de kids en ik lig nu lekker languit op de bank.. ga helemaal niks meer doen!

3. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    Zo daar ben ik weer eventjes.. inmiddels heb ik lekker verlof!!! :D Wat een luxe zeg ;) Met mij ist verder prima!!

Gistermiddag sinterklaas gevierd bij mijn schoonzus en vanavond nog een keer bij mijn schoonouders :) Dus ik ren nog even naar de winkel ;)

Tot zover even mijn egoberichtje, hihi

xx

4. misslizzy

misslizzy Bekend lid

12 sep 2008
    510
    0
    0
    amersfoort
    fijne pakjesavond Nori.. en geniet van je verlof

5. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    @MissLizzy: Lovelybabe heeft pakjesavond gevierd, niet ik hihi :D Maar evengoed bedankt! Wij hadden onverwachts kadootjes gekregen van mn zusje/Sinterklaas (zij vind het leuk om ieder jaar iedereen te verrassen met kadootjes)

@Hier: zondag op maandag de hele nacht rondgespookt met voorweeën. Begonnen rond 1:15-1:30uur en zijn na een warme douche pas om 4:30 weggegaan. Vond het wel spannend hoor! ML lag boven in bed en ik ben naar beneden gegaan om wat rond te lopen en thee te zetten. Het begon met rugweeën en werden al vrij snel 'gewone' buikweeën. (Als het écht weeën zijn geweest! want ik heb echt geen idee!)
    Pijnomschrijving: rugweeën voelde aan als een soort sneeuwrug, of te vergelijken met een zeurende pijn in mn rug na het vertillen. buikweeën voelde aan als menstruatiekrampen en kwamen om de paar minuten, hielden ongeveer een minuut aan en kwamen na 2uur steeds onregelmatiger. Waren goed weg te puffen.
    Conclusie: voorweeën? :p haha!

Verder alles oke hier, lekker alles op mn gemakkie aan het rommelen. Mama heeft hoesjes gemaakt voor het aankleedkussen en de lakentjes zijn ook af. Oja en ze heeft een begin gemaakt met de muurschildering van Woezel en Pip! Suuuuuuuuuuper leuk!!! :D

Muurschildering:
    Bekijk bijlage 204510
    Bekijk bijlage 204511

6. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    Update: onze overbuurvrouw loopt 2 weken voor op mij in haar zwangerschap en ze is zojuist met haar partner naar het ziekenhuis vertrokken. Koffertje ging mee, Maxicosi ging mee, dus nu is het afwachten :D!!

7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ooooww spannend nori!

Hihi vind het nog steeds knap hor mensen weten als het weeen zijn..?
    Heb ook wel eens vervelend gevoel in mn buik of rug... Zou t daarop lijken... Of weer totaal anders hahaha ik moet maar afwachten :p

Herkende je t wel meteen? Je hoefde niet te twijfelen?

Wat een leuke muurachildering!:D
    Nu nog wachten tot je mams m heeft afgemaakt hihi

Van de week bij de vk geweest.. Beeb lag lekker ingedaald :)
    Echt niks van gemerkt... :)
    En moest nog een groeiecho maken want het voelde aan de grote kant....
    Njaa lengte weet ik niet maar hij weegt nu 2600 gr!

Weten jullie hoe zwaar jullie kleintjes zijn/waren?
    En met welk termijn?

8. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    Norii; lovelybabe?? hahaha! Hier in ieder geval een leuke pakjesavond gehad, allemaal babystuff gekregen :D
    Spannend van je overbuurvrouw!!
    En grappig je muurschildering! Manlief is een geboortebord aan het maken van Woezel en Pip! :) Wordt echt leuk!

Wij hebben gister nog een groeiecho gehad en wederom alles weer perfect :D Ze weegt nu rond de 2500 gram dus heel netjes!
    Sam so hee nu al op de 2600 gram, achja als ie wat groter is maakt toch niet heel veel uit?!

@ de nieuwe dame; laat je wel wat van je horen?? ;)

xx

9. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Mooi zo dat je een leuke pakjesavond heb hehad!:D

En altijd leuk babystuff!:D

Njaa het is niet heel erg dat ie beetje groot is haha maar ze had het erover dat als ie echt beetje te groot is dat ik dan misschien kans heb op eerdere inleiding...
    Op de groeiecho van 2 weken geleden ofzo was ie iets meer dan kilo... En ze zou die 2 dan gaan vergelijken om te kijken hoe hij dus groeit enzo... Dus even afwachten maar:)

Maar wel netjes jou 2500 gr! :)

10. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    aaah super gaaf een geboortebord van Woezel en Pip!
    Wij gaan m ook zelf maken, ofja 'opa en oma' [in spé] gaan m maken! :) Tijgertje en Winnie de Pooh:
    Bekijk bijlage 204800

& het babytje van de overburen is geboren!! SACHA
    weet alleen niet of het een jongen of meisje is geworden :p haha! met die naam kan het beide kanten op :D

11. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Oooow wat een leuk bord!:D
    Ben stiekem wel een beetje jaloers haha
    Ik wil wel zoon ooievaar.. Die lijkt alsof ie door t raam is gegaan haha

En wat leuk voor je overbuirvrouw!:)
    Haha alleen tsjaa... Zou t een jongetje of een meisje zijn..:p
    Spannend! Haha

12. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    :$ en overbuurman natuurlijk!:D

13. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    Sam; volgens mij kun je zo'n ooievaar bij de Xenos kopen! Weet het niet zeker maar heb het ooit ergens gezien en volgens mij was het daar!

Ik vind Sacha geen leuke naam! Haha! Maar wel leuk voor hun natuurlijk!! :D

Gisteren mijn vluchttas ingepakt! Wat een heerlijk gevoel geeft je dat en dan komt het toch allemaal erg dichtbij! De truitjes die ik al had in maatje 50 en 56 vond ik opeens toch niet zo leuk om in de tas te stoppen en toen ben ik maar naar Prenatal gereden hihi :) Daar twee truitjes en een broekje gekocht, 1 truitje van Lief! Dat krijgt ze waarschijnlijk aan als we naar huis gaan ;)
    Hoezo nesteldrang??

xx

14. mandy24

mandy24 Bekend lid

28 sep 2008
    524
    0
    0
    gehandicapten zorg
    Leuk geboorte bord!
    Wij krijgen een ooievaar voor op het raam gratis bij de geboorte kaartjes. Met een leeg veld erboven waar zijn naam in kan.
    Ben wel benieuwd naar alle namen die iedereen verzonnen heeft! Ben ook benieuwd of we dubbele namen tegen komen straks :).

@ lovely denk dat we allemaal al wel last hebben van nesteldrang. Hier uit het zich in tig keer kleding wassen, poetsen kamer elke keer opnieuw inrichten haha.

Hier nog geen voorweeen gehad. Bij yara had ik alleen rugweeen, hoop het meteen te herkenenn.

Woensdag een groeiecho gehad. Pixel groeit goed, qua lengte liep hij een week voor, maar ja dat aas bij yara ook zo. Zijn gewicht was nu 2500 gram. Yara woog 3525 gram toen ze geboren werd. Ben benieuwd naar zijn uiteindelijke gewicht. Iemand zei laatst dat de tweede altijd zwaarder was. Ben benieuwd. Mijn bloeddruk was weer normaal 110/80 maar blijf toch onder het zh vallen. Ach 1 ding scheelt alle kosten worden nu gedekt en ik kan voor een.ruggenprik kiezen als het nodig is haha.

15. mandy24

mandy24 Bekend lid

28 sep 2008
    524
    0
    0
    gehandicapten zorg
    Hey,

ik heb sinds een paar dagen soms een soort kramp in mijn bovenbenen ( en dat trekt dan zeg maar naar de binnenkant toe). Kent iemand dit? Herken dit niet van Yara, maar ja zoals ze zeggen elke zwangerschap is anders he haha.

Hoe is het met jullie? Nog leuke plannen voor het weekend?
    Ik moet er echt aan wennen dat ik verlof heb. Yara is gisteren gaan logeren bij mijn schoonouders, maar ik moet zeggen verveel me kapot zonder haar haha. Oh en dan moet ze maandag naar de oppas (dat wilde we gewoon door laten gaan om haar niet weken uit haar structuur te halen, en het spelen met de andere kinderen haar niet ontnemen), maar jeetje wat moet ik dan gaan doen. Haha hoe kan je moeten wennen aan vrije tijd, volgens mij ben ik niet normaal :)

16. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hmm heb dat denk k ook wel eens.. Njaa niet echt kramp maar soort van ongiachtig gevoel in mn bovenbenen....
    Weet niet of je dat bedoeld?

En je ben niet raar hoor :p
    Ik verveel me ook rot!!:$
    Hele dagen zit k thuis.. Mag niet stofzuigen, niet dweilen en dt soort dingen...
    Lopen gaat amper nog.. Mn benen willen niet en na 2 min krijg ik pijn in mn buik:(

Dus boodschappen doen is ook al een opgave.. Heb k gelukkig een metro voor de deur.. En hoef maar 1 halte haha maar soms moet ik 10 min wachten terwijl et ook maar 10 min lopen is... Maarja t lukt gewoon niet....:(

Ik heb er zooooooo geen zin meer in!! Herkenbaar?:)

17. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hmm bedenk mij ineens....

Sorry alvast als het een beetje onsmakelijk is...:)

Als ik naar de wc ga..(grote boodschap)
    En je voelt zeg maar... Dt t eruit komt... Heb ik echt van die steken in mn kont... En boven mn liezen zeg maar...
    Doet best pijn en soms lukt het dan niet helemaal meer...

Klinkt dit misschien bekend? En hebben jullie hier ook last van?:)

18. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    @Sam: is je ontlasting harder dan normaal? dat heb ik namelijk sinds een paar weken. Voel me af en toe net een konijn met die keuteltjes die eruit komen, haha :D

@Bovenbenen: het zouden beenweeën kunnen zijn, of gewoon vermoeidheid van de benen. Let een beetje op de activiteiten die je doet. Dan weet je of het bij vermoeidheid hoort of niet :p

@Hier: vanmorgen even lekker de stad ingeweest. Heb nieuwe laarzen gescoord, een nieuwe positiebroek (mn huidige is zojuist overleden :p) en een nieuw shirtje. Vanavond hebben we kerstborrel van het werk van ML, dus dan moeten we goed voor de dag komen toch? :D [ook al voel ik me als een opgeblazen skippiebal)

@Opblaasbare ooienvaar: die kun je inderdaad bij de Xenos kopen. Kost je maar een paar centen en dan ben je klaar!
    Wij doen dat niet i.v.m. de hond, die zal dan de hele dag gezellig naar dat beest gaan staan blaffen, niet handig dus :p

Maandag trouwens controle bij de VK! Ben benieuwd :D Het aftellen is nu serieus begonnen :D:D JIPPIE!

19. Riene

Riene Niet meer actief

Hey meiden!

Weer eens een berichtje van mij. Moet zeggen dat ik het allemaal veel minder goed bijhoud sinds ik geen berichtjes meer krijg via mail dat iemand wat geplaatst heeft.... Hebben jullie dat ook of krijgen jullie wel nog mail?

Hier zijn de piepschuimletters zilver geverfd. Wij hangen deze voor het raam als geboorteversiering. Zijn per stuk ruim 40 cm groot dus valt wel lekker op.

Gisteren ook nog een ander eerste truitje gekocht. Krijg het ook ineens op mijn heupen dat alles goed en af moet zijn hahaha.

Sam met de groeiecho van 34 weken en 5 dagen werd hij ook 2600 gram geschat, komt dus ongeveer op hetzelfde neer als jouw mannetje dacht ik.

Die ontlasting gaat hier ook minder goed, ben sinds 2 weken een paar glazen roosvicee laxo per dag aan het drinken, dan gaat het toch iets beter allemaal.

Die kramp in mijn benen herken ik niet.....

Voorweeën heb ik ook aardig last van. Loop nu bijna continue met een harde buik rond en vaak doet het ook behoorlijk pijn erbij. Soort heftige menstruatiekramp die ik ook in mijn rug voel.

Bij mijn eerste bevalling zijn eerst mijn vliezen gebroken en een paar uur daarna kwamen de weeën pas opzetten. Toen wist ik dus wel dat het echte werk begonnen was hahaha. :D

Norii je bent gewoon al over de 37 weken heen! Je mag al gaan bevallen. Voor mij over 2 daagjes ook. :)

Het is toch wel allemaal snel gegaan achteraf vind ik. Hebben jullie dat ook? We kletsen toch ook al een hele poos samen zeg! Maf hè, zoveel delen ook intieme dingen en elkaar nooit in het echt gezien hebben.

Norii veel plezier op de kerstborrel!

Allemaal fijn weekend. Wij gaan morgen naar de kerstmanintocht met dochter hahaha.

20. misslizzy

misslizzy Bekend lid

12 sep 2008
    510
    0
    0
    amersfoort
    hai allemaal ik krijg ook ineens geen mail meer binnen als jullie iets hebben geplaatst dus weer late reactie.
    Spannend wordt het nu.. lees dat het hier en daar al rommelt bij sommige.;)
    @ Sam herken dat van jou niet maar heb wel soms druk gevoel alsof ik moet poepen en dan ben ik dus echt allang geweest en het trekt ook naar mijn been. vreemd he!
    @ lovely hier staat de tas ook al klaar en heb gister bij v&d toch nog ff snel een nieuw nachthemd gekocht.. had een nieuwe pyama maar bedacht me 's nachts stel dat ik die aan heb sta ik daar misschien te puffen met blote billen.. en die zijnnu behoorlijk aan de maat haha
    Grappig dat jij en Riene toch nog ffies nieuwe kleertjes hebben gekocht...
    @mandy goed en fijn je groei echo. en vervelen nou ik ben zo druk met bezoekjes en uitjes.. moet mezelf echt afremmen.. en voor Reza is het ook een beetje te druk dus volgende week ff wat meer ritme erin brengen.
    @Nori fijn zo'n opa en oma in spe die aan de klus gaan. Leuk bord ook. Fijn toch nog ff shoppen.. denk nu steeds koop maar niets duurt nog zo kort.. maar zie wel allemaal leuke dingen. Hoop dat je een leuke borrel hebt op het werk van ML
    @ Riene leuk kerstmannenintocht?? en grappig dat je ook andere kleertjes hebt gekocht.
    Spannend he bij mij braken de vorige keer ook de vliezen en was niet alert op bevallings signalen.. nu denk ik bij harde buiken.. teveel afscheiding.. oo zijn dit signalen haha.. zul je zien dat het nog weken duurt.
    Vind het ook t ook gezellig als ons geklets hier!
    Is ons nieuwe lid alweer afgehaakt??

wij hebben een ooievaar om op het raam te plakken gekregen van een vriendin. Veder heb ik al wel rozevlaggetjes in huis en een pak met muisjes en beschuit.. net alsof dat direct nog is .. beval toch in het ziekenhuis maar ach.
    Afgelopen dinsdag had ik controle baby lag nog in stuit en ze gaan met 36weken groei echo doen.. afwachten dus maar weer!
    hebben jullie de kerstboom als staan wij hebben een iets kleinere zo'n 1.20cm zodat de box er eventueel naast kan!
    raar vraagje hebben jullie ook meer stoppels en sneller groeien de haartjes op oksels benen enzo? Lijkt wel alsof ze van beton zijn.
    Iedereen fijn weekend!

Deel Deze Pagina