De kletsmama's van januari 2012

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Dreamz3, 6 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mandy24

mandy24 Bekend lid

28 sep 2008
    524
    0
    0
    gehandicapten zorg
    Hey meiden, hoe is het met jullie?
    Hier vannacht een uur in het zk gezeten aan de ctg. Had erg hoofdpijn en misselijk, braken. In combinatie met mijn bloeddruk moest ik dus komen. Uur aan de ctg gelegen, bloedgeprikt en urine onderzocht. Alles was goed. Via de ctg was wel te zien dat ik harde buiken had. Heel raar want voelde echt niks. Elke keer als de cijfers omhoog schoten ging ik kijken of ik wat voelde maar nee.
    In de kamer naast me lag iemand te bevallen, heel raar om ernaast te liggen. Het begon meteen te kriebelen. De gyn van vannacht stelde voor om het morgen (als ik op controle moet) te hebben over inleiden met 37 weken. Hmm nog een week eerder dus. Wordt nu wel spannend en komt wel heel dichtbij zo :).

Ik kan echt niet wachten op het moment wanneer we ons mannetje in onze armen kunnen houden. Maar.... Daar zullen jullie ook last van hebben.

Ff een vraagje met 36 weken wordt een babay dan nog als prematuur gesien?

Hoe is het met jullie? Last van voorweeeen enz?

2. misslizzy

misslizzy Bekend lid

12 sep 2008
    510
    0
    0
    amersfoort
    Oeeeee Mandy super spannend bij jou. Naar dat je je gister zo beroerd hebt gevoeld. Hoop dat je nu niet al te veel last hebt.
    Voor zover ik weet is 36 weken nog wel prematuur dit is tot 37 weken dacht ik.. maar het hangt er vanaf hoe sterk je kleine is.. als het zich goed warm houdt en de start APGAR score goed is mag een kindje soms al direct mee naar huis. Het kan wel zijn dat ze voor de zekerheid antibiotica toedienen das meestal zo'n drie dagen en daarna mag je kleintje dan vaak mee.. kortom er is niks van te zeggen.. drinkt het goed- is het gewicht goed- houdt het zichzelf goed warm-- dan is er misschien wel kans dat je met oud en nieuw met je hele gezin lekker thuis aan de oliebollen met blauwe muisjes kan! ik duim duim duim voor je.

Ik ga nu stoeien met de printer om alle etiketten er uit te krijgen kan ik vast de enveloppen klaar leggen.. tja je moet wat doen.. Reza is naar het KDV en mijn koffievisite heeft afgezegd.. en veder is iedereen aan het werk saai saai.

@gister lekker gezwommen en in het diepe water voelde ik mijn buik helemaal niet zo gek. daarna bij papa naar het voetbal gekeken.. was een leuke drukke dag.

3. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    Hoi dames!

Sam enne de tas al ingepakt? :D

Mandy je maakt het zo wel heel spannend!!

Hier alles goed, gisteravond lichte krampjes gehad (leek gewoon op ongi krampjes...) maar of ik dit nou voorweeen kan noemen :(
    Daarna nog gezellig naar een verjaardag geweest en nu is mijn meisje weer lekker rustig ;)
    Zo even mijn meldplicht gedaan :p

Fijne dag allemaal xx

4. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    @Mandy: aaaah spannenddddd!!! Nog een paar dagen en je bent voor de 2e keer mama!! Hopelijk voel je je alweer iets beter, zo'n ziekenhuisbezoek is ook niet alles.

@Misslizzy: wij bestellen de kaartjes via internet (kaartje2go.nl) en zij versturen ze dan voor ons. Via een Excelbestand kun je alle adressen uploaden en naar wens aanpassen of aanvullen. Best handig, nog wel afwachten of het werkt, maar daar gaan we gewoon vanuit! :D

@XLovely: hier ook steeds de ongikrampjes, maar zet nog niet echt door tot weeën of iets in die richting. Spannend hè :D

@Hier: gisteren een stomme actie joh! ML vroeg wat ik allemaal had gekocht in de stad en ik antwoord doodleuk; oh wat mandjes gekocht voor op de kamer van ***** maar dan BIJ NAAM GENOEMD! en ons pa zat naast ML op de bank.... OOOOOOOOOOOOOOOOEPS! :p Weet niet of hij het gehoord had, maar ML is ervan overtuigd dat ons pa de naam heeft gehoord van Ukkie.. Niet zo slim dus..

5. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    Oeps Norii! Haha :D Wij zeggen altijd 'de kleine' of 'ons beebje' hihi. Als ik iets gekocht heb zeg ik 'voor op de babykamer', zo verspreek ik me nooit :p

Hier zojuist warme huissokken gekocht bij Blokker; 1 euro per paar... die kunnen ook de vluchttas in ;)

6. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    haha ja normaal zeg ik ook altijd de kleine, Ukkie of 'Fríts' maar deze keer versprak ik me BEHOORLIJK! haha :D

7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Pff ben blij dat ik niet zoon last heb van die nesteldrang tot nu toe :p

@ misslizzy
    Een meter?! Vind het nog meevallen dan hihi
    Ik was 2 weken geleden 106 cm... Nu geen idee haha
    Is het nog gelukt met je enveloppen?!

@ mandy
    Komt idd wel heeeel dichtbij nu! Spannend hoor wetend dt je je kleine snel in je armen heb!:D

@ lovely moet heeel eerlijk bekennen dat ik m nog steeds niet heb ingepakt!:)
    De halve zaterdag op zoek geweest maar kerstballen en zondag beetje in t huishouden en genikst:D
    En jaa voorweeen.. Vind het maar een lastig iets... Want wat is dat precies... Heb ook bet vaak last van die krampjes en dingetjes... Maar idd hoort het gewoon of zijn het voorweeen ofzo?:(

@ norii
    Oooooow wat stom!!!(haha sorry)
    Denk je dat ie het echt gehoord heeft of niet?
    Noujaa gewoon niks zeggen en doen alsof er niks aan de hand is haha
    Pff en je ben alweer bijna 39 weken!!:$

Riene jij ben toch ook al ver?!

Aaaahhhh!!! Wil nog steeds dat de kleine snel komt!
    Zoveel ongemakken, njaa vind ik dan... Heel veel vocht vasthouden heb amper nog enkels haha en als ik mn bed iit kom heb ik ook serieus pijn in mn handen en voeten... Die zijn dan lekker dik..
    Kan nog maar op een zij liggen.. Resultaat... Half slapend/gevoelloos lichaam als k wakker word:)
    Lopen word zooo lastig.. Pff
    Jammer dat je er niks iver te zeggen of kan zeggen joh.... Kan de baby niet eerder gehaald worden :p

8. mandy24

mandy24 Bekend lid

28 sep 2008
    524
    0
    0
    gehandicapten zorg
    Hoi,

Hier ff snel een bericht vanaf me telefoon. Lig in het ziekenhuis.
    gistermiddag opgenomen vandaag krijgen we een gesprek met alle gynacologen. Ben benieuwd wat ze beslissen. En als afsluiter wordt ik 2 min geleden gebeld dat een client van mij is overleden. Hm hoop dat ik dus vanmiddag naar huis mag, want wil nog wel ff afscheid nemen.

Ik hou jullie op de hoogte.

9. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ooow mandy wat balen!! :(
    Hoe komt dat zo ineens?

Hoop dat je toch nog wel ff naar huis mag!:)
    En wat klote zeg van je client!

10. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    Owww Mandy wat balen... :( Hebben ze inmiddels een beslissing genomen? Ben benieuwd of ze je daar gaan houden maar ik hoop het niet voor je! Dan kun je nog mooi afscheid nemen van je client. Wat een gedoe zeg. Sterkte en toi toi toi !!

Hier vannacht.. pfff het leek nu echt op een voorwee, echt even zo'n zeurderig aanhoudende kramp onderin mijn buik. Werd er helemaal wakker van en toen nog zeker een uur wakker gelegen.
    Gelukkig ging het weer, maar vandaag doe ik toch maar rustig aan. Deed ik al maargoed :p

@buikomtrek; hier 1.12!! :$ Dus zeg maar niks! hahaha :D

11. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Haha wat toevallig lovely!
    Hier vannacht ook zoiets... Elke keer krampen.. Werd er okk wakker van of misschien werd ik gewoon wakker en voelde ik het toevallig...
    Was beetje wazig allemaal haha sliep half en was half wakker :p
    Net toen ikdacht misschien moet ik zo even timen ofzo... Viel ik weer in slaap haha

En 1.12! Gaat de goeie kant op haha

12. misslizzy

misslizzy Bekend lid

12 sep 2008
    510
    0
    0
    amersfoort
    @ mandy spannend voor jullie en het kleintje.. Sterkte ook met het overlijden van je client.
    Hoop dat de komende uren en dagen een beetje positief voor je verlopen en dat je het allemaal vol kan houden. Is je gesprek al geweest? en wat zeiden de gyn.?

@ Sam en lovely haha dus de buiken groeien fijn door.. moest deze week in een winkel echt nadrukkelijk vragen of iemand nog iets meer aan de kant wilde .. kon er echt niet door haha

@er zijn er dus meer met klachten/voorweeen/krampen.
    Ik ben rond half een vannacht wakker geworden met enorme krampen.. ging ff plassen.. buik bleef hard.. toen half uurtje blijven liggen en t was niet te houden.. toen benenden kopje thee gaan drinken en de harde buiken werden erger..kon ze niet echt klokken bleef onregelmatig.. benen en rug deden ook zeer en toen moest ik ze echt weg zuchten rond half 3 dacht ik laat ik maar weer gaan liggen maar toen was t echt heftig.. ZH gebeld. en Kleine meid naar oma gebracht. En in het ZH aan CTG en daar waren eerst de buiken duidelijk te zien en na een half uur was t een uur lang helemaal rustig. ik voelde me zo stom. De verloskundige zei loop maar even mee dan maak ik nog een echo en inwendig onderzoek en bam weer mega harde buik. Kindje lag nog in stuit maar vrij hoog en was wel ietsje een opening van de baarmoedermond te voelen maar verder zat hij nog dicht. We mochten weer naar huis. Als nu mijn vliezen breken moet ik gaan liggen en de ambulance bellen omdat ed navelstreng onder het kindje kan schieten omdat de stuit nog niet is ingedaald. Dat wist ik dus niet! Nu is het opzich weer rustig.. soms lichte krampen.. maar niets schokkends zo raar.
    morgen ochtend maar weer op controle.
    In het ZH zeiden ze wel je moet echt blijven bellen hoor.. ook al leek het voor niets dat komt wel vaker voor.. dat was wel heel lief van ze.

Ik was wel trots op mijn oudste die ging in badjas met regenlaarsjes zo mee naar oma kroop daar weer in bed en ging heerlijk verder slapen.. onderweg in de auto had ze hele verhalen over kerstboomlichtjes zo lief! smelt

Iedereen een dikke knuf.. ben in een sentimentele bui.
    En een extra dikke voor Mandy en Zonnetje girls hang on!

13. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hahaha te grappig zie het al helemaal voor me :p
    Pardon mevrouw mag ik er even langs... Eehh jaa nog een stukje! Hahaha

Ooow jij ook al vannacht! Wat grappig lijkt wel alsof we er allemaal last van hadden(het was toch geen volle maan?:p)
    Maar wel fijn aan de ene kant dat er toch al wel iets gebeurt bij je.. Scheelt alweer een beetje als je straks echt moet bevallen :)

Zooo weet trouwens echt niet waar ik last van heb... Gister in 5 uur tijd 3x naar de wc(nummer 2 haha) sorry dames :p
    En vandaag nu in 4 uur tijd alweer 2x!:$
    Word er gestoord van... En et afvegen word ook best pijnlijk :(

14. misslizzy

misslizzy Bekend lid

12 sep 2008
    510
    0
    0
    amersfoort
    @Sam herkenbaar moet nu hoe vaker en tis dunner haha bah!

15. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hmmm verlies ook wel wat slijm... Gewoon helder slijm... Is dt gewoon normaal?
    Mn afscheiding normaal ziet er nl wt anders uit dan dit:)

16. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    @ misslizzy
    Jaaaa! Idd!:)
    Heb ik de hele zwangerschap al last van dt t dunner is maar goed dt heb ik liever dan verstopt wat je ook wel vaak hoort haha
    Alleen jeetje zo vaak als nu! Het is bizar haha

Grappig trouwens van je kleine meid in der ochtendjas en laarsjes :p

17. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    Spannend meiden! Jullie zijn ook 36 weken nu, dus dan beginnen de meeste voorweeën!!

@Hier: nog alles rustig eigenlijk. Af en toe een harde buik, maar dat is meer als Ukkie probeert te draaien wat hem toch echt niet meer lukt! Geen weeën of ongikrampen meer gehad, we wachten dus geduldig af! Morgen 39 weken!! :D

@Mandy: weet je al wat meer??

@Zonnetje: alles ok meid?? Het blijft zo stil... :(

18. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Jaaa vind het heel spannend! Aande ene kant kan ik niet wachten aangezien ik t zooo zat ben en aande andere kant als ik er overna denk schijt ik echt in mn broek haha:)

Wel jammer dt t rustig is bij jou( wat eigenlijk ook weer niks wil zeggen)
    Nog max 3 weekjes en dan heb je je beebje in je armen!!!
    Word je al ongeduldig?:p

19. mandy24

mandy24 Bekend lid

28 sep 2008
    524
    0
    0
    gehandicapten zorg
    Hoi,
    Hier weer ff snel een berichtje van mij. Lig nog steeds in het zh. Nou was mijn bloeddruk onwijs goed onderdruk heel de dag op 85. Zit er ineens eiwit in mijn urine. Nou moet ik 24uur sparen en morgen afwachten of ik dan naar huis mag. Morgen wordt er ook een plan van aanpak opgesteld over wanneer ze nou in gaan leiden.,

Vindt het wel heel moeilik als ons meisje hier is. Dan gaat ze helemaal overstuur weg en roept mama mee. Nou dan moet ik snel omdraaien want Gods dat gaat me door merg en been hou het zelf ook niet droog. Denk er ook serieus over na om haar hier niet te laten komen als ik bevallen ben. Maar gewoon pas als ik thuis ben. Straks geeft ze haar broertje de schuld ofzo. Wat zouden jullie doen?

20. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    He verdorie! Dan gaat t goed en dan weer eiwit en dus nog steeda in het ziekenhuis:(

Ahhw wat zielig voor je kleine meid!:(
    En voor jou ook natuurlijk!;)
    Heb helaas geen tips voor je.. Heb daar niet zoveel verstand van:)

Deel Deze Pagina