De mijne gelukkig niet! En eehh er bestaat zoiets als infacol ofzo toch? Te halen bij de drogist.. En voor nu... Kan je hem op je arm op zn buik leggen en dan bewtje rondlopen enzo.. Niet echt ideaal maar voor nu helpt het misschien en dan morgen even naar de drogist kijken voor infacol? Weet niet of dt mag bij die hele kleintjes maar dat staat vast op de verpakking
@ Sam, inflacol gebruiken we al ( dat mag je al gebruiken vanaf de geboorte). Sinds we dat gebruiken is het al een heel stuk minder. Maar heb net de manier voor fynn gevonden. Gewoon op de bank laten liggen met een lauwe pittenzak op zijn buik (op zijn kleren). Schiet nog wel in elkaar maar het hele heftige en het hard verscheurend huilen is er van af.
Oow kijk eens aan! Wat fijn dat je toch iets heb gevonden! Wat zielig is dat dan he.. Zo hulpeloos en klein en dan die krampjes.. Onze kleine man is beetje verkouden en ontstoken oogjes.. Ook zoooo zielig! Heb gelukkig al wel een paar snottebellen kunnen vangen haha bizar hoe groot die dingen zijn! Onvoorstelbaar dat dat uit zoon klein neusje komt!
Mandy, voor mijn dochter gebruikte ik altijd sab simplex tegen de darmkrampjes, dat was voor haar het wondermiddel! Volgens mij kun je dat online ook kopen. Het is eigenlijk een Duits product, maar aangezien wij tegen de Duitse grens aanwonen was het voor ons natuurlijk zo gehaald. Sam wat vervelend dat je kleintje al verkouden is.... Ik zie me inderdaad ook nog zitten met de oudste met zo'n pompje om dat neusje leeg te zuigen hahaha lukte eigenlijk nooit normaal, wat een toestanden ook. Lizzy hoe is het nu met je? Ben benieuwd die laatste dagen van je zwangerschap! Norii leuk dat je je bevallingsverhaal zo uitgebreid hebt op geschreven! Ik herken er wel een aantal dingen in. Met de stuwing begint het hier eindelijk wat beter te gaan. Ik heb waarschijnlijk eerst vanaf woensdag bloedstuwing gehad en vanaf zaterdagavond de gewone stuwing. Overigens had ik nog nooit eerder van bloedstuwing gehoord. Waarschijnlijk is dat allemaal zo heftig veroorzaakt doordat ik de eerste 2 dagen niet kon voeden etc.... Zaterdagavond was het zelfs zo heftig dat de verloskundige hier om middernacht zat samen met de lactatiedeskundige omdat ik dreigende borstontsteking had.... Maar goed, het is allemaal weer op de goede weg. Verder gaat het super goed met ons kleine mannetje. Hij is mooi bijgekomen, heel tevreden, huilt amper, drinkt en poept (heel belangrijk ) heel goed, wil inderdaad 's nachts ook al minstens 6 uur doorslapen maar dat trek ik dus niet met die gestuwde borsten dus maak hem toch maar wakker. Alleen dat oprekken.... Ik blijf het afschuwelijk vinden, wordt steeds misselijk als ik er alleen alweer aan denk. Ik weet dat het nodig is, maar zou zo graag willen dat het niet zo nodig was.
@ riene wat goed om te horen dat het zogoed gaat! Endat oprekken... Jaa kan me voorstellen dat. T klote is! Maar hou het positieve voor ogen! T komt goed! Bloedstuwing....jakkes.. Klint eng wat moet ik me daarbij voorstellen?! En dat pompje... Tsjaa het werkt voor geen meter!! Dus vis t er maar uit met een keukenrol papiertje en dan een puntje maken
Mijn bevallingsverhaal: 28-11 Lekker mn ding gedaan vandaag, savonds nog even op visite geweest en was rond half 10 thuis. Lag nog een bergje wasgoed omgestreken te worden dus ik dacht laat ik dat even doen.. ik sta te strijken en voel ineens een beetje iets lopen.. ik dacht afscheiding.. dus naar de wc om het even weg te halen. Ik ga zitten en er volgt een plasje...ik denk huh? mn vliezen?! Of misschien toch gewoon heel waterige afscheiding..? Broek omhoog en hup verder strijken, voor de zekerheid wel een handdoekje meegenomen, mocht het vruchtwater zijn kan ik in ieder geval iets tussen mn benen stoppen... 2 min later weer...ik wil weer naar de wc lopen.. en het stopt niet.. ik denk shit!! echt vruchtwater! Dus op de wc de vk gebeld... want elke keer als ik bewoog kwam het weer... Ze zou eraan komen.. ik ondertussen een kraamverband zoeken met de handdoek nog tussen mn benen Nou eindelijk mn broek omhoog en me ma maar bellen, ze komt eraan! Ondertussen is het 11 uur en de vk is er.. en ja hoor het is echt vruchtwater.. ik mn vriend gebeld dat ie naar huis moest komen. Half 12 was ie er.. Moest voor de zekerheid nog even naar t ziekenhuis voor een CTG, alles goed en mocht weer naar huis... 29-11 Om 3 uur weer de vk gebeld, getoucheerd... 3 cm! Ondertussen had ik al vanaf 12 uur.. elke 2 minuten weeen van een minuut a anderhalf lang! Ze zou om 6 uur terug komen,, 4 uur... ik dacht dat ik het bestierf! wat een pijn! en geen tijd tussendoor om even bij te komen.. weer de vk gebeld... 4 cm ontsluiting! Ik roepen.. ik kan niet meer ik kan niet meer! Dus hup! naar t ziekenhuis! Daar WEER eerst aan de CTG na 15 min vroeg ik of ik toch niet al wat pijnstilling kon krijgen want ik trek t niet meer! Nee hoor mevrouw eerst de CTG helemaal uitzitten...maar ze ging alvast alles zover klaar maken zodat als de CTG klaar was gelijk het infuus aangelegd kon worden Nou eindelijk klaar aan de CTG en krijg mn infuus... Na 2 keer niet goed geprikt te hebben en een dikke hand.. de 3e ker wel goed... Ik krijg gelijk een dosis morfine binnen en zeg nog.. oow voel me wel beetje raar ja mevrouw dat is de morfine Ondertussen was het rond half 6 6 uur.. Nog even 2 uur geslapen... en af en toe mn vriend gevraagd op het knopje voor de morfine te drukken.. want kon het zelf niet meer haha Om 8 uur wakker geworden met persweeen,,(volgens schoonmoeder al in mn slaap hihi) En ik wou een dokter... nou je raad het al.. nergens te bekennen!! Ondertussen mn ma en schoonma aan mn bed.. niet aan toegeven!1 inademen! puffen! Puf Puf Puf... Maar tsja.. niet aan toegeven..?! mn lichaam doet t zelf! Om half 9 dan eindelijk een dokter! En om 10 over half 9 beginnen met persen Na een half uur persen dacht ik ik kan niet meer! En dan weer een half uur later hoor je de dokter zeggen jaa het is wel nauw...Douwt zn vingers erin.. begint om het hoofd te 'roeren' en roept! pers naar mn vingers!! Wat een hell!! zoooooooon pijn deed dat!! Na een uur en15 min persen.. zie ik ineens een spuit...ik denk.. die gaan knippen... 5 min later.... een knip.. e2x een flinke duw op mn buik en om 9.58 is ons mannetje er eindelijk! Op de een of andere manier gaat iedereen huilen... en ik... ik lig daar emotieloos.. voor me uit te kijken.. en naar mn kindje Wat een lief kereltje is het toch! Denk je eindelijk klaar te zijn.. moeten ze nog even een half uur ofzo hechten... Yes eindelijk klaar! Ik mocht pas naar huis als ik had geplast... Lukte niet... onder de douche.. op de wc.. hand onder de kraan.. wat een drama.. uiteindelijk besloten dat ik dan toch naar huis mocht.. met een katether voor 2 dagen... Nog een laatste check up.. en ja hoor temp te hoog en hartslag te hoog.. Dus moesten een nachtje blijven.. Gelukkig de dag erna rond 11.30 waren we thuis! En na 2 dagen de katether eruit! wat een opluchting is dat zeg! Ondertussen.. voel ik me eeh.. alsof ik ben genomen door een olifant ofzo! kan me amper bewegen! En nu ondertussen is alles weer zo goed als normaal.... behalve het echte zitten gaat nog niet helemaal zoals ik zou willen maar goed... Het is een begin! al met al een heeeeeel lang verhaal! sorry dames! Maar hoop dat jullie het wel leuk vinden om te lezen
wat een bos haren heeft je kleine man Sam!!! Geweldig! @krampjes: helaas is er weinig aan te doen. Wij 'fietsen' veel met hem. (ga met je rug tegen de bank zitten en zet je voeten op de bank, je knieeën wijzen omhoog. Leg je beebje met zijn rug tegen je bovenbenen, zijn voetjes op je buik. pak zijn voetjes vast en maar dan fietsbewegingen mee.) ook een warme hand over de buik wrijven wil nog wel eens helpen. succes! hier ook veel krampjes, met name 's avonds.. wij zorgen ervoor dat we net voor het slapen, met hem in badje gaan of onder de douche, dan is hij goed moe na de laatste voeding en lekker warm om te gaan slapen.
Haha jaa goed he! Had zn vader ook toen ie werd geboren Ben echt blij dat we hier nog geen last van krampjes hebben! Alleen laat ons mannetje wel moeilijk boertjes... Soms dan zie je zn gezicht ook wat vertrekken en dat het boertje echt dwars zit... soms komt ie er wel uit en soms ook niet... En dat in bad doen of douchen doen wij savonds ook voor de laatste fles... hij is soms best wat onrustig.. maait zich wakker met zn armen enzo...en als we dan gaan douchen of in bad word ie lekker slaperig Ahhw wat een lief mannetje norii!!
Hoe laat krijgt jullie beeb de laatste voeding en hoe laat de eerste? Wij hebben vandaag de intake gehad van het consultatie bureau. Wij mogen fynn nu 's nachts 8 uur laten slapen. Nu krijgt hij de laatste fles om half 10 en de eerste om half 4. Maar vanaf nu hoeven we geen wekker meer te zetten haha. Hij mag nu van half 10 tot 6 zonder voeding. Vanacht de eerste x zonder wekker te zetten. Ben benieuwd of hij 8 uur slaapt. 6 uur zonder voeding en aan 1 stuk slapen gaat goed. Ik zal vanaaf me bevallings verhaal afmaken en het hier neer zetten. En een foto plaatsen van onze bink. Verder loopt alles lekker hier. Mijn schoonmoeder is nu een week hier in huis aan het helpen. Ze kookt en helpt met van alles. Echt heerlijk. Mijn huis heeft nog nooit zo geglommen als nu haha. Jullie al veel visite gehad? Wij hebben vanavond heerlijk een avond samen. Heb de toastjes al ingeslagen Hoe is het verder met jullie?
Zoooo ben jaloers op jullie! Haha Onze man krijgt om half 12/12 uur de laatste fles en komt netjes tussen 3 en 4 snachts en dan 3/4 uur later weer haha Overdag lijkt ie t langer vol te houden als snachts... Overdag maak ik hem wakker na ongeveer 3,5 uur(om savonds weer rond half 12 ui t te komen) en snachts maakt de kleine man mama wakker! Haha Kan niet wachten tot ie snachts wt langer gaat slapen!
@Riene fijn dat het met je kleine man goed gaat. Tja dat van dat oprekken lijkt me naar hoor. En ook jij bent vast nu makkelijker emotioneel. Ook balen van je stuwing tjee.. hoop dat ik dit niet meemaak vond vorige keer de borstonstekingen ook zo;n hel. @ Sam wat een verhaal.. heb het vol spanning zitten lezen. fijn dat je lekker aan de morfine mocht. Goed dat het nu allemaal goed gaat en je foto's zijn super! @ Nori leuk ook een foto van Ties! @ mandy fijn dat je schoonmoeder zo fijn helpt.. kan je lekker bijkomen. en die voedingstijden WOH daar teken ik straks voor. Nou meiden hier is alles ook klaar. Vandaag bij de ikea nog op de valreep nieuwe badmatten en handdoeken gekocht en alles is al gewassen en droog in de kast En toen belde ze van het ZH dat ik al om 13.00 aan de beurt ben. en ik dus al om 9.30 moet komen.. gelukkig dat scheelt lang wachten. Ben zo benieuwd hoe ze er uit ziet en ruikt en kijkt en huilt..en hoooooooopppp zo dat de borstvoeding nu eens gaat lukken zonder fultime kolven en borstonstekingen.. maar we wachten af. Ik hoop dat ik in het ziekenhuis ontvangst heb met mijn mobiel dan kan ik ff snel iets posten en jullie de naam etc. laten weten. Ga nu een gezondmaaltje koken en dan is het eerst volgende bericht van mij eentje van een moeder met TWEE DOCHTERS.. JEEE!!! Liefs x
Spannend Lizzy!! Ik kan niet wachten op je bericht Ben ook wel benieuwd naar de naam!! Hier de laatste voeding rond 23.00 en dan meld Lina zich 's nachts een keer. Daarna rond 6.30 en dan heerlijk met mama verder slapen tot 9.00 ongeveer! Overdag komt ze om de 3,5 a 4 uurtjes, ze is zo tevreden! Huilt bijna niet, alleen als ze honger of krampjes heeft. Mama heeft overdag dus alle tijd om vanalles in huis te doen! Ik plaats hier liever geen foto... Norii en Mandy heb ik op FB. Wie volgt? Ben ik de enige die 's avonds geen bezoek wilt? Ik vind het heerlijk om 's avonds met z'n drietjes te zijn. Het meeste bezoek komt na 15.00, en maximaal tot 18.00uur. Gaat prima xx
Dankje lovely! Hier bijna pcies t zelfde schema als bij jullie! En idd meestal rond 9/half 10 de wekker om de dag te beginnen... Om toch een eetje ritme te hebben ondanks dt de kleine man ewoon doorslaapt haha Hij slaapt nog steeds in zn kinderwgen in zn kamer en die zet ik dan als ik eruit ben gewoon in de huiskamer en ga zelf mn ding doen.. Njaa ff tv kijken ofzo haha Vannacht weer een poging doen om in zn eigen bedje te slapen!
Ties komt s nachts net als overdag om de 3 a 4 uur voor een voeding. We zetten geen wekker, hij kondigt het zelf wel aan haha! Laatste avond voeding meestal om 10uur, daarna tussen 1 en 2, vervolgens rond 4uur en dan s ochtends weer tussen 7 en 8. Wij ontvangen 1 keer per dag visite. Meestal om 19:00uur. De een blijft toch wat langer hangen dan de ander. Overdag komt er geen visite, heerlijk!!
Hahahaha wat een leuk verhaal Sam! Dat gevoel van 'genomen zijn door een olifant' verdwijnt vanzelf. En ook het zitten gaat vanzelf beter! Ik heb het gelukkig allemaal heel makkelijk gehad en daardoor is mijn herstel ook heel snel gegaan. Sterkte met het laatste herstel!