De kletsmama's van januari 2012

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Dreamz3, 6 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    @ lovely hahaha denk ook nog niet aan sex hoor!
    Maar de eerste strip van de pil is niet betrouwbaar ofzo... En als k m pas ga halen als k wel weer An sex denk dan moet ik nog een maand wachten! :p

2. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    Haha hier ook nog niet voor de sex hoor! Je moet binnen 21dagen na de bevalling starten met de pil, vandaar :)

@hechtingen: vanmorgen gekeken en idd een teleurstelling. Het ziet er een beetje slagveld achtig uit. Allemaal los vel zeg maar ipv 1 net lapje.. helaas pindakaas dan maar. Ik zie het toch niet zonder spiegel haha:D

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    @ norii..
    Wat knap dat je durfde! Haha

Maar los vel...?! Hoe moet ik me dat voorstellen?!
    Stukje schaamlip... Hapje eruit en weer stukje schaamlip? Haha

Sorry het is batuurlijk helemaal niet grappig...
    Maar idd maakt t wel een klein beetje goed dat het een plek isdie je zo niet kan zien..

Had ik met mb striae op mn bil... Vond het heeel erg maar voordeel.. Ik zie t niet :D

Zooooo ik besterf het trouwens van de kriebels down under... Door al dat kraamverband enzo...
    Had t al als k ongi was en de laatste dagen maandverband had(heb een beetje fobie voor tampons, is eens vast blijven ziteen!)
    Dan krijg ik daar een soort van uitslag! Word er gek van!

4. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    #1504 Seit, 12 jan 2012
    Laatst bewerkt: 12 jan 2012
    Haha Sam!! Het ziet er gewoon raar uit.. normaal is het een verticale lip zeg maar en nu zijn er 3 stukjes ipv 1 geheel.. het ziet er een beetje afgeslacht uit.. de VK omschreef het na de bevalling als een schaafwondje, nou dat is het zeker niet! Het is compleet los van elkaar!! Arme down under ik.. haha :)

5. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    Doen jullie tepels ook zo' zeer?? Ik ga af en toe bijna van mezelf af, zodra ik Ties aanleg..
    Misschien omdat ik af en toe kolf naast het live voeden??

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Owjeetje... Dat klinkt wel een beetje... Apart...
    Pff wel balen zeg! :(

Ik heb gelukkig van mn tepels geen last :p

7. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    Babynieuws!
    Zonnetje -->18 december 2011 --> L.ynn
    Norii --> 23 december 2011 --> T.ies
    Sam20 --> 29 december 2011--> B.entley
    Mandy24 --> 30 december 2011 --> F.ynn
    xLovely --> 30 december 2011 --> L.ina

Riene --> 2 januari 2012 --> A.rne
    MissLizzy --> 11 januari 2012 --> D.ieke

Eigenlijk wel jammer dat het er nu 'op' zit. Geen zwangeren clubje meer, maar een MAMA'S van dec 2011 / jan 2012 clubje! :D

@Misslizzy: klopt de geboortedatum van jullie spruitje?? :)

8. misslizzy

misslizzy Bekend lid

12 sep 2008
    510
    0
    0
    amersfoort
    @dankje norii de dag klopt.
    Hier evenpost. Tweede dag was hel..heel de tijd naweeën en.last v de wond. In de middag zwaar misselijk en moeten braken. Bleek na klisma etc níet op te schieten. Moest infuus en foto bleek dat mijn darmen stil lagen en vol met lucht
    Nou verder lang verhaal maar nu gaat t iets beter en heb ik gelukkig Dieke weer naast me

9. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    @ misslizzy

Ooowwwndat klinkt allemaal niet zo fijn!:(
    Gelukkig dat het nu weet iets beter met je gaat :)!
    Hihi maakt weer veel goed he als je je meisje ziet!:D

Ik heb ook pas op de 6e dag ofzo na mn bevallinh ontlasting gehad!:$
    Met behulp van een af ander klysma dingetje van de kruidvat haha
    Maar gelukkig is t allemaal weer op gang! :)

@ hier
    Bentley kwam vannacht al 2,5 uut na zn voeding voor weer een voeding!
    Heb het hem uiteraard gegven nadat zn luier verschonen en speentje e.d niet werkte...
    Hebben jullie misschien eenidee hoe dit kan.. Hij komy snachts nl altijd netjes om de 3 uur.. Terwijl ie overdag zo 4 uur ertussen kan...
    zou ik dan misschien moeten ophogen weer?(naar 100cc)
    Ik weet het niet zo goed hij krijgt ni 90 maar soms aan t einde van zn fles spaart ie t op in zn mond en laat t via zn mondhoek naar buiten lopen...
    Dus weet niet of t wel zin heeft/nodig is om op te hogen??

Pff hoop dt jullie er nog wat van snappen:)

10. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    @misslizzy: jeetje wat vervelend! Maar veel naar je kleine poppetje kijken, dat verzacht de pijn misschien :D

@sam: het kan zomaar zijn dat het krampjes waren, dan hebben ze extra zuigbehoefte en lijkt het alsof ze (weer) honger hebben.

@ontlasting: hier gelukkig de dag na de bevalling meteen kunnen poepen. Was wel even spannend of het allemaal nog zou passen met die hechtingen, maar het was meteen gelukt :D helemaal gelukkig heb ik dat nieuws dan ook gedeeld met ML die blij voor me was haha!

11. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    Lizzy; veel sterkte!! Komt allemaal goed meid :)

Sam ik kon ook pas na 6 dagen naar de wc :D Ik kreeg van de kraamhulp een glas jus d'orange met olijfolie :p nou en even later kon ik gaan hoor ;)

Verder gaat het hier zijn gangetje !
    Ons mupke is vandaag alweer 2 weekjes oud :$ :D !!

12. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Meiden zou het misschien kunnen dt ons zoontje last heeft van regeldagen ofzo? Hij is niet zo tevreden als normaal...

Ben vadaag al begonnen met flesjes van 100cc
    Omdat meneer vannacht wakker werd na 2,5 uur voor zn flesje... En hij lijkt wel een beetje honger te hebben.. Is ook echt wen beetje aan het zoeken.. als je zn speentje geeft ook...word ie een beeje wild :p
    Of kan dit niet meer na 2 weken?

13. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    Lijkt echt op krampjes..

14. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hmm...
    Vind het alleen zo raar dat ie dat dan pas krijgt.. 1,5 a 2,5 uur na de voeding??
    En ze trekken hun beentjes ook op toch als ze krampjes hebben?
    Want dat doet ie nl niet echt....

Njaa misschien zijn de krampjes dan niet heel erg ofzo?
    Hoop in ieder geval dt t vandaag wat beter gaat :)

15. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    Hmmm.. ik ben natuurlijk geen expert, maar het zouden krampjes kúnnen zijn. Andere mama's nog suggesties??? :)

Ben benieuwd hoe het vandaag is gegaan!

16. mandy24

mandy24 Bekend lid

28 sep 2008
    524
    0
    0
    gehandicapten zorg
    @ sam kan best zijn dat hij meer voeding nodig heeft. Fynn zat qua hoeveelheid op 110 cc per voeding. Gisteren zijn we omhoog gegaan naar 120 omdat hij steeds sneller kwam. Wij mogen ophogen tot 130 cc per voeding omdat fynn maar 6 voedingen krijgt.

Maar elk kind is anders, dus het kan ook maar goed zijn dat hij wel krampen heeft. Dronk hij alle flessen helemaal leeg voordat je naar de 100 cc ging?

17. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    @ norii dankje voor het meedenken natuurlijk!:)
    Pff soms is t best lastig he...

@ mandy jaa hij dronk alle flessen helemaal leeg :)
    Nu nog steeds trouwens :)
    Vannacht heeft ie zowaar 4,5 uur geslapen! Van 12 tot 5(liep tussendoor beetje te piepen)
    Daarna kwam ie gewoon weer om 8.15 :p

Overdag doe ik nog steeds elke 3 a 3.5 uur een flesje geven.. Maak m er ook voor wakker...
    Anders kom ik soms ook uit op 6 flessen.. Maar 6x100 is natuurlijk te weinig..
    Hoe doen jullie dat overstappen van 7 naar bv.6 flessen? En wanneer is dat handig om te doen?

18. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Oeps nog ergeten haha. Vandaag gaat het tot nu toe allemaal goed :)

Word er wel beetje onzeker van...
    Als ie wakker word na 3 uurtjes en er komt iets in de buurt van zn mond gaat ie ook echt happen zeg maar... En bij sommige flessen... 2 op een dag ongeveer gaat ie op t eind an zn fles opsparen in zn mond en loopt het langs zn mondhoeken eruit... Dan probeer ik nog even... En dan neemt ie een paar slokjes en laat t daarna weer lopen.. Teken dat ie dan vol zit denk ik?
    Terwijl ie soms.. Echt precies on de 3 uur komt en vooral snachts en dan ook echt honger lijkt te hebben..
    Heb dus eerlijk ezegd geen idee of die 100 die ie nu krijgt dan teveel is of niet...

Word beetje gek van mezelf :p

19. mandy24

mandy24 Bekend lid

28 sep 2008
    524
    0
    0
    gehandicapten zorg
    Wij hebben een schema voorin het cb boekje zitten. Daar staat op dat een kind ook 6 voedingen mag hebben. Een baby heeft per 24uur 150 cc x zijn lichaamsgewicht nodig. Bij 6 voedingen staat dat je mag ophogen tot 6 voedingen van 130.

Voorbeeld van fynn.
    Weegt nu 3.4 kilo. Hij heeft nodig 150 x 3 (kilo) is 450 + 75 ( bijna 500 gram) is 525. Hij krijgt nu 6 voedingen van 120 dat is totaal 720 cc. Dus meer dan hij minimaal nodig heeft.

Als een baby alle voedingen helemaal leeg drinkt dan kun je met 10cc omhoog totdat je aan de max cc zit. Daarna moet je overleggen met het cb.

Maar goed zoals eerder gezegd is elk kind anders. De een heeft meer nodig dan de ander.

Hopelijk heb ik het een beetje duidelijk neergezet.

Ps. Een tip jullie moeten niet teveel naar het cb luisteren. Gewoon ja en amen zeggen maar op je eigen gevoel afgaan. ( dat weet ik nog wel van yara haha).

20. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Pff jeetjw haha ik ga t dalijk nog 3x lezen haha ik en cijfers gaan niet samen :p

Maar jeetje.. Zijn jullie allemaal zo vroeg al bij t cb geweest dan?
    Ik moet nl pas over 2 weken ofzo....:(

Deel Deze Pagina