Vergeet wat haha Zijn nog niet bij het cb geweest. Ze zijn hier geweest voor de intake. Wij moeten ook pas over 2 weken.
Ik zal morgen ff een foto maken van dat schema uit het cb boekje. En hem plaatsen. Kun je ook zien hoeveel voedingen je mag en de hoeveelheden cc die daarbij horen. Maar heb jij dat schema ook niet voorin het cb boekje (mapje) zitten?
Ahaaaa vandaar die 75 haha Oow okee ik dacht je ben al geweest ofzo omdat je weet hoe zwaar ie is... Ik heb geen idee weet alleen dat ie vorige week donderdag 3100 gram was... En dat schema.. Die heb ik niet....
Toen yara geboren was, was ze meer dan gemiddeld afgevallen omdat ze borstvoeding kreeg terwijl ik niks had. Dus ze kreeg heel geen voeding. We hebben toen een babyweegschaal aangeschaft om het in de gaten te houden. Nu gebruiken we hem om fynn af en toe te wegen.
@hier: wij moeten morgen voor de 1e keer naar het cb. Omdat ik bv geef weet ik niet hoeveel Ties per keer binnenkrijgt. Als ik kolf, is het ook niet elke keer hetzelfde aantal cc's. De ene keer kolf ik 80cc en gisterenmiddah had ik toevallig 110cc gekolfd. Dit was wel van 2 voedingen die hij had overgeslagen, omdat hij de fles had. Vanacht hebben we echt een drama nacht gehad. Ties was ontroostbaar. We hadden hem verschoond, hij had gegeten, geboerd, lekker zijn pyama aan, weer verschoond en hebben uren met hem geknuffeld (lees: hij heeft tussen ons in geslapen.. ipv in zijn eigen bedje) niks was goed! Gevolg: ik zwaaaaaar vermoeid en chagerijnig en ML die zich ook geen raad meer wist. Om 3uur vanacht is Ties eindelijk in slaap gevallen en heeft hij geslapen tot 7uur, daarna kwam hij om 10uur (1kant gedronken) en om half 1. Het wordt steeds vermoeiender om het vol te houden met de bv... Pfff Sorry voor mijn klaagbericht, maar zat er gisterenavond en vanacht helemaal doorheen
@ Norii hoe is het afgelopen nacht gegaan met Ties? Kan me voorstellen dat je er even doorheen zat Het valt ook niet altijd mee he! Ik geef Lina met alle plezier bv. Ze drinkt ook heel goed en daar ben ik toch wel trots op De laatste dagen kreeg ze ook steeds meer een ritme, gisteren was het 23.00, toen 3.00, en vanmorgen 7.00 (nu maar hopen dat ze dit volhoudt) Lekker weer in bedje gelegd en toen allebei geslapen tot 10.00 ! Dan is mama er ook weer goed aan Hoe is het met de andere mama's? xx
@ norii hoe was het bij het consultatie bureau? @ lovely Wow dat doet ze goed. Wel lekker dat je bij kan slapen. Dat kan hier niet, yara en haar broertje lijken in dat opzicht veel op elkaar. Zijn beide vroeg wakker haha. En yara haar middag slaapje valt ook niet samen met het slapen van fynn, das ook weer jammer. @ hier alles goed. Yara is vandaag weer voor het eerst een dagje naar de oppas. Moet zeggen wat een hectiek 2 kinderen + jezelf + de tassen klaar hebben om half 9. Maar goed heb het gered. Verder doet fynn het ook goed. Komt nog steeds om 22.00 voor de laatste voeding en om 04.00 voor de eerste. Echt lekker. Sinds vandaag krijgt hij meer voeding overdag. Om de drie uur ipv 3,5/4 uur. Sinds gisteren wil hij steeds sneller weer een voeding. Dus dit is een probeersel en wie weet slaapt hij nu wel door tot 6uur haha. Fynn heeft wel zijn billen kapot door de pampers. Dus nu een ander merk en het gaat al een stukje beter, maar wel sneu! Ik ga van de week echt een keer mijn bevallingsverhaal afnamen en plaatsen. @ sam, ga morgen het schema op de foto zetten en plaatsen, maar de accu ligt in de lader.
Hee meiden. Ties heeft vanacht alleen tussen 5 en 6 krampjes gehad en was gelukkig goed te troosten. We hebben dus best aardig kunnen slapen Bij het cb was alles goed. Gewicht: 3740gram, lengte: 52cm. Lang leve mama's melk dus! Haha @mandy: hier ligt het heel erg aan mijn mood of ik de bv met plezier geef. Soms is de dag zo druk geweest dat ik s nachts echt geen zin meer heb om bv te geven, maar alleen nog wil slapen. Pfff.. komt goed!
Even een klaagberichtje, sorry dames! Ties heeft vandaag van 11uur tot net 6uur NIET geslapen. Hij heeft misschien een paar keer, maximaal 10minuten zijn ogen dicht gehad en verder is het alleen nog maar huilen geweest. ML moest vanavond weg, waardoor ik niet eens mijn avondeten heb kunnen eten, omdat meneertje het op een brullen zette. Ik zit er nu even helemaal doorheen en ML is niet thuis... Pffff.. ik heb honger, mijn (.)(.) doen zeer en ben zoooo moe! Dat wordt nog wat als dit zo doorgaat.. Het goede nieuws daarentegen: ik ben sinds de bevalling gestopt met roken en heb ondanks het gejank van Ties nog NIET gerookt! *een beetje trots ben ik wel op mezelf Heb wel al meerdere malen op het punt gestaan om een sigaret op te steken, maar bedenk me dan steeds weer dat ik het sonde vind om die dagen die ik niet gerookt heb, op te geven door 1 sigaret te roken. Dat is het niet waard!
Geeft toch niet! Tuurlijk mag je klagen Pff jeetje... Das wel een hele lang tijd niet geslapen! En wat zielig die krampjes! Hoe gaat het nu? Slaapt ie nog steeds lekker? Goedzo! Niet opgeven hoor t niet roken! Hoe heb je dat tijdens je zwschap gedaan? Ben je toen ook hestopt?
@ norii, wij zijn er niet alleen voor de leuke dingen, maar ook om elkaar te helpen en steunen bij de moeilijkere dingen . Maar jeetje snap dat je er helemaal doorheen zit. Zal hij last hebben van een regeldag? Dat kunnen ze hebben rond de drie weken. Dan zijn ze huilerig, hangerig, willen dan weer meer eten en dan weer minder. Ik wil je even een schouderklopje geven ( moet je wel even zelf doen haha), maar echt knap dat je geen sigaret opgestoken hebt!
Hoe doe je dat eigenlijk met regeldagen rn FV? Borstvoeding lijkt me daarin makkelijker... Aanleggen en dan zie je wel hoeveel je kindje wil....
Regeldagen hoor ik vaker voorbij komen, maar wat is dat nou eigenlijk? Ties slaapt gelukkig sinds 1800uur als een roosje. Hij is om 2130uur even wakker geweest voor een voeding en ligt sindsdien te slapen. Ben benieuwd wat de nacht ons brengt. Thanks voor de complimentjes over het niet roken het gaat me gelukkig makkelijk af. Tijdens de zwangerschap heb ik gewoon doorgeroolt, wel minder en de aller lichtste sigaretten die er zijn. Aan mijn placenta was het niet te zien dat ik had gerookt, dus dat wil zeggen dat Ties er niks van heeft meegekregen ;D
Tsjaa regeldagen... Weet t ook niet precies haha weet alleen dat ze dan vaak beetje onrustig zijn.. En meer willen eten ofzo.. Haha Ooow een lotgenoot die ook gerookt heeft! Haha Dacht al dat ik de enige ontaarde moeder was(als je sommige moet geloven) Ik heb een leer met een groeiecho met 34 weken ofzo.. Dat ze dachten wat verkalking te zien... Maar na de bevalling is er niks over de placenta gezegd pfzo... Dus t zal wel meegevallen zijn Alleen vraag me af waarom je tijdens je zwangerschap heb doorerookt en nu dan gestopt ben? Bedoel t niet aanvallend he!
Hoe was je nacht(je) Norii? Nou hier gisteravond ook een heel ander schema voor mevrouw 19.30-21.30-23.30 en toen 's nachts (weet niet meer hoelaat) en vanmorgen was het ineens 8.15 dus qua ritme schommelt het nogal haha! Of zou dit al een regeldagje geweest zijn Vanmiddag komt het CB voor de intake, ben wel benieuwd, wat doen ze zoal op zo'n eerste afspraak? Fijne dag allemaal! xx
@sam: tijdens de zwangerschap bewust doorgerookt om de kans op stress heel klein te houden. Ik heb 2jaar geleden een burn out gehad, vandaar. Het is geen excuus, de verslaving speelde ook mee! Nu gestopt, omdat het me nu wel lukt. De knop is om zeg maar @xlovely: nacht is goed gegaan. Laatste voeding om 21.30, daarna om 02.15 en 08.00 hij ligt nu lekker in zijn bedje, net als papa trouwens, heerlijk te slapen. @inbakeren: vanacht heb ik Ties voor het eerst ingebakerd. Hij was zo met zijn armen aan het zwaaien, dat hem dat wakker hield. Eenmaal ingebakerd sliep hij heerlijk (lees: 5uur!) @ritme: dat komt vanzelf! Fijne dag allemaal!!
@ lovely haha best vermoeiend dus? Het is wat he met die ritmes die er nog niet zijn haha Zou makkelijk zijn als je die bij de bevalling meekreeg En die intake stelt niet zoveel voor... Ze komen vertellen waar ze voor zijn en wat ze doen en ze kijkt ven naar het naveltje of die er mooi uitziet... En vraagt hoe de bevalling ging.. En das alles haha Heb je de gehoortest al wel gehad? Ja toch? @ norii ahaaaaaa vandaar! Nou ben heeeeel trots op je dat het nu wel lukt! Hie bakeren we bentley elke nacht in... Anders krijg ik zelf ook geen slaap haha dan kan ik 100x heen en weer lopen voor een uitgevallen speen Hoe heb je hem ingebakerd? Wij doen het met een hudrofiel doek Hier zit trouwens pp zich het ritme er meestal wel goed in... 6.30/6.00 9.45 13.15 16.45 20.15 23,45 3.00 6.30/6.00 Gaat niet altijd zo hoor ligt natuurlijk aan hoelang is snachts slaapt Maar hoe doen jullie dat snachts toch dt jullie kleintjes zo lang slapen Hier komt ie snachts sneller als overdag.. Overdag maak ik m er ook echt voor wakker.. Anders komt soms de laatste fles om 1.00 uur ofzo dat vind ok te laat.. Wil zelf nl ook graag naar bed Is het trouwens misschien voor de knitselaar een idee om een lijstje te makenmet afspraken van t cb te maken? En als begin ofzo lengte en gewicht van de baby's en t zo een beetje bijhoden en wanneer wie moet? Als jullie t stom vinden ook zeggen hoor! Haha
Owjaaa! Bentley had net zoon lachstuipje haha En maakte er deze keer zelfs geluid bij! Echt zoon klein lach geluidje hihi zoooo schattig!