Uhm.. nog wat hydrofieldoeken, spuugdoekjes, roze hoeslaken, manicuresetje, corrigerend ondergoed (haha ) apperitiefjes, agenda, longdrink glazen, sokken ... Fijn dat Ties goed geslapen heeft! Hier; gister intake gehad van het CB. Nu 31 januari naar het bureau voor de eerste controle! 23 februari de eerste vaccinatie .. dat duurt gelukkig nog even xx
Babynieuws! Zonnetje -->18 december 2011 --> L.ynn| uur | 2855gram | cm Norii --> 23 december 2011 --> T.ies | 20:19uur | 2940gram | 48cm Sam20 --> 29 december 2011--> B.entley | 9.58uur | 3226gram | 49cm Mandy24 --> 30 december 2011 --> F.ynn | 18:49uur | 3210gram | 48cm xLovely --> 30 december 2011 (39 wkn)--> L.ina | 19:25uur | 3340gram | 50cm Riene --> 2 januari 2012 --> A.rne | 0:19uur | gram | cm MissLizzy --> 11 januari 2012 --> D.ieke | uur | 3555gram | cm
Babynieuws! Zonnetje -->18 december 2011 --> L.ynn| uur | 2855gram | cm Norii --> 23 december 2011 --> T.ies | 20:19uur | 2940gram | 48cm Sam20 --> 29 december 2011--> B.entley | 9.58uur | 3226gram | 49cm Mandy24 --> 30 december 2011 --> F.ynn | 18:49uur | 3210gram | 48cm xLovely --> 30 december 2011 (39 wkn)--> L.ina | 19:25uur | 3340gram | 50cm Riene --> 2 januari 2012 --> A.rne | 0:19uur | 4010 gram | 53cm MissLizzy --> 11 januari 2012 --> D.ieke | uur | 3555gram | cm Nou heb onze reuzenbaby ook maar toegevoegd... Lijkt me ook wel lekker zo voor 100 euro even gaan shoppen!
Babynieuws! Zonnetje -->18 december 2011 --> L.ynn| uur | 2855gram | cm Norii --> 23 december 2011 --> T.ies | 20:19uur | 2940gram | 48cm Sam20 --> 29 december 2011--> B.entley | 9.58uur | 3226gram | 49cm Mandy24 --> 30 december 2011 --> F.ynn | 18:49uur | 3210gram | 48cm xLovely --> 30 december 2011 (39 wkn)--> L.ina | 19:25uur | 3340gram | 50cm Riene --> 2 januari 2012 --> A.rne | 0:19uur | 4010 gram | 53cm MissLizzy --> 11 januari 2012 --> D.ieke |13.27 uur | 3555gram | 51 cm
Hai Moeders, Zo ik zie dat er een hoop is bijgekletst.. lees alles binnekort wel ff terug. Hoop dat alles goed met jullie gaat. Ben zondag uit het ZH gekomen en heb vanaf maandag een hele leuke kraamverzorgster. Ze kookt en zet het klaar is lief voor Reza zorgt voor het huis en de was.. tjee wat super. Ik heb helaas een blaasontsteking en dat is wel balen. Dieke doet het goed ze heeft soms wel last van krampjes maar we hebben haar daarvoor nog niets gegeven. Ze drinkt gemiddeld om de drie uur en in de nacht om de 4 a 41/2 uur dat is wel fijn.. behalve als ze na de nachtvoeding besluit dat ze wakker is en dus echt niet gaat slapen gaaappp!! Binnenkort even mijn hele verhaal. O en even een vraagje.. wie heeft ook zulke lekkende borsten binnen nog geen twee uur zijn die zoogcompressen doorweekt. Nou ik reageer snel weer fijne avond ga nu voeden en weer ff snurken hihi...
@xlovely: allemaal handigheidjes dus @misslizzy: lekkende boobs HERKENBAAR!!! Zeker in de 1e week na de bevalling. Ik had zoveel productie, dat de pads het niet hielden haha. Naarmate mijn lichaam de productie aanpaste op de hoeveelheden voor Ties, lekte ik alleen nog wanneer hij een voeding oversloeg. Schattige fotos trouwens! Gaat het allemaal goed??
Hahaha in mn kelder Nee haha maar hoe bedoel je je kan niemand meer vinden? Iedereen staat toch hier int topic haha of ben k weer blond aan t doen?
Zal zo eens even gaan spieken! Owjaa hier gister voor de 2e gehoortest gehad.. En zn linkeroor was weer niet goed... Maarja het arme kind zit nog steeds vol met snot.. Moet nu woensdag ergens anders heen voor een test en dan doen ze elektroden ofzo op zn hoodje om de zenuw te testen.. Omdat hij zo verkouden is maakt hij elke keer geluid met ademen en dat zorgt ervoor dat ze het niet goed kunnen meten...
Ach gossie!!!! Je hoort het idd veel dat kindjes verkouden zijn.. Ties heeft sinds een dag of 2 veel prut in zijn linkeroogje. dat had hij kort na de geboorte ook en toen hebben we een druppel moedermelk in zijn oogje gedruppelt, maar dat heeft maar voor korte tijd geholpen. Misschien wordt hij ook gewoon verkouden.. Straks even kamillethee trekken en af laten koelen, dan maak ik zijn oogje daar weer mee schoon. (hielp bij mij als kind ook heel goed) p.s. hij slaapt nog steeds!!!
Oow wat zielig voor ties! Ik ben uiteindelijk maar naar de dokter gehaan en zalfje gekrgen Want had met gekookt water achoongemaakt maar werd alleen maar erger!
Hai meiden. Gij vervelend van die prut oogjes bij de kleintjes. Ken dat nog van Reza. Haaldr uiteindelijk ook altijd die creme VIA huisarts. Vandaag nam de kraamverzorgster afscheid echt jammer was zo'n tof mens. Nu ff weekend en.is mijn lief thuis morgen even geen bezoek zondag wel weer. Ff voor de eerste keer naar de spoor geweest..auto stond v de deur en zo was t hoed te doen. Morgen stukje wandelen met de kinderwagen denk ik. Dieke drinkt zo'n 8 voedingen hoe is dat bij jullie..ik mag niet meer op de klok letten/voeden maar day blijft lastig heb namelijk graag beetje overzicht hihi. Zijn jullie kleintjes ook zo wakker in de avond? Hier snurkt ze overdag en s avonds is ze btje onrustig. Nou fijne avond.
Zielig he als die kleintjes al wat mankere. Bij fynn zijn we al twee weken zijn billen aan het smeren maar niks werkt. Van de week bij de huisarts geweest en nu moeten we een week zink smeren en anders terug komen krijgt hij een ander zalfje. Maar echt sneu hij heeft gewoon open wondjes op zijn bil en ze willen maar niet dicht. @ misslizzy, fynn zit op 6 voedingen per dag. Wij kijken ook niet meer op de klok. Voorheen met 7 flessen moesten we hem continu wakker maken, en dan was hij slapend aan het drinken, waardoor hij zich veel verslikte. Nu met 6 voedingen komt hij zelf. Echt een verschil. Fynn is in de avond ook meer wakker, maar sinds een paar dagen is hij s morgens ook een poosje echt goed wakker. Echt leuk. Hoe is het met de rest?
Hierbij eindelijk mijn mega lange bevallingsverhaal. Bedenk me alleen net dat ik hem nog niet door de spelling heb gehaald haha. Dus over de fouten lezen jullie maar heen Bevallingsverhaal Fynn: 27 december 2011 Om 08.00 uur melden we ons in het ziekenhuis. We worden naar een kamer gebracht waar ik vervolgens een half uur aan de ctg wordt gelegd. Om 08.45 ga ik naar de onderzoekskamer. Er vindt vervolgens een inwendig onderzoek plaats. Conclusie mijn baarmoedermond is nog niet rijp. Er wordt een ballonkatheter geplaatst ( er wordt een katheter in de baarmoeder gebracht, vervolgens wordt er 30cc water in gespoten. In de baarmoeder vult dan een ballon. Door de zwaarte kracht is het de bedoeling dat de ballon tegen de baarmoedermond drukt en er door de zwaartekracht een opening ontstaat in de baarmoedermond. Je verliest dan de ballon met katheter). Om 21.00 uur s avonds valt de ballon met katheter eruit. Papa was net naar huis, dus mama belt papa helemaal blij op. Want dat betekende dat ik de volgende ochtend ingeleid kon worden, dachten we. 28 december 2011 Om 08.00 uur wordt mama weer aan de ctg gelegd voor een half uur. Het is heel mooi om te zien hoe jij op de ctg reageert. Je vindt die doppen maar niks en begint dan ook meteen druk te bewegen, wat hele pieken op de ctg laat zien. Na een paar minuten geef je toch maar op en ga je even lekker slapen (denk ik), bijna aan het eind van de ctg wordt je weer wakker en begin je druk te bewegen. Als de ctg afgesloten is wachten we op de verloskundige die ons naar de onderzoekskamer zal brengen. Oh wat was mama zenuwachtig ( en papa volgens mij ook). Eenmaal op de onderzoekskamer vindt er opnieuw een inwendig onderzoek plaats. Maar helaas er is nog geen opening. Mama is erg teleurgesteld. Ik dacht door het verliezen van de ballon dat dat betekende dat we ingeleid konden worden. Dat was ons ook verteld. Maar helaas. Dus wordt er een nieuwe ballon geplaatst, maar deze keer met 50cc water. Na 5 uur verliest mama ook deze ballon. Nou nu moet het toch wel betekenen dat er een opening is, waarom vallen die ballonen er anders steeds uit. Dus mama blij en meld zich weer bij de verpleging. Wat blijkt we moeten wachten tot de volgende ochtend ( het is nu 14.00), jeetje nog een hele dag wachten. Maar goed morgen is het zo ver!!!! 29 december 2011 Om 08.00 gaat mama weer aan de ctg. Zoals altijd ben je weer goed druk J. De ctg is weer netjes en dus wordt hij weer afgesloten. Om 08.45 worden we gehaald om naar de onderzoekskamer te gaan. Daar kwamen we natuurlijk weer helemaal blij binnen. Maar na het inwendig onderzoek werden we weer teleur gesteld. Er was geen verandering met de vorige keren. Mama mocht kiezen of een derde ballon laten plaatsen, met weer meer cc water, of een rustdag. Mama was er eigenlijk klaar mee en wilde een rustdag. Mama wilde deze graag thuis hebben. Dus ging de verloskundige met de gynaecoloog overleggen, en gelukkig mocht mama een dagje naar huis. Wel moesten we ons de volgende dag weer om 08.00 uur melden. Zo kon mama ook weer even genieten van je grote zus.
30 december 2011 Mama was een beetje klaar met het hele inleiden traject. En is van plan om een gesprek met de gynaecoloog aan te vragen. Om 08.00 melden we ons weer netjes in het ziekenhuis. Mama mag eerst weer een half uur aan de ctg. Rond 09.00 worden we gehaald om naar de onderzoekskamer te gaan. Als we binnen komen lopen ziet mama alle spullen voor een ballonkatheter al liggen. Mama denkt bij zichzelf maar dit gaan we niet meer doen. Dus voordat mama op de tafel gaat liggen vraagt ze wat de andere opties zijn. Mama had zelf al het een en ander opgezocht. I.o.m de verloskundige en de gynaecoloog besluiten we om i.p.v. een ballonkatheter deze keer een veter te doen. Dit houdt in dat er een veter met een hormoon erop tegen de baarmoedermond wordt geplaatst, in de hoop dat er dan iets gebeurt. Dus mama gaat op de onderzoekstafel liggen en krijgt eerst weer een inwendig onderzoek. Wat blijkt .. mama heeft genoeg opening om ingeleid te worden!!! Jippie, eindelijk!!! Ons mannetje gaat vandaag geboren worden!!!! Rond half arriveert mama op de verloskamer. Daar worden meteen de vliezen gebroken. En wordt er een ctg op jouw hoofdje aangesloten (zo kunnen ze je de hele tijd goed in de gaten houden). Maar dit duurt ook even want het lukt pas na drie keer ( das lekker heb je straks al 3 korstjes op je hoofdje doordat ze het niet meteen goed doen). Rond 09.45 wordt het infuus aangesloten. Om 11.30 krijgt mama de eerste echte heftige weeën. Rond 14.00 kan mama de pijn niet meer houden. Mama zat op dat moment op 3/4 centimeter, als ik dit nog 6 uur vol moest gaan houden ( want ze zeggen elk uur is een centimeter) dan hield ik dat nooit vol. Door het infuus en mama haar lichaam die het probeert over te nemen, lijkt het wel of de weeën van alle kanten komen. Mama vraagt dan ook om een ruggenprik. Mama wordt naar beneden gereden, waar de anesthesist al staat te wachten. Het zetten van de ruggenprik verloopt niet soepel J. Mama moet op het randje van het bed gaan zitten en zover mogelijk naar voren buigen ( dat gaat ook lekker met een bolle buik). Wanneer mama druk bezig is met het weg puffen van een weeë, zet de anesthesist de ruggenprik, maar helaas hij zit niet goed. Dus hup nog een keer, en wederom zit hij niet goed. Maar .. 3 keer is scheepsrecht J, en ja hoor, de derde keer gaat het goed. Mama moet even een poosje blijven liggen, zodat ze alles in de gaten kunnen houden en kijken of de ruggenprik werkt. Nou hij werkt en mama kan weer lachen tijdens een weeë. Hup mama wordt weer naar boven gereden naar de verloskamer. Daar krijgt mama eerst een katheter omdat mama nou niet meer voelt wanneer ze moet plassen. Rond zes uur komt de verpleegster vragen of mama al druk onder in voelt, mama kijkt haar aan en zegt nee. De verpleegster loopt weg en nog geen minuut later voelt mama een enorme druk. Mama wacht totdat ze het nog een keer voelt en roept dan tegen papa volgens mij vliegt hij er zo uit. Dus mama drukt op de bel. De verpleegster komt en zegt ik vroeg me al af wanneer je ging bellen ( ze had op hun scherm al gezien dat het bezig was). Om kwart over zes komt de gynaecoloog en ja mama heeft volledige ontsluiting. Dus hup het infuus en de ruggenprik worden uitgezet. De gynaecoloog geeft aan dat ik even moet wachten tot de ruggenprik meer is uitgewerkt en ik meer gevoel terug heb. Om 18.30 drukt mama weer op de bel, mama heeft echt het gevoel dat hij er zo uitkomt. Om 18.40 mag mama persen en 9 minuten later wordt de kamer gevuld met het huilen van een prachtig mannetje!!! Terwijl je op mamas buik wordt gelegd, krijgt mama een spuit in haar been ( om ervoor te zorgen dat de baarmoedermond weer samentrekt en een prikkel afgeeft naar de placenta om los te laten). Mama is je aan het bewonderen, en dan mag papa de navelstreng doorknippen. Ondertussen probeert mama mee te persen om de placenta eruit te laten komen. Maar na 10 minuten geeft de gynaecoloog aan dat de placenta niet los wil. De volgende stap is dat het infuus weer aangezet wordt met wee opwekkers. In de hoop dat de placenta zo een prikkel krijgt en los gaat. Maar helaas. Ondertussen wordt jij bij mama weg gehaald om gewogen te worden, daarna kom je weer terug bij mama. Maar mama heeft nauwelijks tijd om naar je te kijken omdat mama steeds naar de gynaecoloog moet luisteren. Maar de placenta wil nog steeds niet los laten. Dan wordt je weer bij mama weg gehaald, wordt je gemeten en krijg je vast een luier om. De gynaecoloog gaat even weg en komt terug met twee mega spuiten. Daar zit ook een soort wee opwekker in. Dit wordt regel recht in de navelstreng gespoten. De gynaecoloog drukt hard op mamas buik, en mama moet tegelijk persen. Maar ook dit werkt niet. Ondertussen zijn er bijna 50 minuten verstreken. Maar nog steeds zit de placenta muur vast. Er wordt een 2de gynaecoloog bij gehaald. Een man met meer kracht L. Die gaat als een gek op mamas buik drukken, zegt dat mama moet persen en trekt. Zo hard dat de placenta scheurt. Hij kijkt op de klok en zegt dit wordt niks, bel de OK maar. Mama schrok hier erg van. Wat gaan we daar doen???? Ondertussen wordt je bij mama weg gehaald en aan papa gegeven. Mama wordt ondertussen omgekleed ( a fijn zon charmant ziekenhuis shirt). Er komen twee mensen uit de OK aan met een bed en hijsen mama over. En zo gaat mama richting OK. Gelukkig hoeft mama niet onder narcose omdat de ruggenprik nog aangesloten zit. Dus verdoven ze mama via de ruggenprik. Na een uur zijn ze klaar en wordt mama naar de kraam afdeling gereden. Daar zitten papa en jij al te wachten. Je bent al gewassen en aangekleed. Als mama haar bed goed staat kom je weer op mamas buik liggen. En kan mama eindelijk van je genieten!!!!!! Ps. Ik was zo verdoofd dat ik niet meer normaal kon praten ( echt zo voor schut, ze vroegen of ik mijn been kon bewegen, maar ik kon niet eens het woord nee zeggen, en mijn vriendin moest mijn geboortedatum zeggen omdat ik hem niet wist. Ik kon Fynn ook helemaal niet zien. Hij lag wel op mijn buik, maar ik zag alleen een waas. Voor mijn gevoel heb ik ook een hele hoop gemist. Ten eerste heb ik geen huid op huid gehad ( bloot op bloot), vanwege het druk zijn met de placenta werd Fynn meteen in een handdoek gedaan. Ook heb ik het hele stuk dat de kinderarts hem onderzoekt gemist, er zijn helaas ook geen fotos gemaakt.
hai dacht ga weer ff spieken.. is het een idee om ons clubje te verplaatsen..of kunnen we zolang we willen doorkletsen in dit onderdeel van het forum? ben niet zo digi.. Hier beetje aan het rommelen met voeden dan komt ze om de drie uur dan om de twee dan gaat er een nachtje voorbij met 4 a5 uur slaap tussen de voeding dan blijft ze een uur na de nachtvoeding nog spoken.. mhmm tja das wel even wennen. We hebben dit weekend maar een keer kraambezoek gehad en dat was fijn konden we even met zijn vieren zijn en wennen. Hebben jullie het druk met bezoek? en leuke dingen gekregen? ik heb zo'n doek gehad van snoozy baby met labels en daar kan je het kindje me in de maxi cosi leggen. verder hebben we kleertjes gekregen en een zelf gemaakte muziek mobiel met de naam en geboorte datum van Dieke ook erg leuk. De keizersnede hersteld goed het lopen en bewegen gaat steeds beter dat is fijn. Voor de moeders met borstvoeding een vraag.. wanneer heb je voor het eerst gekolft en de fles uitgeprobeert? Ik wil dat deze week beetje opstarten.. maar weet niet goed hoe... Fijne avond.