De kletsmama's van januari 2012

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Dreamz3, 6 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misslizzy

misslizzy Bekend lid

12 sep 2008
    510
    0
    0
    amersfoort
    mandy we hebben net achter elkaar gepost. Woh wat een verhaal meid..dat kost wel even tijd om het een plekje te geven denk ik. Je hebt het allemaal prachtig verwoord!!

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ooeww je bevallingsverhaal! Ik ga lezen!:D
    Reactie volgt...:p

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Jeetje mandy wat een verhaal!
    En dt met die placenta.. Pff vond je dat niet eng?

Misslizzy wat fijn dat het lopen enzo beter gaat!
    Ow lekker 'rustig' weekendje dus? :)
    Lekker he zo gewoon alleen met je gezin! :)

4. Riene

Riene Niet meer actief

Hallo allemaal!

Mandy wat een verhaal zeg.... Fijn dat je het zo uitgebreid hebt omschreven voor ons.

Lizzy ik heb nog niet gekolfd en ik ga het ook niet echt doen geloof ik.... Wil eigenlijk zoveel mogelijk gewoon de borst geven en als het er een keertje niet van komt denk ik dat hij gewoon een flesje ha voeding krijgt. Mijn productie is nogal snel uit balans, dus een keer extra kolven is ook niet echt een optie. Over een paar weken waarschijnlijk wel maar dat zien we tegen die tijd wel weer! ;) Het lekken valt me enorm mee deze keer. Ik kan het allemaal nog bijhouden met de kompressen. Vorige keer ging dat absoluut niet, toen liep ik met de kraamverbanden in mijn bh, en 's nachts met hydrofiel luiers eroverheen en nog handdoeken in bed en lekte ik nog het matras vol hahaha.
    Wat een mooie foto's overigens van je meisje!

Wij zijn donderdag op controle geweest met ons mannetje. Dat viel me toch echt vies tegen.... We moeten elke 2 weken op controle blijven komen. :( Zijn darmpje is nu 7 a 8 mm in doorsnee en bij een gemiddelde pasgeboren baby is dat wel 13 mm. Toch nog een heel groot verschil, we hebben dus nog een hele weg te gaan. Gelukkig krijgt hij borstvoeding denk ik nu waardoor zijn ontlasting goed zacht blijft. Ook hoorden we dat hij met 3 maanden oud een onderzoek onder gehele narcose gaat krijgen waarbij ze onderzoeken in hoeverre hij een sluitspier heeft en hoe die precies ligt ten opzichte van de darm. Is dit te afwijkend dan zal hij alsnog geopereerd moeten worden. Hij wordt sowieso de rest van zijn kinderjaren nauw gevolgd in het ziekenhuis.... Ook hoorden we nu dat hij een gaatje in zijn hartje heeft. Dit komt af en toe voor bij baby's en vaak groeien die gaatjes vanzelf dicht. Alleen is het bij hem de vraag of het te maken heeft met zijn darm. Hart en darm worden namelijk rond dezelfde zwangerschapstijd aangelegd.... Hopelijk groeit het bij hem dus ook vanzelf dicht, anders volgt daar misschien ook nog een operatie voor. Over een half jaar zullen ze zijn hartje dus verder gaan onderzoeken en hopen dat het dan beter is. Al met al zitten we dus nog een behoorlijke tijd in onzekerheid. Wat een gedoe ook allemaal. :( Je wilt gewoon alleen genieten van je kleintje.....

Maar goed, genoeg negatief nu denk ik zo!

Hier beide dagen kraambezoek gehad. Eigenlijk is het maar maf al dat bezoek. Je hebt het al zoveel drukker op een dag, zit uren met je baby, sommigen van ons hebben al oudere kindjes die ook nog aandacht nodig hebben of hondjes hahaha, dan heb je nog je huishouden etc en het feit dat je nog moe bent van nachtvoedingen en het beetje tijd dat je dan evt overhoudt wordt gevuld met bezoek.... Vaak heel gezellig, maar eerlijk gezegd heb ik er vaak ook helemaal geen zin in om bovenstaande redenen. Herkennen jullie dat? Of ben ik zo'n zeur? :S

5. mandy24

mandy24 Bekend lid

28 sep 2008
    524
    0
    0
    gehandicapten zorg
    @ misslizzy, ik heb tot nu toe minder bezoek gehad, als toen met yara. Maar zoals mijn collega zegt: bij een 1ste lopen ze harder. Maar goed ben vrij tot half april dus ze hebben nog tijd zat haha. Wij hebben ook vooral kleren gekregen. Dus voorlopig hoeven we niks te kopen, tenzij moeders wat leuks ziet in de stad ;).

En ja mijn bevalling, zo stom dat alles goed gaat, en dat een placenta er een draai aan kan geven. Ik moet over 3 weken op na controle komen in het ziekenhuis. Ga dan wel aangeven hoe ik het ervaren heb. En ook wil ik weten hoe hun aan bepaalde besluiten zijn gekomen. Ik heb veel bloed verloren. Ik zou een bloedtransfusie moeten hebben. Hebben ze niet gedaan in plaats daarvan kozen hun voor medicatie. Ik moet dit minimaal 6 maanden slikken. Volgens mijn huisarts had ik in 1x van alles af kunnen zijn als ik die transfusie had gehad.

Wat een mooie foto's van jullie prachtige meid!

6. misslizzy

misslizzy Bekend lid

12 sep 2008
    510
    0
    0
    amersfoort
    @ Riene jee dat is dus nog een lange weg te gaan voor jullie. Spannend ook dat gaatje in zijn hartje. Hoop zo dat het allemaal mee gaat vallen voor jullie en je kleintje. Zo ziekenhuis in en uit is zo naar.
    De lekkende borsten zijn hier nu ook minder dan de vorige keer nu kan ik het met twee zoogcompressen af.. maar vorig keer knipte ik ook de kraamverbanden doormidden en stopte die erbij haha.. moet wel lachen als ik net gedouchet heb.. zie je een wit spoor op onze zwarte tegels van de melk!

Vind je trouwens geen zeur!! Want anders ben ik het zelf ook! Hier snap ik wel dat mensen willen komen maar sommige ( lees ouders, schoonouders, vriendinnen) willen meerdere keren komen babysnuffelen allemaal leuk en aardig maar wil ook wel een keer bank hangen en tv kijken of met mijn meiden gewoon lekker niksen. De kaartjes zijn nu verstuurd dus de telefoon gaat steeds omdat mensen afspraken willen maken en dan bellen ze ook heel fijn onder het middagslaapje en dan niet een keer nee als je niet op neemt gewoon lekker nog een keer extra lang laten overgaan grrrr Oeps ben nu ook mega nega!! Ach zal het slaap te kort wel zijn;)
    Ga morgen ook maar eens mijn bevallingsverhaal uitwerken.

7. mandy24

mandy24 Bekend lid

28 sep 2008
    524
    0
    0
    gehandicapten zorg
    @ riene, ik herken dat van het bezoek. Wij doen ook bewust na 4 uur geen bezoek meer. Zo kan yara in rust eten,badderen, spelen en naar bed. Maar inderdaad het zijn drukke dagen. Moet zeggen dat ik het wel een hele stap vindt van 1 naar 2 haha, heb soms het gevoel dat ik handen te kort heb.

Jeetje jullie zijn er de komende maanden dus nog goed druk mee. Hopelijk komt alles vanzelf goed en hoeft de kleine man niet meer geopereerd te worden!

8. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    #1588 xLovely, 22 jan 2012
    Laatst bewerkt: 22 jan 2012
    Mandy mooi verhaal meid!

Riene wat naar zeg :( Krijg helemaal medelijden met je na je verhaal. Wat ontzettend sneu voor jullie kleine mannetje! En zolang in onzekerheid... Bij deze wil ik je toch even sterkte wensen!! En vooral blijven genieten van jullie zoontje, hij is nu nog zo klein! Hopelijk komt toch nog alles goed!

@ kraambezoek; We hebben gisteravond kraambezoek gehad van de buurtjes. 10 man.
    Was erg gezellig, ging om half 1 naar bed! :$ Ons meisje gevoed en daarna lekker geslapen. Manlief is vanmorgen opgestaan, heeft ons meisje de fles gegeven (afgekolfde melk) en ik kon heerlijk doorslapen! :D Daar knap je wel van op zeg. Vanmiddag een uurtje bezoek gehad en dat was het. 's Avonds lekker genieten met z'n drietjes! Nu morgenvroeg bezoek, dinsdagmiddag en zojuist iets gepland voor de zondagmiddag. Het gaat maar door pfffffff haha ;)
    Gekregen; bonnen Prenatal, kleertjes van vrienden, naambordje voor op de slaapkamerdeur, oppasboek, cadeaukaart Hema, Kruidvat etc.

Verder gaat hier alles zijn gangetje eigenlijk. Net ons meisje in badje gedaan, zo genieten :D

xx

9. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    @misslizzy: hier voor het eerst gekolfd 2weken na de geboorte (4januari). Toen kreeg hij ook zijn 1e flesje met bv. Was even wennen een kolf aan m'n tiet ipv een kind, haha! De zuigkracht is heel anders. De lekkende boobs na het douchen tsja , haha dat had ik gisteren ook! Hee maf :p

@Mandy: wat een verhaal joh!! En wat heftig om te lezen van je placenta die niet los wilde komen. Baal je er niet van dat er geen foto's zijn gemaakt? Erg jammer hoor!!

@Riene; heel herkenbaar met 'het even geen bezoek' willen ontvangen. Gelukkig hebben wij het hier erg rustig qua bezoek. Erg fijn!

@hier: Ties was vanacht erg onrustig. Komt ook vaker voor een voeding met als gevolg dat ik helemaal op ben. Bijna niet geslapen.. pff!! Sinds vanmorgen met ML besloten op korte termijn volledig over te gaan op KV. Wel wil ik het met het CB overleggen ivm afbouwen van de BV. Ik kijk er nu al naar uit!

10. mandy24

mandy24 Bekend lid

28 sep 2008
    524
    0
    0
    gehandicapten zorg
    @ norii, snap dat je helemaal op bent. Dat is weer een flink voordeel van ov je weet precies wat erin gaat en hoe lang ze er ongeveer mee kunnen doen. Heb je al overleg gehad met het cb? Afbouwen is inderdaad een slimme oplossing. Ik ben echt blij dat ik meteen met kv begonnen ben.

@ hier alles goed. Zijn overgestapt naar andere voeding. Fynn poepte mega veel echt niet normaal. Op een avond zag ik het ligt toen ik een nieuw pak voeding open maakte. Fynn kreeg dieet voeding uit voorzorg omdat yara onwijs veel problemen had met haar ontlasting als baby. Bij fynn was de ontlasting goed, en werd hij overprikkeld door die voeding. Dus nu zijn we over op standaard. Echt dom dat ik daar niet eerder aan gedacht heb. Maar nu is zijn ontlasting ook meer vast van structuur ipv dun. Wij hebben de voeding.ook weer omhoog gegooid. Hij kwam weer steeds sneller nu zit hij op 135cc.

Hoeveel zijn jullie beebs tot nu toe aangekomen? We hebben fynn gisteren gewogen en hij zat op 3800gr. Hij groeit nu ook uit maatje 50, kan hij eindelijk al die leuke setjes aan!

Fijne avond allemaal!

11. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    Slim om idd de voeding uit voorzorg aan te passen. Reguliere voeding kan altijd nog, toch? Nu heeft Fynn het niet nodig gehad, had je andere voeding gepakt, had hij het misschien wel nodig gehad :p

@gewicht: Ties woog vorige week op de controle 3740gr. Precies 800gram aangekomen in 3weken tijd en van 48 naar 52cm gegroeit :D

@overstappen naar KV: nog niet op het cb overlegd, wel op i-net opgezocht wat de adviezen en richtlijnen zijn. Advies is om per dag 1 voeding te vervangen met KV.
    Globaal overzicht over 5dagen met 5 voedingen per dag:
    Dag 1: bv - bv - bv - KV - bv
    Dag 2: bv - KV - bv - KV - bv
    Dag 3: bv - KV - KV - KV - bv
    Dag 4: bv - KV - KV - KV - KV
    Dag 5: KV - KV - KV - KV - KV

Ben nog niet begonnen, haha! *twijfel weer...

12. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    Hey meiden!

Ik weet niet hoeveel Lina tot nu toe is aangekomen, 12 januari woog zij nog 3540 gram (200 gram boven geboortegewicht) Dus ik vermoed dat als wij volgende week dinsdag naar het CB gaan dat ze wel wat grammetjes is aangekomen :p

Hier net lekker eens stuk gewandeld en bij Kruidvat binnen gewipt.

Mandy; fijn voor jullie dat jullie overgestapt zijn naar de standaard voeding! En ook voor de kleine man natuurlijk!

Norii; hopelijk gaat het je lukken met het schema!

Zonnetje; lang niks meer van je gehoord! Hoe is het met jou en Lynn?

xx

13. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    Lekker is dat hè even wandelen :D Ik heb gisteren ook een flinke wandeling gemaakt met Ties. Vandaag even snel de auto gepakt om de luiers te scoren, zag het niet zo zitten om dat met de kinderwagen te doen :p *en.luiheid! haha

@Hier: de regeldagen zijn nog niet voorbij, helaas. ik begin er oververmoeid te raken van het 'ieder uur voeden'. *gaaaaaaaaap*

14. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    Hihi en vandaag een MAAND gestopt met roken!!! :D:D:D

15. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    Goedzo!! En nu volhouden he :D

16. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    Ik doe mn best :D

17. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    Net even op ons oude forum teruggelezen :D er zijn heel wat meiden begonnen met kletsen, helaas een aantal afgehaakt vanwege een MK, een ander ging op een ander forum kletsen en een paar zijn blijven plakken!

Hier het lijstje vanaf het prille begin:
    Zwangeren uitgerekend januari 2012

1 januari 2012
    Norii
    Delilah86
    Dorianne
    3 januari 2012
    Riene
    4 januari 2012
    Dreamz3
    7 januari 2012
    Stoffeltje09
    Valerie84
    9 januari 2012
    xLovely
    13 januari 2012
    Sam20

18. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Jeetje... Das wel oud haha
    Is het erg als ik zeg dat ik dat gewoon een beetje vergeten was wie het waren!:)

19. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    Daar weet ik ook niks meer van, haha!
    Welk topic was dat dan? Ben ook wel nieuwsgierig :D

20. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    Dat was 'zwanger en uitgerekend in januari 2012.

Het onderwep had ik zelf geopend, vandaar dat ik het zo makkelijk kon terugvinden.
    Als je op mijn profiel kijkt bij statistieken, dan kun je kiezen voor 'bekijk onderwerpen gestart door Norii'. Ofzoiets :p

Deel Deze Pagina