@badritueel; hier doen we Lina ook om de dag in badje, in de tummy tub past ze niet meer in! In het badje doen we schuimbad van Zwitsal. ML heeft laatst een badcommode gemaakt voor op het bad, zodat we niet met haar over de gang hoeven! Brrr! Het badje kan bij ons gewoon op de badkamer blijven staan, scheelt inderdaad een hoop gesleep. We smeren Lina in met Zwitsal bodylotion of de olie. En de haartjes met die oh zo heerlijke lotion Gister is Lina met papa in bad geweest, zo leuk @spugen; tja het hoort erbij he hihi hier wordt er ook flink wat afgepoetst, tot op het boxkussen na Sam; Lina slaapt ook niet langer door als ze in badje is geweest, we hebben haar gister rond 22.00 in bedje gelegd nadat ze in bad is geweest en mevrouw was gewoon om 0.30 wakker pfffff Lizzy beterschap met je meisje! Hoe gaat het nu met haar? Heb geen last van jeukende borsten, maar lijkt me erg vervelend!
Hey meiden! Net voor de eerste keer naar het cb geweest! Meneertje was aardig gegroeid zeg.... Lengte was in ruim 3,5 weken van 53 cm naar 57 cm gegaan! En gewicht van 4010 gram naar 4690 gram! Gewicht en lengte zaten beide op de 85% groeilijnen, dus mooi in evenwicht. Schedeltje was al van 36 cm omtrek naar 38,5 gegaan! Voor de rest was ook alles prima! Lizzy hoe is het nu thuis? Kan me voorstellen dat het enorm vermoeiend is zeg eentje ziek en de andere steeds moeten voeden. BUH! Het is zo al vermoeiend genoeg met 2 kleintjes en borstvoeding geven hè! Ik herken dat jeukende gevoe; overigens ook wel, niet met elke voeding, maar wel minstens 1 keer per dag. Hier doen we ons mannetje om de dag in bad. Soms in de tummy tub, soms doe ik hem in zo'n babyzitje in het grote bad en af en toe gaat hij met papa in bad. Douchen samen hebben we nog niet gedaan. Na het wassen smeer ik hem in met neutral.... (geen geurtje...) Dat eigenlijk uit voorzorg omdat zijn zus een enorm gevoelige huid heeft en nog steeds veel eczeem. In zijn haartjes doe ik haarlotion van dr hooy, vind ik net wat lekkerder ruiken dan zwitsal hahaha, maar is helaas niet overal verkrijgbaar. Groetjes!
@ insmeren fynn heeft een gevoelige huid, hij gaat in bad met olie van neutral en insmeren doen we ook met neutrale olie of extra vettende bodylotion van balaneum ( of hoe het ook heet). Wij doen fynn om de dag in het badje. Vanavond gaat hij voor het eerst met yara samen in bad. Ee hebben een matrasje gekocht waar hij op kan liggen en da vult zich met water (ben benieuwd of dat wat is of dat het een miskoop was) @ riene de kleine man is goed gegroeid joh! Wij mogen woensdag voor de 1ste keer naar het cb. Wat gaat de tijd eigenlijk onwijs snel, het is alweer 4 weken geleden dat de kleine man geboren werd. Waarom kan de tijd niet ff wat langzamer gaan. Gisteren bij de prenatal zei een verkoopster zo die is vers van de pers. Dus ik zeg nou dat valt wel mee hoor. Hij is bijna een maand. Die vrouw wilde me niet geloven. Gaan jullie nog wat leuks doen het weekend? Wij gaan morgen naar de efteling. Nu al zin in, behalve als ik bedenk dat ik heel de dag moet lopen. Vloeien jullie ook nog zo weg? Ik heb drie weken bijna niks gehad en nu..... Loop leeg. Mag morgen wel tig pakken maandverband meenemen.
@mandy: vloeien valt hier heel erg mee. Heb eerder het idee dat het een ongi is, en is eigenlijk pas weer begonnen toen ik de pil innam. Direct na de bevalling was het trouwens ook maar minimaal! Zelf dagen gehad dat een inlegkruisje voldoende was. Nu idem, maar heb uit voorzorg altijd maandverband in. Je weet maar nooit..
@ vloeien; hier wordt het gelukkig minder. Heb de eerste weken veel gevloeid, nu is het alleen nog wat bruinig (sorry) Wel heb ik nog elke dag een dik maandverbandje in, als ik moet hoesten verlies ik af en toe nog wat urine.. hebben jullie dit ook? De bekkenbodemspieren werken nog niet echt mee, al oefen ik dit wel regelmatig. Wij gaan dinsdag naar het CB. Ben reuze benieuwd Riene je ventje is mooi gegroeid! Dr. Hooy zegt me zo niks.. waar kun je het zoal kopen? Mandy; ons meisje is vandaag ook alweer 4 weken Gaat inderdaad allemaal erg snel. Maandag is ze precies een maand. Owja jouw manneke ook he hihi @all; hoe zit het bij jullie met de hechtingen? Zijn ze er allemaal uit? Ik heb er gisteren nog 2 uit laten halen bij de verloskundige. Die zaten helemaal onderin bij de ingang zeg maar. Het zou vanzelf oplossen maar dat duurde me veel te lang. Sow, wat een opluchting dat ze er nu uit zijn Kunnen ML en ik binnenkort ook eens van elkaar genieten haha
@xlovely: haha dat is fijn he als die hechetingen eruit zijn?? ML en ik hebben eergisteren een poging gedaan tot van elkaar genieten, maar dat zit er echt nog niet in behalve het handwerk zeg maar.. ik heb volgens de vk een schaafplek binnenin en die doet gruwelijk zeer zodra het bijtje in het bloemetje wil gaan zitten..!! Voorlopig dus nog even op de ouderwetse handwerk-manier! Haha Succes met ML! Ben benieuwd of het jullie wel lukt
Norii; haha! Handwerk kan natuurlijk ook, hihi dat komt hier wel goed hoor De vk zei dat ik nog ongeveer een weekje moest wachten dan zou het toch wel genezen moeten zijn. Dus wie weet hebben we dan een heel gezellig weekend samen Ben inderdaad ook benieuwd of het dan wel lukt en of het nog net zo voelt als voorheen
Ja inderdaad! Ben daar eigenlijk ook wel benieuwd naar... Het is trouwens wel heel gek hoor dat het inneens niet meer 'past".. niet prettig in ieder geval! Qua handwerk mag ML sowieso niet klagen, hij komt niks te kort haha! Volgens mij was Ties amper 3dagen oud...
Norii je maakt ne bang! haha Ben stiekem soieso wel weer bang voor 'de eerste keer' hoor.. maarja voorkopig vloei ik ook nog.. Haha dus zit er soieso nog niet in Dat net de pil heb ik trouwens ook! Ben nu anderhalve week bezig... Maar mn vloeien was bijna over alleen nog bruin.. Daarna werd t weer erger en nu wisselt t mekaar af.. Paar dagen bruin.. Paar dagen bloed Word zo langzamer hand wel gek van continu 4 weken lang met dat maandverband..
Owjaa wat ik me nog afvroeg.. Tis beetje genant maar goed.. Jullie kennen het denk ik allemaal wel.. Soms na de sex heb ne wel eens van die 'scheetjes' luchtbelletjes uit je doos.... Maar nu... Ik heb nog geen sex gehad hoor! Haha Ik heb daar dus heel de dag door last van... Gelukkig zonder geluid ofzo.. Maar elke keer komen er van die luchtbelletjes uit.. Heeeel verbelend! Hebben jullie hier ook last van? Of ben ik weer de enige met zoon raar iets
@ Riene wat is je kleintje lekker gegroeid fijn hoor. @ Mandy leuk zo'n uitje naar de Efteling.. @Mandy en Sam ..hier bijna geen vloeien maar dat komt denk ik doordat ze met de keizersnede de boel netjes achterlaten maandverband is in de aanbieding bij de Etos hihi sorry @ Lovely over een paar maanden kunnen we ons dat piepkleine denk ik niet eens meer herinneren.. wij gaan dit weekend snel een keertje filmen dat hebben we nog helemaal niet gedaan en nu is ze al ruim twee weken. Bij onze eerste draaide de camera en het fototoestel over uren nu moet ik er echt aan denken. @ Norii hoest met het niet roken? EN tjee dat je kleine nog steeds om de 2 uur drinkt bizar en lastig.. ik zat er gister doorheen en dat was maar een regel dag. Wat zegt het CB erover of heb je dat al een keer gepost? Hier trouwens wel een goede nacht gehad kon om 2130 slapen en toen om twaalf uur voeding toen om 4.30 uur en daarna 7.30 uur dat was zo fijn. Vandaag is de oudste nog wel grieperig maar de koorts is minder en mijn Lief was vrij. Vanmiddag was dat heel fijn Reza huilen en visite dat was even druk. CB is langs geweest Dieke woog 3580 dus net over het geboorte gewicht heen. Ze was tevreden. Dieke moet volgens haar zo 2,5 tot max 3,5 uur tussen de voedingen laten dan slaapt ze in de nacht beter anders is de kans dat ze overdag een nachtritme aanneemt. Ze slaapt soms 4 uur. en dan ineen drinkt ze weer na 1,5 a 2 uur weg ritme.. nu proberen dus een weg tussen op verzoek en optijd drinken aan te leren. Ehhh hoezo wilde ik ook weer borstvoeding geven.. ( stieken van wegen de kosten van de hypoallergene voeding) heb nu rechts flinke tepelkloof en smeer die bepanthen maar dat helpt niet iemand nog tips. Zit nu TVOH kids te kijken wat een stemmen hebben die kids.. hoe zouden onze kids over een jaar of 10-15 er uit zien en wat zou hen bezig houden.. sport-hobby's ben zo nieuwsgierig! Fijn weekend x
@sam: die 'scheten' haha dat heb ik ook!!! Heel genant! Hier namelijk wel met geluid.. als ik even ben opgestaan en heb gelopen, dan hoor je het gewoon zodra ik zit! Gelukkig niet elke keer, maar wel regelmatig.. @misslizzy: met tepelkloven geen ervaring sorry. Het cb heb ik niet benaderd voor Ties. Het heeft er grotendeels mee te maken dat ik een behoorlijke bv-dip had en Ties daardoor minder voeding binnenkreeg. Sinds gisteren zijn we begonnen met het 1e flesje kv. Hij vond het heerlijk! Vanaf nu kan ik de bv gaan afbouwen en Ties wennen aan de kv. @hier: na het 1e flesje kv heeft Ties goed geslapen. (23.45-3.45) ik had me voorbereid op een onrustige nacht met krampjes, maar het viel mee. Dat komt ook nog wel, maar vanacht nog niet haha. Voor mijn linkerschouder is het straks helemaal een opluchting als de kv volledig is gestart. Ik heb vorig jaar een lichte slijmbeursontsteking in mijn schouder gehad en doordat ik m nu weer overbelast heb met voeden, is de pijn terug. Het is echt om aan kapot te gaan! En het enige dat er tegen helpt is diclofenac, maar dat mag je niet gebruiken bij bv... Jeeeej lang leve de bv... Not!
Norri fijn dat het goed gaat met de KV! Hier geef ik nog steeds BV, en gaat nog prima! Ben er stiekem toch wel een beetje trots op. Vannacht heeft ons meisje geslapen van 23.30 tot 4.30! En toen tot 9.00! Heerlijk Verder geen ervaring met "doosscheten" en tepelkloven ! We hebben gister ook The Voice kids gekeken x
Zoo lekker hoor lovely! En natuurlijk mag je er trots op zijn! Ons mannetje deed het ook goed... Half 12 fles gegeven tot half 1 Meneer sliep ineens 5 min voor de fles en de laatste doen we met nutriton odat het wat dikker is.. Ging dus allemaal niet zo snel haha constant stimuleren on te drinke, maar tis gelukt! Toen kwam ie om 4.00 En daarna 8.15 Me wel als gevolg daarvan dat het schema door de war ligt maar goed haha daar komen we ook wel weer uit
Heeeeerlijk lovely!! Wat mag je trots zijn! Ties slaapt al een tijdje niet meer zo lang.. helaas Voedingstijden vanaf vanacht: 23.45 - 3.45 - 6.45 - 9.45 ik verwacht meneer zo weer voor een voeding, hij ligt nu nog lekker te slapen. Luna en ik hebben in de tussentijd al een rondje gelopen fijne dag allemaal en een rustig weekend!
Hahaha geweldige gesprekken hier op ons forumpje dames! Mijn hechtingen zijn er al een poos helemaal uit, te vroeg zelfs, want mijn knip is dus lekker (niet dus) gaan wijken.... Heb er 2 weken mee in de badedas moeten zitten.... Nu is het dus wel dicht, maar nog steeds zit er een brede rode streep, FIJN! Geloof dat vriendlief dus nog wel ff kan wachten hahaha. Lovely ik vergiste me het is niet dr hooij hahaha maar jacob hooij, ik gooide 2 dingen door elkaar. Ben overigens blij te horen dat je voeding zo goed gaat! Hier gaat de voeding ook super! Ik vind het 's nachts juist wel fijn dat ik geen flesjes hoef klaar te maken maar Arne meteen kan aanleggen. Overigens scheelt het wel dat hij liggend ook goed drinkt! Dat deed mijn dochter dus echt niet, daar zat ik uren mee rechtop 's nachts, slopend vond ik dat! Norii fijn dat Ties de kv zo goed accepteert! Hopelijk gaat hij er dan ook weer wat beter op slapen zeg.... Sam is het nog gelukt met je voedingsschema! Lizzy fijn te horen dat het weer iets beter is gegaan bij jullie! Ga jij overigens met Dieke langs school? En zo ja met hoeveel weekjes ongeveer? Mandy hoe was de Efteling? Hier morgen naar het zwembad voor diplomazwemmen van dochterlief! Wordt waarschijnlijk de eerste keer dat ik Arne moet gaan voeden buiten huis..... :S
@ norii jeeej! wat fijn! Hoe gaat het met de KV? @ riene Hmm. t zal vanzelf wel beter worden toch?! Pff wat zoon bevalling eigenlijk allemaal doet he..! @ schema de 6x120 is volledig in. Het 100 gelopen.. Die 4 uur redde ie echt niet... Allen de laatste 2 dagen.. Tsjaa weet niet zo hoed wat ik ermee moet... Begon vrijdagavond met de laatte fles van 23.30 Meneer was heel de avond beetje aan t miepen.. En wakker elke keer dus lekker bij me genomen... Ik leg m in zn kinderwagen om flesje te maken ik kom terug en hij slaapt! Viel tijdens de fles ook steeds verder in slaap vontinu stimuleren om te drinken en om half 1 was ie dan eindelijk klaar! Maar elke keer is ie wakker (dit begint trouwens smiddag om een uurtje of 3) en een hal uur ofzo voor de fles valt ie in slaap.. Moet hem dus nu regelmatig wakker maken...nu heb ik dus het idee dat ik wat moet veranderen... Maar hoe en wat?! Weer 6x120 proberen? Ik wil wel graag een schema erin houden... Voor de kleine en voor mezelf... Dat als ik ergens heen moet ofzo ik dat buiten de voedtijden kan dOen.. Anders word het helemaal zoon rommel... Dus echt helemaal op verzoek doe ik liever niet.... Wil vanavond even kijken of die fles weer zo lastig gaat.. Anders misschrn voortaan wat eerder geven omdat half 12 misschien zn diepe slaap is ofzo? Hebben jullie tips? Vind t best moeilijk eigenlijk
Het kan zijn dat bentley nu zijn regeldagen (groeispurt) heeft, mijn kraamhulp (spreken elkaar nog regelmatig, hihi) dat ze met 1 maand à 6 weken weer regeldagen hebben. Dan hebben ze meer behoefte aan voeding en kunnen ze hangerig zijn. Daarnaast zouden het natuurlijk ook krampjes kunnen zijn, dan hebben ze extra zuigbehoefte... Ties heeft dit alles de afgelopen week de hele tijd gehad. Begint nu pas weer een beetje in zijn eerdere ritme terug te komen. Helaas is hier nog steeds niet vanuit te gaan, een echt ritme krijgen ze pas met ongeveer 3 maanden.. volg met alles je eigen gevoel! Als jij bentley graag bij je hebt 's nachts, dan moet je dat gewoon doen, idem met de voedingen. Als jij vaker voedingen wil geven van 100cc, terwijl er 120cc gegeven mag worden, maar minder per dag, dan geef je 100cc jij bent mama geworden en het is jouw kindje! Ik geef Ties sinds vandaag 2 keer kv van 90cc per keer, terwijl hij 120cc per keer mag hebben. Met bv krijgt hij ook ongeveer 90cc tot 100cc binnen, ik kolf namelijk 100cc tot 120cc als hij een kv krijgt ipv bv. Ties drinkt de flesjes van 90cc met moeite leeg, dus is het voor hem voldoende. Houdt hij honger, dan weet ik dan ik nog 30cc bij mag geven. Zio volg ik mijn gevoel qua voeding voor Ties. Succes!!
Misschien heb ik t niet helemaal goed uitgelegd haha.. Heb niet het idee dat ie perse meer voeding wil... Maar ik geef nu elke 3 uur+15 min / 3,5 uur... Ik denk dat dit te korte tijd is ertussen... Omdat ie regelmatig vlak ervoor gaat slapen en ik hem dus wakker moet maken voor zn voedig... Terwijl ie zn slaap ook nodig heeft natuurlijk.. Daarom dacht ik misschien ipv 7x100, 6x120 kan doen zodat er 4 uur tussen de voeding zit.... Snappen jullie ne nog? Natuurlijk wel bedankt voor je advies norii! Af en toe voel ik me best onzeker... Het lijkt wel alsof jullie feilloos aanvoelen wat jullie kindje wil/nodig heeft terwijl ik er af en toe echt eetje mee in de knoop zit...