De kletsmama's van januari 2012

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Dreamz3, 6 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Of begrijp ik je advies verkeerd?;)

2. mandy24

mandy24 Bekend lid

28 sep 2008
    524
    0
    0
    gehandicapten zorg
    @ sam 6x 120 kun je proberen. Zo zit er inderdaad meer tijd tussen. Dat hebbe win hier ook gedaan. Aleen komt hij hier ineens weer om de 3 uur sinds een week en zit hij ook weer op 7 voedingen. Je moet op je eigen gevoel afgaan en kijken naar wat de kleine man wil en nodig heeft.

Succes!

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    @ mandy dankje :)

Ben alleen zi bang dat net als vorige week 4 uur weer te lang is ifzo...

Oww jullie hebben klein terug slagje dus:p

4. mandy24

mandy24 Bekend lid

28 sep 2008
    524
    0
    0
    gehandicapten zorg
    @ sam, heb net de fles omhoog gegooid naar 150 wordt dan 165 gooi er niks uit. Hij heeft de fles net helemaal op hopelijk houdt hij het nu iets langer vol.

Gisteren hebben we hem gewogen en hij zat al meer dan een kilo boven zijn geboortegewicht. Was 30 december 3210 en 29 januari 4455. Gaat hard!

Gaat zowiezo hard, hij is vandaag alweer 1 maand.

Hoe is het met jullie?

@ riene, efteling was super. Fynn heeft heel de dag geen kik gegeven en yara vond het geweldig. Vooral de carnaval haha die heb ik geloof ik wel 5x gezien.
    Liep alleen wel echt leeg door al dat lopen, heb meer op de wc gezeten dan ergens anders (voor mijn gevoel).

5. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    @Sam: net als Mandy gaf ik al aan, volg je gevoel! Alles komt goed, wat je ook beslist!

@Hier: Ties vanmorgen zijn 1e flesje van 120cc gegeven. Hij dronk m met gemak op! Mag ook wel na een nacht van goed slapen :D
    Voedingen:
    Laatste van zondag: 21.30uur! (borst)
    Eerste van vandaag: 3.20 (borst) en daarna 7.45 (fles 120cc)

Met het schema van overstappen zaten we gisteren op:
    borst - borst - fles - borst - borst - fles - borst
    0.00 - 4.25 - 9.30 - 13.00 - 16.00 - 19.00 - 21.30
    Totaal 7 voedingen, waarvan die van middernacht eigenlijk niet meetelt met zondag :p Fles = 90cc + 3

vandaag zal hij weer 2x KV krijgen:
    borst - fles - borst - borst - fles - borst
    3.20 - 7.45 - ?-?-?-? :D
    Totaal 6 voedingen, fles = 120cc + 4

Ben benieuwd hoe het vandaag zal gaan!

6. misslizzy

misslizzy Bekend lid

12 sep 2008
    510
    0
    0
    amersfoort
    hai meiden,

@sam hier ook beetje onzeker hoor maar dan over de BV. Dus dat is heel begrijpelijk.
    Meiden wat fijn dat jullie zo met elkaar meedenken. ik ben dan nog wel niet zo ver met flesvoeding en zo maar ik onthoud het wel voor straks. @ Mandy leuk dat de efteling leuk was.. wil er ook graag een keer heen. ben benieuwd of Reza het al leuk gaat vinden.

Hier was het nog beetje druk afgelopen weekend het ziekzijn van Reza bleek te horen bij het krijgen van kiezen.. Ze was zo uit haar doen.. pijn en boos en verdrietig. Dieke deed het wel goed maar gaat steeds meer spugen na de voeding.. echt hele golven dus dat moeten we even in de gaten houden. Veder is het wel naar dat ze vaak na de late voeding zo rond 0.00 uur en na de nacht voeding tussen 4.00-5.00 uur steeds wakker blijft ik krijg haar met moeite in slaap. Vannacht was het 0.00 drinken en tot 1.30 uur spoken en toen heb ik haar kort even aangelegd en toen kwam ze om 5.15 en lag ze tot 6.30 weer te klooien zo niet tof. En mijn lief heeft nu de buikgriep.. Ik vanmorgen snel aangekleed Dieke eten gegeven Reza naar KDV gebracht..urine naar de huisarts gebracht. toen stond mijn vader plost voor de deur en zo krijg ik visite en vanmiddag komt ene collega dus ff bij snurken kan vandaag ook niet. Mhmm beetje jammer.hahaha het leven van een moeder !!! Sorry voor mijn nega bericht. Ik geniet ook echt wel hoor vooral als die kleine meisjes samen op de bank aan het knuffelen zijn.
    fijne dag x

7. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    Hey meiden!

Vanmorgen bij het CB geweest, ons meisje weegt nu 4300 gram (in bijna 3 weken ruim 700 gram aangekomen!) en is 54,5 cm! Ze doet het hartstikke goed! :) We zijn weer trots! Ook netjes op de middellijnen van de groeicurves! Verder was alles prima!

Sorry voor mijn egoberichtje :D

xx

8. misslizzy

misslizzy Bekend lid

12 sep 2008
    510
    0
    0
    amersfoort
    Leuk lovely dat alles bij cb zo goed was!

9. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    Fijn dat alles ok is met Lina!! En wat gaat het snel!!!

10. mandy24

mandy24 Bekend lid

28 sep 2008
    524
    0
    0
    gehandicapten zorg
    Hier ook een ego berichtje :)

Net bij het cb geweest. Fynn is in een maand tijd 1195 gram aangekomen. Hij woog nu 4405 gram. Hij is 5 cm gegroeid, zit nu op 53cm. En zijn hoofdomtrek was 34,5 en nu 37,5. Hij groeid dus goed.

11. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    Wat heerlijk Mandy!!! En wat is hij goed aangekomen!!!

12. misslizzy

misslizzy Bekend lid

12 sep 2008
    510
    0
    0
    amersfoort
    Hier een klein meisje dat teveel spuugt ben haar wezen wegen was ze flink afgevallen en cb rade me aan.naar de HA te gaan dus morgen een afspraak. Waarschijnlijk is t reflux. Ze huilt ook soms zo heftig zo sneu.

Fijn dat jullie betere berichten hadden:)
    Weet iemand welke voeding je het beste eerst kan weg laten als je bv af wil bouwen? Twijfel namelijk of ik daar al mee wil beginnen aangezien ik toch twee dagen per voeding Moët reken dus das minstens 2 weken afbouwen...en hoe t nu gaat is niet fijn. Dieke drinkt door die reflux steeds na drie kwartier weer ffies..dat sloopt me.

Hebben jullie lekker gewandeld met de kou..heerlijk!

Hoe zijn jullie bedjes nu opgemaakt?

13. mandy24

mandy24 Bekend lid

28 sep 2008
    524
    0
    0
    gehandicapten zorg
    @ misslizzy hoe was het bij de huisarts? Is het inderdaad reflux?

Bedje hier, ledikant laken met daaroverheen een ledikant deken. Vaak halen we de ledikant deken weg omdat fynn in een dikke slaapzak slaapt. Doen dan alleen het laken eroverheen. We hebben een meter op zijn kamer hangen, daar kijken naar voordat we hem neerleggen. Is het boven de 18 dan alleen slaapzak en laken, is het daaronder dan doen we de deken erop.

Slapen jullie beebs nog veel? Of zijn ze veel wakker? Vandaag een stuk gewandeld, het is een stuk aangenamer dan gisteren. Weten jullie al wanneer jullie weer moeten beginnen met werken? Kreeg een mail van de manager dat ik eind derde week van april weer moet beginnen. Maar ben er nog niet over uit of ik terug ga, zo ja voor hoeveel uur of wat ik anders wil. Aangezien ik nu een functie vervul die onder mijn niveau is, ben ik toch aan het twijfelen. Voor wat ik nu doe ben ik aangenomen met me spw niveau 4, maar ik heb daarna nog hbo gedaan. Hmmmm ben benieuwd of ik eruit ben voor april.

14. misslizzy

misslizzy Bekend lid

12 sep 2008
    510
    0
    0
    amersfoort
    Hai hier 40,-euro armer en twee drankjes voor de reflux. Hopen dat t helpt.

@mandy o Jer werk..lastige keuze voor je. Ik heb dit keer ouderschapsverlof opgenomen..tenminste dat ga ik doen. Hoef daarom pas in augustus weer echt te werken. Maar mis nu al een btje mijn collega's.

Hier bedje met laken en deken die dubbel ligt en.s nachts ligt er fleece dekentje bij. Ga denk ik ipv daarvan ook maar even de slaapzak.x aanpassen das misschien warmer en fijner.

Verschonen jullie voor elke voeding? Soms doe ik t tussen door ivm poepluier enen ik denk ook weleens tjee alweer een luier Haha

15. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    Brrr het is me toch wel te koud buiten! Vandaag ook weer lekker binnen gebleven. Ben er zelf niet zo lekker aan dus heerlijk rustig aandoen.

Lina slaapt toevallig vandaag minder, half 3 gevoed maar sindsdien hazeslaapjes. Krampjes vermoed ik :( 's Nachts slaapt ze heel goed! :)
    Ik kom nu op 6 voedingen per 24 uur.

@bedje; ledikantlaken en fleecedeken dubbelgevouwen. We hebben een "belly" dat is een soort kruik die we vantevoren opwarmen (steek je gewoon in stopcontact) Echt ideaal en Lina slaapt daardoor prima.

@verschonen; hier meestal na de voeding maar af en toe ook ervoor.
    Lina heeft vandaag weer een flinke poepluier gehad. Had al 2 dagen niet gepoept, laat wel veel windjes! ;)

Lizzy; hopelijk helpt het! Succes ermee.

xx

16. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    @bedje: hier lakentje met dubbelgevouwen fleecedeken. Geen slaapzakje, is nog veeeeel te groot voor m!

@slapen: Ties krijg wel altijd zijn pyama aan als hij 's avonds in bedje gaat slapen. Wil hem vast laten wennen aan dat 'ritueel'.
    Badje - pyama aan - bedje slapen hihi :)

@Verschonen: ik ruik of voel altijd voor het voeden of het nodig is. Als hij vol is krijgt hij uiteraard een schone broek en check ik na het voeden hoe het ervoor staat :p

@fotoooo:
    Bekijk bijlage 220270
    Bekijk bijlage 220272

17. misslizzy

misslizzy Bekend lid

12 sep 2008
    510
    0
    0
    amersfoort
    Lovely verstandig zo'n bijtank dagje heerlijk lijkt me!
    Jammer dat je kleintje zo onrustig slaapt. Poepen. Hoort rond die periode ook iets te veranderen soms zit er zelfs 5dagen tussen..ik Moët er niet aandenken alles in mijn darmen :(
    Norii smelt wat leuke foto's leuk knulletje hoor!
    Had toen straks mijn schoonzus aan de lijn woooohh die is zo voor bv dat ik van haar echt nog níet mag stoppen...
    Nou ik probeer t nog een week en als Dieke niet aankomt en zo vaak wil drinkenga ik toch echt aan mezelf denken..of is dat dom??

18. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Tuurlijk is dat niet dom!
    Het moet voor jou EN dieke leuk zijn..
    En als jij niet lekker in je vel zit en eigenlijk niet wil voelt zij dat heeel goed aa. Hoor.. En daar krijg je geen vrolijker kindje van ;)

19. misslizzy

misslizzy Bekend lid

12 sep 2008
    510
    0
    0
    amersfoort
    Dank je sam. Lief

20. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Geen dank ;)

Maar het is wel zo toch het moet voor jullie allebei fijn zijn en gewoon doen wat je zelf wil en niet wat andere die denken te weten wat goed is ;)

Haha sorry maar kan daar zo slecht tegen :p

Deel Deze Pagina