@overstappen: ik gaf ties per voeding links en rechts de borst. Hij dronk om de 2 a 3 uur dus minimaal 7 voedingen per dag. Ik heb de bv als volgt afgebouwd: Dag 1: BV BV BV BV BV FV BV Dag 2: BV BV BV BV BV FV BV Dag 3: BV FV BV BV BV FV BV Dag 4: BV FV BV BV BV FV BV Dag 5: BV FV BV FV BV FV BV Dag 6: BV FV BV FV BV FV BV Dag 7: BV FV FV FV BV FV BV Dag 8: BV FV FV FV BV FV BV Dag 9: BV FV FV FV FV FV BV Dag 10: BV FV FV FV FV FV BV Dag 11: BV FV FV FV FV FV FV Dag 12: BV FV FV FV FV FV FV Dag 13: FV FV FV FV FV FV FV Dag 14: FV FV FV FV FV FV FV kortom elke 2 dagen 1 extra voeding vervangen voor de fles. Het kan ook sneller, maar dit vond ik prettig ivm voedingen afkolven. De bv heb ik bewaard in de vriezer om later nog te geven. Hij drinkt er nu nog van! De voedingen die hij uit de borst 'oversloeg' heb ik afgekolfd tot het niet meer nodig was (geen stuwing meer) @voedingen: ties zit sinds hij 6 weken is op 5 x 150 + 5.
Pff even klagen hoor!:x Waarom moet je toch altijd alles aan mannen vragen of ze iets willen doen!! En dan gaan ze nog zuchten ook... Terwijl ik verdomme net heb lopen afwassen.. De was opgevouwen.. Nieuwe in de machine, straks ophangen, gestofuigd en gedweild.. En dan vraag ik aan meneer of ie even... Jawel let op! Een doekje over de tafel wil halen.. En t antwoord.. Pffffffffff ja Net alsof ik verdorie 1 of andere dienstmeid ben die alles maar moet doen(want ja meneer werkt) Een kopje thee voor me maken kan pas over een kwaryier(vanmiddag) want ja hij was voetbal aan t kijken!! Soms wil ik m wel iets aandoen!!:x Herkenbaar?
@ sam, das niet leuk. Maar ik herken het gelukkig niet. Die van mij doet best veel in het huishouden. Wij wisselen elkaar af. Hij heeft gister veel gedaan en ik vandaag. Wij hebben de taken ook een beetje verdeeld toen we gingen samenwonen. De was is van mij, en de wc en badkamer van hem haha. De rest doen we samen. @ norii, op welke tijden geef jij de kleine man de fles? Fynn krijgt nu nog een nacht. Maar wil eigenlijk alle 5 overdag hebben. Maar zit maar te puzzelen hoe ik dat het beste kan doen. Weet ook echt niet meer hoe ik dat bij yara deed (maar js das ook bijna 3 jaar geleden). Hoe is het met de rest? Ik zeg slaap lekker allemaal ik ga me bedje opzoeken.
@ mandy niu dan heb jij meer geluk! Hier gewoon een luie donder @ voedingen hier 6x120 nog incl. Nacht Slaap lekker mandy!
Hier mannen gedoe klein btje herkenbaar. We doen vaak allebei iets in huis en ik vraag dan vaak wil jij bijv. Stofzuigen dan.doe ik de wc etc. Hij is wel makkelijk wil ik dan dweilen kan ik zelf de stofzuiger in de kast zetten grr. En t vraagt aansturing want hij ziet de acties niet. Hij verzorgd Reza wel heel goed douchen, aankleden, luier verschonen. Mandy irritant v t gepruts met die voedingen. Hier dacht ik even.ze gaat naar de 6 dus om 4uur maar helaas gewoon weer 7. Morgen dagje alleen met Dieke en hoop op bijsnurk momenten.
Wie wil met me meedenken. Ik geef altijd maar een borst per keer en zit nog op 7 voedingen. Ik wil dus afbouwen maar loop vast. Ik wil het liefst starten bij de late avond voeding vervangen door fels omdat ik zo af en toe mijn partner kan vragen de fles te geven.. ben helemaal kapot van de onrustige huilnachten. Lizzy; dit doen wij nu sinds een week. Wij geven de laatste fles met Friso 1. Dit is meestal tussen 23.00 en 23.30. Lina krijgt dan rond de 140/150 cc. En dan slaapt ze (de laatste dagen althans) tot half 6, 6 uur 's morgens. Ik zit nu op 4 borstvoedingen, en de laatste KV dus in totaal 5 voedingen. Misschien een idee om dit ook zo te gaan doen, zo kan je partner ook een keer de fles geven, zodat jij lekker al je bedje in kan duiken schema is nu ongeveer 4.00 uur 8.00 uur 11.00 uur 14.00 uur 17.00 uur 20.00 uur 23.30 uur Als je een borst per keer geeft hoe gaat dat dan met een voeding vervangen verlaat je die dus komt ie gewoon later aan bod of is het je moest rechts geven en geeft dan op het volgende voedingstijdstip rechts of doe je dan toch de linker omdat die opdat moment aan de beurt geweest zou zijn? Wat denken jullie? Ik doe gewoon om en om. Dat deed ik in het begin niet, toen begon ik bij de borst waar ik de keer ervoor geeindigd was. Maar eigenlijk maakt dat heel weinig uit, gewoon goed opletten dat je beide borsten ongeveer net zo vaak aanbiedt op een dag. Je voelt ook goed aan je borsten welke wat meer gespannen is.. dus die kun je dan ook goed 2 keer aanbieden. Op je gevoel afgaan en dan komt het wel goed Ik zou zeggen probeer het eens met de laatste voeding, eens kijken hoelang ze erop doorslaapt. De KV is wat dikker, de fles wordt meestal net wat warmer gemaakt dan de temperatuur van de BV, dus bij ons is het een verademing Lina slaapt er goed op. Mijn schema is ongeveer: 5.30/6.00 10.00/11.00 14.00/15.00 18.00/19.00 + laatste voeding Friso 1 (150 cc) Heb je nog vragen dan lees ik ze wel Sam; nee totaal niet herkenbaar. ML doet veel, heelveel xx
Ik word nu toch een beetjw twijfelachtig.. Jullie zitten al op 5 voedingen... Ik nog steeds op 6 dat maakt niet uit toch? Hij word ook snachts nog wakker tussen 4 en 5(ja ja het verschuift een klein beetje ) Dus kom er ook niet onderuit om nog 6 voedingen te geven..
@ sam ik heb vandaag overleg gehad met het cb. En Fynn is ook terug naar 6 voedingen van 135. Dus je bent niet alleen hoor! En Fynn komt ook eind van de nacht nog voor een voeding.
@ mandy hihi oke das wel een beetje een geuststelling Jij zat toch ook op 5x150? Hoezo moest je terug? Hier trouwens vandaag de 1.2.3 speen heprobeerd ivm het grotere gaatje.. Maar maakt geen verschil.... Behalve dat hij ging spugen en zelfs door zn neus! Ging beetje te snel voor m denk ik... Hij heeft nu om 15.45 60 cc op van de 135...(hij drinkt altijd wel maar evht 120 als ie m 'op' drinkt, laat dus altijd klein bodempje staan, geeft niet ) En krijgt dus om 19.15 weer gewoon zn fles zoals altijd en kijken maar wat ie drinkt... Maar hoe kan ie nou 3,5 uur lang doen op 60cc! Tis me een raadsel Weten jullie trouwens hoeveel ze minimaal 'moeten' drinken? Dan wil ik in ieder geval het minimum erin krijgen.. En dan laat ik de rest maar voor wat het is...
Hai Ben gister begonnen met afbouwen Norii even een vraagje over jou schema: Dag 1: BV BV BV BV BV FV BV Dag 2: BV BV BV BV BV FV BV Dag 3: BV FV BV BV BV FV BV Dag 4: BV FV BV BV BV FV BV Dag 5: BV FV BV FV BV FV BV Dag 6: BV FV BV FV BV FV BV Dag 7: BV FV FV FV BV FV BV Dag 8: BV FV FV FV BV FV BV Dag 9: BV FV FV FV FV FV BV Dag 10: BV FV FV FV FV FV BV Dag 11: BV FV FV FV FV FV FV Dag 12: BV FV FV FV FV FV FV Dag 13: FV FV FV FV FV FV FV Dag 14: FV FV FV FV FV FV FV Je deed dus 2 dagen over een voeding weg laten en toen liet je de volgende weg. Is die van de eerste dag dan die van ongeveer 23.00 uur geweest? Ik ben nu begonnen met die van 17.00 uur @ Lovely en Norii ik loop er tegen aan dat als ik die van 23.00 weg laat en dus om en om de borst geef ik dan bijv om 17.00 links geef ik om 20.00 rechts geef Dan 23.00 links moet geven maar dus weg laat dan om 4.00 rechts geef want die was aan de beurt en dan om 8.00 uur is pas links weer aan de beurt dan zit er dus mega veel tijd tussen.. ben daarom nu gister maar met die van 17.00 begonnen wat is slim ga ik morgen die van 23.00 weglaten of kan ik dan beter voor die van 11.00 gaan zodat ik straks btje om en om ritme BV FV krijg? Wat een gedoe is dit.. pff Vandaag was Dieke na een brak nachtje ook zo huilerig heb haar in bad gedaan en toen was ze een half uur stil.. ik stond onder de douche en ja hoor BLEHHH daar ging ze weer. Heb overdag een 45 min. kunnen bijslapen echt te kort. Wat fijn dat sommige van jullie al op een mooi aantal voedingen zitten. dat geeft meer ruimte op de dag he? En hebben jullie nog Valentijnplannen? ik heb mijn lief afgeraden bloemen te kopen woh wat zijn ze duur heb net bij de AH zelf twee bosjes rode tulpen voor 5 euries meegenomen das een bter prijsje
Miss lzzy ik heb geen verstand van die bv's maar t komt vast goed @ update hier... Na de voeding van 15.45 waar ie 60cc heeft gedronken nu om 19.30 weer begonnen met de fles... Hij heeft dus bijna 4 uur op 60 cc gedaan.. En wederom stopt meneer nu weeer bij 60cc.. Weer wurmen verslikken bijna huilen etc. De tranen staan in mn ogen...wat moet ik hier nu mee?! 60 cc is veeel te weinig!
@ sam. Vervelend hoor! Is ie verkouden?soms zijn ze ff dagje uit hun ritme wel even goed op plasluiers letten.
Nee hij is juist niet meer verkouden En dit is echt al een week zo.. En dacht vandaag eens even kijken als ik niet meer probeer... Maarja als ik t dis helemaal aan hem iverlaat drinkt ie echt maar 60 dus dat is geen optie.... Jaa dankje! zal Op de plasluiers letten
@misslizzy: de 1e en de 2edag was de 1nerlaatste voeding vervangen voor de fles. Dit was de voeding rond 19:00uur. (hij had en heeft nog niet echt een schema, maar de voedingen waren ongeveer: 2:30 - 6:30 - 10:00 - 13:00 - 16:00 - 19:00 - 22:00)
@ sam hoeveel weegt de kleine man? Zal ik het minimum ff voor je uitrekenen. @ gesprek net cb. Ze gaven aan dat 150cc teveel in voor een kind van 6 weken. Teveel voor de buik en darmen om te verwerken. Wel grappig want mijn vraag was of we niet iets meer moesten geven. Fynn moet minimaal 750cc hebben op een dag. Dat kreeg hij precies met 5 voedingen. Maar sinds gisteren spuugd hij veel dus dacht dan krijgt hij niet binnen wat hij moet hebben aangezien er een lading uitkomt. Dus vroeg of we dan niet iets meer moesten geven. En nu krijgt hij inderdaad meer, alleen ook meer voedingen met minder cc. Fynn lijkt vandaag ineens ook weer veel meer last te hebben van krampen waardoor hij ook meer terug geeft. Hij krijgt al infacol maar kan niet zeggen dat het werkt. En ga morgen ook maar een de huisarts bellen, bij mij down under is het nog steeds niet gestopt. En moet zeggen kan geen maandverband meer zien! Lijkt me toch dat het onderhand een keer moet stoppen. Nog geen dag gehad dat ik niks had. Wordt er gek van.