@ mandy ik gok zoon 4,5 kilo... 2,5 week geleden was het nl 4 kilo... Ahaaa andaar dat jullie weer meer voedingen hebben.... Hij spuugt gelukkig niet echt... Jaa een mondje en als ie de hik heeft Komt et naar buiten tot nu toe pas 2x echt gespuugd.. Afgelopen zaterdag.. En 3 weken geleden ofoz dus das goed @ down under Ik weet niet zeker of ik nog echt vloei.. Ben nl afgelopen week ongesteld geweest(ben weer aan de pil en was stopweek) Heb wel de gok genomen om in bad te gaan( op dit moment hihi) Ik had vandaag een vlekje in mn maandverband van hooguit 1 bij 1 cm...cremekleurig... Zou het kwaad kunnen dan om nu in bad te zitten? Vind het stiekem wel beetje eng haha Maar herken je probleem van de maandverbanden... Zit er ook al CONTINUE mee vanaf de bevalling! Vloei je nog veel dan?
@ sam, ik kom uit op dat je kleine man 675 nodig heeft per 24uur. En ach kan volgens mij geen kwaad hoor dat je in bad zit. Heerlijk juist. Ene down under...... Vloei nog aardig wat ja. Maandverband zit snel vol. Echt raar. Was het bij jou wel gestopt voor je ongesteld werd?
Hmm apart... T cb gaf nl het advies om maar 6x100 te geven... Dan zit ik er dus onder.. Maar goed ben van mening dag af en toe een dag 600 geen kwaad kan dus dankje! @ bad jaa ik ga me dus nu daar druk om maen en vanavond in bed liggen malen.. Pf had t ook niet moete. Doen.. Maar ging samen met bentley zo leuk! @ vloeien hmm jij vloeit dus nog aardig wat! Miss idd maar even de huisarts bellen... Nou ik ben in me pilstrip. 2 pillen vergeten haha dus kreeg dagen dat ik weer meer bloedde maar zoon 4 dagen voor ik ongi ging worden(vorige week zondag) had ik ongeeer 4/5 dagen ook dat creme afscheiding gedoe Maar voor ik zwanger was en dus nog aan de pil was duurde ongi ook ongeveer een week.. 3 dagen echt bloed en daarna bruin.. Dus geen idee of ik nu nog echt vloei of dat het gewoon einde ongi is...
Dat van die 675 dat is toch trouwens het sommetje Gewichtx150=aantal cc voeding? Ik kreeg nl geen duidelijkheid of dat nou gemiddeld of minimum was...
@sam: je kunt 6 weken na de bevalling (mits je geen bloedingen meer hebt van de bevalling = vloeien) gerust in bad gaan! Je lichaam is dan namelijk voldoende hersteld om infecties te weren. Zolang je nog vloeit (net als mandy) is het niet aan te raden om al te gaan badderen. De kans op een infectie is dan nog erg groot, omdat het dan nog niet hersteld is van binnen zeg maar.. @mandy: ik vloei helemaal niet meer, eigenlijk heb ik alleen de eerste kraamweek gevloeid en daarna licht bloedverlies gehad. Nu nog enkele dagen licht bloedverlies en daarom ook nog steeds maandverband (just in case!) Afwisselend met inlegkruisjes.. ik zl blij zijn als het weer back to normal is allemaal.. gewoon een ongi en tampons kunnen gebruiken (dat zit nu dus echt voor geen meter ivm te weinig verlies) maargoed.. @voedingen: donderdag moet ik weer met Ties naar het cb. Ben benieuwd naar zijn gewicht en het advies over de voedingen van 150cc. Hij drinkt 4 van de 5 flessen helemaal leeg, dus is naar mijn mening echt toe aan die voedingen...
Dat is inderdaad dat sommetje. Zoals het mij vanmiddag uitgelegd is dat wat een kind nodig heeft. Maar zal wel gemiddeld zijn aangezien je ook niet over de 1000cc heen mag. En ik ga inderdaad morgen ff bellen. Leuk hè samen badderen. Ik ben vanaaf samen met Fynn wezen douchen, ook zo leuk, hij was heel ontspannen en lachte een paar keer. Echt schattig!
@misslizzy: heb je thuis een kolfapparaat? Dat zou ik je namelijk aanraden voor het afbouwen van de bv. Als je om bijv 17:00uur rechts geeft, daarna de fles en om 21:00 links geeft is er niks aan de hand. Maar zoals ik he begrijp, ga je van rechts - fles - rechts en blijft links vol? Als dat zo is, dan kolf je links gewoon af en zorg je dat je dit per dag wisselt. De ene dag op links uitkomen voor het kolven en de andere dag rechts. Kijk gewoon wat je prettig vind, je lichaam geeft vanzelf aan als het niet lekker gaat.
@ norii ja weet dus niet zeker of het nog vloeien is of van de ongi njaa ik let wel gewoon op of ik nietziek word ofzo @ vloeien jij heb maar weinog gevloeid! Noujaa kort Wel vervelend dt je zo nu en dan nog bloed.. Want je moet idd wel elke dag maandverband oid indoen voor de zekerheid @ voedingen.. Nou zolang alles goed gaat en hij spuugt niet veel lekker doen waar je je goed bij voelt ook al zegt t cb dat je er 6 moet geven ofzo.. Hun kennen ties helemaal niet en heben advies via de boekjes.. Maar elk kind is anders dus als t goed gaat maakt het niet uit toch
@ mandy ja zeker leuk! hij werd helemaal wild haha En douchen doen we hier meestal in t weekend vind ie ook heeeerlijk!
@Norii maar als ik kolf dan hou ik toch dat voedingsmoment instand? Doe nu bijv.rechts..dan.fles..dan rechts..dan links die ik alleen voor t voeden de druk eraf kolf zodat ze goed de borst pakt En Jeee een hele goede nacht gehad. 23.00-4.00-7.30 Hier geen echt vloeien meer btje afscheiding. @mandy naar zou idd ff laten checken
Dat dacht ik ook, maar je lichaam stopt vanzelf met de productie omdat je niet meer 'live' voedt en vanzelf voelt dat het niet meer nodig is. In het begin in het heel belangrijk dat je zorgt dat je beiden borsten leeg zijn. Of dit nu is door te kolven, of door live te voeden. De kans op borstontsteking is namelijk heel groot als je borsten NIET leeg zijn! Na een dag of 4 merk je dat er al minder melk geproduceerd wordt en je dus niet meer zoveel hoeft te kolven. Je lichaam past de hoeveelheid aan, omdat je de voedingen gaat vervangen voor de fles. Zo komt je kleintje niets te kort! Ik hoefde na die 2 weken niet meer te kolven, wel nog af en toe het gevoel dat ze vol zaten en voor de zekerheid gekolfd, maar meer dan 40cc (beiden borsten) kreeg ik er niet uit. succes!
@BV; 's avonds als wij de fles gaan geven (KV) dan kolf ik zelf af. Deze melk bewaar ik dan (meestal) voor als voorraad in de diepvries. Volgens mij heb ik er nu al 6 flesjes instaan ofzo Altijd handig! Overdag kolf ik ook nog wel eens beide borsten af, om te kijken hoeveel ik nog produceer en wat Lina zo ongeveer binnenkrijgt. Het kolven gaat overigens prima! Ik heb zo'n handkolf van Avent. @vloeien; ik vloei sinds de tweede week niet meer, heb sindsdien wel elke dag creme kleurige afscheiding, dus de verbandjes worden hier ook nog elke dag gebruikt! Ben benieuwd wanneer het eens helemaal wegblijft. Leuke foto's Norii! Leuk ook dat lachje van Ties. Hier proberen we een lachje bij Lina uit te persen maar dat lukt nog niet echt Alleen glimlachen tijdens het drinken haha Verder weer een prima nachtje gehad, dit keer van 23.00 tot 5.00 maar het zijn toch weer 6 uurtjes rust achter elkaar Ik ben heel blij dat het niet meer zo koud is ! Laat die lente maar komen hoor!! (nog even geduld ) Fijne dag allemaal, xx
De kolf van Avent is fijn hè? Ik heb de hand en elektrische kolf van Avent. Is wel handig dat je m ook op de automatische piloot kunt laten 'melken' hihi Heerlijk als ze doorslapen! Hier een nacht van 23.00 - 7.25
@Norii leuke foto's..echte lachjes..kan niet wachten totdat Dieke ook kan lachen. Het kolven doe ik nu alleen om de druk eraf te halen. Bij Reza kolfde ik fulltime en kreeg juist mega productie. Heb een dubbele electrische en een agent hand kolf. Gebruik nu alleen die v avent. Heb net ff dr warme douche Eros gezet om de boel los te masseren..en kijk na de late voeding of links nu goed leeg is. Morgen is rechts aan de beurt met overslaan. Hier best lekker dagje geweest. En jullie ook relaxed de dag door gekomen? De weken vliegen voorbij. Leggen jullie je kleine na de avond voeding direct op bed?
Nee, na de voeding niet direct in bed. We houden Ties minimaal 10minuten bij een van ons op de arm of in de boer houding, anders geeft hij nogal wat melk terug en dat vind ik te gevaarlijk (stikken) Hier ook een relax dagje gehad, en de weken vlieeeeeegen voorbij ja!!! Ik moet 12maart alweer gaan werken
Hier ook niet gelijk in bed.. Moet ook eerlijk toegeven dat ik t zelf ook veeel te heerlijk vind om met m te knuffelen haha Overdag slaapt hij nog steeds in zn kinderwagen in de huiskamer(vind ik ook gezellig anders ben ik helemaal zooo alleen, slecht i know haha) Maar in zn bed kan ik hem niet strak genoeg instoppen en vlieen zn armen in t rond en het inbakeren doen we alleen savonds.. Is dus soort van ritueel: de nacht begint.. En savonds de laatste voeding nog ff een kwartiertje in de boerhouding En snachts zoon 10 minuutjes want dn wil mama ook weer graag naar bed en kan dn t geduld niet opbrengen om 15/20 monuten met m te zitten Duurt wel even voor ik slaap.. En dan weet ik zeker dt ie niet de hik krijgt want dan spuugt ie wel.. Ligt hij wel altijd met N gezicht naar de zijkant dus dan loopt het er gewoon uit.. Maar word dan zoon kliederboel..
Ik tegen VL: wil jij er vannacht uitvaan ipv morgenochtend VL: nee Ik: waarom niet? Vl: sochtends vind ik fijner Ik: jaa en? Ik vin het ook wel fijn om even lekker paar uur achter elkaar te slapen Vl: ik moet morgen om 11 uur werken Ik: oke prima maar dan ga jij morgen snachts eruit.. VLff waarom.. heb m maar even verteld alvast dt ik niet de ret van mn leven snachts eruit ga... Wat een egoist!
O Sam wat een stel zijn jullie nog ff en de nacht voeding is hopelijk voorbij Ik bedoelde ook eigenlijk wanneer slaapt die kleine in zijn eigen bed. Dieke overdag vaak een keer en dan in de box. En s avonds is ze na 20.00 vaak zo wakker en.valt ze rond 22.00 in slaap en tja dan nemen we haar pas mee naar boven dan is t ff wachten eten en slaapzak aan en na t uitbuiken in bed. Gaan er v jullie naar de negenmaanden/huishoudbeurs? Ik ga met mijn moeder en.schoonzus. gratis kaartjes v d kruidvat X
Hoop t wel Ehh nja bentley slaapt dus alleen snachts in zn bed Komt ooit wel verandering im Jaa ik ga ook naar de 9 maandenbeurs hihi ook hier kaartjes van de kruidvat