De kletsmama's van januari 2012

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Dreamz3, 6 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    Hahahaha Sam, wat grappig! Sorry dat ik er zo hard om moet lachen, maar het is zo herkenbaar :p

ML kwam (na een histerische huilbui van mij) zelf met het voorstel dat ALS Ties s nachts wakker wordt, hij beneden het flesje opwarmt en deze dan boven komt brengen, zodat ik Ties boven de fles kan geven. Hij heeft nu de mazzel dat Ties doorslaapt, maar afgelopen weekend is ML er 2 keer uitgeweest om de fles op te warmen en naar boven te komen brengen. Ja meiden, er zit schot in de zaak! :D EINDELIJK!!!

@Slapen: overdag probeer ik Ties zoveel mogelijk in zijn eigen bedje te leggen om te slapen. Helaas lukt dit niet altijd i.v.m. overwacht bezoek of een boodschap die gedaan moet worden buitens huis. En natuurlijk het wandelen met de hond niet vergeten, dan laten we Ties natuurlijk niet alleen boven in bedje liggen!!
    Als ik hem in zijn bedje leg, zowel s' avonds als overdag, baker ik hem altijd in. Dit werkt perfect :D

@XLovely: hoe is het reisje in de auto gegaan met Lina?
    Ties valt altijd zo heerlijk in slaap en wordt pas wakker als we ruim een uur op onze bestemming zijn aangekomen, heel fijn!!! :D

@9maandenbeurs: heb wel een kaartje, maar weet nog niet of ik ga. Ben nog een beetje aan het twijfelen, hihi

Fijne dag allemaal!

2. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    Jeetje meiden wat is dat toch met jullie mannen?? ;)

@ slapen; Lina leg ik na de ochtendvoeding terug in bedje, en na de voeding van 10.00/11.00 ook. Ik kan dan beneden rustig mijn gang gaan en het huishouden doen. 's middags als ze geslapen heeft, gegeten heeft, neem ik haar mee naar beneden en dan slaapt ze in de box. Gaat allemaal prima. Zo kan ik boven wat doen qua huishouden en het is makkelijk als ik de deur uit wil; Lina uit de box en huppa de maxicosi in :p Ook voor ML is dit leuk als hij thuiskomt van het werk, dan ligt zijn meisje lekker in de box te slapen :) De rest van de avond is Lina gewoon beneden, we vinden het heerlijk om met haar te tutten, bij ons op de borst te leggen als we tv kijken, knuffelen etc. Ik voed haar dan ook beneden en bij de laatste fles gaat ze uiteraard haar eigen bedje weer in. ;)

Norii; de reis is goed gegaan! Lina heeft de hele weg geslapen, zo lief! En ze heeft zich voorbeeldig gedragen ;)

Hoe hebben jullie de maxi cosi in de auto? Wij hadden hem eerst achterstevoren (zoals het hoort) maar nu weer normaal, zodat we haar tijdens het rijden kunnen zien! Ach, zolang alles maar goed vast zit is er toch niks aan de hand?

@ 9 maandenbeurs; nee ik ga niet, zou niet weten wat ik daar te zoeken heb :p

3. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    Owja ik begin 16 april weer met werken, duurt dus nog wel even :D

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    @ lovely je bedoelt met haar ezicht naar voren in de auto?

Tsjaa ik ben er geen voorstander van.. Het ding zal maar eens losschieten..
    Dan heb ik liever dat ie met zn rug bijvoorbeeld van de bank afvalt ofzo dan met zn gezicht...

Je heb ook van die spiegeltjes...1 doe je aan je eigen achteruitkijkspiegel en de ander aan de achterbank.. Dan kan je haar ook zien :)

5. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    Nee met die spiegeltjes vind ik niks :p Ze zit gewoon met d'r gezichtje naar voren ja. Ze zit goed vast en de kans is zoo klein dat er iets gebeurd.... Achja moet iedereen ook zelf weten.. ;)

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ja tuurlijk moet iedereen dat zelf weten :)

Maar ik vrag me af he... Hoe doe je dt met die gordel die normaal gesproken langs de achterkant van de mc gaat?

7. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    Dan gewoon aan de voorkant, op dezelfde manier ;)

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Maar huh je heb aan de voorkant toch niet zoon 'haakje' waar je de gordel doorheen kan doen zodat ie niet naar voren kan vliegen :p

Heeft ze hem dan echt aan zoals bij een mens de gordel ook zit?

Want dat wat normaal bij ons op de buik zit zit bij haar benen dan toch neem
    K aan?

Rn het andere deel wat dan aan de achterkant normaal zit over der borst ofzo?

9. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Sorry moest dit toch echt even hier neet zetten...

- waarom moeten baby's in achterwaarts gerichte positie reizen?

Het hoofd van een baby is groot en zwaar in verhouding tot de rest van het lichaam. Bovendien zijn de nekspieren nog niet volledig ontwikkeld. Als de baby voorwaarts gericht wordt vervoerd, zal zijn of haar hoofd naar voren worden geworpen in geval van een frontale botsing. Dit kan ernstig nekletsel veroorzaken en zelfs fataal zijn. Door de baby achterwaarts gericht te plaatsen, worden de krachten die tijdens een botsing worden uitgeoefend, over de hele rug van de baby verdeeld.

Je moet het natuurlijk echt zelf weten.. Maar ik vind het echt gevaarlijk sorry:)

10. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    Haha Sam nee het is makkelijker dan het lijkt, gewoon wat handigheid hebben :p Kan het zo ook moeilijk uitleggen hoe wij dat doen. Het korte deel zit zeg maar over de kap van de maxi cosi en het lange deel voorlangs de maxi cosi. Weet het anders ook niet hoe ik het het beste kan uitleggen :)

11. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    Tja ik weet het nu wel... Ga er verder ook niet meer op in ;)

12. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Tsjaa tis maar net of je t risico wilt nemen ;)

Haha snap idd niet zoveel van :p
    Is lastig uit te leggen ook haha

13. Riene

Riene Niet meer actief

Meiden ik ga me helaas afmelden voor ons kletsclubje!

Ik krijg het niet meer geregeld om mee te kletsen, ik heb zelf geen laptop meer en die van vriendlief heeft hij altijd bij zich en 's avonds krijg ik ook amper de tijd hier te lezen of te reageren. Nu kan ik even tussendoor omdat hij mijn moeder even weg is brengen en hij toevallig vroeg thuis was vandaag....
    Ik vind het heel vervelend niet meer op tijd op jullie te kunnen reageren en vind het rot om als ik eens in kan loggen 5 dagen bij moet lezen..... Tegen de tijd dat ik alles gelezen heb weet ik al niet meer waar ik op moet reageren.

Sorry hiervoor! Ik zal echt nog wel eens af en toe hier checken hoe het met jullie is, maar veel reactie zal er dus niet meer komen!
    Ik vind het wel heel jammer want heb echt het gevoel een band met jullie te hebben opgebouwd! :)

Veel liefs X

14. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Riene wat jammer! :(

Hoe komt het dag je heen laptop meer heb?
    En hoe is t trouwens nu met arne? En zn ehh kontje :p
    Hoop dat t wat beter gaat! :)

Heb je ook geen internet op je tel?

Vind het echt jammer dat je weggaat :( en hoop nog wel eens een reactie van je te lezen ;)

Heeee veel succes! Met je kids en man!

Liefs!

15. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    Jammer Riene! Heb je geen internet op je telefoon? Als ML hier op de laptop zit, lees ik nog wel eens mee via mijn mobiel!
    Weet niet of jij dat ook kan?
    Als we af en toe eens van je horen is toch niet erg, maar om je helemaal af te melden is wel jammer meid! Je hoort er gewoon bij hoor :)

Hoe ist verder met je zoontje?

In ieder geval succes met alles en heelveel geluk samen!

xx

16. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    Riene wat jammer!! :( ook hier internet op mobiel, dus als ML de laptop heeft, dan klets en lees ik via mij mobiel mee :)

Ik wens je alle goeds voor de toekomst met Arne en natuurlijk ML :)

@maxicosi: hier achterste voren op de achterbank. Hij slaapt toch standaard de hele rit, hihi. Over veiligheid etc moet iedereen zelf weten. Beetje hetzelfde als het onderwerp roken, daar moet ook altijd iedereen zn mening over geven *zucht..

17. misslizzy

misslizzy Bekend lid

12 sep 2008
    510
    0
    0
    amersfoort
    @Riene jammer maar snap t wel. Laat je ons nog wel even weten.hoe t nu met arne gaat? En kom je af en toe even buurten?

Hier vandaag lekker ochtendje geshopt leuke spijkerbroek, chino broek 2 shirts en truitje gekocht helemaal top. Ff op mijn werk geweest en mijn schoonzus kwam op de thee met de tweeling en toen patat gegeten Mhmm. Reza heeft de waterpokken. Mijn moeder bracht haar terug en ik dacht hè plekjes..kleden we haar uit voor t douche zegt ze kijk mama ik heb stippen haha. Hoop zo dat t niet gaat Jeuken. Snap nu ook waarom ze zo hangerig was.
    Dieke heeft nauwelijks gehuild en voor t eerst echt gelachen..top dag dus. Hoop nu op goede nacht!

Morgen weer een kraambezoek en ik de wasmanden puilen uit Bah.

18. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    Lizzy; hoe was je nacht? Lekker dat je geshopt hebt! Ik moet ook heeeeeeeeeeel nodig ;) Maar ik wacht nog even tot 7 april, voorjaarsshoppen met vriendinnen :D

Dan blijven we dus met vijf over in dit kletsclubje?
    Mandy, Norii, Sam, Lizzy en ik.
    Van zonnetje horen we ook niks meer. Achja, dan laten we het maar zo. Waar is ergens dat lijstje gebleven..?

Ik hoor mijn meisje wurmen in de box, ze slaapt op haar buikje, zo lief!! :)

19. misslizzy

misslizzy Bekend lid

12 sep 2008
    510
    0
    0
    amersfoort
    @lovely idd ons clubje wordt steeds kleiner.
    Lief dat je meisje zo lekker slaapt in haar box.. genieten he!

Hier kwam ons meisje voor de voeding om 5.10 en was niet snel te vreden bleef mopperen/ spugen kortom niet slapen en toen heb ik haar om 6.30 nog eens aangelegd. Daarna sliep ze tot 8.40 heel mijn schema eraan. Gisteren was ze ook aan het hanessen met de BV dus vanaf vandaag geef ik alleen maar de fles. Mijn borsten lijken nu leger te worden heb ze vanmiddag 1 keer leeg gehaald en doe dat vanavond nog eens kwam links 60 uit en recht 100cc das weinig toch.. geef dus maar geen BV meer en scheelt ook bedenken welke borst er aan de beurt is.. vind dat zo'n gepuzzel.
    Wat stellen jullie voor wat betreft de fles voeding? Zal ik 120 geven en dan proberen nu naar de 6 voedingen te gaan? ze heeft vandaag om 8.50 de 120 opgedronken
    toen om 11.30 iets van 70 cc en net om 15.10 60 cc. das dus nog niet genoeg. welke tijden hanteren jullie? en maken jullie dan de kleintjes wakker in de nacht?
    wil niet later dan 23.00 de fles geven hoe pak ik dat aan op de dag?

Reza heeft nog niet veel last van de waterpokken ze is wel heel hangerig en pieperig maar de jeuk lijkt te doen. Zo'n flesje schuim koste 15,- en dan adviseerde de verkoopster ook nog een zakje zemelen van 7 euro die heb ik dus niet meegenomen jee wat een geld! afzetters haha

hoop dat mijn lief zo boodschappen wil doen want dat was vandaag met de meiden echt mission impossible!
    wat eten jullie?

20. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    @ Lovely ooeww jij heb geduld zeg! dat duurt nog wel even:p
    Hier 2 weken geleden ff 3 broeken gekocht.. want kon en kan nog steeds mn oude echt niet meer aan.. denk ook niet dt t ooit nog gaat gebeuren haha:p

@ misslizzy

vervelend dat je weer zoon onrustige nacht heb gehad....
    Hier gelukkig tot nu toe nog geen last van gehad:)
    Je zou idd die 120 kunnen proberen... en kijken wat ze er van opdrinkt... drinkt ze maar elke keer ongeveer 100... en wil ze na 3/3,5 uur weer eten kan je beter denk k 7x100 doen,,,,
    Ik weet niet hoeveel voedingen ze nog kreeg?
    Ik zou denk k eerst beginnen met 7x100.... want denk dat ze in de nacht nog wel gaat komen...(en waarschijnlijk is het best een grote plons in 1 keer voor haar , 135 m)l als dat zo is.. is 6x120 te weinig/niet haalbaar.. want dan heb je er nog maar 5 over voor overdag...
    Ik heb t langzaam opgebouwd,., van 80 naar 90...en officieel krijg je dan dus 100 en hoef je er niks uit te gooien.. maar vond 20 ineens erbij wat veel... daarna ben ik 120 gaan maken en 110 gegeven...daarna gewoon 120... en als laaste heb ik er niks meer uitgegooid en het dus 135 ml gelaten.. zodat hij langzaam kon wennen...

Ik heb hem nog nooooit wakker gemaakt in de nacht... schijnt ook goed te zijn voor de dag/nacht ontwikkeling/ritme...
    Maar vond het ook niet nodig.. als hij honger heeft laat hij zich wel horen;)

nog even een uitleg over het schema...

Ik maak aan de hand van hoe vroeg/laat wakker word een schema...
    Hij komt meestal rond 4 uur... en dan rond half 8 8 uur.... vanuit daar ga ik rekenen...ik hou in principe 4 uur tussen de flessen aan.. want dat is makkelijk rekenen....

Dus 8 uur wakker....
    11.45
    15.30
    19.15
    22.45/23.00

Ik ga dus uit van 4 uur....maar soms komt dat niet uit.. en ga ik rekenen naar die 23.00... dan zit er soms 3.5 uur tussen en soms 3 uur en 3 kwartier...
    En als je een keer helemaal niet uitkomt.. dat je misschien tussen 2 voedingen maar 3 uur heb zitten om uit te komen op 23.00 dan geef je gewoon iets minder... ipv 120/4 doe je dan 90/3.. zodat ze dan na 3 uurtjes weer wat honger heeft en jij uitkomt met je schema:)

Dus gewoon kijken naar hoelaat ze wakker word.. en dan vanuit daar rekenen... hoop dat ik t beetje duidelijk heb uitgelegd?

Deel Deze Pagina