De kletsmama's van januari 2012

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Dreamz3, 6 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    Ook zo'n heerlijke nacht Norii! En wat fijn dat Ties weinig last heeft gehad van het prikje! Het is maar 1 prikje toch?
    Welke paracetamol heb jij voor je kleintje?

Wij moeten volg. week donderdag naar het CB, ben benieuwd..;)

2. misslizzy

misslizzy Bekend lid

12 sep 2008
    510
    0
    0
    amersfoort
    Go Norii fijn hoor zo'n nacht. Wat doet Ties t goed.
    Wij hebben altijd zetpillen v de etos werken goed.

Hier heftig nachtje nu niet door Dieke want die deed t super maar door Reza haar waterpokkwn hielden niet op met Jeuken grrr. Jeroen lag in haar bed en zij in de zijne..
    Nu net peuter kijkdansles zo schattig. En nu zijn we in luxe stacaravan v mijn schoonouders..lekker niets hoeft alles mag tweedaagse Haha

3. mandy24

mandy24 Bekend lid

28 sep 2008
    524
    0
    0
    gehandicapten zorg
    @ misslizzy, heerlijk! Geniet er lekker van!
    En wat sneu van Reza, hoop dat het snel over gaat!

4. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    Het zijn 2 prikjes. In ieder bovenbeentje 1 prikje. Ik heb de paracetamol van de AH gekocht (zetpillen 120mg) :)

5. mandy24

mandy24 Bekend lid

28 sep 2008
    524
    0
    0
    gehandicapten zorg
    @ norii, 120 mg is toch voor kindjes boven de 5 kilo. Alles daaronder qua gewicht zit toch op 60 mg? ik moet maandag ook even halen. Fynn krijgt woensdag zijn 1ste prikjes. Het zijn er tegenwoordig inderdaad 2 omdat de hel b er nu bij zit. Dat was in de tijd van yara niet, toen kregleg ze gewoon 1 prikje.

6. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    Ze vertelde me dat hij 2 keer 120mg mag hebben. Gelukkig niet nodig geweest, maar kan het misschien per cb verschillen ofzo?

7. mandy24

mandy24 Bekend lid

28 sep 2008
    524
    0
    0
    gehandicapten zorg
    Jeetje wat is dat johannesbroodpitmeel een uitvinding :). Fynn heeft al 3 voedingen niet gespuugd, terwijl er normaal bij elke voeding een lading uitkomt. Vanmiddag/avond ook voor het eerst zijn leuke kleren kunnen showen zonder dat er continu een slab overheen hangt.

Zat me net ook te bedenken dat fynn niet preciseren maanden wordt, hij gaat meteen naar 2 maanden en een dag omdat er geen 30 is, wel grappig. Bij yara was dat ook zo die werd niet precies 9 maanden, is ook van de 30ste. Wel goed gemikt haha beide de 30ste.

Vanmiddag langs de tattoo shop geweest, ik heb yara haar naam op mijn pols staan, nu komt fynn eronder. Moesten nog ff het ontwerp aanpassen en dan van de week een afspraak maken. Nu al zin in.

Nou meiden, hoop voor ons allen op een goede nacht!

Slaap lekker!

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Wat goed mandy!:)
    Echt fijn dat hij veel minder spuugt?
    Hoeveel doe je erdoorheen?

Hier altijd 120/4 en san 1 schepje en een klein beetjw nutriton...
    Soms wel eens dan staat het iets langer.. Dan maak ik zn fles en doe dan zijn luier en dan de fles geven.. Dan lijkt het wel beton haha maar ff beetje 'schudden' en tis weer goed :p
    Vind t wel rotzooi hoor haha

Wel een fotootje he als je tattoo erop zit!:D

Hier wil VL bentley op zn onderarm gaan zetten :)

Hier gaat VL er vannacht uit want die wil morgen uitslapen.. Dus ik zit morgen ochtend weer om 8/9 uur op de bank.. Blegh! Verlang weer naar een ouderwetse heeeeerlijke nacht zonder onderbrekingen en lekker uitslapen! * zucht, nog een paar jaar*

Truste dames!

9. mandy24

mandy24 Bekend lid

28 sep 2008
    524
    0
    0
    gehandicapten zorg
    @ sam, ik doe 120/4 en 2 schepjes nutriton. We deden eerst 1 maar dan kwam er bij 3 voedingen nog aardig wat terug. Nu we 2 schepjes doen heeft hij sinds zijn voeding van gister middag 3 uur niks meer gespuugd.

@ nacht, Fynn kwam om 5 uur. echt heerlijk. Dus ligt nu nog ff uit te buiken bij mij, en gaat zo lekker zijn bedje weer in.

Ik zal een foto maken als de tattoo staat. Hij komt onder die van yara. Wilde eerst mijn andere pols doen, maar vindt eronder denk toch mooier. Maar zolang de afspraak nog niet definitief is, kan ik nog bedenken waar ik hem wil haha.

@ uitslapen. Manlief heeft gister ochtend uitgeslapen. Dus nu is het mijn ochtend. Lekker idee dat ik straks kan blijven liggen. Manlief kwam gister pas 12uur zijn bed uit, die heeft dus goed bijgeslapen. Hoop dat ik het ook zolang volhoud!

Slaap lekker nog even!

10. misslizzy

misslizzy Bekend lid

12 sep 2008
    510
    0
    0
    amersfoort
    @mandy leuk idee die namen..ik zou voor onder elkaar gaan,maar wie ben ik!
    Pas je wel op mer teveel.jbpm let goed op zijn poep. Hier is Dieke helemaal aan de fles en ze lag gisteren en vannacht te spartelen v d krampen en perste echt de poep eruit..die wordt steeds dikker destijds zat Reza echt verstopt.
    Hier goede nacht geweest. Hoop dat Reza zo goed wakker is en mee kan naar t carnaval. Mijn broer woont aan de route dus je hoeft geen tig uur buiten te blijven.
    X

11. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    Mandy zou je eens een foto willen plaatsen van je tattoo(s)? Ik vind het namelijk een erg leuk idee, wil misschien ook zoiets laten doen :)

Dat van de 30e had ik ook in de gaten ja, ik tel gewoon vrijdag als 8 weken en verder volgende maand als ze 3 maanden is en zoverder etc.etc...

Hier vandaag een beetje carnavallen met ons meisje ;)
    fijne dag allemaal xx

12. mandy24

mandy24 Bekend lid

28 sep 2008
    524
    0
    0
    gehandicapten zorg
    @ lovely zal een foto maken zodra fynn er ook opstaat. Zie je het kunstwerk af haha. Moest wel lachen bij de tattoo shop. Toen ik zei dat er een naam bij kwam vroeg hij welke. Dus ik zeg fynn. Zegt hij dus einde, net als je altijd bij eenfilm ziet. Ik lachen en zeg ja je schrijft het anders. Maar als je het zo bekijkt is het ook het einde haha. Er komt er geen meer dus ook geen tattoo meer. Dus in dat opzicht kun je Fynn wel als einde zien.

@ misslizzy, bij fynn werkt de johannesbroodpitmeel juist het tegenovergestelde qua poepen. Het is dunner dan normaal en hij poept meer. Maar volgens het internet kan dat omdat het lichaam eraan moet werken. Dat het na een poosje weer gewoon wordt. Dus ben benieuwd.

Het spul werkt echt goed. Fynn heeft vanaf vrijdag tot nu geen druppie gespuugd. Ben zo blij. Ook lekker voor hem hoeft hij ook niet tig keer omgekleed te worden vanwege doorweekte kleren.

@ allen, hoeveel uur mag er nu s nachts tussen een voeding zitten? Mijn collega (haar dochter is een week jonger dan fynn) en ik hebben een discussie. Zij maakt haar dochter elke nacht om half 5 wakker voor de fles. Ik heb haar voor gek verklaard en aangegeven dat er 8uur tussen mag zitten. Dus dat als ze haar om 22uur de laatste geven ze gewoon kan slapen tot 6. Dat is mij ook verteld door het cb. Het cb heeft tegen haar gezegd dat er maar max 6 uur tussen mag zitten. Lekker tegenstrijdig, vooral ook omdat we bij hetzelfde cb zitten.

Hoe is het met jullie? Lekker weekend gehad? nog wat leuks gedaan?

Wij mogen woensdag weer naar het cb, ben benieuwd. Hebben fynn zaterdag gewogen en hij zat op precies 5 kilo. Ben erg benieuwd naar zijn lengte.

Vanmiddag heb ik nacontrole in het ziekenhuis. Ga meteen aangeven dat het vloeien nog steeds niet over is ( Scheit wel in mijn broek hoor haha), en heb ook mega last van mijn onderrug. Soms ben ik met yara op de grond aan het spelen en kom ik niet meer omhoog van de pijn. En ook als ik auto rij en moet schakelen of remmen krijg ik een pijnscheut. Dit had ik allemaal bij yara niet. Ben benieuwd.

Nou ik gaat maar weer eens stoppen anders is zo heel het forum vol haha

Fijne dag allemaal!

13. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    Mandy ik ben benieuwd, het lijkt me heel speciaal zo'n tattoo!
    Wij hebben gister een beetje gecarnavalt, hihi. Was erg gezellig. Vandaag weer lekker rustig aandoen.

Lina geeft nog wel een beetje terug na de voeding maar dat is gelukkig te overzien. We gebruiken geen JBPmeel.
    Bij ons op het cb is er ook verteld dat we max.8 uur tussen de voedingen moeten laten. Dus als Lina om 23.00 bijv.slaapt dan maak ik ze echt niet wakker om vijf uur ofzo. Ik laat haar heerlijk liggen. Vanmorgen was het weer 6 uur :)

Wij moeten donderdag naar het cb, ben benieuwd wat ze nu weegt en wat haar lengte is. Ook een beetje in spanning voor de prikjes, brrrr.

Hoe is het met de rest? xx

14. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    @doorslapen en voeding: volgens mijn kraamhulp is het belangrijk dat in de EERSTE week je kleintje niet langer dan 6uur tussen de voedingen slaapt. Het heeft alles te maken met het gewicht, dus zou het zo niet weten hoe ze erover denken met beebjes die ouder zijn.
    Ties slaapt hier min.8uur door en heb hem eigenlijk nooit wakker gemaakt voor een voeding. Hij komt wel als hij honger heeft

15. misslizzy

misslizzy Bekend lid

12 sep 2008
    510
    0
    0
    amersfoort
    oo als ik dat lees 8 uur slaap.. mhmm dat klinkt fijn1
    Volgens mij is het ook alleen de eerste week en als ze verder genoeg drinken is het 6 tot max 8 uur staat in het boekje vn CB.
    Wij halen net 4 uur btje jammer!

@ mandy hoe was het in het ZH heb je je verhaal kunnen doen?

Hier Heeft Dieke enorm last van krampen.. en lijkt last te hebben van moeizame ontlasting.. heeft konijnenkleutels zo sneu heb net even bij de voedingsdeskundige gepost.. vraagje over de comfort voeding.
    Ze heeft trouwens veel trek. Zaterdag wilde ze paar keer extra drinken voor ze tevreden was dus zondag dacht ik weet je wat ik ga gewoon 120+4 maken en ze drinkt ze allemaal weg 6x per dag.. en niet spugen dat is toch knap!

Hebben jullie al plannen voor de zomervakantie? wij willen deze week even een camping boeken.

16. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    Wat sneu voor Dieke dat ze zo moeilijk kan poepelen.. :( Heb daar nog geen ervaring mee eigenlijk. (alleen met wat grotere kindjes, die kun je dan warme appelmoes geven om de ontlasting dunner te maken maar vooral ook weer op gang te brengen :D en andersom; bij veel diarree kun je ze beschuitjes of geprakte banaan geven, dan krijgen ze vastere ontlasting)
    Misschien dat je Dieke op haar buikje kunt masseren? Of fietsen met de beentjes als je ziet dat ze aan het drukken is? Succes en ben benieuwd wat de voedingsdeskundige adviseert!

@Hier: Ties slaapt nu al dik 2 weken elke nacht door, jeeej!! :D Flesjes van 150 + 5 fietsen er lekker in, afgewisseld met de flesjes BV die ik nog heb staan. Hij vind het allemaal nog steeds prima en drinkt het met smaak.
    Gisteren was hij even niet fit, ikzelf ben zondag de hele dag niet lekker geweest. Heb 2 keer gespuugd en flink aan de diarree gezeten.. Ties voelde erg warm aan, maar had geen koorts. Heb hem lekker in zijn bedje gelegd, maar hij bleef maar huilen. Rode wangetjes, maar verder eigenlijk niets te bespeuren. Na ruim een uur flink huilen, is hij uiteindelijk in slaap gevallen en heeft hij geslapen tot vanmorgen half 8. Nu is hij weer helemaal blij en lacht hij van oor tot oor. Helaas weet ik nu nog niet wat m heeft dwars gezeten.. :( T arme mannetje!

Fijne dag allemaal!

En voor de carnavalvierders: ALAAF!! :D Veel plezier vandaag, de laatste dag alweer!

17. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    @Mandy: wat zeiden ze in het ziekenhuis tijdens de nacontrole? Viel het mee, of juist tegen???

18. mandy24

mandy24 Bekend lid

28 sep 2008
    524
    0
    0
    gehandicapten zorg
    Hoi meiden,

De nacontrole stelde niet veel voor. Kreeg wel een waslijst mee met de gevolgen voor een eventuele volgende zwangerschap. Zowiezo in het zh bevallen, via het infuus, de kans dat de placenta nog vaster zou blijven zitten vergeleken met nu is veel groter. Het kwam erop neer dat het verstandig was om niet nog een keer zwanger te worden. Maar ik vindt twee ook goed zo. En ik heb veel kans op een hoge bloeddruk op latere leeftijd. En wat mijn rug betreft, ik heb spit. Dus zit aan de pijnstillers, maar dat gaat wel weer over.
    Heb wel wat dingen terug gekopeld over de bevalling die me tegen zijn gevallen (door hun) en waar ik enorm van baal. En ik dat niet meer terug kan draaien.

Hoe is het met jullie?
    Wij mogen morgen weer Nasr het cb. Yara moet ook. Moest eigenlijk met 2 en 6 maanden maar het cb was te druk. Dus nu gaar ze net 2 en 9 maanden. Laatste keer was ze 18 maanden. Ben benieuwd wat ze over haar zeggen. Vast dat ze te zwaar is en bla bla bla.

Fijne avond allemaal!

19. misslizzy

misslizzy Bekend lid

12 sep 2008
    510
    0
    0
    amersfoort
    @ norii beterschap voor jou en ik hoop dat je kleine man niet al te veel meepakt. Goed joh dat hij zo lekker slaapt en drinkt.
    Hier geen carnaval meer hoor ik vond langs de route kijken wel genoeg brrr koud. haha

de voedingsdeskundige van Friso zei dat het erg belangrijk was om de voeding op de juiste manier aan te maken. en dat we het in de gaten moeten houden meestal is de ontlasting juist dunner. Ik geef het een weekje dan maar!

@ Mandy goed dat je het in het ZH hebt aangegeven wat beter kon. En getver Spit balen..ook sterkte voor jou. Hier heeft het cb ook te weinig mensen en worden de peuters ook later dan normaal opgeroepen. ik wacht ook op de oproep.

Net weer een kraambezoekje gehad was wel gezellig en zijn enorm verwent met bonnen.. altijd leuk kunnen we fijn zelf shoppen.
    Zo ga nu ff mijn borsten leeg melken haha hoef nu nog maar een keer per dag.. Reza moet erg lachen als ik aan dat aparaat zit.. en komt dan vol bewondering naar me kijken en moet erg lachen als ik zeg mama is even aan het melken hihi.

20. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    Hoi meiden, hoe is het met iedereen? Hier alles prima, een heeeerlijke nacht gehad... Lina heeft geslapen van 23.00 tot 7.30! :D

Ik geef nu nog maar 2 borstvoedingen per dag... ik merk dat de productie steeds minder wordt! :( Dus de andere 3 voedingen met friso.. maar ons meiske doet het er heel goed op dus dat is alleen maar fijn.. toch vind ik het een beetje jammer, merk ook dat mijn boobs minder vol zijn. De flessen drinkt Lina in een teug leeg, zit rond de 170 cc. Ben benieuwd wat ze morgen bij het cb ervan zeggen.

Mandy hoe was het bij het cb?

Deel Deze Pagina