..meneer is weer gegroeid en is nu lang genoeg om de klink te pakken en naar rechts te zwengelen, en dus de deur open te maken! Met als gevolg dat hij vannacht drie keer naast ons bed stond. Hij is twee jaar en drie maanden en kan uitstekend traplopen dus voor de trappen ben ik niet bang. Maar tijdens zijn middagslaapje van vandaag stond hij ineens in de zolderkamer. Die kamer is absoluut niet geschikt voor kleine kinderen, daar liggen zoveel potentieel gevaarlijke spullen op grijphoogte.. Na een flink standje en meneer terug in bed te hebben gedeponeerd zag ik onze slaapkamerdeur open staan. Hij bleek dus ook al mijn nachtkastje leeggeruimd te hebben en dat terwijl hij nog geen half uur boven was. Eenmaal beneden hoorde ik al snel de deur weer en voetstapjes op de trap. En nu zit hij naast me op de bank . Ik heb er absoluut geen problemen mee dat hij na zijn slaapje zelf naar beneden komt en ik vind het ook geen probleem dat hij 's ochtends naar onze slaapkamer komt. Dat hij 's nachts ook naast ons bed staat lijkt me een kwestie van opvoeden dus dat komt wel goed. Maar ik vind het een levensgevaarlijk idee dat hij 's nachts zonder dat ik het doorheb in de zolderkamer kan zijn, of beneden waar scherpe scharen en messen in de keuken liggen. Hij komt er nu nooit aan maar wie weet wat hij gaat uitproberen wanneer hij uren alleen beneden is. In de badkamer kan hij misschien ook nog wel wat gevaarlijks vinden.. Zou het slim zijn om alle deuren te beveiligen met een haakje? Of zou ik beter een haakje op zijn deur kunnen doen? Misschien heeft iemand een betere tip?
Nou de traphekjes op het kdv maakt hij open en dan kan ik er wel 1 nemen met een heel ingewikkeld slot alleen ben ik dan weer bang dat hij eroverheen klimt. Zo is hij wel . Dus eigenlijk wil ik iets anders maar kom niet verder dan een haakje..
Maar hoe oud is hij? Hier wonen we gelijkvloers dus ze kunnen overal in en bij. Pillen enzo heb ik hoog staan.. kan me niet voorstellen dat ze scharen of messen uit de la gaan trekken? Ze dwalen regelmatig s'ochtends vroeg door het huis maar hebben nooit intresse getoond in 'gevaarlijke' dingen. Meestal alleen in hagelslag of koekjes
Twee jaar en drie maanden. Hij is natuurlijk niet speciaal geinteresseert in een mes of schaar maar wel in wat ik daarmee doe en hij wil dat graag nadoen. Misschien niet, maar ik slaap er niet fijner door.
Zou alleen de weg naar zolder met een haakje doen. Ben niet voor haakjes op deuren van kinderen. Alles echt hoog leggen wat echt gevaarlijk is. Scherpe messen scharen ook hoog. Traphekjes de meeste klimmen er uit eindelijk toch over heen ze bedenken altijd wel wat om op te staan de knuffels in je slaapkamer een berg van maken en hoppa gaan met die banaan zo slim zijn die ukkies wel hihi.
Wij hebben gewoon een haakje op de zolderdeur omdat daar de wasmachine staat en daarop alle wasmiddelen staan. Niet heel erg geschikt als speelplaats daarom. Ook hebben we een traphekje voor de trap naar beneden dus hier kan zoon niet naar beneden, dochter krijgt hem inmiddels wel open. Hier smeren ze `s morgens graag boterhammen, maar verder doen ze niets.
Wij hadden ook zo'n ondernemend type en omdat hij ook de voordeur geluidloos open kon krijgen, hebben we zijn kamer afgesloten. Hij vond dat geen enkel probleem. Sleutel in het slot laten. Toen hij wat ouder was en wij wat beter konden uitleggen dat hij op zijn kamer moest blijven, hoefde de deur niet meer op slot en bleef hij netjes op zijn kamer. Traphekjes waren hier ook geen optie geweest en om elke deur nu af te sluiten behalve die van hem vond ik het principe ook wat te ver voeren. Hij vond het allemaal prima en ik sliep een heel stuk beter!
Hier ook gewoon de deur op slot. Goed uitgelegd van tevoren en de babyfoon staat altijd aan. Ze roept ons altijd als er iets is. Onze overloop en trap vind ik echt niet veilig en omdat we hier maar tijdelijk wonen en het niet ons huis is kunnen we niet de hele balustrade en trap gaan verbouwen. De sleutel steekt in het slot en hij is binnen een seconde weer open mocht er iets gebeuren.
Ik verbaas me over de reactie zoals, Ze gaan naar beneden, maar doen niks gevaarlijks........ Zeker kinderen van 2a3 jaar kun je nog niet alleen vertrouwen in situatie waar potentiële gevaren zijn. Dus ik knap ts haar zorgen wel
Wij hebben aan de binnenkant van de deur een aparte klink die kinderen niet kunnen openen (volwassenen amper, haha). Van de kant van de gang is de klink normaal dus als er iets is kan de deur meteen open...vind het wel een uitkomst!
Denk dat ik heel raar ben maar wij hebben een haakje op de slaapkamer deur van de oudste. Nu komt ze nooit uit bed maar voor de zekerheid heb ik altijd het haakje er op.
Je kunt de deurklink ook omdraaien. Dan moet je hem omhoog duwen. Nu staat ie omhoog en moet je er dus aan trekken dat gaat makkelijker dan omhoog duwen. Het ziet er een beetje raar uit maar kleintjes schijnen de deur dan niet open te krijgen (zeggen ze..)
hier staan de deurklinken gespiegeld. dus niet omhoog. de katten en de hond kregen deze alsnog open. nu gespiegeld en dan moet je hem omhoog doen. tot nog toe snap mijn dame dat nog niet... en anders een ronde deurknop aan de binnenkant van zijn deur doen. die zijn voor kleintjes echt lastig om open te krijgen. hier zou ik echt geen rust hebben als mijn kleine door het hius zou scharrelen. die van mij zal echt op zoek gaan naar scharen en naar pennen en stiften om de muren en de meubels onder te kalken.... boeken scheuren of dingen kapot maken. nee, lekker in dr kamer houden
Ik zou op de deuren van de ruimtes waar hij niet mag komen, haakjes doen. Niet zijn kamer op slot/haakje. Stel dat er iets is (brand o.i.d.) en je moet snel bij hem zijn, dan wil je zo min mogelijk 'blokkades' om bij hem te komen.
Ik heb naar beneden en naar zolder een traphekje geplaatst. Later alsnog een haakje op z'n deur gemaak zodat hij niet 's nachts bij z'n broertje staat. Z'n deur kan met dat haakje op een kier.
Wij hebben dit 'probleem' met onze dochter. Zij spookt sinds een week elke ochtend door het huis, doet alle lichten aan, komt ons wakker maken, en gaat de broer en zus ook wakker maken. Het is echt niet leuk wakker worden zo.. wij overwegen zo'n peuterwekker te kopen om het haar uit te leggen.,
Gisteren heb ik de klink omgedraaid in plaats van omhoog maar vanochtend stond meneer gewoon weer beneden. Mijn man was daar ook al met ons andere spook gelukkig. Helaas werkt dat dus ook niet. Nu gaan we zon ronde knop proberen! Dat is precies de tip waar ik naar op zoek was! Hopelijk gaat het dan beter...