Wennen op school voor de zomervakantie

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Amarens, Mar 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Amarens

Amarens VIP lid

Dec 24, 2009
    11,522
    3,770
    113
    Graag jullie meningen of het zinvol is. Mijn zoon gaat na de zomervakantie naar school en wij mogen zelf kiezen of hij voor de zomervakantie een paar ochtenden komt wennen. Doen of niet?

2. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,818
    3,344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    onze dochter heeft het wel gedaan. Dit omdat ze al heel veel zin had in school. Ze keek er zo naar uit! Dus ze is 5 x geweest geloof ik. En dat ging prima. We hebben wel echt uitgelegd dat ze nu een paar keer ging, en dan heel lang niet, omdat alle juffen nog op vakantie gingen en de school dicht. Dat pikte ze redelijk op allemaal geloof ik. Hier is het dus wel bevallen.
    Na de vakantie ging ze gelijk hele dagen, maar was het niet meer zo spannend als voor de vakantie, omdat ze toch al een beetje wist wat er komen ging.

3. Amarens

Amarens VIP lid

Dec 24, 2009
    11,522
    3,770
    113
    Athina, daarom neig ik ook sterk naar om het wel te gaan doen! ;) Mijn zoon wil heel graag naar school maar hij vindt het ook erg spannend allemaal. Zo is het na de zomervakantie niet zo nieuw meer. Ik vind het ook zo fijn dat de school het toelaat.

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik zou vooral kijken naar de drukte in de klas, heeft de juf tijd voor een nieuw kindje? Want dat heeft toch extra aandacht nodig. Vorig jaar zou ik het niet gedaan hebben, de klas van dochter bestond uit 35 kinderen en was erg druk. Dit jaar zijn er (denk ik) 25 en is de klas veel rustiger. Niet dat ik er overna hoef te denken want hier is 1 oefenochtend en verder niet.

5. Flutterby

Flutterby VIP lid

Jul 23, 2008
    10,153
    63
    48
    Wij doen het niet. De juf heeft aangegeven dat er vlak voor de vakantie vaak grote klassen zijn en veel drukte. Dus wij beginnen na de zomervakantie met halve dagen ipv gelijk hele!

6. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

Jan 17, 2010
    3,076
    0
    0
    Ik doe het wel omdat ze dan weet waar ze na de vakantie naartoe gaat, ze krijgt dan een beeld van wat school is. Straks zit ik de hele vakantie met een zenuwachtig kind. Mijn dochter heeft geen oudere broertjes/zusjes dat vind ik ook weer een verschil.

7. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

Jun 10, 2009
    1,364
    0
    0
    Hier ook wel maar wennen is maar 2 x hier ;)
    En klas is max 15 leerlingen. Is een kleine school.

8. adi

adi Niet meer actief

Om deze reden doen wij het ook niet. Plus dat de meeste kindjes die er in mei/juni zitten, in augustus alweer overgaan naar groep 2.

Wij hebben op school afgesproken dat kinderen in mei mee mogen op introductiegesprek, en dat ze nog een keertje in juni mogen komen om lekker rond te snuffelen.
    De eerste schoolweek in augustus mag dan gebruikt worden als evt. wenweek. Deze week heb ik vrij genomen, en als ze meteen de hele dagen spannend vinden mogen ze dan eerder naar huis, of alleen ochtenden komen.

Share This Page