De klink staat omhoog, maar..

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door ratatosk, 23 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou gevaarlijk materiaal ergens wegbergen waar kinderen er niet bij kunnen: in een goed afsluitbare gereedsschapskist bijvoorbeeld (hier staat die zelfs in de schuur). En verder je deur open laten staan zodat je wakker wordt als je kleine gaat spoken.

Deur op slot/afsluiten zou ik persoonlijk niet doen.

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Je zou zelfs een belletje kunnen maken aan een traphekje (dat je niet op slot doet), maar wat dus wel 'afgaat' als je zoontje m opendoet om naar beneden/boven te gaan. Of aan zijn deur.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gevaarlijk lijkt me, wat doe je in geval van brand?

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

De ouders kunnen toch gewoon de kamer in?
    Ik zou het ook niet de ideale oplossing vinden, veel liever dan nog de deur op slot met de sleutel erin.

Als je het heel BRANDveilig wil doen doen geen obstakels (dus geen traphekjes, geen sloten, geen haakjes ed) maar hoewel het helaas voorkomt is het risico van brand vele malen kleiner dan het risico van het dwalende kind.

Ik zou dus kiezen voor een snel haakje of een sleutel in de deur en vooral blijven oefenen met op de kamer blijven (stickervel)

5. Meril

Meril Bekend lid

3 mei 2008
    671
    0
    0
  6. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik bedoel het niet aanvallend maar leg me het verschil eens uit met twee weken geleden, toen de klink er wel in zat maar hij er niet bij kon?

7. adi

adi Niet meer actief

Mijn dochter kreeg deze gewoon open vorige week in het zkh, dus hier geen oplossing.

@ ratatosk: klink aan de binnenkant eruit hebben we overwogen. Onze dochter is wat ouder en wij hebben nu vooralsnog een afspraak gemaakt met haar. Ze mag de kamer niet uit, behalve om te plassen. (met 3,5 vind ik dat ze daar gewoon recht op heeft).
    Als er iets is mag ze ons altijd roepen en wij zullen dan ook altijd komen. Als mama of papa wakker worden gaan we haar halen en mag ze lekker in het grote bed komen knuffelen en een tekenfilm kijken.

Gisteren ging dit goed, nog bezien hoe het deze week zal gaan.

Deel Deze Pagina