Dit weekend gaat de wintertijd in. Lynn slaapt door en komt om 06.00 uur 's ochtends. Hoe zal dat nu gaan? Komt ze zondag dan om 5 uur nieuwe tijd? En zal het invloed hebben op de rest van haar ritme?
hihi ik ben daar ook benieuwd naar, maar ik zie het wel. Hij zal zeker eerder komen en wij gaan de tijden een beetje rekken dan, anders zou ik het ook niet weten. Moet toch eerdaags gaan werken, dus hij moet en zal die fles om 5:30 krijgen en dan drinkt hij het maar niet helemaal op, is niet anders! Denk dat het een beetje aanklooien is
Ben heel benieuwd wat onze boef doet. Zijn biologische klok staat erg precies ingesteld, dus vrees dat het 6.00 gaat worden ipv 7.00 de komende tijd...
Ik denk dat het bij kindjes misschien wel zo gaat idd, die zijn daar denk ik redelijk gevoelig voor! Ik heb die ervaring zelf niet, want hier op Aruba gaat de klok niet vooruit, niet achteruit! Ben wel heel benieuwd of het idd wat uitmaakt, want ik kom in juli weer in NL wonen en heb dan twee kindjes, dus ik lees zondag jullie verhaaltjes wel, succes!
Met Lars zaten we toen met de zomertijd. We hebben hem toen een half uur eerder op bed gelegd en toen wer hij een half uur eerder wakker. Nu gaan we heb een half uur later op bed leggen en dat even vol houden. Tot hij enogszins gewend is.
Bij Lotte heeft het nooit invloed gehad op haar ritme, hebben met haar 1 keer wintertijd en 1 keer zomertijd gehad en ging gewoon goed. Ben ook wel erg benieuwd naar dit weekend
Oei ja daar heb ik nog helemaal niet over nagedacht! De klok gaat 1 uur achteruit he? Soms komt Iman al om 5 uur, misschien nu wel om 4 uur ... Maar denk dat dat een kwestie van een dag, misschien 2 dagen is, en dan komt het wel goed...
Van mij ook Sientje, van mij mag de klok altijd op zomertijd blijven staan. Waarom is dat eigenlijk dat de klok achteruit en vooruit moet? Onzin...
even kijken... Zomertijd werd ingesteld om energie te sparen. Vanwege de zomertijd gaat de Zon volgens de klok een uur later onder en dus hoef je volgens de klok pas een uur later lichten aan te doen. Aan de andere kant komt de Zon dan volgens de klok ook later op, dus als je er op een bepaald vroeg uur volgens de klok uit moet dan moet je misschien langer lichten aan houden. Er zijn blijkbaar meer mensen die het fijn vinden dat het in de zomer later licht blijft dan mensen die het erg vinden dat het in de zomer later licht wordt. In de winter gaan we terug naar "gewone" tijd omdat de dagen dan kort zijn en er anders een te groot verschil zou komen tussen het aantal uren daglicht voor de middag en het aantal na de middag. Als we hier in Nederland en België altijd zomertijd zouden volgen, en niet elke winter terug gingen naar wintertijd, dan zou in het holst van de winter pas om 10 uur (zomertijd) de Zon opkomen. Met wintertijd komt de Zon in het midden van de winter "al" om 9 uur (wintertijd) op (maar gaat hij ook "al" om half 5 wintertijd weer onder, in plaats van half 6 zomertijd). euhh..tja daarom dus schijbaar.
Dat klopt, het gaat om de energie besparing! Ik vind het juist wel gezellig, is het lekker eerder donker in de winter, kunnen de kaarsjes wat eerder aan !
ben ik even blij dat caitlin slaapt tot 8.30 mooi tijd dan toch 7.30 meestal nemen ze het ritme al snel weer op hoor na een paar dagen
he slim om het op te merken ik heb daar helemaal niet over nagedacht het is voor mij zo van zelf sprekend maar inderdaad voor zo'n kleintje waarschijnlijk niet. ben nu wel benieuwt of hij een uur eerder komt hij komt meestal om een uur of 6 als mijn vriend naar zijn werk gaat dus hopen dat hij nu ook wakker wordt als mijn vriend opstaat.
Goed hier de eerste melding Iman heeft vanmorgen tot half 7 geslapen (nieuwe tijd) ... Haar biologische klok werkte dus, het was beter als ze klok kon kijken 1 positief ding: voor mijn eigen gevoel was het ook half 8 en niet half 7.
Wij hebben geen last gehad van de nieuwe tijd. Lynn heeft voor het eerst 8 uur achter elkaar geslapen. Ze kwam om 06.10 uur (Normaal komt ze ook rond die tijd, maar dan de oude tijd). Voel me heerlijk uitgerust na zoveel slaap
Milan heeft zich ook niks aangetrokken van de klok terug Meneertje werd om 7.00 uur wakker, 8.00 uur oude tijd dus. We hebben het nog tot 7.30 weten te rekken. Nu nog iets schuiven met z'n fruit en boterham en het klopt weer aardig.