Hoi! Ik ben even benieuwd naar jullie ervaringen met de safeTsleep. Ik heb voor Daan gister één gehaald, omdat hij inmiddels 7 maanden is en nog steeds niet goed slaapt `s nachts. Hij is erg onrustig en gaat zijn hele bed door Gister dus voor het eerst die Sleep in zijn bedje gedaan en ik heb het idee dat hij wel rustiger is, beter slaapt, maar hij was wel om 05.00 uur klaar wakker. En dán wordt hij boos, want hij wil dan natuurlijk spelen en op zijn buik liggen Mijn bedoeling is eigenlijk dat ie dan nog even weer verder slaapt...zou het gewenning zijn en doet hij dat wel over een paar dagen?Wat zijn jullie ervaringen met de safeTsleep?Ik ben heel benieuwd! Liefs Emma
Wij hebben er voor zo'n 3 weken terug ook 1 aangeschaft... Ik wou dat ik het veeeeeeeeeel eerder had gedaan! Vigo slaapt inderdaad een stuk rustiger, langer en rolt zich niet telkens meer op zijn buik! Ik vind hem echt ideaal!
Oké dan, dat klinkt veelbelovend Vanochtend heeft Daan ook bijna 2 uur geslapen. Dat doet ie bijna nooit!Ik heb het gevoel dat ie zich inderdaad lekker geborgen voelt in de wikkel...Moest Vigo erg wennen of ging het wel snel goed?En slaapt Vigo nu `s nachts ook beter dan?En vooral langer?
Daan heeft er ook veel ingeslapen omdat hij onder zijn deken kroop en niet in een slaapzak wilde slapen. Nu slaapt hij in een slaapzak en heb ik hem eruitgehaald ook omdat hij alleen maar op zijn buik wilde slapen. Ik ben blij dat ik hem heb gebruikt. Als hij om los gaat trekken dan kun je om de markt van dat hele dikke klitteband halen en erop naaien dan krijgen ze hem echt niet meer los.
Mag ik vragen waarom sommige moeders het zo erg vinden als ze op hun buik gaan liggen tijdens het slapen? Die kleine van mij slaapt juist alleen maar op zijn buikje..
ook wij hebben de safetsleep Teun slaapt er heerlijk mee...wij gebruiken nu alleen nog de wikkel om zijn buik omdat hij in een slaapzak ligt hij was anders te veel aan het trappelen en bleef dna ook weer wakker..... WIj hebben hem destijds aangeschaft omdat Teun nog niet van buik naar rug kon draaien en niet op zijn buik wilde liggen nu bouwen we hen wel langzaam af maar snachts blijft hij er nog lekker in en speelt smorgens zeker nog een half uur in bed met zijn knuffels....
Mijn zoontje slaapt ook op zijn buikje. Zo slaapt hij veel beter. Ik heb eerlijk gezegd al een hele tijd niet meer geprobeerd hem op zijn rug in slaap te laten vallen. Maar hij valt zelfs in de maxicosi niet in slaap, omdat hij op zijn rug ligt..... Maar om antwoord op je vraag te geven. Het buikslapen wordt afgeraden door GGD en consultatieburo, omdat dit de kans op wiegedood verhoogt.... Ik denk dat de meeste moeders daarom niet willen dat hun kindje op de buik slaapt... xx Linda
Dat Daan op zijn buik sliep, was niet de reden om de safeTsleep aan te schaffen hoor...hij mag van mij best op zijn buik slapen. Daan sliep alleen erg onrustig en ging het hele bed daarbij door Als hij dan wakker werd, schrok hij van zichzelf waardoor hij niet weer lekker in slaap viel! Hij slaapt er nu een paar dagen in, en ik moet zeggen dat hij veeeeel rustiger én langer slaapt!Hij is alleen `s nachts nog wel "vaak" wakker, maar dat is er natuurlijk in de tijd ook ingeslopen..