Bang voor de 20-weken echo

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bo20, 9 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bo20

    Bo20 Fanatiek lid

    8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Zoals de titel al aangeeft ben ik ontzettend zenuwachtig voor onze 20 weken echo die we a.s. vrijdag hebben. Droom er zelfs over dat er iets mis is en ga mezelf dan helemaal gek maken met het idee dat wanneer ik er over droom het wel eens echt zo kan zijn..

    Wat kan ik doen om mezelf een beetje te kalmeren? :rolleyes:
     
  2. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik heb hem maandag 16 juli.
    opzich kijk ik er wel naar uit maar aan de andere kant is het ook wel spannend en eng want stel dat ze iets zien.
    maar mijn gevoel zegt dat het goed is met ons kindje ,ik had ergens gelezen dat er bij 3% van de baby's wat aan de hand is ,dat steld mij al heel gerust.
     
  3. Bo20

    Bo20 Fanatiek lid

    8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Ja, idd.. het is echt heel irritant want onbewust ben je toch bang dat er wat mis is..

    We lopen trouwens precies gelijk, haha, grappig!
     
  4. zomaar

    zomaar Fanatiek lid

    29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Ik mag morgen om 8:30!

    Ik voel me qua gevoel ook echt helemaal door elkaar geslingerd. . .
    vind het geweldig om mijn knulletje weer te zien maar ben zo bang voor eventueel slecht nieuws. Het is en blijft natuurlijk ook geen pretecho,
    je mag het pas een pretecho noemen als je buiten staat en alles was helemaal in orde dat geeft genoeg PRET ;)
     
  5. Niet meer actief

    hoi meid
    ik herken het
    ik heb hem volgende week dinsdag
    en krijg ook rare dromen en ideeën
    ook bang dat er wat is enzo
    bij mijn 1e had ik dat helemaal niet
    maar misschien doordat de zwangerschap al niet onbezorgt begonnen is en nog steeds niet is
    maar goed
    hopelijk is alles goed met onze kindjes he meid
    ik weet ook niet goed hoe je je moet kalmeren
     
  6. taatje

    taatje Fanatiek lid

    14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    Ik ben juist blij dat ik deze keer recht heb op de 20 weken echo bij de 1e zat dat nog niet in het pakket en moest je zelf iets regelen als je dat wou.


    Nu mag ik eindelijk gewoon bij de vk.
     
  7. zomaar

    zomaar Fanatiek lid

    29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Ik ben daar ook super blij mee maar de vraag WAT ALS..... (denk dat het daar in zit!)
    Stel je voor je krijgt slecht nieuws PFFFF....
     
  8. Bo20

    Bo20 Fanatiek lid

    8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Precies, nu maar hopen dat alles goed is met onze kindjes! Ik weet niet wat het is.. m'n vriend maakt zich dus totaal niet druk. Die gaat er gewoon van uit dat alles goed is... Maar ik wil me er toch op voorbereiden dat er misschien iets niet goed is.

    Al weet ik dat de beentjes het wel goed doen, die schoppen de hele dag door, hihi! :p
     
  9. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    ik heb 'm volgende week woensdag, en ik maak me niet druk (of NOG niet druk).

    Kijk, dit kind doet het gewoon. Hij beweegt, schopt, komt op warmte af. Dus iets heel ernstigs zal er niet zijn.
    Vorige week voelde ik twee schopjes gelijk achter elkaar ook op bijna dezelfde plek. Dat moeten echt z'n voetjes geweest zijn, anders zou de motoriek wel heeeeeeeeeel erg goed ontwikkelt zijn.
    Dus, dacht ik (en laat me aub in die waan) dat het dan wel geen open ruggetje zal hebben, want dan kunnen ze dat niet.

    Tijd om me druk te maken heb ik nog genoeg. Op z'n engels: We'll cross that bridge when we get there.

    Gelukkig heb ik het ook veel te druk om me daar zorgen over te maken.

    Linda
     
  10. Bo20

    Bo20 Fanatiek lid

    8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Aan de andere kant heb ik ook onwijze zin om ons beebje weer te zien! M'n vriend kan ook niet wachten.. Hij is met de eerste echo meegeweest, maar bij de tweede was hij in het buitenland.. Zó jammer! En we willen graag weten of we een zoon of dochter krijgen...

    Moet je trouwens aangeven dat je dit wilt weten, of zeggen ze het standaard?
     
  11. zomaar

    zomaar Fanatiek lid

    29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Oh das fijn als je je beeb al voelt, ik voel zelden iets maar dat komt omdat mijn placenta aan de voorzijde ligt. Daarom zoek ik misschien ook een beetje bevesteging in de 20 weken echo.
     
  12. Ireen79

    Ireen79 Actief lid

    4 jun 2007
    109
    0
    0
    Ik heb de 20-weken echo al ruim 5 weken geleden gehad, maar herken de angst ook...heb er een week slecht van geslapen.

    Het enige wat je in je achterhoofd kunt houden, is dat de afwijkingen die ze gaan onderzoeken eigenlijk best zeldzaam zijn. Kijk, en blijft altijd een kans op, maar die is heeeel klein.

    Over jongetje/meisje: dat vertellen ze nooit zomaar. Ze vragen altijd of je het wilt weten. En trouwens: soms kunnen ze het niet zien, omdat de baby er niet goed voor ligt. Dus ook al wil je het weten, ze kunnen het niet altijd zeggen!
     
  13. Mamary

    Mamary Actief lid

    20 jan 2007
    291
    0
    0
    Student
    Zuid Holland
    de dag van mijn echo zat ik huilend in de wachtkamer. ik zag het ergste al voor me.. een baby met een hoorn op het voorhoofd of zo.. maar het viel reuze mee, en de echoscopiste was erg vriendelijk. je zult zien dat je lachend weer naar buiten komt
     
  14. laatje

    laatje Fanatiek lid

    5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Ik heb hem 3 weken geleden gehad en jeetje wat was ik zenuwachtig.. ik kan je gevoelens heel goed begrijpen. Iedereen kan wel zeggen dat je niet zenuwachtig hoeft te zijn, maar dat lukt toch niet. Dus ik kan je ook geen tips geven.. Laat het over je heen komen en geniet er van, is echt geweldig om je kleintje zo te zien op dat grote scherm. Succes!
     
  15. zomaar

    zomaar Fanatiek lid

    29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Nou voor mij zit het erop ;)
    Alles zag er PRIMA uit. . .
    Ik ben zo opgelucht hihihi achteraf is het heel erg mooi
    idd als je klaar bent en alles is goed, je hebt echt ff lekker naar je baby kunnen kijken :D (ook al werkte die van mij niet echt mee, kwam zelf een draaipoging bij kijken omdat hij zijn ruggetje niet wou laten zien!

    Alles PRIMA dus en het is nog steeds een Mannetje :D

    Meiden succes!
     
  16. amiek

    amiek Actief lid

    29 sep 2006
    183
    0
    0
    Ik heb hem afgelopen vrijdag gehad en het is echt fantastisch wat ze allemaal kunnen zien. Persoonlijk was ik er niet zo bang voor, ik ben er nooit vanuit gegaan dat er iets mis kon zijn. Natuurlijk is het wel even spannend als je mag gaan liggen en ze alles onder de loop gaan nemen, maar gelukkig was alles in orde. Ik weet niet zo goed wat je kunt doen om wat relaxer te worden. Probeer ervanuit te gaan dat je een heel gezond kindje in de buik hebt en dat het alleen maar erg leuk is om hem of haar weer rond te zien spartelen!
     
  17. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    ik heb mijn 20 weken echo morgen,
    en natuurlijk maak ik me wel een beetje zorgen, maar ik heb wel voor mezelf de positiviteit verkozen,... al ga ik eigenlijk vd medische kant, en is de leuke kant bijkomst, ik heb mezelf voorgenomen dat alles oke is, en mocht dit niet het geval zijn dan merk ik dat op die dag dan wel, me van tevoren heel veel zorgen maken, veranderd niets aan de situatie.
    gezegd is natuurlijk makkelijker als gedaan,
    en omdat ik van te voren wist dat de laatste week wachten het moeilijkste zou zijn, heb ik er voor gezorgd , dat ik deze laatste week, genoeg te doen had, om niet te veel tijd over te hebben, om te gaan denken en piekeren,....
    pas vandaag weer, denk ik er weer echt aan, omdat het morgen DE DAG is,........

    dus 1 tip, probeer jezelf bezig te houden, probeer niet te gaan denken en piekeren, en vooral, als je jong en gezond bent, denk eraan dat het maar in weinig gevallen fout gaat. dus blijf positief !
    je kunt er toch momenteel niets aan veranderen,

    succes
     
  18. schumi

    schumi Actief lid

    16 okt 2006
    105
    0
    0
    Ik heb de echo ook as vrijdag en ik ben helemaal niet nerveus, ik heb er juist enorm veel zin in!
    De realisatie dat er misschien iets niet goed is is er wel maar die zit zo ver weg gestopt. Dat komt bij mij denk ik door de miskraam de vorige keer. Ik ben nu zo blij dat we al zover gekomen zijn. En daarbij voel ik de baby ook een aantal keren per dag al echt schoppen en ik moet zeggen dat dat ook wel gerust stelt!
    Je moet het toch op je af laten komen en bedenk je maar gewoon vooral dat je je kleintje eindelijk weer krijgt te zien!

    Succes vrijdag!
    Liefs Schumi
     
  19. Bo20

    Bo20 Fanatiek lid

    8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Ik begin er ook steeds meer zin in te krijgen! Probeer positief te denken! :)
     
  20. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    goed zo positief denken en er van uit gaan dat alles oke is,...
    de energie die je nu op eet, kun je indien het evt niet goed zou zitten , dan laters heel goed gebruiken ;)

    en misschien dat ik je help met mijn uitslag:

    deze ouwe taart (hihi) van 44 had dus echt wel kans dat er iets niet in orde zou zijn,..
    hierdoor natuurlijk al de benodigde tests en onderzoeken gehad.
    maar gisteren de echo van 20 weken gehad, en alles is oke, alles zit er op en er aan,...... helemaal geen complicaties :)

    time to enjoy now :D
    we gaan ons nu volledig op de babykamer storten



    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina