de kluts kwijt.. mee eten! 7 mnd

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door daantje889, 28 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daantje889

22 okt 2013
    47
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben even de kluts kwijt, mijn dochtertje van 7 maanden krijgt alles vers, en daar sta ik elke week 5 uur voor in de keuken, heerlijk om te doen! maar als ik dan mensen om mij heen zie die verklaren mij voor gek.. want hun kindje van 6 maanden eet gewoon met de pot mee..

ze halen uit elke pan een beetje spul en kieperen het in de blender.. dont get me wrong, maar ze mogen toch nog niet alles..

net zoals vandaag wil ik van de HONIG, zalm macaroni maken, incl. zoon zakje, het is geloof ik een oven gerecht..

betekend het dan dat ik ook hiervan gewoon een portie kan nemen en het voor mijn meisje kan blenden?
    ivm het zout, de kruiden etc..

de mensen uit mijn omgeving doen dit blijkbaar wel gewoon.. terwijl mijn meisje nog nooit een korrel zout of kruiden binnen heeft gehad

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Ha Daantje,

Goed dat je even contact met ons opneemt over het dagmenu van jouw dochter van 7 maanden.

Tot de leeftijd van 1 jaar vermijd je de volgende producten; prei, ui, harde koolsoorten, zout, kruiden en honing. Je mag je kindje zelfgemaakte maaltijden geven of babyvoeding uit potjes.

Bij het zelf bereiden van de warme maaltijd is het belangrijk om zowel de groente, aardappelen/ rijst/ pasta als vlees en vis goed gaar te maken en graatvrij. Laat ook het gebruik van zout achterwege, dit geeft een te hoge belasting op de nieren. Dit houdt in dat kant-en-klaar producten, -soepen en sauzen niet geschikt zijn tot 1 jaar in verband met de hoeveelheid zout en kruiden die het bevat.

Goed dus dat je je daar bewust van bent, je doet het hartstikke goed zo te horen!

Groetjes,

Paulien - Nutricia voor jou

Deel Deze Pagina