Tja de vraag staat er eigenlijk al. Heeft er iemand ervaringen met de prikpil. Zit erover te denken om deze te nemen ipv de gewone pil. Hoor graag van jullie of iemand hier ervaringen mee heeft!! Gr. Yvonne
ik heb m genomen nadat ik bevallen ben van mijn dochter (1,5 jaar geleden). Hij bevalt prima. Ben tot op heden niet meer ongesteld geworden heb 1x 1 dag een doorbraak bloeding gehad maar dat was zoo weinig dat je er niks van merkte eigenlijk. ik heb ook geen last van bijwerkingen en dergelijke.
heej dames ik heb hem maandag weer laten zetten sinds mn bevalling van mn zoontje dus 7 jaar geleden heb ik de prikpil genomen en super tevreden 1 keer in de 3 maanden de prikpil laten zetten en that's it ik zelf heb geen negatieven verschijnselen gekregen gelukkig en nu heb ik hem na de bevalling van mn dochtertje afgelopen maandag dus weer laten zetten ben der erg tevreden over ook omdat mijn ongesteldheid weg valt dus ook dat is een meevaller wel duurt het even voordat het helemaal uit je systeem is als je weer zwanger wilt worden. ik zelf ben na net geen jaartje zwanger geworden dus eigenlijk heeft het niet zo heel lang geduurd bij ons maar ja bij iedereen is dat anders en daar heb ik me ook vooraf op ingesteld dat het dus langer kan duren. meer vragen ik hoor het wel Groetjes jamy
kan je dus gewoon naar je huisarts gaan en zeggen dat je de prik pil wil en dan gelijk prikken maar of zijn er nog andere dingen die je eerst moe doen ? Zelf zit ik al heel lang na te denken van of ik het wel of niet moet doen ... zijn er verders nog na delen aan de prik pil?
Ik heb vanaf mijn 17de de prikpil gehad Maar na 3 jaar moest ik stoppen, ik bleef de hele tijd een beetje bloed verliezen. Pauze van een half jaartje en toen ging het weer. Na 2 jaar weer om dezelfde reden weer een half jaar moeten stoppen... Toen wederom begonnen en op mn 22ste besloten dat we kindjes wilde, als je aan de prikpil hebt gezeten kan het even duren voordat je zwanger bent, heeft precies een jaar geduurd haha na de geboorte van de jongens weer begonnen maar waarschijnlijk door de hormonen ging dit niet goed want had er zo ontzettend veel last van!!! Dus Ik ben nu weer op een normale pil!
hier kan je wel gewoon bellen voor de prikpil en vrijwel meteen laten zetten soms een afspraak maken en verder ist altijd goed.
Vriendin van mij heeft nog niet zo heel lang geleden de prikpil laten zetten en zij is daarna alleen maar blijven bloeden dus voor haar pakte het vanaf het begin al niet goed uit...
moet je dat nog in een bepaalde periode doen, tijdens je menstruatie ofzo? Of maakt dat helemaal niks uit?
de eerste dag van je menstruatie kun je hem pas laten zetten. het kan zijn dat je huisarts weigert (dit was bij mij in eerste instantie ook het geval) hij vond mij te jong (21) voor de prikpil omdat het soms langer kan duren voordat je weer zwanger kunt worden. ik heb hem aangegeven dat ik het absoluut zeker weten bij 1 kindje wilde laten omdat het een nare zwangerschap is geweest en ik er meteen klaar mee was.
Ik zou het niemand aanraden.. Zeker niet als je nog zwanger wil worden. Er is een risico dat je cyclus pas heel laat, of zelf niet weer op gang komt (zonder medicatie). Er loopt ergens een topic over dames die echt moeite hebben, en in de medische malle molen terecht zijn gekomen. Zelf heb ik de prikpil 6 maanden gehad (2x), en het duurde daarna 9 maand voordat ik weer menstrueerde. Tijdens de prikpil geen bloedingen gehad, maar mijn humeur was echt verschrikkelijk. Toen die 1e prik bijna afgelopen was, werd ik wat labiel. De dokter zei dat het zou kunnen omdat de pil bijna uitgewerkt was. Maar met de 2e prik werd het juist alleen maar erger. Dus dat was nog 3 maanden huilbuien, humeurige buien etc.. Niet grappig.. Ik moest destijds met een recept naar de apotheek, daar kreeg ik de spruit mee, en de arts spoot het dan in. Geloof dat ik moest beginnen op de 1e dag dat ik normaal de pil zou nemen.. maar hier nooit meer dus
pfff ben ermee gestopt destijds omdat ik zo "vol" werd dat ik bang werd, en mn eigen lijf niet meer herkende. ik hou het op de gewone pil..
Bedankt voor de reacties tot nu toe. Verschillende reacties dus. WIj hebben nu 2 kindjes en voor ons blijft het hier ook bij. Om bij een van ons nu al een definitieve beslissing te nemen zoals sterilisatie vinden we nog wat vroeg omdat we nog jong zijn. Dat de menstruatie eventueel uit kan blijven klinkt mij als muziek in de oren haha!! Tja denk dat ik het toch ga proberen. Mocht het heel veel doen met mijn hormonen en zou het niet goed voelen kan ik er altijd nog mee stoppen na 1 of 2 prikken en een andere anticonceptie proberen. Hoor graag nog meer ervaringen!!
ben Bang door de verplaatsing naar anticonceptie dat er niet heel veel mensen meer een reactie zullen plaatsen , hier is het volgens mij veel rustiger dan in de lounge... Wij hebben op dit moment ook zo iets van 2 is genoeg...
Ja, was ook al bang dat hier niet zoveel reacties komen. Volgens mij komen hier alleen mensen die een vraag hebben en niet veel mensen die antwoorden hebben !!
ik heb de prikpil 1 x opgehaald heb enorme hoofdpijn gehad en had geen zin meer in sex nu ongeveer 2 maanden geleden dat ik de prikpil weer op moest halen 1 x kleine bloeding gehad 2 dagen bruin/rood goedje nu weer een maand verder en nu al 2 weken overtijd heb gehoord dat het 18 maanden kan duren voordat alles weer opgang komt maar kan dat ook al nadat je de prikpil 1 x heb opgehaald? iemand ervaring mee?