Hoi Dames, Ik had een vraagje of er meer meiden zijn die weten of je bepaalde anti-allergie medicijnen moet mijden voor en tijdens de zwangerschap. Het gaat om loratadine & levocetirizine ben namelijk voor nogal wat eet dingen allergisch. Ben beetje bezorgd namelijk goede kans deze ronde zwanger te zijn ga voor zekerheid dokter bellen straks. Alvast bedankt
Van de loratadine weet ik het niet maar levocetrizine mag je niet gebruiken. Ik gebruikte het ook maar moest er al mee stoppen toen we serieus gingen proberen om zwanger te raken.
Bedankt voor jullie reactie Vanmorgen gebeld mag idd niks nemen word morgen gebeld hoe en wat ben benieuwd Gr kim
Levocetirizine mag niet (tijdens zwangerschap).. Loratadine wel! Ik ben zelf doktersassistente en ik heb mijn ha gevraagd mijn medicatie om te zetten ivm zwangerschapswens (hoef ik me daar in ieder geval niet druk over te maken). Ik had levocet. en kreeg loratadine.
oke maar ik heb hier ook doosje met loratadine liggen en daarin staat dat dit ook niet tijdens en voor de zwangerschap mag :S
Zoek via google maar eens naar farmacotherapeutisch kompas, tik daar het medicijn in en kijk bij zwangerschap/lactatie... Als je het niet per se nodig hebt dan laten staan, als je niet zonder kunt, dan kan je de loratadine wel nemen. En anders even overleggen met ha. Mijn ha pakte een boek erbij met info over medicijnen tijdens de zw schap.. En daarin werd de loratadine aangeraden. Succes!
dank je voor de informatie morgen word ik dus gebeld kijken wat er gezegd wordt vandaag maar niks genomen vind het te eng tot nu toe gaat het goed
Zo, ook ik heb even de ha gebeld..hoef nog niet gelijk te stoppen, maar zodra ik zwanger ben ,moet ik bellen. Ze gaat in ieder geval op onderzoek uit wat ik tegen die tijd moet slikken.
sommige mag je wel gebruiken idd. maar de kans op zwanger worden is ietsje kleiner omdat er een stofje in zit dat je slijm verminderd, dus ook baarmoederhalsslijm wat weer gunstig is voor de zaadjes om te overleven en na boven te zwemmen.
Hoi hoi! Ik heb zelf ook aardig wat allergieën,, en vanaf het moment dat ik wist zwanger te zijn heb ik gelijk huisarts ingelicht. Ik kreeg altijd dezelfde medicatie als jij (alleen als ik een reactie kreeg nam ik ze in, dus niet dagelijks) Maar nu mag ik ZONDER PROBLEMEN Tavegil slikken. Vind hem persoonlijk iets trager werken maar het kan in elk geval géén kwaad tijdens zwangerschap. Hoop dat je anders nog goede opties van je huisarts krijgt. Succes! Groetjes!
hoi dames vandaag werd ik terug gebeld mag voorlopig niks nemen... ze gaan uitzoeken welke ik wel mag gebruiken en dat zou dan morgen in apotheek liggen
waarvoor ben jij allemaal allergisch?? ik had ze dagelijks nodig nu ben ik erg aan het opletten wat ik wel en niet eet anders heb ik gelijk een dik gezicht nek en handen
wil je niet bang maken maar toch staat hier dat het niet goed is... Tavegil - Bijsluiters & Medicijnen - dokterdokter.nl
Verrek...nou ik dát lees? Vreemd! Zowel dermatoloog als huisarts hebben aangegeven dat het geen kwaad kan. Misschien doordat ik het alleen incidenteel neem? - Alleen bij reacties? Ik heb een koemelk allergie, kippenei, noten/pinda en lactose. En alles wat met melk te maken heeft (weipoeder, magere melkpoeder, roomboter en overige zuivel) Tot nu toe gaat alles goed! Vorige week ons kindje op en top zien bewegen op de echo en heb nu gedurende de zwangerschap denk ik 3 of 4 keer Tavegil gebruikt. Hoop dat er voor jou iets uitkomt wat vollédig veilig blijkt te zijn. Ik heb zelf ook nog veel eczeem klachten (met zwangerschap nu nog erger) Mag sowieso geen hormoonzalven meer, één lichte maar die werkt niet voldoende tegen de uitbarstingen die ik af en toe heb. Dus wat dat betreft zit er niks anders op dan gewoon "uitzitten" of uiteindelijk lichttherapie als het langere tijd aanhoud. Maar tis steeds met 3 á 4 dagen weer weg.
ik voor pinda, tarwe, sesam, kiwi soja en tomaat maar heb het gevoel dat er steeds meer bij komt soms... ja dacht zal het je toch even laten lezen... denk dat er weinig is wat echt '' veilig '' is neem dan liever de gok... liever niks dan dat ik later spijt krijg van me keuzes veel cuc6 met je zwangerschap ik moet nog even afwachten
ik mag gewoon loratedine blijven slikken. Slik 365 dagen per jaar antihistamine. Heb mijn medicijnen laten nakijken toen we gingen starten met proberen zwanger te worden, en deze antihistamine mocht gewoon van mijn huisarts. Nu zal het best zo zijn dat het nog idealer is als je zonder kan, maar ja, we gebruiken de medicijnen niet voor niets he.
Dat klopt maar word bij mijn huisarts echt afgeraden tot ze zeker weten wat wel een veilig middel is voor zwanger worden en zwanger zijn
even wat onderzoek gedaan deze lijkt me nog het veiligste tot nu toe dames... Apotheek.nl - Medische informatie - Medicijnen - Cetirizine
Volgens mij mag je er geen 1 Ik kreeg ook Anti-allergie voorgeschreven, maar moest 100% zeker weten niet zwanger te zijn, anders kreeg ik ze niet. Er was er geen 1 die samen mocht met een zwangerschap is mij verteld