De Knip!

Discussie in 'De bevalling' gestart door TiTaRa, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. momhairy

momhairy Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.180
    0
    36
    kapster
    hier ook een knip gehad om dat me mannetje zijn handje bij zijn hoofdje had dus je dan moet er ruimte bui komen he.....

de knip en verdoving (tijdens de bevalling) niet gevoeld alleen het hechten wel. ik was ook inwendig ingescheurd en dat blijkt wel pijnlijk te zijn bij hechten (dat heb ik wel gevoeld ja) maar niet bang worden hoor volgens mij worden er niet veel baby's geboren met het handje bij het hoofd.....

2. amalia1

amalia1 Actief lid

17 jun 2007
    129
    0
    0
    Brabant
    Hier ook een knip gehad en 1x uitgescheurd. Bij geen van beide iets gevoeld, dat kwam pas de dag erna. Pffffffff, dat is niet fijn! Zowel bij plassen als poepen.

3. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik heb niks van de knip gevoeld. Van het herstel wel. Auw!

4. Nash

Nash Bekend lid

2 jan 2008
    522
    0
    16
    Ik heb de knip dus wel gevoeld, maar zou echt niet meer weten hoe dat voelde precies op dat moment gebeurt er zoveel. Toen de vk zei bij de volgende wee ga ik een knipje zetten (zijn er 2 geworden) :confused: ) gaf me dat energie omdat ik al 75 min aan het persen was en wist dat het na de knip niet lang meer kon duren voor mijn meisje er was ;)

5. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Ik ben ook ingeknipt.. heb er zelfs niks van gemerkt of gevoeld.. Ik zag alleen de schaar aankomen maar merkte het verder niet.. Mijn vriend vond het echt heftig.. KNIP KNIP KNIP noemde hij het maar ja hij kon het zien helaas :)

Was inwendig een klein beetje gescheurd maar dat was maar mini..

Het hechten vond ik wel zeer doen maar had die kleine op schoot dus had wel afleiding, en het was zo voorbij. Maar er zijn wel een paar lelijke woorden eruit gefloept tijdens het hechten :oops:

Ik heb me wel vergist in het herstel hoor ! Ik wilde gelijk weer van alles doen maar rust is echt het beste ! Doordat ik snel weer ging lopen en druk doen heb ik er wel 8-10 weken last van gehad. Ik kon niet lang staan, zelfs lopen was fijner dan stil staan.
    En ik moest na 2 weken een keer weg en toen heb ik (STOM) m'n zwangerschaps spijkerbroek aangedaan.. AU AU AU..
    Daarna heb ik gewoon 8 weken in 'n te ruime linnen broek gelopen. Het zag er wel niet uit maar het zat veel beter ;)

Oh ja.. ik las ergens over dat ze een knip niet zomaar zetten maar ik weet eigenljik niet waarom het bij mij dan is gebeurd.. Demi had wel haast om naar buiten te komen en was 53cm en 4060 gram.. Misschien was ze te groot en/of te snel?

Kortom... echt niet druk om maken, het valt reuze mee !

6. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Ik heb bij de geboorte van Noa ook een flinke knip gekregen. Omdat ik geen persweeen had, lukte het mij niet om haar zelf eruit te persen. Na meer dan 2 uur persen (ik was gesloopt!) zei de vk ineens "let maar even niet op mij" Ik dacht: "hoezooooo?" en ik kijk! zie ik haar ineens met een schaar! Maar voor ik het wist, had ze hem al gezet en het viel echt reuze mee. Ik zal niet zeggen dat je er helemaal niets van voelt, maar de opluchting daarna, dat je ineens wel je kindje eruit krijgt is super!

Het hechten vond ik vele malen pijnlijker dan de knip zelf. Jeeeeetje, wat een hel! Ze had me wel verdoofd, maar ik voelde nog alles!
    Ik heb het mens hecht vervloekt.. :evil:

Een tip van mijn vk is....niet lachen he! plassen onder de douche... :oops: Ik stapte in met mijn blote billen onder de douche, zette de douchekop op mijn muis en plassen maar....... :) Ik zeg het je..., het werkt echt! Ik had geen pijn met plassen en ik kon het daaronder heel goed schoonhouden.

Na elke plasbeurt moest mijn ventje wel de douche schrobben..., want ik vond het geen prettige gedachte, plasssen onder de douche.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb de knip ook niet gevoeld. Ik heb ze even zien zwaaien met een spuit, maar zat middenin een perswee, dus op dat moment niet echt het besef. Die knip heb ik ook niet bewust meegemaakt.

Ik moest de knip omdat de kleine zijn hartslag nogal naar beneden gingen tijdens de persweeen.

Helaas was de knip hier niet genoeg om de vacuumbevalling te laten slagen.. En is het ook nog uitgescheurd (totaalruptuur).. Maar ik heb wel een heerlijk zoontje ;)

8. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    van de knip niks gevoeld...dat de vaciuumpomp geplaats werd wel...hechten vond ik vervelend (en nee door omstandigheden niet verdoofd van te voren) maar niet dat ik dacht van jee wat n pijn!
    Wel n behorlijke lange tijd gehad met plassen en als ik nu ongesteld ben zijn de plekjes waar ik gehecht bent geweest gevoelig soort van trekkend gevoel.

Suc6 met je bevalling van je wondertje misschien heb je het helemaal niet nodig die knip!

Bizzy

9. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    moet zijn wel n behoorlijke lange tijd last gehad met plassen daarna :oops:

10. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Hier een knip zonder verdoving. Het deed geen pijn, maar vond het geluid misselijkmakend. Ook is de knip niet al te best gezet in de haast zijn ze te ver doorgeschoten. Mijn eigen vk en huisarts waren gigantisch geschrokken toen ze de knip zagen en noemden het middeleeuwse praktijen ;) Maarja als er haast bij geboden is gaat er wel eens iets mis. Hechten deed geen pijn. De ontsteking daarna en een week lang niet kunnen zitten vond ik vele malen erger!

11. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    dat van dat wetenschappelijke bewijs heb ik mijn vraagtekens bij. Het is namelijk onmogelijk om een man
    1. dezelfde pijn te geven onder
    2. dezelfde omstandigheden.

Als ik nu pijn van weeen of een knip zou krijgen ging ik geheid van mijn stokje. Nu geen hormonen of het vooruitzicht van die dikke buik af en mijn kind in de armen...maar ach.

Verder: je schreef dat de reden voor een knip is een lagere hartslag (o.i.d.) of de voorbereiding op tang/vacuum, maar dat is niet waar. Als de vk / gyn verwacht dat het vanwege de grootte van het kind beter is de uitgang groter te maken knippen ze ook.

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    als je plast tegelijkertijd een kan water er overheen gieten, dan brandt het niet. Ik ben niet gekniopt of gescheurd maar het plassen brande wel een beetje door alle druk die erop gekomen is, ik plaste onder de douche, tip vd kraamzorg, dus de douchekop erop en dan plassen, en ik had een glas water in de wc staan en als ik moest plassen goot ik dat tegelijkertijd tegen me *** aan :p

13. pippilotte

pippilotte Actief lid

Ik beval van ons 2e kindje in Duitsland en daar vragen ze of je überhaupt wel een knip wil.
    Het hoeft nl niet altijd, terwijl ze het wel doen.
    Bij mijn zoon ben ik niet geknipt.
    Hier raden ze aan om de boel met olie goed te masseren.
    Wordt het soepel van en hoeft een knip vaak niet.

14. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Ik had een behoorlijk grote knip en het hechten duurde ook lang, maar alles was prima verdoofd en het viel dus reuze mee.
    Tip voor in het kraambed als je ingeknipt bent of last hebt van je onderkant: een satijnen pyjamabroek aan, daar glij je zo heerlijk je bed mee uit zonder dat je zelf met kracht hoeft te schuiven!

15. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Heb je daar van tevoren geen gesprek over met de VK?
    Of je waarschijnlijk geknipt gaat worden? En of je het wel wilt? En het bespreken van een verdoving bij de knip/hechting?

Want ik zou het niet op prijs stellen als men zomaar begint te knippen zonder dat ik het door heb. Want stel het is niet nodig..

16. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    ik denk niet dat het is van willen of niet..Ik denk dat ze het gewoon doen! :confused: Daar heb ik zooo schrik voor...Denk niet dat men gaat zeggen: we knippen niet als je niet wilt hoor! Ik hoop echt dat ik niet geknipt moet worden! en al zeker niet dat ik scheur

17. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ja, als het moet dan moet het. Maar krijg je daar van tevoren geen gesprek over met je VK, vraag ik me af.
    Om tenminste te weten te komen wanneer ze een knip gaan plaatsen ofzo. Lijkt me wel zo handig hahaha :)

18. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    geen idee :D kga t hem eens vragen de volgende keer als ik em zie:d

19. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik heb daar nooit een gesprek over gehad. Als het moet, dan moet 't, beter dan uitscheuren!
    Ik wist niet eens dat er geknipt werd, maar dat maakte mij ook niet uit, ik voelde er namelijk helemaal niks van. Als ze 't me achteraf niet had meegedeeld had ik 't nu misschien nog niet geweten ;). Die knip valt echt heeeel erg mee! Die zetten ze gewoon tijdens een wee, en op dat moment ben je dus echt alleen maar met de pijn van die wee en 't persen bezig!

20. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Oke, want ik dacht dat je wel een soort van inleidend gesprek zou krijgen voor de bevalling, zeg maar in die laatste maand van de zwangerschap.

Want als ik het goed heb krijg je wel een gesprek over de bevalling en eventueel de bestaande pijnbestrijding waaruit je kan kiezen.
    Dat heeft een kennis van mij wel gehad en ze koos toen voor morfine.
    Ook werd uitgelegd hoe de bevalling in het ziekenhuis te werk ging...en een rondleiding door het ziekenhuis.

Maar zover ik begrijp wordt er niks verteld over de knip, uitscheuren en dat soort details.
    Oke, het is wel duidelijker nu :)

P.s.
    Ik heb geen vrees voor de knip en uitscheuren.
    Liever niet, maar als het moet..dan graag :)
    Ik ben me ervan bewust dat bevallen onwijs pijnlijk is, maar verder ga ik er blanco in.
    Net als alle andere vrouwen red ik het ook wel ;)

Deel Deze Pagina