De Knip!

Discussie in 'De bevalling' gestart door TiTaRa, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda86

Linda86 VIP lid

't kan best zijn dat jouw vk wel wat over de knip vertelt of vraagt ofzo hoor.
    Ik kreeg wel zo'n gesprek over de bevalling, maar dat ging meer over wanneer je kon bellen en wat je moest doen als je dacht iets te voelen (weeën, gebroken vliezen, slijmprop). En over pijnbestrijding hebben we 't ook niet gehad. Een rondleiding door het ziekenhuis heb ik ook niet gehad, terwijl wel al vast stond dat ik daar zou bevallen.
    Maargoed, die gesprekken zullen ook wel overal anders zijn denk ik.

En idd, jij gaat 't ook wel redden! Er is er nog nooit eentje blijven zitten ;).

2. Delilah

Delilah Niet meer actief

Hey meis ik was ook altijd bang dat ik een knip nodig zou hebben maar het is mij echt meegevallen hoor! Op het moment dat ze zeiden dat ik 'm kreeg dacht ik echt "ah ja, joh al knip je me tot aan m'n rug open, haal m'n kindje er maar uit" op dat moment maakt het me allemaal niks meer uit!

Maar ze knippen je niet zomaar volgens mij hoor, ze zullen dit altijd overleggen! Bij mij werd de knip verdoofd dus ik voelde 'm niet en hoorde 'm wel hahahaha... Ik hoor veel meiden zeggen dat ze het hechten niet voelde maar dat vond ik wel vervelend. Het duurde ook ruim een uur voordat ze klaar was :( eerst die binnenste lagen en toen nog 8 uitwendige hechtingen. Dus toen ik vroeg of het nog lang duurde zeiden ze dat ze nog wel een verdoving erbij konden doen en toen was het weer even beter te houden.

Ik zou me er niet zo druk om maken, als er een knip nodig is ben je waarschijnlijk al zo blij dat er wat ondernomen wordt om je kleintje eruit te krijgen dat het je niets uitmaakt!

Na de bevalling is het wel even vervelend met die hechtingen, helemaal als ze beginnen te trekken maar bij mij zijn ze er toen na een week uitgehaald en dan is het al een stuk prettiger! Met plassen en poepen had ik er helemaal geen last van verder. En een paar keer per dag spoelen met lauw water of even weken in de groene badendas is lekker en dan gewoon zonder ondergoed op bed liggen op een onderlegger zodat het kan drogen is ook prettig...

Nou, een heel verhaal over "de knip" en misschien heb je 'm wel helemaal niet nodig :)

3. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    jullie zijn over 't algemeen wel érg optimistisch...
    ik ben geknipt zonder verdoving (was geen tijd voor) op een onverwachts moment, ik ben geen pieperd maar heb het echt wel uitgegild hoor, dat hoorden ze aan t eind van de afdeling ook nog wel!
    maar het gaat zo onverwachts, het is op dat moment gewoon nodig, en je bent echt wel blij hoor, dan is je kindje er ook sneller uit ;)

4. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Jalea, tegen mij zeiden ze dat ik nu een verdoving kreeg omdat ze een knip gingen zetten en toen voelde ik even een prikje en hoorde ik de knip, ging allemaal heel snel maar voelde er niets van behalve de pijn die je al had door de persweeen. Maar ik weet dus niet hoe het voelt als je niet verdoofd bent?

5. Tink

Tink Niet meer actief

Het was mijn grote nachtmerrie, die knip. Maar als het zover is en het blijkt toch nodig, dan geef je jezelf er maar aan over. Kan me niet schelen wat jullie met mij doen, als je mijn kind er maar gezond uithaalt.

Bevalling nummer 1: knip omdat kind uiteindelijk met de vacuüm gehaald moest worden. Ik was zó kapot na de langdurige bevalling dat het me niks kon schelen. Eerst verdoofd, toen schuin ingeknipt.
    Dat verdoven en het hechten ook, vond ik wel een rotgevoel, van de knip voelde ik niks.
    Het is wel een naar geluid, alsof je een flinke biefstuk doorknipt. Misschien handig om je man daar even op voor te bereiden ;)

Bevalling nummer 2 eindigde in een keizersnede, geen knip die keer.

Bij bevalling nummer 3 werd ik onverwacht (weet tot op heden ook niet waarom) ingeknipt, en deze keer bleek tot mijn schrik recht naar achteren. Dat dát niet verder uitgescheurd is noem ik nog steeds mazzel. Niet verdoofd, knip ook niet gevoeld, doen ze inderdaad op het hoogtepunt van een perswee als de huid helemaal strak staat.

Bevalling nummer 4: die ging zo snel dat kind uiteindelijk ongeveer gelanceerd werd na een kwartier persen. Geen tijd om te knippen, wel een paar kleine scheurtjes, o.a. in mijn binnenste schaamlip. Die is wel gehecht om slordig genezen te voorkomen, maar verder doen ze aan een scheurtje niet altijd wat, dat geneest zo ook vaak wel.

TiTaRa, niet te veel stressen over die knip hoor, een heel groot deel van de vrouwen bevalt gewoon zonder dat een episiotomie nodig is :)

6. henkie24

henkie24 Niet meer actief

ik zal over mijn knip niets vertellen. alleen dat het gevolg een totaal ruptuur is nu! :cry:

7. Tink

Tink Niet meer actief

En hier kan ik me voor de volle 100% bij aansluiten :). Ik heb geen makkelijke bevallingen gehad (alle 4 niet), maar voor het resultaat zou ik ze ook allemaal zó weer overdoen.

8. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    :eek: Totaal ruptuur....Nog zo iets!
    Mijn moeder zegt me de hele tijd dat het fout is zoveel over die knip te lezen enzo omdat ik men eigen daar alleen maar banger mee maak...
    Maar...Als ik het ergste er van denk kan het alleen maar beter aflopen tijdens de bevalling he! :D ...

9. Niet meer actief

De knip zelf heb ik ook niet gevoeld. In het ziekenhuis verdoven ze je eerst en dan knippen ze pas. Het hechten voelde ik wel omdat ze niet goed verdoofd hadden maar dat hoor je ook niet te voelen. Toen ze zeiden dat ze moesten hechten was het eerste wat ik zei: doet het pijn? Iedereen lachen, want ik had er net een bevalling opzitten, vergeleken met dat is het natuurlijk een eitje. Het herstellen daarna viel me wel tegen, heb 6 weken lang wel echt last van de knip gehad. Nu is het 8 weken geleden en voel ik er niks meer van gelukkig.

10. leonie20

leonie20 Actief lid

1 jul 2007
    180
    0
    16
    hier ook een knip gehad zonder verdoving sdaarna vwel verdoving gehad omdat een co-assistent mij moest hechten dat duurde zolang dat ze me moesten bij verdoven, mn man was heel boos en vroeg of ze dat niet op een zwijn konden oefenen:S
    heb daar verder geen pijn van gehad.
    na die tijd geen last gehad met plassen ofzo alleen na 4 dagen gingen ze trekken en bleken ze veel te strrak te zitten toen zijn ze eruit gehaald en heb ik nergens meer last vangehad..
    wat ik in het ziekenhuis kreeg waren maandverbanden die nat waren gemaakt en daarna in de vriezer waren gelegd.
    dat was eerst super koud maar daarna echt lekker verkoelend en het ging het zwerllen tregen..al met al dus echt mee gevallen...
    had na 3 dagen mn broeken van voor mn zwnangerschap alweer aan:D

11. Seilenna

Seilenna Actief lid

9 sep 2007
    442
    0
    0
    Flevoland
    Niks van gevoeld! Was haast blij dat er eindelijk vooruitgang in zat, binnen 10 minuten: verdoving, pomp, knip, 2 keer persen en ze was er...heerlijk, na een dik uur persen!

ook het hechten viel reuze mee! Vind nu wel dat het langzaam geneest (bijna 3 weken geleden nu)...

12. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    ja hopelijk is die bij mij ook niet al te pijnlijk...
    Heb er alleen heel erg schrik van, want ik ben echt niet gek op naalden en het hele ziekenhuis-geur gedoe :D Moet namelijk in het ziekenhuis bevallen(woon in belgië) en ik wil dit ook het liefste. Ze kunnen u nergens zo goed verzorgen na een bevalling dan in het ziekenhuis...

13. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

tijdens een wee, en ik voelde er niets van. het hechten vond ik wel eng maar ik voelde dat eigenlijk ook niet.
    een paar dagen na de bevalling voelde ik het wel, maar ja dan heb je ook afleiding van de kleine.

14. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Dat ben ik niet met je eens...je bent dan zo gespannen over wat komen gaat...of mogenlijk komen gaat dat je de vordering van weeen kan tegen werken...en als resultaat dat je erg lang over je ontsluiting doet :rolleyes:

Mijn knip is bij een pers wee gezet...nix gevoeld....ook niet van het hechten. (de beste verdoving ooit lag op me buik! ;) ) vond het rijgen van het garen iets minder :rolleyes:

Deel Deze Pagina