verlangen

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door cle23, 4 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cle23

cle23 Actief lid

10 dec 2008
    420
    0
    0
    hoi dames,

herkennen jullie dit? mijn meisje is nu 3 maanden en echt een heerlijk kind. ik geniet iedere dag van haar. echter ik heb nu alweer een verlangen naar een zwangerschap, al het magische er om heen? weet niet of dit een verlangen na een 2de is of gewoon afscheid nemen van de bijzondere tijd?

liefs

2. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ja hoor ik ken het wel,
    ik miste mijn dikke buik, je schopjes midden in de nacht,
    het echt 1 zijn met je kindje, ook manlief miste mijn dikke buik die hij vast kon houden, of hand leggen op mijn buik

bij mij was dit het verlangen naar een 2e kindje.
    bij manlief was het verlangen er wel maar wou toch nog even wachten tot zoonlief 1 zou zijn...
    in okt. hebben we echter besloten toch maar weer te klussen :p

3. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Ik heb ook heel sterk het verlangen naar een tweede. En dat terwijl Mike pas twee weken oud is.

Maar het is zo bijzonder en geweldig dat ik me niet kan voorstellen dit nooit meer mee te maken.. Word ook erg verdrietig van het idee dit nooit meer mee te maken.

Dus vind het niet raar hoor!.

4. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Oh ja hoor ik herken het wel :)
    Miste ook mijn dikke toeter, en die schopjes. Heerlijk :)
    En dat verlangen is er nog steeds, dus het is echt een verlangen naar een tweede. Dus we gaan ook besloten om ervoor te gaan..

5. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    in het begin had ik dat ook heel erg.. maar nu de kleine bijna 6maand is, begint het een beetje weg te ebben. niet dat de wens naar een 2e weg is, maar het is niet meer zo duidelijk aanwezig als eerder. misschien komt het ook omdat je nu wat drukker bent met de kleine,

6. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    heel herkenbaar
    ik mis mijn buik ook heel erg en de schopjes enzo
    misschien is het gevoel nu even erg omdat ik weet dat ik nooit meer zwanger zal zijn enzo
    die gedachten daaraan moet ik wel even slikken hoor.
    maar het zal wel over gaan met de tijd
    net wat sanneT zegt ;)

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

heel herkenbaar, ik mis het ook nog steeds, begin me er nu bij neer te leggen dat het nog even zal duren voor ik weer mag..

8. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Ja heel hekenbaar!! En ook aan toe gegeven :) we wilde 3 kids en die zijn er ook gekomen en we zijn er super blij mee!!
    Maar nu is het klaar vind 3 een leuk gezin en we zijn helemaal heppie nu dat alles lekker gezond is enzo.

Maar heb zeker wel gejankt als een klein kind in me kraamtijd omdat dit me laaste zwangerschap/kraamtijd zou zijn zo onwerkelijk allemaal!

9. faye24

faye24 Bekend lid

5 jan 2009
    781
    0
    0
    Zo herkenbaar..Wij wilde eerst niet meer kinderen,nu verlang ik ook al weer naar een kindje,en zelfs meer.Ben helemaal overdonderd door het bijzondere gevoel wat een kindje in je los maakt.Manlief is ook om,als het lukt komen er meer.(hij wilt 1,ik meer)Dus dit jaar weer aan de klus.Maar die zwangerschap was vreselijk.Hoop dat de volgende beter is,en de bevalling ook.

10. little hoop

little hoop Actief lid

5 mrt 2009
    187
    0
    0
    ik mis het ook heel erg..ondanks alle ongemakken van de zwangerschap :D vond ik het een geweldige tijd..ik zou het voor geen goud willen missen en ja ik zou morgen weer zwanger willen zijn maar aan de andere kant wil ik eerst echt gaan genieten van mijn kleine man...Love him so much..het gevoel van moederschap..de liefde die je voelt en iedere groeid en groeid dat wil ik heel bewust mee maken...dus ik denk dat ik toch maar even wacht voor een tweede.
    Maar hoelang ...haha jaaaa dat weet ik niet ;)

11. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

HOi dames

ik weet dat ik echt 2 weken na de bevalling heel graag weer een zwanger wilde zijn en echt voor nog een kleintje wilde gaan,

maar dat was denk ik even gewoon een roes, van dat het nu anders is, niet dat we niet meer kindjes zouden willen, of het hierbij zouden willen laten, juist niet,

maar ik weet dat het gevoel wat ik toen heb, gewoon door alle kraamroes kwam, ook dat verliefde gevoel helemaal naar mn vriend enzo hahaha (dit ook weer niet dat ik nu niet meer verliefd op hem ben of wat dan ook, maar gewoon nu is het weer normaal hoe het was)

Daarna is dat gevoel weer weg geebd, maar nu we weer wat verder zijn, mis ik het dus ineens weer heel erg, dat zwanger zijn, dat speciale magische wat cle ook zegt..

maar ik denk dat we hier nog niet zo heel snel weer voor een 2e kindje zullen gaan, eerst genieten van onze lieve meid en ik moet zeggen dat ik ook nog niet kan denken om nu 2 kids te zouden hebben, lijkt me super druk! maar wie weet.. over een jaartje ofso;)

12. wieffie

wieffie Fanatiek lid

26 feb 2007
    2.750
    0
    0
    Ja ik herken dat gevoel ook heel erg goed. Ik had werkelijk een helse zwangerschap, tot de laatste dag moeten overgeven, dik 10 kilo afgevallen, 2 zh opnamens omdat mijn zoontje hartritmestoornissen had met alle bijkomende stress en een wild west bevalling in de ambulance waarmee ik net op tijd op de verloskamer was (moest in een zh 150 km verderop bevallen) maar zou zo weer zwanger willen zijn. Miste het ook verschrikkelijk. Had heel lang het gevoel er niet genoeg van genoten te hebben. Nu wordt het weer wat rustiger in mijn hoofd maar het gevoel dat ik nog graag een 2e kindje zou willen bleef. Nu gaan we dan ook weer proberen om opnieuw zwanger te raken...

13. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    Heel herkenbaar. Mijn mannetje is nu 7 weken en ik mis die dikke buik ook. Nou is mijn zoon 5 weken te vroeg geboren. Dus ik heb toch enkele weken gemist. Daarnaast heb ik geen kraamperiode meegemaakt omdat ik de eerste twee weken drie keer per dag naar het ziekenhuis ging om mijn zoon te zien. En dat terwijl ik nog met de pijn liep van een keizersnede.

Weet dus niet of het een gevoel is van het missen van misschien wel 5 weken zwangerschap of een verlangen naar een tweede. Gelukkig willen mijn man en ik graag een tweede erbij. Maar dan pas over een paar jaar.

In mijn achterhoofd weet ik dus dat ik deze mooie periode misschien nog een keer mee mag maken.

14. booboo22

booboo22 Bekend lid

14 okt 2008
    929
    0
    0
    Brabant
    ook ik heb er last van!!kan nietwachten:D

15. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Ik herken ook het verlangen naar meer kindjes, we willen er graag 3.
    Het idee dat we niet meer kinderen zouden kunnen krijgen, geeft me een heel naar gevoel. Een kindje is zo iets bijzonders.
    Nu verlang ik niet naar een zwangerschap, ondanks dat ik niks te klagen had tijdens mijn zwangerschap, vond ik het maar lastig die buik. Dat getrappel vond ik wel gezellig, maar verder vond ik er niks aan. De zwangerschap mogen we wat mij betreft overslaan. :p

16. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Volgens mij is het ergens ook wel een truukje van de natuur hoor.
    Ik heb dat verlangen nog steeds, om weer zwanger te worden (kleine is nu 1jr4mnd). kZou echt graag een 2e willen, weer zwanger zijn, weer bevallen, het is verslavend lijkt wel, en dat na 1 keer ;)

Maar het gekke is dat als ik terugkijk naar de afgelopen tijd ik zoooooooo blij ben dat ukje een dreumes is. Ik ben namelijk helemaal geen baby type! Nog steeds niet. kHad voor de geboorte van mn dochtertje amper een baby vastgehouden in mn leven, en nu nog zal ik echt niet zomaar koediekoediekoedie het schattige babietje van de buurvrouw vast willen houden. Yak, babies!
    Raar he?

Maar goed, die 2e komt dus wel een keer, want dat verlangen is zooooo sterk, dat ik ongetwijfeld weer met alle liefde en toewijding een 2e babietje zal zorgen.

17. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Wij hadden er altijd wel graag vier of vijf willen hebben, maar helaas lukte dat niet. We bleven steken op twee.
    Maar wonder boven wonder hadden we twee jaar geleden nog weer een gelukkie!
    Ik vind het heel jammer dat ik al zo oud ben, anders had ik er zeker nog graag weer eentje erbij willen hebben.
    Maar hoe ouder je wordt, hoe meer risico's jezelf en de baby ook gaan lopen, dus ik denk dat het voor ons nu Schluß moet zijn. :(

18. marlies85

marlies85 Niet meer actief

Zooo herkenbaar.Ik mis het zwanger-zijn verschrikkelijk.
    Maar nu eerst nog even volop genieten van ons meisje.

19. ruby82

ruby82 Actief lid

30 dec 2008
    238
    0
    0
    amsterdam
    hi,

Ik ben in december bevallen van een dochtertje en ik mis het zwanger zijn ontzettend!!!!!!!! Mijn mooie buik, het getrappel, het dromen van hoe het zal zijn. Maar nbij mij is het niet het verlangen naar een tweede, ik wil soms gewoon terug in de tijd gaan naar die prachtige, bijzondere tijd.:(

20. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    ja ik herken dit ook voor mij is het een mix van gevoelens iets wat ik vaker al had kunnen hebben en iets wat hoogstwaarschijnlijk nooit meer komt dus alles mis ik ik mis de o zo nare bevalling dat nooit meer te kunnen meemaken mis de eerste weken mis de buik de schopjes het leven in mij alles moet ik achter me laten en met heel veel geluk en heel veel moed mischien nog 1 keer weer maar zoals het nu er voor staat niet meer.

Dus ja het is vreselijk toch denk ik ook dat we het missen door de hormonen die nog in het lijf zijn.
    ben ook nog veel emotioneler pfff
    gr miriam
    ps leuke foto heb jij ingezonden tegen zoveel stemmen kan niemand op

Deel Deze Pagina