Bij mij moest hij er uit aangezien de hartslag steeds wegzakte (achteraf zat zijn navelstreng achter zijn schouder vast). Kon me niks boeien, hij moest eruit! Wel verdoving gehad. Geen last gehad. Daarna ook nooit last van gehad. Mooi en snel genezen. Was ook wel een mini knipje.
Nee de verloskundige of gyn daar heeft het afgemaakt. Ik was een spoedgeval geworden en mn eigen VK ging niet mee naar het ZH.
Hier ook niks van gevoelt. De vk vertelde het wel, was al lang aan het persen, en de kleine moest echt gaan komen. Dus de schaar erin, voelde niks ervan, bij de volgende wee kwam de kleine door een flinke perswee en een duw op mijn buik van de verpleegkundige! Voor manlief was het wel heftig om te zien (duw) en te horen (de knip).
Heb er nietsvan gevoeld, wel gehoord Ze hebben vooraf een verdoving gegeven en daarna de knip gezet. Hechten vond ik wel vervelend, maar zo'n 2 weken na de bevalling had ik nergens meer last van.
Hier ook een knip gehad. Zelfs eerst nog een spuitje daar gehad geloof ik, maar niet veel van meegekregen. Vond het een hele opluchting, zo blij was ik ermee. Toen 1 Kee persen en de verloskundige kon onze jongeman nog maar net opvangen hihi Mijn man roept net: De knip: liever niet als wel, Is het zover dan maar snel.... Sorry dames.....
Niets van gevoeld hoorde alleen een knip. Was van te voren ook verdoofd, daar heb ik ook niets van gemerkt.
Bij mijn dochter wist ik dat ze ging knippen want na mijn laatste wee zei ze "hierna komt ze,kom op!!" Ik heb zelfs een foto waar je mij een hap lucht ziet nemen en zij staat al met de schaar in mijn poes! Niks van gevoeld,het hechte vond ik veeeeel erger omdat ik flinke na weeën had en ze hard aan het touwtje trok
Niks van gemerkt... had wel epidurale gehad, maar na 6 uren is die goed uitgewerkt (ondanks de restjes die ze bijspoten). Ze hebben ook niet extra verdoofd voor die knip. Ik besefte de knip pas als ik mijn gynae bezig zag met draden (toenaaien) tussen mijn benen. Toen was de kleine al lang geboren
Toen de gyn constateerde dat onze meid een sterrekijker was (was ik zelf ook ) riep ik meteen: "verdoven maar, dan kun je zo knippen!" Hij luisterde goed die man, want tijdens de volgende wee ben ik verdoofd. (had al vanaf 7 cm persweeën, en inmiddels volledige ontsluiting) Door de knip ben ik in 4 persweeën of eigen kracht van onze sterrekijker bevallen! Manlief heeft staan kijken tijdens het hechten, whaha! Helaas zijn bij mij de hechtingen niet helemaal lekker opgelost, en daardoor heb ik nu een kleine ontsteking... Maar ook dat doet niet echt zeer! Alleen lastig dat ik na 6+ weken weer moet gaan spoelen...
Volgens mij ben ik de enige die de knip wel gevoeld heeft, niet heel pijnlijk want ze knipte tijdens een wee. Ik moest roepen als er een wee kwam en hup....knip en diezelfde seconden dat ze knipte werd ze geboren. Onze dochter paste niet en omdat alles heel snel ging (2,5uur) moest ze meteen knippen zonder verdoving anders was het een totaal ruptuur geworden, en nu alleen een knip. Met hechten hebben ze me wel verdoofd, na een dag of 5 werd ik gek van die hechtingen kon niet meer zitten, lopen, dus heb de vk die kwam kijken gesmeekt om ze eruit te halen en gelukkig kon dat. De pijn was meteen over en heb nooit nergens geen last meer van gehad. Dus nee pijn deed het niet maar prettig is anders. Om het moment dat de vk zei bij de volgende wee ga ik een knip zetten en is ze geboren zei ik 'doe maar knip maar, doe iets ze MOET eruit' hahaha
Ben ik de enige die het enger vind om te horen dat je tijdens een wee toch zoveel pijn hebt dat je zo'n knip ook niet meer voelt?
Ik heb mijn knip amper gevoeld met een 2 derde uitgewerkte ruggenprik. De gyn heeft snel gehandeld en direct de vacuumextractie erop gezet. Hechten voelde wat akelig. Maar ik had er ook een ruptuur bij (in 3 lagen).. Het gaat met de dag beter. Dus denk vooral aan het feit dat het de week erop minder pijnlijk is. Het is nou eenmaal geen pretje. Moet wel zeggen dat ik doodsbang was voor knip en ruptuur. Maar op het moment dat het niet anders kan, intereseerd het je niets, zolang de kleine er maar uitkomt.
Ik vond de meeste weeën echt goed te doen hoor, aan het einde werd het zwaarder. Had rug en buikweeën. Alleen persweeën inhouden, dat was rot! Maar toen ik met de persweeën mee mocht persen voelde ik geen pijn meer, alleen verlichting. Wilde hem zo snel mogelijk eruit hebben haha. (helaas 72min geduurd). Er komt zoveel oerkracht bij joh...die knip is niks daarbij.
Hier zag ik, toen ik nog zwanger was, enorm tegenop.. ik was er zo bang voor! Had er zelfs nachtmerries van.. Maar tijdens het persen (ik heb 6 uur persweeen op moeten houden met 10 cm ontsluiting) was ik allang blij dat er iets gedaan ging worden.. als hadden ze 50 knippen gezet (ok, beetje overdreven..) dan had ik het ook goed gevonden! Op het moment dat je bevalt, voel je zo veel.. en gebeurt er zo veel. Als je persweeen hebt, dan geef je je eraan over.. en dan maakt het je niet meer uit of je een knip krijgt. Ik heb er niets van meegekregen.. het is dat ik de gyn hoorde zetten 'wil je me even de schaar geven'. Anders had ik het nieteens geweten. Ik begrijp je angst en dat je er tegenop ziet.. en dit zal ook blijven tot je zelf aan het bevallen bent.. maar het valt echt mee Wij vrouwen zijn ervoor gemaakt en we kunnen het aan. heel veel succes en geniet van de laatste weekjes van je zwangerschap
hihi arme meid! Die pijn van een wee is anders dan gewone pijn.. heel moeilijk uit te leggen.. die pijn wordt opgebouwd (met inleiden is het natuurlijk iets sneller dan dat het gewoon begint), maar je geeft je eraan over.. natuurlijk doet het pijn, maar op dat moment is het gewoon zo.. je verzet je er niet tegen en je kan het aan...
uhm hier niets van de weeën gevoeld en vond ik ook niet pijnlijk. Heb me kapot gelachen met de verpleegkundige het ging zo soepel dat we grapjes konden maken... alleen op een gegeven moment voelde is net of een velletje klem zat wat schaafde. Dat klopte precies,het was een schaafje. Ik ben als de dood om geknipt te worden of te scheuren. Als ik tijdens een perswee die wel gevoelig is, maar die ik lang niet als ondragelijke pijn ervaar, dat schaafje al voel (omdat de rest niet pijnlijk was, met haar hoofdomtrek van 35 cm) wat dan als ik scheur....brrrr was trouwens een stortbevalling. tot 8cm heb ik niets meegekregen, dus in 2,5 uur tijd was het begin (wat ik meekreeg) tot placenta er uit... haha dat was mijn eerste... Oja perweeën inhouden, dat moest wel want ik zat in de auto (7 minuten maar) en ik wilde niet dat ze op de autostoel terecht kwam... Dus wel zitten kronkelen in de auto haha. toen ik binnenkwam en ging liggen zag manlief de haartjes al, dus hoefde nergens aangekoppeld te worden en mocht gaan persen, want ontsluiting is dan toch niet meer te meten Ik krijg die angst voor scheuren of een knip niet uit mijn hoofd... brrrr en dan hoop ik nog 2 wondertjes te mogen krijgen. Hopelijk ook zonder kleerscheuren. In mijn geboorteplan heb ik staan dat ik geen knip wil en als het medisch echt moet dat het eerst verdoofd moet worden. Manlief weet dat ook en zorgt er ook voor dat het zo gaat. Hij heeft de eerste helemaal zelf gehaald (onder begeleiding) en dat willen we met de volgende ook doen! Dus houdt het scheuren en knippen alsjeblieft ver van mijn bed haha
ik kreeg te horen dat ze gingen knippen, heb het geluid gehoord maar niets gevoeld. me daar achteraf over verwonderd 'toch knap dat je daar niets van voelt he schat!' -lieverd, ze hebben je verdoofd... 'o echt..?!' had ik ff gemist.
En als er geen tijd is voor verdoven? Serieus, al hadden ze het hele boeltje open moeten knippen zonder verdoving, mijn kind moest er levend uit. Gelukkig nog net gelukt. En ze zeggen dat het niet veel uitmaakt, de hoofdomtrek, maar die van mij paste er toch net niet door met 39 cm.
39 cm. Hier een omtrek van 31 cm., maar ook dat ging niet lukken zonder knip. En inderdaad, ik heb het nog geroepen ook, 'knip de boel maar open' , ik dacht 'dat kind moet er uit en wel nu!'
Ja bij het cb hebben ze m 3 keer opgemeten, omdat ze dachten dat het niet kon kloppen (met 4 weken was 't 40,5). hij heeft nog steeds een grote kop hihi. Kindermutsen zijn vaak te klein. Maar ja op dat moment maakt het je gewoon niet uit. 't Kind moet eruit.