Foliumzuur vergeten...of toch niet?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Wilma, 22 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Beste verloskundige,

Door de drukte van iedere dag, 2 kinderen en 2 honden en n huishouden vergeet ik soms mn foliumzuur (ik heb davitamon fem natal met foliumzuur) in te nemen. Halvewege de dag heriner ik me dan de foliumzuur weer....maar soms twijfel ik....heb ik hem nou al wel of niet in genomen?
    Ik weet het....zelfde tijd elke dag...Maar t lukt me maar niet om dat voor elkaar te krijgen.
    Nou mn vraag, is het erg als ik er prongeluk 2 op een dag in neem? Natuurlijk niet elke dag.

Alvast bedankt!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Wilma,

nee hoor, als je een teveel hebt aan foliumzuur door bv 2 tabletten, plas je dit weer uit.

Groetjes Brigitte

3. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ok...en de verdere dingetjes in de tablet? Want het is er dus een met meerdere dingen in een.
    Allerlei vitamines en mineralen. Die plas ik ook allemaal uit? Of maakt 2 x de dozis niet zo veel uit? Want bij die dingen staat bij aanbevolen dagelijkse hoeveelheid 100% namelijk.

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Wilma,

nee, dat maakt ook niet zoveel uit, want je weet als je gewoon eet ook niet of je ´teveel´ van een bepaalde vitamine binnen krijgt. Ook dat plas je uit.

Groetjes Brigitte

5. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    OK bedankt voor de antwoorden!

Deel Deze Pagina