De knoop doorhakken

Discussie in 'Babynamen' gestart door Nina Sanders, 20 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke combinatie?

1. D.omien S.amuel

195 stem(men)
    77,4%
  2. Z.ammis E.lias

57 stem(men)
    22,6%
  1. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.697
    4.306
    113
    noord holland
    Dan t misschien toch maar even afwachten tot na de geboorte en het hem laten bepalen :roflmao:.
    Ook al geeft t je juist geen rust zoals je zei ;), zolang jullie nog niet kunnen kiezen komt de geboorte gewoon vanzelf een keer. Dan is ie er en kun je hem zien...en dan weten jullie t vast! :)
    Dus wat dat betreft komt t echt wel goed.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  2. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.511
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Toen ik eerder opperde om dan Z.ammis Do.mien te doen of Domi.en Zamm.is, schoot je dat meteen af "voor het geval we ooit toch nog voor een vierde gaan.. je weet maar nooit".
    Maar serieus: why?
    Ik bedoel: dit zijn gewoon dé namen voor jullie.
    Je weet niet óf jullie ooit nog voor een vierde gaan.
    Je weet niet of je dan wel zwanger zal raken.
    Je weet niet of het een jongen of een meisje wordt dan.
    En zelfs al wordt het dan wéér een zoon. Nú roep je: het is nu al zo moeilijk, we gaan vast en zeker nóóit een naam voor een vierde zoon vinden, maar geloof me: als het eenmaal zover ik zal jullie kind echt niet voor eeuwig naamloos door het leven gaan (hooguit een paar dagen allicht).
    Ik ben dus vooral benieuwd naar het 'waarom niet Z.D. of D.Z.' ipv. 'waarom alleen Z.E. of D.S.'?

Zuul vindt dit leuk.
  3. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @hummeltje5 omdat we beiden achter Z en D de gevonden 2e namen een mooiere combi vinden! :p
    Het is dus echt een 1e namen kwestie. We vinden de namen ook gewoon te leuk voor als 2e naam

hummeltje5 vindt dit leuk.
  4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @hummeltje5 als ik wel mee ga met je gedachtegang, dan vind ik Z.D. 100x leuker dan D.Z.
    Maar puur dan omdat ik dat lekkerder vind uitspreken

hummeltje5 vindt dit leuk.
  5. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.697
    4.306
    113
    noord holland
    Dat was ook mijn gedachte @hummeltje5 :roflmao:.
    Nou snap ik de uitleg van @Nina Sanders ook wel. Ik zit echter vooral aan de gedachtegang van Hummeltje5 te denken dat beide namen jullie heel veel doen. Je weet niet wat de toekomst brengt dus waarom dan niet combineren? Dan zijn ze in ieder geval zeker weten allebei 'gebruikt'. En hou je ook nog de optie over om toch de andere naam te kunnen gebruiken in t dagelijks leven als ie achteraf beter lijkt te kloppen :roflmao:.

hummeltje5 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik vind opeens de gedachte om te wachten tot de geboorte niet eens heel erg gek. Als ik nou twijfelde of ik een naam überhaupt leuk genoeg vond, dan vind ik wachten tot de geboorte onrust geven. Want ja, waarom zou je een naam dan opeens veel leuker gaan vinden? Omdat je er een gezichtje bij ziet? Een gezichtje dat in de daarop volgende dagen nog enorm verandert?

Hier is de twijfel kwestie gerelateerd aan 2 namen die we dusdanig leuk vinden dan we twijfelen welke we het allerleukste vinden.

Ik realiseer me dat ik enorm aan het zeuren en dralen ben over de namen maar het is ook een proces waarbij ik hoop dat het mij/ons verder helpt. Ik vind het zo belangrijk een naam. Nog even wat losse argumenten wat nu door m’n hoofd spookt.

Team Domien want:
    - al sinds 2013 favoriet
    - mini O had zo geheten als man niet de associatie had met radio-dj
    - zelfde gevoel als bij O1. Past bij ons, voelt vertrouwd en zijn er al zo lang aan ‘gewend’.
    - niet veel voorkomend
    - mooie, warme klank.

Team Zammis want:
    - óók een België associatie (net zoals Domien trouwens)
    - niet voorkomend in NL en
    - daarmee net zo uniek als O2 wat ik bij elkaar echt heel tof vind
    - nieuwe naam die moet groeien, maar niet onmogelijk en het feit dat we de naam zo snel zo tof vinden zegt ook wat
    - we hebben op de proefdruk geboortekaartje Z staan en telkens als ik de naam dan op papier zie dan ben ik weer opnieuw helemaal overtuigd

nadeel: Z zal ik wel altijd moeten corrigeren qua uitspraak denk ik. En: Z zullen veel mensen denk ik afkorten tot Sam, terwijl je de letter Z echt wel uitspreekt. Als het woord mummies maar dan vervang je mum door zam.

7. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.697
    4.306
    113
    noord holland
    @Nina Sanders ik zou zelf de naam niet afkorten als Sam. Sowieso kort ik niet gauw namen af maar áls ik het al zou doen zou ik Zam zeggen. Juist omdat je de Z gewoon duidelijk uitspreekt in zijn naam.
    En inderdaad, dat is wat ik bedoelde. Jullie hebben al namen, je twijfelt alleen welke. In de aankomende tijd zal er vast wel een meer naar de voorgrond trekken en anders vast wel na de geboorte. Dat komt echt wel goed.
    En je zeurt niet hoor, je wil gewoon de perfecte naam kiezen, heel begrijpelijk wanneer je nog twijfelt.

hummeltje5, Nina Sanders en Hemeltjelief vinden dit leuk.
  8. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
  9. Wasabi

Wasabi Fanatiek lid

28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik heb op Domien gestemd. Als volwassen man vind ik dat persoonlijk veel beter passen :) ook ik vind Elias een mooiere 2e naam

10. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

Mijn zus had 2 namen waar ze niet uit kon kiezen. Ze heeft ze beide op een briefje geschreven en haar zoon toen één van de briefjes laten trekken. Die naam zou het worden. Je eerste gevoel bij het lezen van de naam die het zal worden, verraadt veel!

11. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Wij hebben trouwens bij J. Gewacht tot ie geboren was:rolleyes: en nog wat overlegd in de dagen erna.

12. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier vanochtend traktatiespul besteld voor de opvang voor de jongens als de baby er is. En ik wil labels beschrijven met 'Hoera, een broertje voor O en O: [naam baby]'. En als ik de labels in mijn hoofd schrijf, dan vul ik automatisch de Z naam in. Ook op het geboortekaartje (proefdruk) klopt Z. voor ons gevoel. Mijn man zei gisteren ook nog: 'ik durf het wel aan, ben helemaal gewend aan Z. - ondanks mijn toenemende liefde voor de D naam - en het past gewoon hartstikke leuk bij O en O.'

Ik denk dat het nu 70% Z. is en 30% D. :p
    Helemaal weg is de twijfel absoluut niet hoor.
    Maar we zijn al een aantal dagen team Z. :p

13. Jozefien85

Jozefien85 Niet meer actief

Hier ook team Z!

Hemeltjelief en Nina Sanders vinden dit leuk.
  14. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik werd vanochtend wakker en wist het zeker! Z.E. blijft! :thumup: dat voelt als dé combi voor ons, de twijfel neemt af en het voelt gewoon goed. Ik ben klaar met twijfelen!

rocketscience, Tipp, Leraje en 10 anderen vinden dit leuk.
  15. Muisje2016

Muisje2016 Fanatiek lid

18 jan 2016
    3.025
    5.138
    113
    Ik lees het hele topic net pas, maar heb Z.E. gestemd. Vind het mooi en apart en een beetje zangerig. Hopelijk helpt mijn stem om je keuze nu te bevestigen ipv opnieuw te gaan twijfelen :D

Ik ben trouwens nog ff nieuwsgierig wat de naam van O2 voluit is? Heb het een keer ergens voorbij zien komen maar ben het weer vergeten. O1 was dacht ik O.tis?

16. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    O1 is idd O.tis. O2 is O.ssip.

Muisje2016 vindt dit leuk.
  17. Muisje2016

Muisje2016 Fanatiek lid

18 jan 2016
    3.025
    5.138
    113
    Oh ja! Vind ik heel goed bij Z passen!

18. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.697
    4.306
    113
    noord holland
    Jeeeeej, zie je dat moment komt vanzelf!! :D
    Wat heerlijk dat je klaar bent met twijfelen.

19. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Nog steeds dezelfde knoop doorgezakt hoor! Definitief blijft het Z.E. :D
    Heerlijk gevoel om er echt uit te zijn. Blijkbaar is twijfel op dit termijn écht normaal. Heb ik immers bij de andere 2 jongens ook gehad.

hummeltje5 en Tipp vinden dit leuk.
  20. Delacour

Delacour Bekend lid

25 nov 2019
    989
    1.263
    93
    Vrouw
    Ik heb je topic gevolgd en vind Z. een hele mooie en bijzondere naam die goed past bij de twee broers. Goede keuze en fijn dat je niet meer twijfelt :)

Deel Deze Pagina