We zijn 39 weken zwanger en ineens slaat de twijfel toe... We vinden Liva een erg mooie naam. Twijfelen nu alleen of deze naam later ook nog mooi is voor een (jong) volwassen vrouw. Ik ben de naam zelf nog nooit in het dagelijks leven tegen gekomen, dus vandaar de twijfel denk ik. Wat vinden jullie?
Hihi ik moet wel een beetje gniffelen. Waarom zou deze naam op volwassene leeftijd niet mooi zijn? Heb je daar een goed antwoord op? Niet twijfelen zou ik zeggen want het is een prachtige naam! Bij namen op volwassene leeftijd die niet mooi zijn denk ik eerder aan aan namen waar ‘je’ achter gezet wordt. (Sjoukje, aukje enz) Maar goed daar verschillen ook de meningen over.
Ik snap denk ik wel waar de twijfel vandaan komt: de naam hoor je de laatste jaren vaker en voelt daarom vrij nieuw. De meesten zullen dus ook alleen maar jonge meisjes kennen met die naam. En dan klinkt de naam ook nog eens heel lief, waardoor er twijfels kunnen ontstaan over of het wel bij een volwassene past. Ik denk zeker dat dat kan. De generatie van nu groeit op met de namen van nu. Voor hen zal dit straks heel gewoon zijn. En voor de mensen die over een jaar of 20 de naam nog altijd niet kennen kan het misschien even wennen zijn, maar dat wennen gaat snel hoor. Toi toi toi met de laatste loodjes!
Ja! Je komt hem (nog) niet tegen, omdat het een vrije nieuwe naam is. Maar over een jaar of 15-20 zijn er zat volwassen vrouwen die Liva heten
In tegenstelling tot andere namen die hier soms voorbij komen vind ik dit juist een naam die goed voor een volwassen vrouw kan. Bij een oudere liva stel ik me een frêle oudere dame voor. Beetje sjeik Kan prima