Interieuradvies nodig

Discussie in 'De lounge' gestart door Chocoholic, 10 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Ons huis is momenteel in aanbouw.. bijna klaar. Dus tijd om alvast na te gaan denken aan de kleuren en raamdecoratie. Help!
    We krijgen een eikenhouten vloer. Mijn idee is om de muren grijs (of zelfs antraciet) te doen. Het laatste is mijn man het niet mee eens.
    Hier het woongedeelte en idee voor de muren. Maar voor welke raamdecoratie moeten we kiezen? Ivm de kiepramen (die naar binnen komen) kan ik er geen vouwgordijnen neerhangen.. Achter hebben we tuindeuren dus daar komen sowieso gordijnen tot aan de grond. Ik wil wel graag 1 lijn trekken in de gordijnen overal om het rustig te houden.

Bekijk bijlage 503969

Bekijk bijlage 503970

2. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Deze keuken lijkt enorm op de onze (niet kijken naar de vloer want die wordt eiken).
    En ook het idee van antraciet kleur muren blijft enorm in mijn hoofd. Mijn man vindt dat het dan in de keuken met die donkere kast te donker gaat worden. Naar mijn idee hebben we enorm veel licht door de tuindeuren, maar toch twijfel ik.

Bekijk bijlage 503973

Bekijk bijlage 503974

3. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik zou het licht houden. Heb je mooi contrast met je keuken. Pas wel op dat de kleur bij je kast past, en bij de vloer natuurlijk.

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.248
    4.480
    113
    Ik zou het licht houden en dan aankleden met donkere accenten (b.v in de raamdecoratie)

ik zou de keuken (zoals op de foto) mooi laten afsteken tegen een lichte ondergrond, denk als je de ondergrond ook donker maakt je hele keuken als het ware weg valt.

5. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Tnx voor jullie inzicht!
    Gordijnen vind ik aan de voorkant nog moeilijk, vouwgordijnen of lange overgordijnen zoals bij de tuindeuren komen?
    Als we alle muren lichtgrijs doen, zoals op de 2e foto, nijg ik naar donker grijs..

6. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Of wit, is fris en ruimtelijk. Ik heb zelf lange witte gordijnen, van plafond tot grond. Daarmee benadruk je de hoogte van de kamer.

7. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik zou lange witte gordijnen doen, en een lichte muur zoals de tweede foto in je eerste post en dan donkerdere accessoires.

Blijft leuk (en lastig) om alles te bedenken!

8. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Dit vind ik mooi bijvoorbeeld.

Bijgevoegde bestanden:

9. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Wauw ja witte gordijnen is ook een optie.
    Maar met 2 kleine kids?? Ff goed over nadenken tnx!

10. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Hou persoonlijk niet zo van dit. Zou die muren inderdaad grijs doen. Niet te donker. Wij hebben beneden lichtgrijze muur met in woonkamer een zeegroene hoek, houden van kleur in huis. Voorkant witte plissegordijnen. Achterkant komen nog lange gordijnen, hebben we een schuifpui.

Wit vind ik te steriel, dus zou zeker wat doen.met grijs of desnoods dus nog iets in een kleur.

11. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.786
    7.373
    113
    Ik hou wel van contrast, dus wat donkerder grijze muren, en dan witte lange dunne gordijnen voor alle ramen (dus voor elk raam 2). En dan hoge witte plinten.
    Maar het huis ziet er op de foto wel donker uit. Zelf verf ik het liefst alle muren dezelfde kleur, nooit 1 muur een kleur, sowieso 3 minimaal. Zelf vind ik 4 in hetzelfde grijs het mooist. Maar als de ruimte echt zo donker is als op de foto zou ik het iets lichter grijs doen dan op die laatste foto.

12. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Ik ben ook wel van verschillende kleuren. Dus helemaal wit wordt het sowieso niet.
    Op de foto lijkt het donker, maar dat is niet zo. Het oogt ook veel donkerder omdat het beton nog zichtbaar is ook. Als dat alemaal gestuucd is en de vloer ligt erin is het een heel ander gezicht.

Omdat het 1 geheel is, woonkamer en keuken, wil ik ook alle muren hetzelfde. Hoge witte plinten zijn al besteld ;)

13. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Ik weet niet of je heel trendgevoelig bent, maar de antraciete muren is volgens mij al weer op zijn retour. Het is zo "VT Wonen". Als je het mooi vindt, maakt het natuurlijk niet uit, maar je zou ook aan een andere (donkere) kleur kunnen denken. Lastig hoor, om advies te geven aan iemand die je niet kent, maar ik bedoel zoiets:

http://assets.yellowtrace.com.au/wp-content/uploads/2014/07/Hayme-Colour-Forecast-2014-Yellowtrace-10.jpg

Of zoiets http://eu.farrow-ball.com/colours/paint/fcp-category/list?resetFilters=true

Je hebt nu heel mooie grijstinten; groengrijs of blauwgrijs bijvoorbeeld. Zowel in licht en donker. Wij hebben net een groengrijze tint op de muur gezet en ik ben er heel blij mee. We hebben op de andere muur een donkerdere versie en die is met het witte lakwerk heel rustig.

14. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.030
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Ik zou een donker muisgrijze muur doen....dan wordt het niet te donker, dit is een warme kleur. Warmer dan antraciet.
    Verder zou ik kiezen voot witte inbetween gordijnen.

15. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    De kleuren weet ik zo even niet. Zou wel je keuken laten afsteken bij je muren en de vloer.
    Je gordijnen zou ik achter van plafond tot vloer doen en dan voor vouwgordijnen in dezelfde stof als achter. Zo houd je de eenheid.

16. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Tnx voor de tips!
    Ben niet zo trend gevoelig, meer wat we mooi vinden en niet elk jaar over gaan schilderen.
    De verschillende grijs tinten zijn wel een optie. Maar eens tripjes bouwmarkten gaan doen.

Voor vouwgordijnen en achter lange idd. Nu de kleur en de stof nog.
    Omdat we rolluiken hebben kan het een inbetween stof zijn. Had ergens een soort linnen gezien. Iemand bekend mee? En of dat ook wasbaar is?

17. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Niemand?

18. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    #18 Sandana, 12 jun 2016
    Laatst bewerkt: 12 jun 2016
    Lichte kleuren op de muur, in NL heb je weinig licht in de winter en de ruimte lijkt klein met een donkere kleur.
    Wij hebben nu de kleur van NCS
    S1005-y40r een soort van zonnig beige

Zie
    http://www.whatsthecolour.com/nl/blog/kleren-smaken-en-stijlen-voor-iedereen-een-groot-verschil/P30
    de vijfde foto, rechtse kleur van de pilaar in het midden.

S 1005 – Y40R Hoofdkleu
    Op kiepramen kun je perfect van die rolgordijnen van bv velux zetten die op het raam zelf gezet worden. Kun je je raam gewoon openen. Ideaal.

19. Sifra

Sifra Niet meer actief

Ik denk dat een groen grijze kleur ook erg mooi is, ook in combinatie met de donkere kast ( bruin? ) in de keuken.
    Wellicht ook bv. inbetween in een groentint, taupe of offwhite kan ook.

20. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Als de keuken bruin is zou ik nooit voor grijze muren gaan maar ik vind dat gewoon geen mooie combi. Qua gordijnen hebben wij duettes. Erg mooi en strak. Succes!!

Deel Deze Pagina