De knoop is doorgehakt

Discussie in 'De lounge' gestart door MoedervanSafia, 20 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Islah

Islah Niet meer actief

We moeten niet vergeten dat er tegenwoordig vaak te pas en te onpas met de term narcist wordt gegooid. Daarbij is het in de praktijk al moeilijk om echt het stempel narcist te krijgen, dus het is maar de grote vraag of te man van TS écht een narcist is.
    Mijn vader is ook een narcist volgens mijn moeder (heeft inderdaad ook wel bepaalde trekjes, daar niet van) maar dit is nooit erkend/vastgesteld.
    Daarbij zal een échte narcist nooit snel toegeven aan (relatie)therapie, iets waar TS' man wel voor open staat.

Uit ervaring weet ik ook dat mannen makkelijk iets kunnen beloven om vervolgens weer in hun oude patroon te vervallen, bij mijn vader was dit namelijk ook zo. Maar mijn moeder heeft helaas ook nooit duidelijke eisen gesteld, zoals TS wel doet nu. Ik hoop echt van harte dat het goed zal gaan.

2. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.556
    666
    113
    Gevat hoor;)

Heel veel sterkte Ts.

3. Islah

Islah Niet meer actief

Nee het was gewoon een vraag... Want als hij nog steeds mishandelt, dan maakt dat voor mij nogal een verschil m.b.t wat ik van teruggaan vind.

4. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Het lijkt mij weinig uit te maken welke naam je het geeft. In de openingspost wordt aangegeven dat deze man haar mishandelde/mishandelt. Dat alleen al lijkt me reden genoeg om weg te gaan en niet meer terug te keren.

5. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Weet je, ts, ik denk niet dat het de beste beslissing is om bij hem te blijven. Maar ik heb daar nou eenmaal niks over te oordelen. Als jij denkt dat je weer gelukkig kan worden met hem, dan hoop ik echt dat je dat ook daadwerkelijk weer zal worden. Het is ook een enorme stap om zo het roer om te gooien. En of het de juiste beslissing was, dat zal de tijd uitwijzen. Weggaan kan altijd! Sterkte voor nu

6. aimee83

aimee83 Niet meer actief

Hier kan je toch niets over zeggen? Mishandelen is niet iets wat ieder uur gebeurd ofzo. Hij heeft haar mishandeld. Zolang hij daar geen hulp/behandeling voor heeft gekregen is de kans enorm dat dit weer gaat gebeuren. De kans dat hij nu is veranderd is nihil.
    Dus mishandelt of mishandelde maakt niet zoveel uit vind ik.

7. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik heb er ook zo mijn mening over maar je hebt je keus gemaakt dus mijn mening is niet relevant. Je zult het allemaal zelf moeten ondervinden. Wens je wel veel sterkte.

8. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.868
    113
    Helemaal mee eens.

9. Bailief

Bailief Niet meer actief

TS, ik hoop oprecht dat dit de juiste keuze is. Pas wel goed op jezelf en blijf je grenzen duidelijk aangeven. En vergeet vooral niet dat je je beslissing altijd nog terug kunt draaien.

Ik denk dat TS niks aan onze meningen heeft. Om echt weg te gaan in een situatie die nu voor ons geschetst is zal er een knop bij je om moeten zijn. Die knop is bij TS om welke reden dan ook niet om. Ik hoop dat het een gegronde reden is.

10. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.277
    2.978
    113
    Op verzoek van TS gesloten.

Met vriendelijke groet,
    Beheer Zwangerschapspagina.nl

Deel Deze Pagina