Wat voor en voeding als hij geen borst wil of kan

Discussion in 'Voeding' started by Fleur1, Aug 20, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Ik wil eerst heel goed proberen om brostvoeding te geven het liefst 5 a 6 maanden.
    Maar wat als het borstvoeden niet lukt wat voor voeding moeten we dan halen. Zelf heb ik heel veel voedselallergieen dus moet ik dan eert allergie voeding halen? of moet ik gewonen voeding kopen? of allebei?
    ik weet het niet en van mijn verloskundige krijg ik niet echt een duidelijk antwoord.

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Dan kan je het beste hypoallergene flesvoeding halen, om preventief de allergieen tegen te gaan.

3. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    dat heb je van alle merken of kun je dat nog het beste halen van een bepaals merk?

4. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

Jan 16, 2006
    3,608
    4
    38
    Female
    Turkije
    als je zelf last hebt van allergieen etc. is het gewoon echt het beste om bostvoeding te geven..liefst zelfs zo lang mogelijk.
    Zolang je gewoon melk hebt moet het borstvoeden gewoon lukken hoor..

5. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Misschien heb je wat tegenslag maar er zijn tegenwoordig genoeg mensen-instanties die je kunnen hebben bij bv-problemen... slecht bij 1% is het echt niet mogelijk (de rest is een kwestie van slechte voorlichting/begeleiding of het niet willen)

Ik heb me nooit druk gemaakt over zulke dingen en er gewoon voor 200% voor gegaan...

6. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

@fleur: die heb je van verschillende merken. Iman krijg nutrilon hypoallergeen omdat mijn man astma en exceem heeft.

7. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Ik ga 100% voor de borst. nu helemaal als me vriend een misschien een andere baan heeft en ik kan stoppen met werken wil ik het echt zolang mijn tepels hetvolhouden het doen.
    Want ik heb echt geen zin in de zelfde ellende als mijn ouders toen ze stopte met borstvoeding

8. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Het duurt meestal wel een poosje voordat je tepels eraan gewend zijn, in het begin is bv vaak echt ff doorbijten maar op de lange termijn is het het echt waard.

Wat kan helpen is straks na de voeding wat bephanten op je tepels te smeren (zalfje wat helpt bij tepelskloofjes). Werkt super!

Succes

Share This Page