Daar is ze weer.... Ik ben net terug van vakantie en we hebben wel het een en ander te stellen gehad met het drinkgedrag van ons manneke. Sinds een dikke week weet hij dat er geen vergif uit een fles komt, maar dat je daar ook lekker een vol warm buikje van krijgt. Om voor mij de voeding af te bouwen kolf ik alleen als de spanning teveel word (= als ik spontaan een kletsnat shirt heb en borsten als voetballen zo hard) Met als resultaat dat Leo nog 2 a 3 flessen Kiki-melk krijgt en de andere fles(sen) nutrilon. Dus wij met z'n 4-en naar Zeeland getogen, gewapend met flesjes, kolf en poedermelk. Ik heb er bewust voor gekozen om geen borst meer te geven omdat ik veel te bang ben om weer terug te zijn bij af. Toen Leo de eerste ochtend wakker werd, besloot ik om hem even bij mijn man in bed te leggen zodat ik de fles kon gaan maken (half 6, bleegh, ik heb ook vakantie ) Zo gezegd zo gedaan, maar terwijl ik Leo neerleg en voorover buig om mijn man wakker te maken... hap. Wat krijgen we nou? Meneertje ongeduld merkte dat en een tiet in de buurt was en dacht vast: ik heb maar 1 kans en ik grijp die kans. Nou, laat die fles maar in de koelkast staan, en drinken maar. Dat was-ie nog niet verleerd, geen probleem, want als ik het in een fles stop of hij krijgt het zo, eten moet-ie toch. En toen begon het gedonder weer, waar ik al een paar dagen bang voor was, gebeurde: de rest van de dag heeft hij alleen maar liggen brullen en krijsen als er weer een fles aangeboden werd. Zodra ik hem op de arm had begon hij te zoeken en te (lucht)happen. Dus de hele zondag was in het teken van: Leo's fles-les deel 2. Uiteindelijk is het om 7 uur 's-avonds gelukt: 200 cc uit de fles! En weer gaan de special thanks naar papa. De rest van de week weer braaf flessen klaargemaakt en dat ging/gaat goed. Alleen met mij is het minder goed, ik heb erg last van mijn borsten. Harde stukken erin en vuurrode huid, daarbij voel ik mezelf ook niet zo fit. Waarschijnlijk een borstontseking dus ik zal maandag even langs de huisarts voor een kuurtje. Tot die tijd maar even voorzichtig aandoen en goed koelen. @pim, bedankt voor de kool-tip, het heeft wel wat geholpen. Alleen vind ik het wel wat stinken (ben niet zo'n koolliefhebber) Groetjes van Kiki PS een cadeautje van Leo voor papa en memmie: na zondag is hij geen enkele dag voor 8 uur 's-ochtends wakker geworden!
Wat geweldig zeg, t klinkt alsof jullie er bijna al zijn . Hoeveel dagen heeft het nou geduurd in totaal om tot dit resultaat te komen? of heb ik echt niet goed gelezen (kan heel goed ). Hoe blij ik ook voor jullie ben, bij mij slaat een lichte paniek toe.. Mijn grote angst is dat ook ik voor de 6demaand compleet moet stoppen met bv om Steyn (1 dag later geboren dan Leo, hmmm) aan de fles te krijgen, en jouw successtory bewijst die theorie eigenlijk wel. In ieder geval, van Harte!
Kiki ik lees dat je alleen afkolft als de spanning teveel wordt, wij adviseren aan moeders die willen stoppen met bv of willen afbouwen naar 1 a 2x bv om te beginnen met een voeding over te slaan. Dus in dit geval 1 voeding niet te kolven. Dit om ook een borstontsteking te voorkomen. Daarnaast kolf je dan idd zo nodig de druk van de ketel..euh borsten Je zult merken dat je al snel steeds minder gaat kolven, en de produktie terugloopt. Misschien heb je hiet wat aan. Kwebbel
Goed gelezen kwebbeltje, even in een notedopje: toen de flesserij is begonnen heb ik eigenlijk alle voedingen eerst gekolfd en zo probeerde ik het terug te brengen/af te bouwen. Maar heel gek, sinds hij uit een fles drinkt, lust hij nog maar 4-5 flessen op een dag (200-220 cc) terwijl hij normaal 7-8 keer per dag aan het drinken was. Inmiddels zit ik op een kolf-schema van 2 x per dag druk verminderen, wat tevens overeenkomt met een volledige voeding per keer. Dus wat dat betreft ben ik er bijna, morgen wil ik proberen of ik het met 1 x ga redden. @kicksoy: als het je gelukt is om je kindje te flessen, dan kun je net zo goed borstmelk in de fles doen. Dat lukt met Leo ook. Op die manier kun je toch het half jaar vol maken. Ik denk dat ik tot 5,5 maand kom met de voorraad die nog in de vriezer staat. Succes. Groetjes van Kiki