Weight watchers moet je voor betalen dus een stok achter de deur, ga ook op een sport. Hardlopen bv. en geef je over een half jaar op voor een run.
Ik kan het boek bol.com | Mindless Eating, Brian Wansink | 9781848502529 | Boeken aanraden. Daarin staan allerlei dingen die je onbewust doet waardoor je meer eet dan je denkt. Verder mijn tips: - wees mild voor jezelf! Als het een keer niet gaat zoals je wilt, is dat niet het eind van de wereld. Je kunt dan gewoon weer verder gaan met wat je aan het doen was. - zoek, naast je lange termijn motivatie om weet ik veel hoeveel kilo af te vallen, ook korte termijn motivatie. Wat kun je nu winnen door anders te eten of te doen. - als je gaat sporten, zoek dan ook iets waar je lol in hebt! - probeer na te gaan wanneer je eet voor je lichaam (uit honger) en wanneer je eet om een andere reden. Kijk dan ook wat je nou eigenlijk probeert te doen door te eten op een moment dat je geen honger hebt. Waar heb je eigenlijk behoefte aan. - en in het verlengde daarvan: loop niet weg voor je emoties! Als je je rot voelt of je verveelt je en je wilt daarom gaan eten, bedenk dan ook dat dat gevoel weer weg gaat. - eet niet gedachteloos! Dan gaat er zo veel meer in dan je wilt en je proeft het nauwelijks. Als je met aandacht eet, proef je meer wat je eet en je zit sneller vol. - probeer jezelf ook te belonen (met iets anders dan eten ) Bedenk ook dat je de moeite waard bent om goed voor te zorgen! Dus waarom zou je jezelf vol proppen met dingen die niet goed voor je zijn en waarmee je alleen maar verder van je doel komt.
In het verleden ruim 35 kilo afgevallen op eigen kracht, dus ben redelijk ervaringsdeskundige. Met de term 'knop omdraaien' sla je de spijker op z'n kop, want dat is wat het is. Er moet een moment zijn waarop je tegen jezelf zegt: en nu is het afgelopen! (En nu ECHT!) Maak met jezelf duidelijke afspraken over wat je wel en niet doet. Schrijf ze desnoods op. Als het je lukt je hier een week aan te houden ben je trots op jezelf en motiveert dit om door te zetten. Als je een paar weken goed bezig bent kun je je haast niet voorstellen hoe je 'oude' leven was. Ik weet niet hoeveel je wilt afvallen, maar in mijn geval heeft het ook heel erg geholpen om te beseffen dat je niet van de ene op de andere dag superslank zult zijn. Het heeft tijd gekost om zo zwaar te worden, het zal ook tijd kosten om die kilo's kwijt te raken. Raak niet gedemotiveerd als je een week niet bent afgevallen, maar ga door en je zult zien dat je de week erop misschien wel meer kilo's kwijt ben! En laat de mensen om je heen weten dat je dit graag wilt. Hierdoor kunnen ze je helpen en steunen waar nodig. En bij mij was het ook een extra motivatie. Ik wil die mensen trots maken en me niet laten kennen (alhoewel je het natuurlijk niet voor hen doet, maar voor jezelf) Het is jouw lichaam, jij bent de baas. Om af te vallen ben jij degene die actie moet ondernemen en niemand anders. Succes
Ik ben gisteren weer met de weight watchers begonnen. Ben daar vorig jaar 10 kg me afgevallen (die er trouwens nog steeds af zijn). Nu aan de slag voor de laatste 10 (hooguit 15) kilo. Dan zit ik op een prima gezond gewicht. Ik was van de zonet trouwens heel tevreden met mijn figuur, maar nu sinds een paar weken toch niet met. En aangezien ik m'n oorspronkelijke doel nog niet gehaald had na deze pauze weer verder. Motivatie? Vorig jaar zag ik bij en vriendin hoe goed weight watchers werkt. Zowel toe als nu: foto's van mezelf. Nu met name onze vakantie foto's in het zwembad
Ik wil al langere tijd afvallen (ben 78kg bij 1m76). Ben niet echt heel zwaar, maar zit niet lekker in mijn vel. Sinds twee weken ben ik begonnen met Start to run van Evi en dit werkt heel motiverend voor mij. Drie keer per week ren je volgens een schema en je bouwt dit op naar 5km. Vanavond mag ik weer en ik heb er gewoon zin in! Heb wel eerst goede schoenen, hardloopbroek, top en jasje gekocht, dit motiveert mij dan ook weer meer Verder hou ik mijn calorieverbruik in de gaten via de app Fatsecret. Gratis app waarin je alle etenswaren kan invoeren, maar ook je verbruikte calorieën. Werkt echt super. Ik snoep niet meer en eigenlijk gaat dit best goed, terwijl ik echt een enorme zoutekauw ben (eet makkelijk een pak koek op een avond). Ik ben nu twee weken bezig en zit nu al lekkerder in mijn vel en heb echt het idee dat de knop om is gegaan. O ja, en ik weeg mezelf niet, ik kijk gewoon of mijn lichaam veranderd. Dat zegt voor mij meer dan een getal op de weegschaal.
Val niet te snel af! En bedenk ook dat je niet na een jaar klaar bent, je moet blijven opletten. Ik ben al meerdere keren begonnen met afvallen maar steeds had ik smoesjes (ik begin volgende week, ik begin na mijn verjaardag, er komt toch een derde dus begin ik daarna wel enz). De knop ging bij mij eind 2012 om en toen had ik echt het gevoel van, ik ga er voor! Ik heb me aangemeld bij Weight Watchers en ik heb me opgegeven bij Start to Run van de Atletiekunie. Ik ben nu 15 kilo kwijt en ik moet er nog 5. Helaas blijf ik nu al maanden op hetzelfde gewicht hangen maar toch zet ik door. Ooit moet het weer gaan zakken. Deze zomer wil ik mijn streef hebben gehaald. Ik ben deze week weer begonnen met hardlopen en dat wil ik nu ook blijven volhouden. Als ik nu foto's terug kijk van 2012 en nu, wat een verschil! Heerlijk! Ow, en wat bij mij goed heeft geholpen is dat ik 1 avond in de week iets lekkers mag, voor mij de zaterdagavond. En dan niet direct een hele zak chips, maar een schaaltje met chips of een paar toastjes. Zo kon ik er doordeweek goed van af blijven.
Mijn motivatie is mijn dochter vooral. Ze is nu net 4 en gaat nu naar de basisschool. Ik kijk daar goed rond, kijk naar de andere mama's en denk vaak tsjongejonge....zo wil ik er niet bijlopen. En dan niet enkel qua gewicht maar ook de rest qua uiterlijke verzorging. Ik ben eigenlijk best een grijze muis (door verleden) en loop met mijn hoofd naar beneden en zorg ervoor dat ik niet opval. Liever niet naar mij kijken... Ik kom echter meer tot het besef nu dat mijn dochter die houding van mij afkijkt en dat wil ik absoluut niet! Ik wil dat zij zelfvertrouwen heeft en stevig in haar schoenen staat en dat kan ze niet zolang ik rondloop als een geschopte hond Dus mijn neus moet wat omhoog, mijn schouders moeten recht en ik wil in ieder geval wat zelfvertrouwen uitstralen en haar dat meegeven. Met andere woorden wordt het nu gewoon hoog tijd dat ik meer om mezelf ga geven en ga proberen meer de vrouw te worden die ik graag wil zijn en daar hoort ook wat afvallen bij. (toen ik 12 jaar was en klein, woog ik al 82 kilo....heb een groot verleden met kilo's en daar ben ik nu toch echt klaar mee. Ik wil er nog een kilo of 9 af en dan is het prima) Je kunt het! Zet jezelf een doel en zie het meer als een fijne reis die je gaat maken, op weg naar een gezondere leefstijl en een veel fijner gevoel over jezelf. Dat zal allemaal doorwerken, in wat je uitstraalt en in wat je doet. Succes!
ik hoef niet echt veel af te vallen, maar wel beetje in de gaten houden dat ik niet aankom en wil die 2 kilo kwijt die ik in december ben aangekomen. Als ik de la opentrek om te snaaien, dan gaat mijn hand al naar die zak chips en dan denk ik: het is een kwestie van zelfbeheersing, zelfbeheersing, zelfbeheersing! En ik HEB zelfbeheersing....en dan gaat de la weer dicht en ga ik gauw afleiding zoeken. En even later ben ik het vergeten en voel me daarna supertrots!
Ik klets ook mee op Online afvallen bij de Weegclub Daar heb ik me bij verschillende sprintjes aangemeld en ik wil natuurlijk op het eind wel iets resultaat zien, en niet alleen maar rode vakjes (dat betekend dat je bent aangekomen)
niet verder gelezen of hier al reacties op zijn gekomen, maar nogal logisch dat je aankomt van sporten....spieren wegen immers meer dan vet
en diëten kan ook leuk zijn, zoals "mijn" voedingsconsulente zei 'je bent niet op dieet, je bent aan het ombuigen'. bekijk je eetpatroon eens heel eerlijk en bekijk welke projecten je kan vervangen voor gezondere producten. gebruik bijv. volkorenpasta i.p.v normale, zilvervliesrijst i.p.v. andere rijst, drink "gezonde" of light sappen/dranken i.p.v. de normale frisdranken of siroop o.i.d. eet 30+ (of minder) kaas i.p.v. de volvette 48+ eet volkorenbrood i.p.v. ander soort brood en ga zo maar door er is zoveel te vinden, en dit is erg makkelijk om te doen en vol te houden! zo doe ik t ook (met hulp van voedingsconsulente!)
Bij mij ging de knop om toen ik steeds vaker jonge mensen (onder de 40) om me heen zag die getroffen waren door een hersenbloeding, hartfalen etc. De druppel was eigenlijk mijn nicht die ongeveer hetzelfde gewicht had als mij en een veel te hoge bloeddruk heeft waardoor ze nu al ( ze is 32) medicijn afhankelijk is. Ik werd oprecht verdrietig als ik er aan dacht dat ik misschien wel door een hersenbloeding getroffen zou worden op mijn 35e en de rest van de jeugd van mijn dochtertje zou moeten doorbrengen in een rolstoel met een halfzijdige verlamming in een revalidatie centrum of nog erger in een verpleeghuis. Dan zou mijn dochter mijn rolstoel moeten duwen in plaats van dat we samen actieve dingen zouden ondernemen. Ik ben nu 27 en had echt een nu of nooit moment. Ik ben dan ook direct dezelfde dag begonnen, heb het boek het geheim van slanke mensen aangeschaft, al het ongezonde eten in de prullenbak gedonderd en de home trainer onder het stof weggehaald. Als ik eens een dipje had haalde ik mijn boek weer uit de kast of ik zocht op internet verhalen op van mensen die op jonge leeftijd waren getroffen door een van de aandoeningen waar ik zo bang voor ben en ik kan je vertellen dat dat heel confronterend was en me direct weer in liet zien waar ik het voor deed. Inmiddels ben ik 14 maanden verder en 48 kilo minder in gewicht en er gaat nog steeds (langzaam) wat af.
Kan best zijn dat je aankomt maar wel meer spieren hebt en gezonder bent. De diëtiste van mijn man meet altijd het vetgehalte spiergehalte en vochtgehalte en hij heeft regelmatig dat hij aankomt een beetje maar dat hij minder vet en meer spieren heeft gekregen door sporten. Spieren wegen namelijk meer dan vet
Tip houd naast je gewicht ook je omvangsmaten bij... het kan ind best zijn dat je aankomt of niet afvalt, maar dat je toch in cm afneemt.... het is een betrouwbaardere meting dan gewicht....
Dank je! Ik ben er ook echt super trots op. Al zie ik het zelf nog niet echt in de spiegel, maar dat schijnt normaal te zijn.
Inderdaad respect. Hier 20 kilo kwijt, maar zie het zelf ook niet goed in de spiegel, ik ben er dan ook nog niet. Maar dat beeld in je hoofd blijft he. Dat duurt inderdaad wel een tijd.