De knop omdraaien.

Discussie in 'De lounge' gestart door Amare, 7 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Islah

Islah Niet meer actief

Inderdaad, zelfs de omgeving blijft je vaak als een dikkerd zien. Ik ben jaren geleden eens 30 kilo afgevallen, en was toen echt slank maar voor mijn gevoel bleef de omgeving mij toch als dik zien. Als je ooit overgewicht hebt gehad, heb je gewoon levenslang eigenlijk... Ja dit klinkt wel heel pessimistisch en zo bedoel ik het niet, want uiteindelijk moet je gewoon s. hebben aan de reacties van de omgeving. Maar vind het gewoon raar dat je, ondanks slank figuur, toch nog bekend staat als 'die vrouw/dat meisje dat ooit dik was'.

2. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Echt zo herkenbaar dit!
    Ik was een keer op een verjaardag waar iemand zei goh ik zie iets aan je.. Had je vroeger altijd een bril? O nee wacht volgens mij ben je afgevallen of niet??
    Ik antwoord eh ja maar een kilootje of 35 hoor!
    Zegt vervolgens mijn schoonmoeder ja pas op hoor, straks kun je nog kleding kopen in normale kleding winkels!
    Dus ik reageerde dat ik dat al deed en dat ik op dat moment broekmaat 44 droeg.
    Zegt schoonmoeder echt?? Nee dat kan niet want ik draag 44!

Inmiddels lopen zowel schoonmoeder als schoonzus in mijn oude 44 en loop ik in 40/42:p

3. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.397
    0
    0
    Ik wil ook weer gaan beginnen.
    Ben een aantal jaar geleden 20 kilo afgevallen door mijn eetgewoonten aan te passen en te sporten in warmtecabines. Echt heerlijk vond ik dat, alleen kan ik dat nu niet financieel. Dat kostte me echt een vermogen.

Ik ben eigenlijk heel erg benieuwd naar degene die weight watchers doen wat jullie dan doen. Gaan jullie naar een cursus, of online? En wat kost dat jullie dan? Ik kom er op de website niet echt uit namelijk.

4. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat ook helpt is "nare" foto's van jezelf op te hangen op de koelkast en andere moeilijke kasten.

Ik wilde heel graag meer energie hebben, geen gezondheidsklachten meer en niet "die dikke moeder zijn"

Tja, die knop moet bij jezelf om. Als je eenmaal veranderd van eten, is dat echt fijn. Resultaat is er vaak snel. Nu kan ik ook gelukkig weer winkelen in gewone winkels.

Heel veel succes toegewenst!

5. Survivor

Survivor Bekend lid

23 okt 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
    Door emotioneel gezien wat dingen een plekje te hebben gegeven (dit was al in 2001/2002). Daarna met name de cola (waarvan ik dagelijks wel 1,5 tot 2 liter wegdronk) te laten staan, water te drinken, sochtends te eten en veel te fietsen. Mezelf wel gewoon in de weekenden of op een verjaardag soms 'verwend' met wat chips of frisdrank, maar niet meer dagelijks. Uiteindelijk toen zo'n 34 kilo afgevallen. Nu geen idee kwa gewicht, maar niet meer zoals ik was, heb nu maat 42/44 (afhankelijk van het kledingstuk) en vind dat wel best.
    Oh, en doe het voor jezelf. Voor een ander werkt niet.
    Succes!

6. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bij waren ook foto's de reden dat het ging. Ik woog 72 kg en schrok echt van de foto's. Half jaar na de ks van de jongste begonnen, en binnen 6 maanden ben ik 15 kg afgevallen. Sinds maart weeg ik 57 kg en ik ben er zoooo blij mee. Chips ed trekken me helemaal niet meer.

7. YouBri

YouBri Actief lid

28 jan 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik nu alleen de boodschappengids van weight watchers. En ik schrijf dan alles wat ik eet/drink op. Heb vorig jaar 3 maanden de online versie gedaan, maar vind mijn huidige manier net zo goed werken.
    Op de site van weight watchers kun je zonder abonnement wel op het forum, daar kun je ook een hoop informatie vinden.
    De online versie kost €14,95 per maand.

8. Magda

Magda Bekend lid

29 mei 2012
    524
    28
    28
    Tegenwoordig is het niet meer zo duur. Ik betaal maar €80 per maand en kan onbeperkt sporten.

9. Aloe

Aloe Niet meer actief

Maar €80,00? Voor de Weight Watchers? Ik denk dat je een foutje maakt haha. Of ze moeten een nieuw concept hebben ofzo.

Ik ben met Ww 10 kg afgevallen en ik wil er nu nog 15.

10. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Denk dat ze het heeft over sporten in warmtecabine :p

11. Aylen

Aylen Niet meer actief

Bij mij ging de knop in etappes om. Eerst nadat ik mijn trouwfoto's zag. Er was er geen één bij die ik mooi vond. Ik heb ze huilend zitten bekijken en heb er niet eens een album van gemaakt. Gewoon in een mapje laten staan, ergens ver weg op mijn computer.

Een tijdje later was er carnaval. Ik kon nergens een kostuum kopen, dus ik kocht een gigantische oude galajurk op MP en een tiara en dacht even grappig te zijn door met mijn (toen nog 117 kilo) verkleed te gaan als miss. Maar toen ik het op de eerste carnavalsdag aanhad en in de spiegel keek, barstte ik weer in huilen uit. Ik heb mijn man toen alleen de stad in gestuurd en ben helemaal geen carnaval meer gaan vieren.

Het laatste zetje was een bezoek aan de dokter. Ik had al een jaar geen eisprong gehad en werd maar eens in de 2-3 maanden heel lichtjes ongesteld. En wij liepen al een hele tijd met een kinderwens. De dokter wilde ons niet verder helpen of doorverwijzen naar een gyn. als ik niet eerst minstens 20 kilo zou afvallen. Ik zei dat ik al heel veel geprobeerd had, maar dat het me niet lukte. De dokter zei toen dat ik eens moest kijken naar een eiwitdieet.

Dat ging ik toen doen. Ik maakte een afspraak met een Cambridge-consulent en viel ruim 40 kilo af. In augustus ben ik gestopt en nu al 5 maanden op een stabiel gewicht :)

Deel Deze Pagina