De kogel is door de kerk, man wil scheiden

Discussie in 'De lounge' gestart door heleentje80, 3 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Je ziet het nu nog niet maar je man bewijst jou een dienst en benadeelt zichzelf. Veel sterkte!!! Je gaat hier sterker uitkomen!

2. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    :$

Die had een welgeplaatste schop onder zijn kont naar buiten gekregen. :x
    Om zo te doen waar de kinderen bij zijn is niet goed te praten, het is sowieso al ronduit respectloos om zo tegen jou te doen.
    Zal ik je eens wat zeggen?
    Jij wordt er straks beter op en hij slechter want hij verliest jou.
    Jij die zo 'gek' was om zich te voegen naar zijn eisen en wensen.
    Maar hij is verdorie de koning niet!
    En al.was ie dat wel kan ie normaal tegen je doen.
    Je bent meer waard dan zo'n tiran.
    Tuurlijk heeft iedereen zijn/haar fouten, dat is echter geen reden om zo respectloos te doen en zeker niet tegenover de kinderen, want kinderen hoor je niet op te zadelen met de problemen van de volwassenen.

3. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Jij doet je best om beter te worden bent daar heel lang al voor aan het vechten en wat doet hij? Jou elke keer vernederen, onderuithalen en zorgen dat je je waardeloos voelt. De enigste reden dat hij nu elke keer zegt dat je moet zwijgen is omdat hij merkt dat hij de controle verliest en dat kan hij niet uitstaan.

Jij hoeft niet te zwijgen! Jij bent niet waardeloos! Probeer je therapie vol te houden voor je kindjes en jezelf, niet voor hem, hij is het toch niet waard, alleen voor jezelf, want jij bent belangrijk en je kindjes hebben je nodig.

Heel veel sterkte en een dikke digi Knuff!

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.244
    7.284
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nee meid jij hebt niets fout gedaan!!!! Door hoe hij reageert, haal jij jezelf naar beneden. Niet doen! Het ligt vooral aan hem, ik vind dat jij heel sterk bent en heel goed en correct handelt! Het is jammer dat je contact met hem moet houden vanwege de kinderen. Ik hoop eigenlijk voor jou dat hij de kinderen niet zoveel wil zien, dan hoef jij ook niet zoveel contact met hem te hebben.
    Ik hoop dat zijn gesprek met de psycholoog wat uithaalt. Maar denk dat je beter af bent zonder hem. Dan kan je op je eigen benen aan jezelf gaan werken zonder dat iemand je telkens weer onderuit haalt. Ik hoop wel dat hij als jullie ook daadwerkelijk uit elkaar zijn straks een beetje normaal met je gaat communiceren.

5. jippie84

jippie84 Bekend lid

13 mrt 2013
    665
    0
    16
    NULL
    NULL
    Even een andere invalshoek en misschien heb ik het helemaal mis hoor... Sowieso is hij niet goed snik dat hij zo tegen je doet waar de kinderen bij zijn, dat voorop...

Maar ik ben best een aardig persoon en kan eigenlijk met de meeste mensen prima opschieten, echter heb ik een collega die ik wel zou kunnen slaan soms. Ze heeft een hele moeilijke jeugd gehad en dat heeft van haar een slachtoffer gemaakt. Als ik iets tegen haar zeg probeert ze normaal te reageren, maar ze kijkt erbij alsof ik op dr ziel trap. En ze is niet assertief, maar probeert het soms wel en zoals gezegd kan ik haar echt niet uitstaan daardoor. Ik probeer haar zoveel mogelijk te ontlopen en zou natuurlijk nooit onaardig willen doen, maar zet me niet op een eiland met haar want dat gaat niet goed komen.

In jouw berichtjes lees ik ook een soort slachtoffer-rol die je zelf aan hebt genomen. Dat lokt bepaald gedrag uit. Je bepaalt onbewust zelf hoe anderen met je omgaan. Je zelfbeeld wordt als het ware gespiegeld en daardoor bevestigt door anderen. Het cirkeltje is dan rond. Die man van je is echter met je getrouwd en dat zou ik nooit met mijn collega doen, dus ik denk dat hij je leuker vond toen je nog niet aan jezelf aan het werken was. Dat zegt meer over hem dan over jou. Ben je dus bewust van de slachtoffer-rol die je inneemt en erken je eigen deel hierin. Ga bij hem weg en werk er in je eigen tempo aan, zodat je later niet in dezelfde valkuil trapt. Sterkte!

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

Lieve Heleentje, jij hebt niets fout gedaan! De manier hoe hij met je omgaat is beneden alle peil :x Jij moet zwijgen?? Leg hem maar het zwijgen op en gooi hem alsjeblieft je deur uit!

Maak je niet druk over een ander huis, natuurlijk worden je kinderen in het begin verdrietig van een scheiding en van de veranderingen die het met zich mee brengt, maar geloof me maar, uiteindelijk zul jij zo blij en opgelucht zijn als deze dominante en ongelofelijke hork uit je (dagelijkse) leven is.

Eigenlijk zou ik je het liefste willen feliciteren, dat meen ik uit de grond van mijn hart, al begrijp ik dat dit misschien niet gepast is bij de manier waarop jij en je kinderen zich nu voelen.

7. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Hier ben ik het wel mee eens. Je beschrijft je verhaal natuurlijk ook vanuit jouw emotie.
    Iedereen kan een mening hebben maar we kennen toch echt maar 1 kant van het verhaal. De reacties hier gaan je ook absoluut niet helpen om uit je slachtofferrol te komen!!
    En ik heb ervaring met borderline in mijn hele naaste omgeving en ken beide kanten.
    Sterkte!

8. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Graag gedaan!

Je kunt hem niet te vrede stellen! Nooit niet! Het is en het blijft je zelf op de tweede plaats zetten zijn goedkeuring vragen die nooit komt. En ik geloof echt dat hij op de een of andere manier ook niet weet hoe er mee om te gaan en misschien mankeert hij idd ook wel iets.
    Als ik aan lat vraag hoe hij iets wilt hebben dan krijg ik ook geen antwoord, hoe hij zich voelt als of je tegen de muur praat. En van daar ik al veel eerder besloten heb om afstandelijker van elkaar te leven en dat gaat echt vele male beter.
    Natuurlijk hebben we hier ook onze dingen nog wel eens maar na dat ik zelfstandig werd van uit mijn huwelijk werd ik de ( baas in huis). klinkt gek he! als jij de baas gaat worden over je eigen huwelijk of straks ( ex-man) deste sterker jij gaat worden.
    Het is voor andere moeilijk te begrijpen en je blijft altijd wel verlangen naar iemand die je begrijpt. Je hebt de pech niet bij je man terecht te kunnen en niet bij de hulpverlening.
    Ik heb het geluk dat ik tot nu toe twee vaste pyg verpleegkundige gehad hebt die meer begrip op brachten dan de rest van de wereld in elk geval ze lijken het te begrijpen en dat is hier al zo belangrijk.

Hier heb je veel meiden die je willen helpen en ik bied het je nog eens aan. Mijn inbox staat altijd open of je gewoon je verhaal kwijt wilt of wat ( pnirmal nuchterheids advies) ;) Door mijn problemen vast te bekijken van af te twee kanten kan ik een beter midden weg vinden.
    En er is geen goed en geen fout. Alleen als je er naar handelt ben je fout maar wat is fout????? Tegen mij zeggen ze wel eens wees een niet zo streng voor je zelf ik zeg nu tegen ( heleentje) wees niet zo streng voor je zelf. ( klinkt zo makkelijk) dat is het niet.

Hoe je het ook gaat aan pakken kies er voor om de baas kant te kiezen kies er voor te zijn als moeder die een kind iets moet verbieden van je mag de weg niet oversteken. En laat de kinderen straks lekker het weekend daar heen gaan. Dat zal toch moeten met de bezoek regeling dan krijg jij je broodnodige tijd voor je zelf momenten en daar ga je zo van opknappen wel wennen hoor je kinderen even niet bij je. En een luxe huis hebben je kinderen niet nodig een kleine woning schoon netjes en warm en een moeder die zich zelf is is een betere moeder dan alle luxe van de wereld.

9. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik kan me niet al je topics herinneren maar als ik heel eerlijk mag zijn in mijn mening dan denk ik dat die scheiding het beste is wat je nu kan overkomen.

Je ziet het nu natuurlijk niet want wie gaat waar wonen en dat hele goede eromheen is denk ik vreselijk maar als je eenmaal uit elkaar woont denk ik dat het iets heel goeds voor je kan zijn. Zeker omdat je man zo dominant is met de raarste regels die je je maar kan bedenken.

10. Rana84

Rana84 Actief lid

12 dec 2011
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfff meis kom uit die slachtofferrol en gooi hem het huis uit! Zo moet je je niet laten behandelen hoor.

11. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier ben ik het wel mee eens.

12. Minerva

Minerva Niet meer actief

Hier zit zeker wat in. Dat verklaart ook deels het absurde gedrag van haar man. Kortom: het beste voor TS is zo spoedig mogelijk weg bij deze vent.

En nogmaals een hele dikke WTF :$ vanwege het feit dat ze niet tegen hem mag praten (!). Is hij weleens onderzocht? Nee, serieus, ik bedoel dus ook door een psychiater? Klinkt me een beetje psychopatisch in de oren en dat wordt misschien wat versterkt door het gedrag van TS. Ik bedoel het niet verkeerd meis... Gewoon je boeltje en je kids pakken en weg daaro! Kan je in alle rust aan jezelf werken.

13. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Heleentje, hoe gaat het met je??
    Ik heb vandaag nog een paar keer aan je gedacht..

14. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Heleentje: Hier wordt er ook aan je gedacht meid... Sterkte!

15. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik vroeg me ook net af hoe het nu met je gaat?

16. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik vroeg me ook af hoe het met je gaat?

17. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Mmmm...nog geen nieuws?
    Heleentje, ik hoop dat het onder omstandigheden goed met je gaat!!

18. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik hoop dat alles 'goed' gaat met je!?!

19. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja, dat hoop ik ook, dat het allemaal goed gaat......Mag het niet zeggen, misschien, maar heb een naar onderbuikgevoel :(

20. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    jij ook al

ik hoop dat het naar omstandigheden goed gaat, ze is al enkele dagen niet meer online geweest

Deel Deze Pagina