De bevalling van Elle

Discussie in 'De bevalling' gestart door pietje77, 3 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pietje77

    pietje77 Actief lid

    7 nov 2006
    497
    0
    0
    horeca medewerker
    Ruinerwold
    Het mocht van mij wel zo ver zijn..ik was het zo langzaam aan wel een beetje zat!
    Zaterdag avond verloor ik iets vocht..en ik had geen idee of dit nu vruchtwater was of niet. Met het verhaal van Daphne (Deckers) in mijn achterhoofd, durfde ik de vk nog niet te bellen..want stel dat het gewoon afscheiding of zo was.

    's Avonds om half 11 toch maar even gebeld, want dan ging ik voor mijn gevoel toch iets rustiger de nacht in. Sylvia aan de lijn en ze zou zondagmorgen langskomen.
    Okay, ik kon dus rustig gaan slapen.

    Zondagochtend toch vroeg wakker (zenuwen?) en verhip..om half 8 kreeg ik regelmatig weeën om de 5 a 6 minuten. Deze duurden een uurtje en in de tussentijd heeft Erik zijn ouders gebeld of ze Anna op wilden halen. Je raadt het al, om half negen waren de weeën over...
    Mijn schoonouders zijn toch maar gekomen (ze moeten een uur rijden) voor het geval dat...
    Sylvia kwam langs en wat het vocht ook was, het was in ieder geval geen vruchtwater..Shit.. Ik baalde enorm en we hebben spontaan maar patat en kroketten gehaald, want ik was niet helemaal voorbereid op zoveel eters..

    En ja hoor, ik sta bij de koelkast en het begint weer te "stromen". Niet dat het zo hard ging, maar toch..

    Met een noodgang naar boven en op de po gaan zitten inde hoop dat ik nog iets kon opvangen. Met een benepen stemmetje m'n mannetje geroepen en samen boven de po staan kijken wat de opbrengst was.. Nou dat was niet om naar huis te schrijven, maar er zat wel een slijmklodder bij.

    Toch Sylvia maar weer gebeld en even later was ze er weer. En ja hoor, dit keer was het vruchtwater!
    Maar... ik had geen weeën..! Ze hadden me gezegd dat het wel vlot kon verlopen omdat dat de vorige keer ook al zo was.
    Sylvia zou voor 1900 uur nog even langskomen, omdat dan de overdracht van de dienst was.
    Om het verhaal iets korter te maken, de hele avond ongeveer 4 weeën gehad..om 12 uur gingen we dan (ik in ieder geval)licht teleurgesteld naar bed.
    En toen kwamen ze! Alleen zat er geen enkele regelmaat in. De eerste twee uur ben ik op bed blijven liggen, geprobeerd wat te slapen maar dit lukte natuurlijk niet. De weeën kwamen dan om de 15 minuten, dan weer met 5 of 8 minuten... Vanaf ongeveer twee uur heb ik de tijden bijgehouden omdat ik het ook niet echt meer wist wat te doen.
    Om 05.15 Erik wakker gemaakt, ik had 3 weeën om de 4 minuten gehad. Hij moest toch maar even gaan bellen van mij. Eerst nog ff douchen natuurlijk en toen hij aan de telefoon. Yvonne zou er aan komen.
    Hij had de telefoon nog niet neergelegd of de weeën werden toch echt wel heftiger.
    Wat duren 10 minuten (of 15) dan toch lang..
    Yvonne kwam binnen en zag al dat ons kindje mooie donkere haartjes had... Om 05.50 kon ik mee gaan persen en om 05.57 is onze dochter Elle geboren! Nou, een snelle dame of niet!

    Deze bevalling was echt wel anders dan de vorige, wat heftiger in ieder geval.
    Voor mijn gevoel waren de laatste 20 minuten een grote wee!
    Maar het maakt niet uit, we hebben een mooie gezonde dochter en ik kan mijn ogen niet van haar afhouden. Wat een wonder is zo'n kindje toch!
     
  2. chantalk

    chantalk Fanatiek lid

    gefeliciteerd met jullie dochter. :D

    Dat heeft ze dan ff snel geflikt ;)
     
  3. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    gefeliciteerd !
     
  4. brussie

    brussie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Gefeliciteerd!
     
  5. jacoba

    jacoba Fanatiek lid

    6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    van harte gefeliciteerd
     
  6. Lintje

    Lintje VIP lid

    9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Gefeliciteerd met Elle! Mooi verhaal ook! :D
     
  7. Bibi78

    Bibi78 Fanatiek lid

    25 mei 2006
    1.516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Pietje, Nogmaals gefeliciteerd met de geboorte van je dochter Elle
     
  8. onsukkie

    onsukkie VIP lid

    29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Van harte gefeliciteerd!
     
  9. almira

    almira Fanatiek lid

    30 okt 2006
    1.217
    0
    0
    Interieur verzorgster
    Babytown :D
    Gefeliciteerd!
     
  10. Rachel1984

    Rachel1984 Fanatiek lid

    22 feb 2006
    4.341
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Gefeliciteerd!
     
  11. Silly

    Silly Fanatiek lid

    24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Gefeliciteerd.

    Silly
     
  12. Debski

    Debski Fanatiek lid

    23 nov 2006
    1.502
    0
    0
    Koerier
    Maastricht
    Gefeliciteerd!
     
  13. Evelieveling

    Evelieveling Fanatiek lid

    30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Gefeliciteerd! Snelle bevalling zeg!
     
  14. pietje77

    pietje77 Actief lid

    7 nov 2006
    497
    0
    0
    horeca medewerker
    Ruinerwold
    Yep was echt supersnel! We hebben een snelle meid.
     
  15. patje

    patje Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Wat een heerlijke bevalling zeg!

    Nogmaals gefeliciteerd!
     

Deel Deze Pagina