Pipelle, hoe plannen?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Shaddixxx, 22 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Op aanraden van een vriendin heb ik het Amstelland ziekenhuis gemaild om te vragen of zij bij mij een pipelle zouden willen doen. Er is helaas niet zo heel veel over bekend, maar de verhalen die je hoort zijn ontzettend positief.. Nu wist ik niet of een pipelle ook zin had bij IUI, of alleen bij IVF/ICSI, maar ik heb die vraag ook aan het ziekenhuis gesteld en zij geven aan dat ik van harte welkom ben voor een pipelle.. Ik neem dus aan dat dat wel goed zit (en zo niet, over een maand of 2 beginnen we opnieuw aan ICSI, dus dat zit dan ook wel goed).

Nu gaven ze in de email aan dat ik een afspraak mocht maken voor de behandeling en dat ik er rekening mee moet houden dat de pipelle ongeveer op cyclusdag 21 plaats moet vinden, ongeveer een week voor de menstruatie.. Maar! Ik heb van mezelf dus helemaal geen cyclus. Door mijn PCOS groeit er vrijwel nooit een ei uit zichzelf en ALS er eens een follikel groeit zonder stimulatie is dat altijd pas na een week of 4. Hebben jullie enig idee hoe ik dit zou moeten plannen? In de gaten proberen te houden of mijn lichaam zelf een eisprong regelt en met follikelmetingen bijhouden wanneer dat precies is, en dan 7 dagen daarna een pipelle plannen? Dan loop ik wel het risico dat er zo 3 maanden overheen gaan en daar zit ik echt, echt, echt niet op te wachten! Of stimuleren, maar geen behandeling doen en dan de pipelle doen? Vrij zonde van de dure hormonen, maar tja..

Ik kan het ziekenhuis pas morgen weer bellen, vandaar dat ik hier m'n vraag stel :) Misschien is er hier iemand die het weet!

2. Noux

Noux Fanatiek lid

15 sep 2012
    1.281
    1
    38
    Wat is een Pipelle?:)

3. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Hmm... Ik zou het aan het ziekenhuis vragen..het gaat in de cyclus voor je tp.. Dus je bent dan zowieso wel 2 maanden bezig toch? Ik zou dat er wel voor over hebben.. Ik dacht dat je se hormonen pas na de menstruatie na de pipelle ging gebruiken?

Volgens mij heeft Juulzon ook een x pipelle gedaan.. Misschien heeft zij meer info voor je!! Succes!!!

4. Het gaat in dit geval niet om een TP, want we zijn nog met IUI bezig. Het hoeft in principe maar een maandje te duren. 1 maand geen behandeling en dan de pipelle en de volgende maand gewoon weer verder met behandelingen.

Ik ga morgen dan inderdaad maar het ziekenhuis bellen, dan heb ik meteen duidelijke info. Heb het meteen voorgelegd aan onze kliniek (een ander dan het ziekenhuis waar ik de pipelle wil laten doen dus) en m'n arts keek niet heel blij toen ik voorstelde om deze ronde dan te laten schieten als er toch maar 1 ei zit (we gingen voor 2 of 3, momenteel zit er nog helemaal niks), maar keurde het ook niet af.

In ieder geval bedankt voor de antwoorden :)

Een pipelle is trouwens een behandeling waarbij er een beetje baarmoederslijmvlies weg wordt gehaald. Omdat er dan gloednieuw slijmvlies aangemaakt wordt zou dat bevorderlijk zijn voor de innesteling. Blijkbaar ook als het om IUI gaat :)

Deel Deze Pagina