Hoi.. Wanneer kregen jullie deze rekening? Me nicht heeft hem pas gekregen terwijl haar dochtertje al bijna 1 is En klopt het dat als de verloskundige je overdraagt aan de gyneacoloog dat het dan medisch is en het volledig vergoed word? Groetjes Mishaa
Als het goed is dan word het medische als de vk je overgeeft. Behalve als jezelf kiest voor ziekenhuis bevalling en het word niet medische.
hi meis, Als de vk je overgeeft aan de gyn is dit inderdaad een medische bevalling. Zover ik weet wordt dit door iedere verzekeraar volledig vergoed. na 1 jaar de rekening dat duurde ook lang zeg, was er een reden voor?
ik ben niet in het ziekenhuis bevallen, ik kreeg ook maar een gedeelte vergoed via het ziekenfonds. maar ik heb het dit jaar opgegeven aan de belasting en ik krijg alsnog het resterende bedrag terug
Ik wist niet eens dat je het terug kon vragen. Weten we dat ook weer. Zolang het kan wil ik toch thuis.
Bij ons was de kraamverzorgster net weg en de rekening lag al op de mat Wij wilde ook thuis bevallen maar omdat ik met 42 weken ingeleid moest worden toch naar het ziekenhuis enkele weken daarna de rekening gekregen deze doorgestuurd naar mijn zorgverzekering in dit is gewoon netjes uitgekeerd. (mag ook wel met die premie die wij betalen :-|)
Idd als je een rekening krijg.. Gewoon doorsturen. Ook voor de 20 weken echo. soms heeft de instantie geen rechtstreeks contract met de zorgverzekeraar. Dan moet je het gewoon zelf doorsturen. liefs Jazzie