Maar eentje (Quinten of Marlynn, dat weet ik niet zeker) heeft toch geen contact met de vader? Dus de financiële kant valt dan misschien ook weg.
Haha, kinderen kosten geld, dat klopt. Met een groot gezin gaat alles in grootverpakking, sneller op, sneller versleten, enz. Als je veel kinderen hebben kan je misschien niet 3x per jaar op vakantie. Uitstapjes gaan wat meer low budget, etc. Naar de Efteling zijn onze kinderen nog maar een paar keer geweest. Heb niet het idee dat ze daar nu zo wakker van liggen.
Wij hebben maar twee kinderen en die zijn maar 1 keer bij de Efteling geweest Ik denk ook niet dat ze er wakker van liggen
Ik vraag mij dan soms ook af bij zulke gezinnen waar de wens voor nóg een kindje dan werkelijk vandaan komt. Verder niets slechts ofzo hoor, ieder zo zijn eigen keuze. Maar het komt mij soms over als een egoïstische keuze indd.
Ik vind jouw post heel denigrerend overkomen.. misschien bedoel je het niet zo maar ik wilde er toch wat over zeggen. Sommige mensen hebben geen andere keuze. Bijv omdat ze 1. alleenstaande zijn, 2. Geen familie in de buurt hebben die zo lief zijn om op te willen passen, en 3. Geen partner hebben met een topinkomen waardoor ze zelf veel thuis kunnen zijn.
Ze bedoelde zoals ik het begrepen heb dat de moeder wel aandacht heeft voor de kinderen omdat ze niet naar een opvang moeten. Anderen suggereerden dat de kinderen in grote gezinnen niet veel aandacht krijgen. Of niet @nicole18
Oh zo was het totaal niet bedoeld hoor. Andere reageerde dat het leek alsof niet alle kinderen de aandacht kregen doordat er veel kinderen zijn. Waarop ik schetste dat wanneer je hele dagen naar de opvang gaat ook geen aandacht van ouders krijgt op dat moment. En zeker hebben sommige mensen geen keuze, mijn kinderen gaan ook naar de opvang, flexibel ook nog, geen week is hetzelfde hier door mijn flexibele baan. @Gewooniemand had het goed verwoord idd Sorry als het naar was overgekomen, totaal niet bedoeld!
Misschien ergens wel inderdaad. Ik zeg niet dat het verkeerd is hoor, grote gezinnen. Kijk er vol bewondering naar hoe relax het allemaal verloopt bij bijv de familie Jelies. Maar in het geval van stoornissen en moeilijkheden bij de kinderen, dan vind ik dat je dat op de 1e plaats moet zetten ipv je eigen wens indd.
Ik denk dat ze in praktische zin inderdaad niet tekort hoeven te komen. Maar wel in emotioneel opzicht. Echt persoonlijke aandacht, samen de dag doornemen en lastige dingen bespreken, helpen met moeilijke sommetjes etc. Wij hebben daar evht onze handen vol aan met drie kinderen (en dan hebben wij geen kinderen met leermoeilijheden of een psychische stoornis maar hele redelijke ‘normale’ kinderen) [ QUOTE="Gewooniemand, post: 23665833, member: 115055"]Ze bedoelde zoals ik het begrepen heb dat de moeder wel aandacht heeft voor de kinderen omdat ze niet naar een opvang moeten. Anderen suggereerden dat de kinderen in grote gezinnen niet veel aandacht krijgen. Of niet @nicole18[/QUOTE]
Omdat pa en ma carrière willen maken? Misschien zijn er ook mensen die de hele week moeten werken omdat ze anders de boel niet kunnen betalen? Het wil niet zeggen dat als pa en ma de hele week werken dat dat alleen is omdat ze carrière willen maken. Ik ken genoeg gevallen waarbij de moeder heel graag minder wil werken maar dat dat simpelweg niet kan omdat ze dan niet kunnen rondkomen.
Rustig aan, ik heb hierboven al uitgelegd hoe ik het bedoeld heb hoor... Wat kunnen we soms dingen toch serieus nemen... Ik weet zelf natuurlijk ook wel dat niet iedereen een grote carierre maakt en daarvoor z'n kinderen weg brengt. Ik werk tenslotte zelf in de zorg, en dat doe ik niet om die vette carrière met mega loon....
Ik denk eerlijk gezegd juist dat ze hun beste beentje voorzetten als de camera's er zijn. Als je zelf visite hebt, snauw je ook minder snel naar je kinderen toch?
Mijn zusje had volgens de arts geluk dat er nog 4 achteraan kwamen. Dior de 3 boven haar werd ze qua niveau opgetrokken, door de jongere kon ze lang op haar niveau blijven spelen etc. Zo had zij de ideale situatie thuis. Onze oudste heeft ass. Misschien was 1 zusje makkelijker geweest. Maar voor ons geen reden om de wens af te sluiten. Oftewel: een niet-standaard kind hoeft ook niet persé reden te zijn om geen kinderen meer te krijgen.
En hoeveel uur is er gefilmd en hoeveel hebben we gezien? Jelies lijkt altijd rust reinheid en regelmaat te zijn, geen geruzie. Buddenbruck altijd chaos. Wil niet zeggen dat jelies nooit ruzie hebben en buddenbrucks nooit op tijd/georganiseerd vertrekken etc. Ik denk dat de makers ook vooral geselecteerd hebben op verschillen omdat dat de meeste kijkers trekt. En dan krijg je per gezin dat bepaalde kanten worden belicht
Ik volg de kraantjes sinds kort op insta en ik vind het juist een heel leuk gezin! Heel anders eigenlijk dan ze deden voorkomen bij een huis vol.
Begrijp ik hoor! Maar Quinten is natuurlijk al veel ouder en ze hebben er al 8, maar zal dan meer aan mezelf liggen dat ik niet begrijp dat ze er nog 1 bij willen