de krachten die je hebt tijdens de bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door mamav2boefies, 25 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Oerdrang?
    Ik had geen persweeën dus kan me niet zo goed voorstellen wat jullie bedoelen.. Ik perste op commando ;)

Bij de volgende bevalling hoop ik wel persweeën te hebben, lijkt me wat makkelijker?!

2. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ik kan me nog herrinneren dat ik opde middelbare school ooit is met een groepje klasgenoten over bevallingen aan het kletsen was. Een jongen uit mijn klas vertelde dat zijn moeder altijd zei; "Probeer jij je onderlip maar is over je hoofd te trekken, dan weet je wel hoeveel moeite bevallen kost!"

Vond dat wel een goede! hihi!

3. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zie het niet als oerkracht.....maar meer als...........je zal wel moeten, want het stopt niet voordat de baby er is:D Tuurlijk er is wel kracht voor nodig plus een flink portie pijn. Maar je hebt ook helemaal geen keus;)

4. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Bedankt voor de reacties Sommige zijn erg leuk om te lezen!

5. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Bij de eerste heb ik 1.5 uur persweeen weg moet zuchten. Dat is gewoon niet te doen. Bij de tweede had ik dat helemaal niet, daar merkte ik al zoveel verschil. En ja het zijn gewoon echt oerkrachten die erbij komen om te helpen.

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Zo herken ik het idd ook. Bij Levi kreeg ik een weeënstorm van 2.5 uur. Het eerste half uur dacht ik echt. Mijn god dit ga ik niet trekken ! maar dan opeens gaat er een knop om en vind je een manier om je steeds door die weeën heen te zuchten.

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.819
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Mijn herinnering is exact het zelfde van de 2 bevallingen. Bij de 2e heb ik alleen een pethidine prik gehad (waardoor de ontsluiting ineens van 2 cm in 1,5 uur naar 10 ging) .
    Toen m 'n man de verpleging ging halen met de woorden 'of ze moet poepen of ze is aan het persen' zeiden ze eerst: Ze zal wel naar de toillet moeten - aangezien ik daarvoor in 2 uur amper wat bereikt had qua ontsluiting. Maar toen ze kwam kijken zag ze ons dametje al aankomen! Alarm geslagen op de gang en ik moest puffen, m'n vliezen waren nog niet gebroken!

Maar jee, het was echt 'puf puf peeeeeeeeers!' ik hiéld het gewoon écht niet. Vlug mn vliezen gebroken en toen was ze er met 4 minuten...

ik vond het zó ontzettend mooi! Echt geweldig. Dat stuk zou ik zó nóg eens overdoen (hoewel het staan van het hoofdje bij de eerste helemaal niet zo pijnlijk was en nú wel auwie!) .

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.819
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dat is écht geweldig :D - ik perste bij de oudste ook op commando (5 kwartier) -en besefte bij de 2e pas wat mensen bedoelde met persweeen die niet tegen te houden zijn.

9. Chai

Chai Niet meer actief

Ik herken wel wat jullie zeggen over die persweeen, ik kreeg er 1 waarna het eigenlijk alweer verdwenen was.
    Maar ik wilde haar er gewoon uit hebben dus ben gewoon blijven doorpersen, met succes wantze was er na 17minuten persen. :)

Ze zeggen ook wel eens 'probeer jij maar is een tennisbal door je neus heen te persen, zo voelt het voor een bevallende vrouw ook'. Nou sorry, maar ik heb nogmaals langer op de plee gezeten dan dat ik moest persen. Ik vond het zelf ook zo raar, ik had helemaal niet het gevoel dat ik iets onmogelijks eruit moest krijgen ofzo.

10. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ja idd je hoeft amper wat te doen eigenlijk want je lichaam doet het helemaal vanzelf (nouja zo ongeveer dan het kost wel energie natuurlijk hihi) echt wat een power die je hebt!! daar stond ik en mijn man ook van te kijken!!

11. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Oerkrachten zeker weten! Je lichaam neemt het over.. En er komt ergens een power vandaan wauw!!

12. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.070
    2.209
    113
    Brabant
    geen oerkrachten ervaren, wel heel veel motivatie om voor deze ene keer te luisteren naar de dokter;)

Deel Deze Pagina