Toch ineens een beetje bang...

Discussie in 'De bevalling' gestart door Devero, 30 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devero

Devero Actief lid

5 dec 2010
    250
    0
    0
    Zuid Holland
    Mijn logica...

Vroeger heb ik altijd geroepen 'ik adopteer ze wel...' Bevallen leek me geen optie ;) Inmiddels ben ik daar allang overheen, maar het zal niet een hobby van me worden ofzo. Toch heb ik gek genoeg mijn hele zwangerschap niet echt tegen de bevalling op gezien en eigenlijk nog steeds niet. De pijn zie ik als iets functioneels, het hoort erbij en dat overleef ik wel. De gedachte aan scheuren of knippen maakt me niet heel erg blij dus okee...als ik ergens een beetje tegenop zie dan is dat het misschien. Dacht ik.

Tot ik vorige week bij de VK was en zij vertelde dat ze wel bereid zijn om me te strippen als ik maandag op controle kom (als ik nog niet spontaan bevallen ben dus). Dan is het 1 dag voor de uitgerekende datum dus als ik het wil, gaan zij niet moeilijk doen over die ene dag. Maar ik wil het niet!!!

Het is echt zo stom. Sinds de VK dit gezegd heeft, zit het in mijn hoofd en krijg ik het er niet meer uit: ik zie serieus nog meer op tegen al het inwendige 'gewroet' wat me te wachten staat dan tegen de bevalling zelf. Ja ik weet ook wel dat het één onlosmakelijk verbonden is aan het ander, maar toch...

Misschien komt het omdat ik in mijn hele leven pas 1x een uitstrijkje heb laten maken en verder nooit iets nodig is geweest. En ook al stelde dat geen drol voor, alleen het idee al vind ik ZO vervelend! Ik wil niet dat er 'daar' zomaar iemand aan me zit, laat staan in me...tenzij het strikt noodzakelijk is. De bevalling past in dat plaatje, maar in de periode ervoor wil ik het het liefst vermijden.

Das toch stom als je bedenkt wat er erger is?
    Een paar vingers of een HOOFD :D

En zo zie ik nu dus alsnog tegen die laatste fase op...

2. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Heel normaal als je dat gewroet niet ziet zitten. Het hoeft ook niet. Doe wat voor jou goed voelt!

3. duimerijntje

duimerijntje Bekend lid

22 jun 2008
    720
    0
    0
    Bij mij heeft het niet geholpen. Dus zou het ook gewoon niet doen, als je het niet wil.

4. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Je kan het nog een paar daagjes aanzien toch? Dan kun je altijd eind van deze week beslissen om het toch te proberen, mocht het nog nodig zijn.

5. fafje

fafje Niet meer actief

mijn vk wilde pas strippen als ik 1 week "overtijd "was....dus ik zou lekekr nog eventjes afwachten...als je er geen goed gevoel bij hebt

6. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Hihi, hier zie ik ook "nog" niet op tegen de bevalling. Mja, ik heb verder ook geen idee wat me te wachten staat en heb het idee dat dit mijn 1e bevalling wordt.

Dinand is gehaald via een KS omdat hij in stuit lag. Vliezen spontaan gebroken met 37 weken en draaien was niet meer mogelijk. Ik heb bij Dinand totaal geen inwendig onderzoek gehad, en ook helemaal geen weeën. Ik weet dus helemaal niet hoe bevallen voelt.

Wat ik je wil meegeven is: luister naar je gevoel! Als deze zegt: nee ik wil nog niet gestript worden, doe het dan niet. Dan is je lichaam en jijzelf er nog niet klaar voor. Voor het zelfde komt de bevalling 2 dagen later spontaan op gang (ja je weet het niet!)

7. jac

jac Fanatiek lid

12 nov 2010
    1.027
    0
    0
    binnenvaartschipper.
    aan boord van een schip
    Hoi,

Als jij er zo tegenopziet, zou ik dit zeker tegen je vk zeggen. En zowiezo niet strippen. Er is geen enkele dringende reden dat dat nu al zou moeten. Misschien is het zowiezo een idee om je antepathie tegen toucheren tegen je vk te zeggen. Waarschijnlijk kan je tijdens de bevalling er niet helemaal omheen, Maar dan kunnen ze in ieder geval er rekening mee houden.
    Succes!

8. Chai

Chai Niet meer actief

Hoi Devero,

Ik herken wel wat je verteld over jezelf.
    Mijn vk kwam er zelfs mee met dat strippen tijdens een normale controle afspraak dus ik was helemaal overdondert en heb er toen voor gekozen het niet te laten doen.
    Ongeveer een week later was ik bijna 41 weken zwanger
    en toen vroeg ze het weer, toen heb ik besloten het te doen.
    Het viel me reuzen mee aangezien ik mijn 2 vks ook al 9 maanden zag en er dus wel een beetje een band mee had.
    Het heeft bij mij niks uitgehaalt (denk ik)..
    Na een aantal dagen gebeurde er nog niks en ik moest een ctg gaan laten maken in het ziekenhuis en ik zou daar ook gecontroleerd worden daar ook door een gyn, via echo en inwendig.
    Nou het was werkelijk VERSCHRIKKELIJK!
    Ik wil niet eens uitwijden verder over waarom, maar ik had zoeen spijt dat ik mij niet eerder had laten strippen daardoor.
    Er werd ook gelijk een afspraak gemaakt om mij in te leiden in het ziekenhuis als ze met 41+5 er nogniet was.
    Ik raakte werkelijk in paniek en heb echt liggen janken erover.
    Ik was zo ingesteld op een bevalling met mijn vetrouwde vk's.. en nu moest ik inneens (dacht ik) ingeleid worden door een of andere griezelige ziekenhuis gyn!
    Uiteindelijk is ze 8 uurtjes voor ik ingeleid zou worden toch nog uit zichzelf gekomen... AMEN..
    En heeft mijn lievelings vk mijn bevalling begeleid.
    Ik heb ook de hechtingen niet laten controleren door de kraamzorg, die overgins 3 verschillende stuurde ook nog.
    Ze waren het er niet helemaal mee eens die grieten maar dat boeide mij niks, ik vetrouwde gewoon alleen mijn vk's.

Het is jou lichaam, doe dus zeker niks tegen je zin in.
    Maar bedenk wel dat dat 'gewroet' in het ziekenhuis van gyn's en co assistentes veeeeel erger is dan van mensen die je nu wekelijks ziet.
    Als je straks echt overtijd gaat kom je daar niet meer omheen namelijk.

Ik was zelf verder nog nooit inwendig onderzocht ofzo verder, dus ik begrijp je gevoel erover.
    Ik was ook echt na de bevalling aldat gedoe aan me lichaam zwaar zat.

Liefs

9. Nou hier moet ik het toch mee oneens zijn ben ik bang :p Ik zie mijn vk 2x per week en toen zij me toucheerde was het echt vreselijk ruw en vervelend, terwijl al die keren dat het is gebeurd terwijl ik in het ziekenhuis was ze echt veel voorzichtiger met me omgingen en ik er nauwelijks iets van merkte.. Maargoed ik ben het wel eens met de algehele strekking van je verhaal verder ;)

10. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik zag ook tegen het gewroet op. Ik wilde niet gestript worden en tijdens de bevalling ben ik maar 2x getoucheerd, op kijn verzoek zo min mogelijk.

Vk's zijn eraan gewend dat vrouwen gestript willen worden, maar dat hoeft natuurlijk niet. dus waarom zeg je niet dat je niet wil?

En over bevallen.. Ik riep ook altijd ik adopteer ze wel. Ik was echt mega bang voor de bevalling.
    Weet je dat ik er nu gewoon naar uitkijk?? Pijn is me enorm meegevallen en het is gewoon een unieke ervaring!

Succes!

11. Chai

Chai Niet meer actief

Het strippen was bij mij goed pijnlijk, maar ik vond het toch fijn omdat ik haar al 9 maanden zag.

Misschien heeft ze wel helemaal geen band met een vk, kan ook.
    Ik vertel het meer vanuit mijn oogpunt en hoe het bij mij is gegaan, athans dat was mijn bedoeling..
    Kijk als haar omgang met haar vk's overeen komt met hoe het bij mij ging dan kan ze daar dus best is overna gaan denken.

12. Ja ben ik met je eens :) lijkt me fijner als zoiets gedaan wordt door iemand die je 'kent' dan door een volslagen vreemde.

Devero, immiddels ben je bij de vk geweest denk ik? Wat heb je besloten?

13. Devero

Devero Actief lid

5 dec 2010
    250
    0
    0
    Zuid Holland
    Thanks voor alle reacties! Fijn om te horen dat er meer zijn die niet blij worden van dat gedoe aan hun lijf.
    Ik voelde me namelijk zo'n muts en dacht bijna dat ik zo'n beetje de enige zou zijn die een punt maakt van inwendig 'gedoe'.

Had me voorgenomen om bij de VK gewoon te zeggen dat het strippen voor mij niet hoeft. Het is alleen niet zover gekomen. Helaas ben ik op het laatste moment toch in 'de sneltrein' beland waarin het geen nut meer heeft om me nog druk te maken om inwendige onderzoeken e.d. Vanochtend bij de VK bleek mijn bloeddruk zo hoog (niet de eerste keer, rommelt al een paar weken) dat ze me heeft doorgestuurd naar het ziekenhuis. Na bloed prikken, CTG, echo en gesprek met de gynaecoloog werd duidelijk dat ik de 'rest' van mijn zwangerschap in het ziekenhuis zal doorbrengen. Gelukkig alleen de bloeddruk en met beebie is alles goed, maar ze willen geen risico nemen op het ontwikkelen van een zwangerschapsvergiftiging. Dus helaas...aan het gewroet ga ik niet ontkomen ;)

Morgenochtend word ik opgenomen voor primen en inleiden. Gek idee...de volgende keer dat ik op het forum kom, hoop ik dat er een klein mini mensje naast me ligt te slapen :)

14. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Succes morgen!

15. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Misschien is dit een geruststelling?

Mijn bevalling ging helemaal goed en deed niet zo'n pijn hoor. Hier een positieve ervaring dus :)

Je lichaam maakt allerlei hormonen aan die voor een natuurlijke pijnbestrijding zorgen. Tijdens de bevalling kom je in een roesje en keer je helemaal in jezelf. Het lijkt net of je stoned bent (tenminste dat denk ik, geen ervaring met drugs haha)

Na de bevalling, ook een natuurlijk verschijnsel, maakt je lichaam ook weer hormonen aan. Je krijgt een enorme stoot energie wat heel fijn is!

Bedenk dat wat je ervoor terug krijgt echt de moeite waard is. Ook al is dit afgezaagd ik denk dat je heel benieuwd bent hoe je zoon/dochter eruit zal zien!

16. hihi

hihi Actief lid

23 okt 2008
    348
    1
    0
    Juf
    Friesland
    Bij mijn eerste kindje ben ik gestript door de verloskundige die ik goed kende. Vandaag door de gynaecoloog in het ziekenhuis, die ik maar 3 keer heb gezien. Het maakte mij niet zo heel veel uit.... Kwam misschien ook doordat hij vandaag heel plotseling vroeg of het vandaag kon. Ik dacht dat ze dat pas deden na 40 weken. Of misschien wel doordat ik onder controle in het ziekenhuis ben en geen vaste gynaecoloog heb. Ben inmiddels bij alle vier de mensen geweest die straks aan mijn bed zouden kunnen staan...
    Ik denk dat het je straks bij de bevalling ook niet veel uitmaakt wie je helpt, als er maar iemand helpt!:)

Deel Deze Pagina