De kunst van het email lezen

Discussie in 'De lounge' gestart door Wilma, 4 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wilma

    Wilma VIP lid

    22 mei 2006
    6.396
    0
    0
    Uithoorn
    Ik word hier ZO ONTIEGELIJK moe van heh.
    Stuur je een email waarin je 2 dingen vraagt. Krijg je als antwoord een antwoord op een totaal andere vraag. Of nog leuker een actie die duidelijk niet de bedoeling was!

    Zo als vandaag dus.
    Gister wordt ik op de valreep (laatste week van school...geen lessen meer of niks alleen leuke tripjes etc.) door de mentor van mijn oudste gebeld dat hij niet goed is in Wiskunde (NO SHIT SHERLOCK) en of we wel zeker weten dat hij wiskunde B wil gaan doen. Of ik meteen even ALLA minuut aan de telefoon (terwijl Wendy enorm druk is omdat ze na de PSZ niet in slaap kon komen en er door krijst) even wil beslissen over de toekomst van mijn zoon. Zonder overleg met deze zoon of niets (die zat nml op zolder). Heb de mentor gezegd dat dit niet zomaar zonder overleg gedaan kon worden. Of ik dan uiterlijk morgen ( !) een briefje mee wilde geven aan mijn zoon wat de beslissing was. Want ze wilden daar ook verder met roosters maken enzo. En dan wel op zo'n toon van "Och help daar heb je weer zo'n ouder die moeilijk wil gaan doen".
    Nou ben ik wat dat betreft totaal niet moeilijk als men mij dit op een behoorlijke manier en met enige tijd van overleg/bedenking mede deeld. De vakkenpakketen zijn zo'n kleine 3 maanden geleden gekozen. En NU na het derde rapport van het derde leerjaar komen ze er ineens achter (na herhaaldelijke vragen over bijles voor wiskunde van onze kant) dat hij moeite heeft met wiskunde? HALLO!?
    Nu wil mijn zoon de techniek in en er is geen enkele mogelijkheid dit te doen zonder dat er wiskunde B bij zit.
    Dus ondanks de kans dat dit een fiasco wordt en ondanks dat het flink aan poten zal worden. JA hij wil dit toch.
    Dus dat was dan de keuze.
    Maar omdat ik alleszinds gecharmeerd ben van hoe dit geregeld wordt zo op de laatste dag dat dit blijkbaar mogelijk is met een toch wel ERG belangrijke keuze. Bedoel als je systeembeheerder wil worden kan je geen vakkenpakket in de zorg kiezen bvb. Wilde ik dit toch nog eens door spreken met de mentor.
    Maar omdat ik geen telefoon nr of email adres heb (want waarom zou je dit aan de ouders van de kinderen doorgeven als mentor zijnde) emailde ik de school met de vraag of mijn mij het email adres van deze mentor wilde geven. En daarbij ivm een eventuele klacht over het vakkenpakket kiezen (zie boven) een email adres en naam van diegene waar ik die klacht dan kwijt zou kunnen.
    En wat doet mevrouw de email beantwoordster. Ze forward mijn email naar beide personen!! :x
    Ik heb helemaal nog geen idee er van OF ik een klacht in moet dienen Ik wil gewoon als eerste mijn ongenoegen uiten over de gang van zaken mbt bovenstaande!
    Maar omdat het allemaal zo kort dag is wil ik wel alvast weten waar ik ALS ik een klacht in zou willen dienen dit dan zou moeten doen.
    Nu is alvast de toon gezet bij de mentor terwijl er nog helemaal geen problemen hoeven te zijn. En weet die coördinator er ook van wat mogelijk indirect toch door kan werken naar de mentor toe wat ook helemaal niet hoeft als we er samen uit komen.
    Ik heb dus direct terug gemailt dat:

    "Met alle respect, maar dat was duidelijk NIET was ik vroeg.
    Fijn dat ik eerst de kans krijg met de heer ####### nog te spreken alvorens ik eventueel bekent maak te zullen gaan klagen.
    Dit mag u dan ook door sturen."


    Mijn opa zei het vroeger al, ge het mensuh en ge het potlooi. Maar zelfs als er geen potloden gebruikt worden zoals bij een email blijft het moeilijk voor sommigen. :x
     
  2. moes

    moes Fanatiek lid

    20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    ehm, ik snap eigenlijk vrij weinig van je verhaal,
    en als je email ook zo warrig was, snap ik wel dat de ontvanger
    het 'fout' heeft doorgestuurd.

    evengoed erg vervelend.
     
  3. pinguin72

    pinguin72 VIP lid

    7 jan 2006
    7.831
    0
    36
    Voor mij is het hartstikke duidelijk.

    Schandalig dat dat zo wordt doorgestuurd.
    Ik zou zeker een gesprek aangaan met de mentor over de gang van zaken en je ongenoegen daarover uiten.

    succes
     
  4. kippiekip

    kippiekip Niet meer actief

    Is toch juist netjes dat ze het meteen doorstuurt ?
     
  5. susanne85

    susanne85 VIP lid

    13 aug 2007
    9.759
    830
    113
    Noord Holland
    t is blijkbaar voor sommige mensen erg moeilijk om goed hun email te lezen en daarnaar te antwoorden.

    ik heb een eigen zaak en waren voor een kleine infoparkje druk bezig omdat de opening dicht in de buurt kwam dus wij vroegen in een email meerdere dingen in kleur. waren t 5 vragen kregen we op 1 ding antwoord en de rest konden we weer vergeten of er nogmaals om vragen want we moesten die info gewoon hebben om voor hun verder te kunnen. ;)

    is net als met facturen overschrijven. die staan duidelijk dik gedrukt op mijn voor letter en meisjes achternaam, wat doen de "klanten".....juist alleen t bedrag lezen incl factuurnummer maar geen goede naam waardoor hun t weer terug gestort kregen en ons vreemd aankijken. :$ dus goed lezen is moeilijker voor sommige blijkbaar,

    ik hoop iig dat je zoon toch zn pakketten kan volgen, is vervelend als hij door 1 vak niet de kant op kan waar hij heen wilt. maar ik snap je frustratie maar al te goed;)
     
  6. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja maar dan niet naar die mentor lijkt me he..
     
  7. LittleMonsters

    LittleMonsters Niet meer actief

    dat dacht ik ook.

    misschien had je dan helemaal niet je beklacht in de mail moeten zetten en alleen naar het email adres moeten vragen:(
     
  8. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar ook al deed je dat niet, en je vraagt naar het emaildadres van de mentor en een emailadres om je klacht naar te kunnen verzenden dan is het toch nog steeds wel cru dat die mail dan doorgestuurd word naar die mentor? lijkt me dat die vrouw dan toch wel weet waarover het gaat.
     
  9. MamaVanSimone

    MamaVanSimone Fanatiek lid

    19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik kom het ook veel te vaak tegen. Ik meld nu alvast in mijn mail hoeveel vragen het zijn en dan som ik ze op zodat mensen een lijstje langs kunnen als ze antwoorden en dan nog krijg ik vaak maar halve antwoorden. Lezen is moeilijk....
     
  10. LittleMonsters

    LittleMonsters Niet meer actief

    je verhaal blijft hetzelfde toch? dus of hij het nu leest of later maakt in mijn ogen niet uit.
     
  11. Wilma

    Wilma VIP lid

    22 mei 2006
    6.396
    0
    0
    Uithoorn
    Ik vroeg om 2 email adressen.
    1 van de mentor in kwestie
    en 1 van de gene die klachten over vakkenpakket keuzes van ouders afhandelt.
    Dat hoeft dus niet doorgestuurd maar beantwoord te worden.
    Als ik alleen de beslissing erin gezet had (wat ik dus niet gedaan heb dus nu weet de mentor nog niks) dan had het inderdaad door gestuurd kunnen worden. Maar ik vroeg dus het email adres van de mentor om die beslissing plus mijn gedachten over hoe dit gegaan is, naar hem te emailen.

    Het is een email adres om info van de school te vragen. In plaats van dat IK info krijg is niemand een stap verder behalve dan dat de coördinator iets weet wat nog niet nodig is over de mentor. En de mentor weet dat ik ergens een probleem mee heb wat mogelijk hem aan gaat en wat ik dus eerst VOOR er verder iemand bij betrokken raakt met hem had willen bespreken. Maar dat kan je niet op maken uit de email die ik de INFO van school stuurde.
    En dit alles 3 dagen voor dat de school met zomer vakantie gaat zo ongeveer.

    Oh wat te hek als die mentor wat wil weten weet hij mijn email adres nu ook.
    Wordt zo simpel van dat vage gedoe altijd op die school. Bij de vorige mentor moest ik hemel en aarde bewegen voor een afspraak voor een gesprek en toen ik dat eindelijk had kwam hij niet opdagen want hij zat in een vergadering!

    Bij mijn 2e zoon geven ze tenminste meteen een email adres en telefoon nr voor als er wat is.
     
  12. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Nou nee eigenlijk. Het was niet was ze vroeg. Anders had ze denk ik wel gevraagd "stuur dit mailtje even door aan de mentor"... ;) Nu is de toon al gezet en gaat de mentor terwijl er niets aan de hand hoeft te zijn. Ik zou ook not amused zijn.

    Ik ken het hoor, ik werk in een omgeving waar veel gemaild wordt (helaas), en mensen lezen gewoon niet ... of lezen half en doen dan aannames over wat de rest dan is ... dodelijk vermoeiend ....
     
  13. Wilma

    Wilma VIP lid

    22 mei 2006
    6.396
    0
    0
    Uithoorn
    Precies Strijkkraal, sterker nog het kan zomaar zo zijn dat dit de mentor opgedragen is te doen door iemand hoger. Of dat het gewoon een stom systeem is om dit in deze volgorde te doen ivm vakkepakketen die problemen kunnen geven. En dan is de mentor niet eens iets te verwijten. Maar door dat ze mijn emailtje doorsturen lijkt het alsof ik dit alles hem al verwijt zonder ook maar verder nog gesproken te hebben met hem.
     

Deel Deze Pagina