De titel is denk ik niet helemaal juist, maar ik zit met het volgende. Mijn dochter is 4,5 en al sinds haar derde heeft ze problemen met plassen. Overdag plaste ze steeds kleine beetjes in haar broek en ze had ontzettend vaak aandrang. Blaasontstekingen allemaal uitgesloten en uiteindelijk bij de kinderarts terecht gekomen. Uiteindelijk is na een jaar lang alle andere mogelijkheden uitgesloten en blijkt ze een overactieve blaas te hebben. We zijn in februari gestart met medicatie en het gaat echt stukken beter met het plassen overdag. In de nacht slaapt ze altijd nog met een luierbroekje. Echter heb ik het idee dat ze de laatste tijd 's nachts meer plast dan voorheen, terwijl er verder niks is veranderd. Haar bed is een paar keer 's ochtends nat geweest, doordat ze door haar luier heen is gelekt. Luier maatje groter gaf hetzelfde effect. Nu gaat ze 's avonds voor het slapen gaan plassen, rond 19u. Om 22u maken we haar ' wakker' om te plassen. Tot die tijd is ze droog (ook al eens om 22.30/23u geprobeerd, maar toen had ze al geplast). Vanmorgen om 6u weer wakker gemaakt voor school etc, en toen had ze alsnog een hele volle luier, maar dit keer niet doorgelekt, omdat ze 's avonds nog een keer had geplast. Herkent iemand dit? Ik vind het gewoon heel vreemd dat ze nu 's nachts veel meer plast dan voorheen. Zindelijkheid 's nachts komt wel, daar maak ik me niet zo druk om. Ben allang blij dat ze overdag nu zo goed gaat. Maar evt tips zijn welkom!
Hier is dochter ondertussen al 5 jaar en nog steeds niet nachtzindelijk. Al van alles geprobeerd: - geen luier - onderbroek en dan de luier eroverheen - plaswekker Maar onze dochter slaapt gewoon te diep, dus moeten het van de kinderarts eerst even aankijken.
Als ze niet doorlekt als je haar om 22:00 laat plassen, zou ik dat in elk geval een tijdje blijven doen. Toen mn zoontje klein was lekte hij ook regelmatig door. Een ander merk luier was de oplossing voor ons. Een grotere luier werkt niet altijd omdat die dan weer niet goed aan sluit. Bij ons was het dat de luier aan de voorkant meer moest kunnen opvangen en het oude merk ving meer aan de onderkant. Als je begrijpt wat ik bedoel. Nachtzindelijkheid kan je eigenlijk niet trainen. Dat komt over het algemeen vanzelf. Ik ben geen voorstander van 's avonds minder drinken geven, omdat dat het plassignaal 's nacht ook minder sterk is. Ik heb geen idee waarom je dochter nu ';s nacht meer plast. Zou het door die medicatie kunnen komen? Als ze die smorgens inneemt dat die snacht minder werkt? Ik denk gewoon hardop hoor, dit zijn aannames, ik weet helemaal niets van plasmedicijnen
Mag ik wat vragen of haar overactieve blaas? Hoe zijn jullie erbij uit gekomen ? Het klinkt mij ontzettend bekend in de oren.. en wij lopen ook bij een KA .. heb toevallig net een topic erover geopend. Die had het idd over medicijnen voor haar aangezien ze bijna naar school gaat. Hoe reageert je dochter op die medicijnen ? groetjes
Misschien heb ik wel een rare gedachtekronkel ... maar als ze ouder/groter worden, worden de plasjes toch ook simpelweg groter? En als je nu medicatie voor blaas hebt, die hierdoor 'meer' aankan, dan lijkt me dat ze minder vaak plast, maar dan grotere hoeveelheden in 1 keer, dus ook in nacht. Is mijn ervaring dat een luier een grote hoeveelheid in 1 keer minder goed aankan en dan makkelijker gaat doorlekken. Dus is de vraag of ze nu echt meer plast, of dat dit zo lijkt. Verder geen ervaring met overactieve blaas. Wel met doorlekken , dat bij mijn dochter spontaan verbeterde met ouder worden, om later over te gaan in nachtzindelijkheid.
Plast ze veel voor het slapen en plast ze goed uit? hier is ons meidje klaar met de luier en slaapt ze nu al een paar weekjes zonder. wij maken haar niet wakker dat doet ze zelf als het nodig is. dit gebeurde toen zij er klaar voor was en wij het haar vroegen. en wat jeook kan doen mocht je dat niet doen voor en na het eten laten plassen. of ze nu moet of niet volgens haar moet ze toch en altijd komt er wel iets uit.