En @Boommm is het gelukt met het niet bevallen lekker dagje gehad? Yes @Maddie85 ook aftellen! Hier: echt even gare dagen. Ik zit volgens mij in een mega spurt! M'n buik staat strak, is zwaar, ik ben onwijs moe, wil weinig bewegen. Echt bizar! Hopelijk trekt het nog een beetje weg haha Verder alles z'n gangetje! Nothing special ☺️
Hallo allemaal! Ik wil me graag toevoegen. Ik ben zwanger van mijn 3e kindje (meisje) en ben 19 juni uitgerekend. Ik heb meteen een vraag voor degene met meerdere kinderen.. Waren jullie bevallingen vergelijkbaar of waren ze totaal verschillend? En in welke week zijn jullie bevallen? Ik vraag me namelijk ook af of dat veel van elkaar ligt.
Zo, hier even een drukke tijd achter de rug met nesteldrang en laatste dingen in huis op orde maken! Gelukkig is alles nu wel zo'n beetje klaar, want ik heb veel last van harde buiken en m'n schaambot en liezen.. Hopelijk betekent dit dat de kleine aan het indalen is Welkom voor alle nieuwe dames, het wordt al een aardig lijstje zo! Ik heb wel alles gelezen, maar niet helemaal het overzicht om op iedereen te reageren. @Nanoe2 Wat vervelend dat je zo'n last hebt van je banden. Hopelijk maakt een andere buikband het nodige verschil! Hier geeft het wel veel verlichting in elk geval.. @Boommm Wat spannend dat je nu langer zwanger bent dan je ooit bent geweest! Hebben die prikken goed hun werk gedaan! Ik zal duimen dat deze dame in elk geval tot 37 weken blijft zitten zodat je lekker snel thuis bent en een normale kraamweek kunt hebben!
@Nanoe2 Heb je al een andere buikband? Hopelijk kan die wat verlichting brengen. @Hopsatee Haha ja, t is gelukt Vervelend dat je je zo gaar voelt, herken het wel een beetje. Ben niet vooruit te branden.. @MeMyself Welkom! Hier twee redelijk snelle bevallingen gehad (7 - 5 uurtjes) en de derde was echt een hel, duurde zo lang! @Zus9 Lief, dankjewel! Fijn dat alles nu in orde is in huis, geeft wel wat rust! Wij hebben gister de mijlpaal gevierd met taart Enorm van genoten en ben zó blij dat ik alle drie de kindjes voorbij ben. Nu nog een week alles dichtknijpen en dan mag ze komen haha. Maar t liefst ga ik door tot 38-39 weken. Jullie nog plannen voor t weekend?
L i j s t j e ! Zwanger - Boommm Vierde kindje It's a: GIRL! Uitgerekend op: 15 juni - Zus9 Tweede kindje It's a: BOY! Uitgerekend op: 16 juni - Memyself derde kindje It's a: GIRL! Uitgerekend op: 19 juni - Suuzanna Tweede kindje It's a: GIRL! Uitgerekend op: 27 juni - Schuurpapier Tweede kindje It's a: BOY! Uitgerekend op: 28 juni - Sejh1987 Eerste kindje It's a: BOY! Uitgerekend op: 28 juni - Eerstekindje12 Derde kindje It's a: GIRL! Uitgerekend op: 02 juli - Luipaard88 Eerste kindje It's a: BOY! Uitgerekend op: 05 juli - Kokjes Tweede kindje It's a: GIRL! Uitgerekend op: 07 juli - Humava Derde kindje It's a: BOY! Uitgerekend op: 10 juli - Nanoe2 Eerste kindje It's a: VERRASSING! Uitgerekend op: 11 juli - Lisa2 Tweede kindje It's a: GIRL! Uitgerekend op: 15 juli - Maddie85 Tweede kindje It's a: GIRL! Uitgerekend op: 15 juli - Hopsatee Tweede kindje It's a: BOY! Uitgerekend op: 17 juli - Cheerio Eerste kindje It's a: GIRL! Uitgerekend op: 23 juli Meisjes : 8 | Jongens : 6 | Verrassingen : 1 Afspraken & Controles 22 mei - Zus9 - Controle VK. 24 mei - Nanoe2 - Groeiecho. 25 mei - Boommm - Controle GYN. 29 mei - Eerstekindje12 - Controle GYN. 1 juni - Kokjes - Groei & liggings echo. Wil je ook op ons lijstje of heb je een aanpassing? Laat het even weten, dan pas ik (Boommm) het lijstje aan
Net terug van de gynaecoloog en ze is nu met 33 weken geschat op 22 75 gram. Aan de grote kant dus. Maar ze willen me met 38 weken gaan inleiden!!!!! Nog maar 5 weekjes dus. Jeeeee super blij!!. Boommm: wat tegenstrijdig he jij super blij dat je de 36 weken voorbij bent. En ik ga voor een inleiding.
@kokjes oh wat gek zeg een datum! Maar wel heerlijk om naar toe te leven! Fijn dat alles verder goed was! @Boommm haha heel goed! En dat moet je zeker vieren! Hopelijk blijft ze nog even zitten en heb je ook weer zon snelle bevalling als bij de eerste 2. Mijn bevalling ging ook supersnel van de eerste (en bijna pijnloos) dat ik thuis moest bevallen want er was geen tijd meer om naar het ziekenhuis te gaan. En ook nog eens een dag voor m'n uitgerekende datum. Dikke prima dus hoop er nu weer op @Nanoe2 werkt de nieuwe band? @Zus9 fijn dat alles goed gaat, hopelijk snel minder last! @MeMyself welkom! Weekend: lekker relaxed: koffiedrinken bij vriendinnen, even langs kermis met zoontje en zondag met zijn drieeen lunchen in de stad en winkelen...
@Boommm mooie mijlpaal!! Groot gelijk dat je het gevierd hebt. Hopelijk blijft ze nog even zitten! @kokjes wel fijn dat je nu echt een datum hebt om naartoe te leven, lijkt me wel vreemd dat je al een definitieve datum hebt. @Zus9 lekker dat alles nu aan kant is, Hoop voor je dat ze inderdaad aan het indalen is en zich over een tijdje op tijd meld @MeMyself welkom @Hopsatee klinkt als een rustig, ontspannen weekend! Hopelijk kom je daar wat van bij. Ik ben helemaal gelukkig met die andere buikband. Deed hem vanmorgen om met de hond uitlaten en voelde een soort van opluchting in mn spieren. Vandaag met die band gewerkt en momenteel nergens last van. Echt zo fijn!! Na een week van behoorlijk veel pijn is dit echt een opluchting, heerlijk!
We hebben nu een datum van inleiden maar als mijn lichaam er niet klaar voor is kan het een proces zijn van 3 dagen proberen dan 1 dag rust en dan weer opnieuw. Maar dat ze het willen gaan proberen is echt heel fijn.
Haii dames, hier weer even een drukke tijd gehad, heb net even bij gelezen en zal morgen even de tijd nemen om fatsoenlijk te reageren! Maar wilde even een teken van leven geven
@MeMyself eerste bevalling 40+3 gestript en nadien post partum bloeding, tweede bevalling 40+1 inleiding --> vlot wat ging er gelijk bij de 2: beide kids met navelstreng rond de hals, moesten we snel komen of ging keizersnede worden, ook 2x een knip gehad. verder hoop ik op 3e zonder knip, niet teveel over tijd Verder alles goed, binnen 10 dagen weer naar de gyneacoloog (Belgie), dan doen ze de streptokokkentest, doen ze dat in nederland ook? 1x per week ga ik langs bij de kinesist, ze masseert telkens 1 van mijn bilspieren om mijn bekken los te maken en dan nog wat warmtetherapie. Ik heb chronische bekkeninstabiliteit na mijn eerste bevalling maar ik kan er naar leven ik doe ook bepaalde zaken vb. een zware winkelkar duwen of zo, om zo geen extra druk op mijn bekken te zetten. Verder alles rustig, actieve baby wel! Nu en dan harde buiken. Oja en heel raar, maar vandaag last gehad van diarree! Geen idee hoe dat kwam, want al de dagen/weken ervoor had ik moeite om te gaan... Groetjes!
Hoi allemaal.. wat spannend dat het nu zo dichtbij komt he! Hier een mooie echo gehad en we zagen een gezond meisje met gemiddelde maten En heel veel leuk. Erg leuk om te zien, onze dochter had ook een flinke bos zwart haar. Het meisje in mijn buik is enorm druk dat ik er last van heb! Nog een paar weekjes in mijn buik, aan de andere kant ook wel genieten Fijn weekend iedereen!!
@MeMyself mijn 1e kwam met 40+4. Duurde vanaf de eerste wee 20uur. Ik kreeg een knip en moest 45 min persen. Toen we net thuis waren nog een fluxus toe van ruim 2 liter en moest daarom weer naar het zh om opnieuw gehecht te worden. 2e kwam met 40+3 en duurde vanaf de eerste wee 12uur. 5 min persen en geen knip nodig. Deze keer ook maar 300cc bloedverlies gehad. Hopelijk lijkt komende bevalling dus op de tweede. @kokjes fijn dat je nu een datum hebt. Kan je nu echt aftellen @Nanoe2 wat heerlijk dat de buikband goed werkt! Zal een hele opluchting voor je zijn zeg. Fijn om zonder pijn te werken. @Hopsatee klinkt als een lekker weekend. @Suuzanna fijn dat je echo goed was! @eerstekindje12 lijkt me vreselijk chronische bekkenpijn . Hier geen streptokokken test. Ik heb een lekker druk weekend. Gisteren een bruiloft, vandaag een verjaardag en morgen ben ik jarig. Al vier ik het niet uitgebreid, er komen wel een paar vrienden langs is toch altijd gezellig. Maandag en dinsdag moet ik nog werken en dan heb ik verlof!!
Hallo, daar ben ik ook weer. .Hier ook een beetje drukke week achter de rug. 2 x in het zkh moeten wezen ivm verminderd leven, maar alles was gelukkig goed. Afgelopen woensdag pretecho gehad. Ben echt superbenieuwd naar haar. Ik kan haast niet meer wachten haha. Heerlijk dat het verlof er al weer bijna aan komt voor jullie lekker aftellen.
@Humava gefeliciteerd! Fijne en gezellige dag vandaag @Lisa2 gelukkig is alles goed met de kleine meid! Hier gisteren lekker veel opgeruimd en wat dingen afgemaakt. Vandaag waarschijnlijk niet zoveel doen en even mn lichaam weer dagje rust gunnen. Baby heeft afgelopen 24 uur behoorlijk vaak de hik, viel normaal wel mee, maar is nu alweer. Iets te gulzig vruchtwater aan het drinken
Dank jullie! Het is mooi weer dus we kunnen lekker buiten zitten straks. @Nanoe2 hier heeft de baby ook regelmatig de hik! Toch wel 2 of 3 keer per dag. Nog niet zo gek als bij mijn dochter, die had het op een gegeven moment wel 5 keer per dag! Voor op het lijstje, ik heb 8 juni een liggings echo.
Zo, ik heb de laptop er even bij gepakt, dat reageert wat makkelijker dan de tablet @Hopsatee, Ik ben ook zo'n type dat altijd goed advies voor anderen paraat maar het zelf toepassen, ho maar haha. Maar jou drukke schema zou ik niet volhouden, respect hoor! Wat heftig dat je eerste een huilbaby was! En wat een goed idee van dat kraamplan, ik heb het bij mijn Pit verpleegkundige neer gelegd en wij hebben er ook een geschreven. Super fijn dat je het vertrouwen in een fijne kraamtijd hebt Snap wel dat het gewicht een dingetje voor je is, lijkt me ontzettend moeilijk. Wat vervelend dat je zo'n off day had op die mooie woensdag. Maar ik lees dat je het prima opgelost hebt hihi. Heftig hé zo'n spurt, heb die nu ook 2 keer gehad en ben dan ook echt total loss haha. @Nanoe2 , heb je al een geboortekaartje op het oog? Drukke week overleefd? Wel leuk zo'n high tea met een besloten clubje!! Wat vervelend van de pijn in je rug! Gelukkig kon je je werkdagen wat aanpassen dat scheelt vast al een hoop! Gelukkig werken de pitten kussentjes, die van mij maakt ook overuren haha. Leuk dat jullie de geboortekaartjes gekozen hebben! Fijn dat de buikband helpt! @Boommm , Als ik echt helemaal gebroken ben doe ik overdag een dutje, maar meestal probeer ik de dag door te trekken zodat ik in de avond goed moe ben haha. Hoewel ik er nu wel meer aan toe geef. Wat lekker zo'n uitje naar de kapper, vooral als je verplichte rust hebt. En een kleine whoop voor de laatste injectie! Gelukkig luistert de baby tot nu toe goed naar je! Wat heerlijk dat jullie de 36 weken hebben kunnen vieren, gefeliciteerd! Ik heb inmiddels ook een afspraak voor een pedicure, kapper en een zwangerschapmassage staan, heb daar zo'n zin in! Doe zulke dingetjes normaal niet, maar vind dat ik het nu wel verdiend heb hihi @eerstekindje12 , gelukkig weer goedgekeurd bij de Gyn! Arme kleine meid, zo'n nare val! Wat naar van de chronische bekkeninstabilliteit, gelukkig helpen de behandelingen bij de kinesist een beetje. Fijn dat alles rustig is en de baby actief. Soms kan obstipatie diarree als gevolg hebben, maar vervelend zeg! Welkom @Cheerio , @Humava , @Maddie85 , @MeMyself Alle (bijna) mama's een fijne moederdag gehad? Ik ben met manlief bij mijn mams gaan logeren en familie bezocht. Mijn familie woont allemaal op zo'n 280km afstand dus wel fijn om ze zo af en toe te zien! Ik lees veel maagzuur een misselijk, zijn vervelende kwaaltjes! Bah! Hier gelukkig nog niet zo heel veel last van *klopt af* red het tot nog toe met af en toe een rennie Die warme woensdag was voor mij zo welkom! Mijn arme spieren knappen daar altijd enorm van op. Maar kan me voorstellen dat het voor vele geen pretje is, het is eigenlijk ook nooit echt lekker normaal warm in dit land, meteen dat benauwde, getsie. Ik had woensdag mijn laatste werkdag op mijn vrijwilligersplekje. Ben nu officieel met verlof. Voelt alleen een beetje gek, ik ben namelijk arbeidsongeschikt en het voelt een beetje alsof ik mijn verlof niet verdien ofzo... Gekke gedachte haha. @Zus9 Ook al zo'n drukke tijd met nesteldrang aanvallen, gelukkig is alles zo goed als af nu! @kokjes Ook jij weer goedgekeurd en een inleiddatum, woeh! @Suuzanna Wat fijn dat je weer een mooie echo hebt gehad! Lekkere actieve baby ook zo te lezen! @Humava Poeh dat klinkt als een druk weekend zeg! Bijna verlof, lekker aftellen Van harte gefeliciteerd! @Lisa2 , Gelukkig alles goed met de kleine, das een opluchting! Onze kleine man heeft ook vaak de hik, de laatste dagen zelf 2/3 keer per dag. Toch maar wat rustiger drinken haha. Hier gaat alles verder zijn gangetje. Psycholoog en Pit verpleegkundige op een rustig pitje gezet en intake bij het wijkteam gehad. Me ook nog mogen melden bij het UWV. Ben super blij met alle hulp en vangnetten maar soms komt het me ook de neus uit Gelukkig loopt alles nu en kan/mag ik nog even lekker van de laatste weken genieten. Word langzaam enorm nieuwsgierig naar ons mannetje! Van de week nog het e.a. opruimen in huis en de laatste hand aan de geboortekaartjes slaan, heb ze namelijk helemaal zelf gemaakt, nog even de puntjes op de i zetten. Controle was ook weer goed, geboorteplan besproken maar daar stond eigenlijk niet veel bijzonders in. Volgende controle op 2 juni. Hebben jullie een geboorteplan?